1 reakcí na tento příspěvek Řazení nahoru bez spojky
Vic se k tomu nebudu vyjadrovat.
Jo a rad bez spojky at jsi nej
já myslím že podřazovat by se mělo vždy se spojkou..
1 reakcí na tento příspěvek Řazení nahoru bez spojky
JanSlanina>Já řadím nahoru bez spojky, ale až od dvojky, převodovka se tím nekurví , každý malý dítě ví , že většina motorek má poloautomat , jak už to měla jawa
Ach jo, ty mladé kluky omlouvá z blbosti mládí..
Ale co tebe?
Chtěl bych tu většinu vidět.
Ten poloautomat fungoval tak, že při vychýlení řadičky se zároveň mechanicky vypínala spojka.
A to fakt u dnešních motorek není - jinak by se stejně jako kdysi na mé Jawě 350 dalo rozjet z místa i řadit libovolně nahoru dolů v jakékoli zátěži.
jinak na základe vasí diskuse jsem zkousel na inazume razení nahoru, bez spojky - pri vytočení do otácek to slo jako malina, ani to neskytlo a razení bylo lepsí nez se spojkou... ale není to pro klidnou jízdu, proste strelba :) jinak, pokud se na inazume motor nevytocí, ani to preradit nejde, proste prevodovka to nepustí, mozná,kdybych zabral.....
dolu radit bez spojky :))) hehe.... nač ji chudáka starýho drázdit, ze jo, i kdyz by to jiste sežrala :)
1 reakcí na tento příspěvek Řazení nahoru bez spojky
dzonnek>V aute jde taky radit bez spojky jde jen o to vedet jak tam mas ty otacky motoru a hrideli v prevodovce vyrovnat. Kazdoapdne je to o cviku a i v tom aute se da jezdit bez spojky akorat ty rozjezdy kdyz ti prdne lanko v sumave a jedes za Brno tak pres tu prahu na starter a na 1 neni nejak ono
Máš pravdu, že v autě když máš cit to jde úplně bez problémů, jen rozjezdy přes startér jsou trošku záhul. Ale motorka má úplně jinou převodovku, nemá mezi rychlostma neutrál abys mohl dávat meziplyny (teda kromaě mezi 1 a 2 ) a taky nemá synchrony, takže neplést Jinak nahoru to jde když se to umý jak po másle, dolů řadím vždy se spojkou!
1 reakcí na tento příspěvek Řazení nahoru bez spojky
nahoru neresim od toho je power-shift, ale dolu me to zarazilo
Naposledy editováno 06.07.2009 10:05:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení nahoru bez spojky
Dalos76>Azzaziel> jo, jde to
tak možná jsem natvrdlej, ale nevidím jedinou výhodu v řazení na okruhu dolů bez spojky. Motor při brždění nepomáhá, naopak, a je riziko bloknutí kola, takhle se dá kontrolovat prokluz. Mně se kolikrát stalo že jsem dal o stupeň míň než jsem chtěl a zařadil jsem si v pohodě zpátky.
edit: i když pokud člověk zabrzdí a pak tam nakope kvalt kterej potřebuje, tak je to asi jedno.
Naposledy editováno 06.07.2009 18:08:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení nahoru bez spojky
RadekFZ1Fazer>Kryšpín>docent>A hele. Zase Newerendig Story
Cábek našel dokonalou odpověď (viz výše). Perfektně to shrnuje věta na závěr: "Při normální jízdě je to jen zbytečná machrovinka, která zvyšuje opotřebení motocyklu."
Jak řekl již Jára Cimrmann: "Můžete s tím nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co s tím můžete dělat."
Nazdar Docente, k tomu Cimrmanovi - taky řekl:"Na výlety se nechodí aby člověk něco nového viděl nebo objevil, ale aby se došlo do hospody". Sice to nesouvisí s tématem, ale je to dobrý . Jinak k tématu - teoreticky určitě lze řadit bez poškození převodovky, ale než se to člověk naučí, tak ta převodovka dostane ran . A až se to naučí, tak to stejně pokaždé nemusí přesně odhadnout (ten moment, kdy se kola točí stejně a nedojde k rázu, kteý je právě způsoben rozdílnou rychlostí točících se kol v převodovce), takže převodovka zase schytá nějakou tu ránu. Prostě si to zkus, ale když si u toho poškodíš přeovodovku, tak potom nebreč.
Tak už se tu zase melou sračky kolem řazení bez spojky. Nejlepší jsou věty typu "stejně pokaždé nemusí přesně odhadnout (ten moment, kdy se kola točí stejně a nedojde k rázu, kteý je právě způsoben rozdílnou rychlostí točících se kol v převodovce), takže převodovka zase schytá nějakou tu ránu" kde je vidět, že ten člověk který to píše ví o tom úplně hovno, jen má potřebuj svou nevědomostí nakazit i ostatní, který mu to žerou. Tak nám tady zkus třeba vysvětlit, jak asi tak muže dojít k vyrovnání otáček hřídelí a co to způsobí, velmi rád se poučím Každopádně řadit bez spojky se dá naprosto bez problémů za předpokladu, že to ten dotyčný umí, má pro to cit a chápe celý ten proces. Spojka na motorce při řazení slouží puze a jenom k přerušení přenosu kroutícího momentu mezi motorem a převodovkou, cehož se nechá naprosto v klidu dosáhnout i citlivým ubráním plynu!!!! Ale chápu, že kdo to pochopit nechce, tak to prostě nepochopí nikdy a bude tady dál cpát lidem do hlav podobné stupidity typu vyrovnání otáček hřídelí.
Možná pro ty méně chápavé by neškodilo přečíst si tohle
Jinak ještě netrvdím, že řadím furt bez spojky, spíš naopak spojku většinou používam možná že ze zvyku, nebo pro to, že se člověk na to řazení nemusí tak soustředit, ale bez tý spojky je to bezesporu rychlejší a taky komfortnější.
Melu tu sračky, vím hovno, já jsem z toho tak nešťastný, asi prodám motorku, protože jsem hamba motorkářů. Hele, hochu, važ slova a chovej se uctivěji ke starším a nemel. Sám jsi dal odkaz na článek - tam se mimo jiné píše - "...Z konstrukce vyplývá, že k přeřazení může dojít pouze tehdy, když je minimální rozdíl mezi otáčkami kol, které do sebe chceme zasunout případně kdy přenášíme velmi malý kroutící moment." Takže jsem ve svém sračkovém příspěvku jen jinak napsal stejnou věc jako v tebou odkazovaném článku. A to, že když člověk zkouší něco nového, tak se to nenaučí hned na poprvé, je taky pro většinu lidí pravda. Takže znovu jak řekl Docent - řaďte si jak chcete, tu spojku tam ale nenamontovali na hovno.
1 reakcí na tento příspěvek Řazení nahoru bez spojky
A dělejte si to každej jak chcete.
ed. jo a nechápu proč se dohadujete jestli se vám podaří srovnat kola na stejnou rychlost a někdy se to podařit nemusí, ... pravda je , NIKDY A NIČÍM SE NEDAJÍ SROVNAT na stejnou rychlost ANI SE SPOJKOU
Naposledy editováno 07.07.2009 08:22:54
Kryšpín>RadekFZ1Fazer>Kryšpín>docent> "...Z konstrukce vyplývá, že k přeřazení může dojít pouze tehdy, když je minimální rozdíl mezi otáčkami kol, které do sebe chceme zasunout
viz tohle, to je do nebe volající nesmysl, zaskočená dvojice kol se vždy točí stejně rychle, rychlost otáčení sousedního kola je daná odstupňováním převodovky a nelze ji nějakou změnou zatížení motoru měnit
Naposledy editováno 07.07.2009 08:27:44
Jurawood>v autě mezi kvalty je vždy neutrál, navíc je tam synchron, na moto to kolo nepřesouváš vteřinu, kopneš do řadičky a lup, kola se nikdy nesrovnají na stejnou rychlost a i když to lupe jako po másle vždy se srazí hranky na axiálních zubech. I quickshifter je na úkor životnosti. Řekl jsem to ve všech vláknech o řazení a tady už o tom nebudu začínat.
A dělejte si to každej jak chcete.
ed. jo a nechápu proč se dohadujete jestli se vám podaří srovnat kola na stejnou rychlost a někdy se to podařit nemusí, ... pravda je , NIKDY A NIČÍM SE NEDAJÍ SROVNAT na stejnou rychlost ANI SE SPOJKOU
já bych to viděl tak, že i když člověk maximálně odlehčí záběr při řazení bez spojky, vždycky nastane moment, že kola se dostanou do záběru dřív než stačej úplně dosednout, možná i proto se zdá řazení klidnější protože to není takovej náraz jako když se pustí spojka a kola jsou v sobě, což bude souhlasit s tím sražením hranek.
Ale to je jenom zamyšlení po ránu, jdu raději pracovat, nejsem technik
1 reakcí na tento příspěvek Řazení nahoru bez spojky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení nahoru bez spojky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení nahoru bez spojky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení nahoru bez spojky
MV Agusta F4 312 R Superstock Scassa Replica during a test on our bench to check the SP Electronics quick shifter and the ECU Superstock www.evolutionbike.it
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení nahoru bez spojky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení nahoru bez spojky
www.motorkari.cz/forum-detail/
www.motorkari.cz/forum-detail/
www.motorkari.cz/forum-detail/
www.motorkari.cz/forum-detail/
www.motorkari.cz/forum-detail/
www.motorkari.cz/forum-detail/
www.motorkari.cz/forum-detail/
www.motorkari.cz/forum-detail/
www.motorkari.cz/forum-detail/
www.motorkari.cz/forum-detail/
www.motorkari.cz/forum-detail/