Cestou od prodejce domů jsem držel cestovní rychlost 120 - 140 km/h. Po cca. 100km, viz fotka přístrojové desky se motorka se po ubrání plynu na rovince lehce rozvlnila, myslel jsem nejdřiv že je rozbitá silnice. Přidal jsem a znovu ubral, motorka se rozvlnila víc. Došlo mi že to asi nebude silnici ale motorkou, pustil jsem plyn a chystal se zajet ke kraji, ale v tu chvíli už kolo upadlo úplně a z rychlosti cca 120 km/h jsem zastavil viz. fotky. Celé se to odehrálo behěm cca 30 vteřin. Všimněte si viditelné brzdné dráhy na jednom z obrázků. Dálnice byla naštěstí prázdná, ještě o metr dál a jel bych domů nohama napřed naporcován o svodidla.
Víc fotek v 8Mpix rozlišení na tomto odkazu:
http://www.uloz.to/8830733/nehoda-rar
heslo do archivu: BMW
Moto jsem majiteli samozřejmě ihned vrátil.
Jdu zapít druhé narozeniny.
Naposledy editováno 01.05.2011 12:46:51
1 reakcí na tento příspěvek BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo
tohle razit do kamene, lidi jsou nepoucitelny a pak se divi...
1 reakcí na tento příspěvek BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo
ale docela teda seš borec žes to ustál a přežil bez ujmy, přece jenom bez kola to fakt nejde :)
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo
restore píše: Podívej se jak máš uchycené kola na autě
Kola na autě jsou 4 a když jedno upadne, dá se ještě rozumně zastavit. Když ve 120 upadne kolo na motorce, ne každej bude mít asi kliku jako já. Čekal bych proto uchycení několikanásobně naddimenzované, ale tady kolo v kritickém místě drží jen 4 šrouby a v kombinaci s debilem co je šrouboval naposled to dopadne takhle.
U Haryka drží zadní kolo tak 3cm tlustá ocelová tyč, která se jednoduše provlékne skrz všechny nosné prvky, na jedné straně obří matka, která by se nestrhla snad ani metrovou pákou a pro jistotu srkz šroub za matkou ještě závlačka takže ta nevypadne ani kdyby se povolila. Už jen z tohodle principu musí být riziko upadnutí kola u BMW o pár řádů jinde.
zadni kolo ve smyku. teda pokud jedes po rovnym a rovne. ja jsem parkrat ve krizovce prebrzdil a jako zacatecnik v pohode srovnal.
Ale kazdopadne
2 reakcí na tento příspěvek BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo
pedal píše: jinak brzdna draha motorky ze stokilometrove rychlosti je 80m ze stodvaceti něco kolem 110 - 120m za použití obou brzd tim chci řic že si myslim nejel 120 dyš ti to upadlo, podle tý tvojí čáry na cestě.
Když to upadlo, jel jsem u pravého kraje...ta čára vedla až tak k autu které přijíždí v pravém pruhu za mostem, z fotky už to není vidět. Motorka jela bokem rovnoměrně přes celou šířku dálnice. Přední brzdu jsem moc nepoužil a zadní guma byla vespod prodřená skoro na plátno...
Naposledy editováno 01.05.2011 21:56:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo
Anti píše: dave-lister> Co poznáš na mašině když na ní sedíš poprvé?Ještě k tomu na etalonu spolehlivosti?Mě by to ani nenapadlo.A i kdybych něco slyšel,myslel bych že je to normál...
Tím spíš bych poslouchal všechny zvuky abych věděl zda jsem nekoupil šmejd. Nicméně nikdy se mi tohle nestalo tak nevím jak se povolený kolo na motorce projevuje. U auta třeba povolený kolo cvaká, hučí a dělá různou neplechu.
2 reakcí na tento příspěvek BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo
http://www.motorkari...-1150-gs-264687.html
PetrL3 píše: Je to tento???
http://www.motorkari...-264687.html [/quote] tvůj má sériové sedlo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo
mě třeba tedka se rozmlatilo na dalnici ve 130 kolo na autě asi o zvedak z naklaďaku, vo panenku, a vzhledem k tomu že sem auto honil po cely dalnici sem si nedovolil ani na brzdy pomyslet, pač to bych šel dopiče a už bych tu neslintal, anebo bych měl dlouhou pauzu
jako sory ale když ve stodvaceti zahamuješ zadek v normalnim stavu tak platno neudělaš ani omylem, bude tam jen ploška, to by si musel mit gumu už v napiču stavu. a z fotek nevypada že by si měl gumu uplně napiču. nehroť to obdivuhodny to je i tak že si celej
dave-lister píše: Je mi divný že si nepoznal povolený kolo. Při každym přidání nebo ubrání plynu to muselo cvakat.
Seděl jsem na tom poprvý a 100km se mi zdálo že motorka jede jak má. Když se motorka po ubrání plynu najednou rozvlnila, myslel sem že je rozbitá silnice. O pár vteřin později už se rozvlnila tak jako kdybych prorazil zadní kolo. Pustil sem okamžitě plyn a chtěl co nejopatrněji přední rovně dobrzdit, ale v tom se kolo urvalo úplně už sem jel bokem přes celou dálnici...
Od teď už kolo před utržením na BMW poznám bezpečně
Naposledy editováno 01.05.2011 22:37:10
Hoba píše: Kola na autě jsou 4 a když jedno upadne, dá se ještě rozumně zastavit. Když ve 120 upadne kolo na motorce, ne každej bude mít asi kliku jako já. Čekal bych proto uchycení několikanásobně naddimenzované, ale tady kolo v kritickém místě drží jen 4 šrouby a v kombinaci s debilem co je šrouboval naposled to dopadne takhle.
U Haryka drží zadní kolo tak 3cm tlustá ocelová tyč, která se jednoduše provlékne skrz všechny nosné prvky, na jedné straně obří matka, která by se nestrhla snad ani metrovou pákou a pro jistotu srkz šroub za matkou ještě závlačka takže ta nevypadne ani kdyby se povolila. Už jen z tohodle principu musí být riziko upadnutí kola u BMW o pár řádů jinde.
Uchycení zadního kola BMW je dimenzováno dostatečně a pokud se dodrží postup a moment utahování,není problém.Ostatně tohle uchycení používají xx let.Praskne i klasická osa z trubky když se moc nebo málo utáhne.Viděl jsem to na vlastní oči (tuším NTV 650 to byla) a bylo to taky z přemíry síly při utahování.(přední osa,aby nedošlo k mýlce)Nejslabším místem takové osy je poslední chod závitu,kde taky praskla.Bohužel,žádné uchycení není stopro blbuvzdorné.Najezdil jsem na GS více než 80 tis km,kolikrát naložený,terénem a tento problém jsem nikdy nezaznamenal.Chce to jen pečlivost při údržbě.
Naposledy editováno 01.05.2011 22:58:36
pedal píše: Hoba> no dyk sem ti řikal že si eskamoter ale prostě ty rychlosti sou dycky jinak než se to barvi, nebo než si člověk mysli že to tak bylo, nicméně i tak považuju tvuj kousek za vyjimečně uspěšný a blahopřeju ti k němu hlavně že se ti nic nestalo i kdyby ty rychlost byla poloviční. pač i to je obdivuhodné. to nebylo nic proti tobě
mě třeba tedka se rozmlatilo na dalnici ve 130 kolo na autě asi o zvedak z naklaďaku, vo panenku, a vzhledem k tomu že sem auto honil po cely dalnici sem si nedovolil ani na brzdy pomyslet, pač to bych šel dopiče a už bych tu neslintal, anebo bych měl dlouhou pauzu
jako sory ale když ve stodvaceti zahamuješ zadek v normalnim stavu tak platno neudělaš ani omylem, bude tam jen ploška, to by si musel mit gumu už v napiču stavu. a z fotek nevypada že by si měl gumu uplně napiču. nehroť to obdivuhodny to je i tak že si celej
tak tomu never ani nahodou, kamos takhle v nakych +-140 probrzdil novou gumu na ceste z chorvatska, koupil ji pred cestou novou - nejakou cestovnejsi uz nevim co, ujel na tom 1100 km do chorvatska, pak mu po ceste zpatky na dalnici spadnul pavouk a neco cim mel pridelanou bagaz, namotalo se do kola zaflekovalo ho a probrzdil ji.. ne plosku s dirkou, ale asi 10cm dlouhou diru jak krava. bylo to na gsxf 750. Taky to nastesti ustal.
2 reakcí na tento příspěvek BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo
ten kdo prodava vždy se bude snažit tvrdit že to co prodava je v perfektnim stavu možna že se mylim
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo
-STAŘEC- píše: s koupenou motorkou z druhe ruky a jet v levem a tak rychle je myslim hazard na prvni jizdu
ten kdo prodava vždy se bude snažit tvrdit že to co prodava je v perfektnim stavu možna že se mylim
Já s nově koupenou motorkou jezdím prvních 1000km pouze po místních komunikacích, rychlostí max 30kmh
mirocz píše: Osobně bych motorce, která má kolo uchycené jen z jedné strany už z principu nevěřil. K čemu to je dobrý, že to je o něco lehčí nebo je to modní výstřelek. Ten jednostranný čep musí být podstatně více zatěžovaný než klasický čep u normálních motorek.
no navic pri pouziti srovnatelnych technologii je to tezsi a ne lehci:)
kazdopadne to vidim taky ze chyba byla v udrzbe nez v BMW a i bych rekl ze majitel o tom ani nevedel, kolik lidi s GSem si prezouva doma?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bmw r 1100 gs vs 1150 gs [1, 2, 3] BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS | michal-15 | 70 | 3.6.2024 v 14:18 jetam |
Rukojeť plynu BMW R 1150 GS | Holton | 3 | 10.5.2024 v 21:02 Zdenalbenal |
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... | Destroyer | 27 | 10.12.2023 v 13:00 Tomassino |
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... | oration | 2 | 7.11.2023 v 11:25 ja1 |
Po startu jdou hodiny od 0 BMW R 1150 GS | lubiks | 11 | 6.11.2023 v 19:35 lubiks |