Zajímá mě váš názor na techniku rozjíždění do prudkého kopce a kdy zároveň musíte dávat přednost z vedlejší na hlavní.
1 reakcí na tento příspěvek Jak se správně rozjíždět do kopce?
takovy Vrutky u Martina a vyjezd na hlavni od Clubu Harley Davidson, kde je docela provoz...tak po 5 navstevach a vyjezdech odtud je spojka zrala na vymenu...
zasnu ze to vubec muzete napsat...
Hlavně se nesmí šahat po přední brzdě v nízké rychlosti a náklonu, z toho je "tlama" raz dva...
Taky jsem motku jednou odložil (už jsem jí neudržel... ), protože jsem udělal atypický obrat na zaparkování, přes ulici šla pípa s mobilem u ucha...já jí neviděl, ano a když UŽ jsem jí viděl, zakápl jsem přední a ŽUCH.
Motce se hovno stalo, akorád bych se v tu chvíli "v prdeli viděl"
1 reakcí na tento příspěvek Jak se správně rozjíždět do kopce?
přední nee, to by sis pak o ten klín moh rozbít hubu, až bys na něj najel zadním
Naposledy editováno 01.05.2011 11:37:59
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se správně rozjíždět do kopce?
Bornys píše: drzet spojku v zaberu.......,ze motorka ani necouva a ani nejede... ....chudak spojka.....
takovy Vrutky u Martina a vyjezd na hlavni od Clubu Harley Davidson, kde je docela provoz...tak po 5 navstevach a vyjezdech odtud je spojka zrala na vymenu...
zasnu ze to vubec muzete napsat...
nedržíš jí v záběru celou dobu co stojíš, ale až se začneš rozjíždět. Když stojíš tak samosebou držíš přední brzdu. Takže ve finále pokud už máš v ruce grif, tak ti spojka něklouže aní půl vteřiny (jako u normálního rozjíždění)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se správně rozjíždět do kopce?
E ...a je uplne burt,jestli je to auto ci moto...
Naposledy editováno 01.05.2011 11:43:43
1 reakcí na tento příspěvek Jak se správně rozjíždět do kopce?
Naposledy editováno 01.05.2011 12:06:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se správně rozjíždět do kopce?
Jahvenok píše: nedržíš jí v záběru celou dobu co stojíš, ale až se začneš rozjíždět. Když stojíš tak samosebou držíš přední brzdu. Takže ve finále pokud už máš v ruce grif, tak ti spojka něklouže aní půl vteřiny (jako u normálního rozjíždění)
...přesně tak, jak si někdo může myslet držet spojku celou dobu co stojíš do kopce ..přední brzda a až se potřebuju rozjet tak spojka...
Rubi píše: Dovi-velmi zajímavý způsob,někdy to vyzkouším.Mám ale pocit,že u prudšího kopce nedosáhnu na zem druhou nohou. Což mi bylo jednou osudné..
To není problém. Ve větším stopupání držím motorku (napříč jízdním pruhem, "na vrstevnici") na pravé noze (nepatrně nakloněno blíž ke svahu - na stranu bezpečnou).
Levá noha je volná a připravena zařadit jedničku pro rozjezd.
Absolutně v pohodě.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se správně rozjíždět do kopce?
Když je spojka úplně vymáčklá tak že neklouže, nemůžou se lamely opotřebovávat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se správně rozjíždět do kopce?
Bornys píše: Jahvenok> to chapu ,ale popisovany je to tu trosku jinak.....nota bene to vidim i v provozu.....a casto......kokot stoji na svetlech a drzi to CELOU dobu pres spojku....takovejm drevakum bych vubec ridicaky nedaval....
Takhle jsem dělal závěrečky. Stará Honda CB 250 a ani za chuja mi tam nešel neutrál.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se správně rozjíždět do kopce?
Dovi píše:
V anketě jsem zaškrtnul "Se rozjíždím jiným způsobem (jak?)".
Když musím na chvíli zastavit v malém kopci, tak na dváce to tu chvilku ustojím nohama a na těžkém boxerovi si vypomohu ruční brzdou.
Když se ale jedná o větší kopec nebo když to vypadá, že budu muset v kopci stát déle (déle než řekněme 10 až 20 vteřin), tak stočím kolo doprava a couvnu s motorkou prakticky na kolmo jízdního pruhu - tak, abych stál "vodorovně na vrstevnici", zadním kolem blíže u krajnice.
Nemusím už potom celou dobu vůbec držet brzdu, mám obě nohy na zemi a zcela volné obě ruce (možno se třeba najíst nebo si zatelefonovat apod.), a hlavně je pak zcela bezproblémový rozjezd, ze začátku jakoby po rovině. A kdyby to vypadalo opravdu na dlouho, mohu pak lehce odjet i na druhou stranu (z kopce dolů).
Obdobně napříč "po vrstevnici "stavím motorku i v případě nutného delšího zastavení z kopce - opět nemusím držet celou dobu brzdu.
Doporučuji vyzkoušet.
Ano, pokud budu chtít, aby mě někdo sejmul, tak to určitě vyzkouším
TY VOLE, stát na štorc v jízdním pruhu-abych si mohl zatelefonovat, to mě ještě fakt nenapadalo
Jinak zastavit, držet rukama spojku, brzdu, nohy na zemi, kopnout 1ku, vrátit levou nohu na zem, dát pravou nohu na brzdu, pustit ruční brzdu a rozjet se snad není problém ne? Pokud teda dosáhne člověk oběma nohama na zem.
Pokud ne, tak nezastavovat v tak prudkém kopci, kde by motorka začala couvat i se zabržděnou přední brzdou
Postup by DMC motorbiker taky není k zahození
fockewulf píše: Ano, pokud budu chtít, aby mě někdo sejmul, tak to určitě vyzkouším
TY VOLE, stát na štorc v jízdním pruhu-abych si mohl zatelefonovat, to mě ještě fakt nenapadalo
Když už musíš, tak VOLEM oslovuj někoho jiného, jenom když jsi:
a) namyšlený
b) když sám nejsi za vola
Jestli sis to nepřečetl, tak řeč byla o delším stání, třeba ve stojící koloně v kopci, když už se za tebou někdo další zastaví - tak abys nemusel stát celou tu dobu na brzdě.
A s tím, že Tě někdo sejme, to je už to naše věčné motorkářské riziko. Když bude někdo chtít nebo když tě nebude vidět, tak tě sejme - dřív nebo později se to dost lidem stane.
Ale lecčemus se dá předejít. Třeba právě když stojíš nestandardně naštorc, tak máš několikanásobně větší siluetu, je Tě lépe vidět a hlavně ty sám lépe vidíš zleva přijíždející (zastavující) auto a máš případně možnost ještě něco udělat - můžeš na sebe upozornit, můžeš zamávat, ať už sakra konečně brzdí, nebo když je nejhůř, máš ještě šanci rychle opustit ten nebezpečný prostor.
Mám to vyzkoušeno, funguje to velmi dobře - už jen ta neobvyklá pozice motorky s jezdcem napříč jízdního pruhu každého donutí zbystřit pozornost a brzdit raději dřív.
Když ale budeš stát klasicky podélně za autem a jenom pasivně čekat, jestli ten za tebou to dobrzí nebo jestli Tě sešrotuje o to auto před Tebou, tak to je přesně ten případ, o kterém mluvíš... "pokud budu chtít, aby mě někdo sejmul"
Naposledy editováno 01.05.2011 17:00:51
3 reakcí na tento příspěvek Jak se správně rozjíždět do kopce?
Osobně bych v tom viděl 2 základní chyby:
1) Nenechal jsem obě nohy na zemi a tím jsem neudržel rovnováhu.
2) Jak jsem se rozjížděl a zatáčel,náhle vyjelo auto, tak jsem chytil přední brzdu, kolo se stočilo doprava a moto se převážilo na pravou stranu.
Snad se z toho někdo poučí a neudělá takovou blbost jako já.
Taky se mi tady líbí názory dvackařů, kteří nemají s rozjezdy problém. Ono 220 kg s plnou 20 l nádží se ovládá přeci jenom trochu obtížněji.
Ještě jednu zkušenost z toho mám. Jak ve mě byl ten adrenalin, tak jsem motorku zvedl v tom kopci ve vteřině a žádnou váhu jsem skoro necítil. Pokud s ní normálně manipuluju, zdá se mi docela těžká.
1 reakcí na tento příspěvek Jak se správně rozjíždět do kopce?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se správně rozjíždět do kopce?
FILODENDRON píše: Z daleka nejsem žádnej začátečník a nikdy jsem neměl problém s rozjezdem do kopce. Toto byl fakt chujský výjezd z vedlejší na hlavní.
Ahoj,
vidím z Tvého profilu, že jsi ze Soběšic - prosím Tě, jestli je ten výjezd někde v okolí Brna, o které místo konkrétně šlo?
1 reakcí na tento příspěvek Jak se správně rozjíždět do kopce?
Když se potřebuju rozjet ze zadní brzdy, tak je to trochu zdlouhavější... Zmáčknout přední, levou zařadit, vrátit ji na zem, zabrzdit zadní, pustit přední a rozjet se. Nedělám to ráda, protože než se vyhrabu z křižovatky, chvíli to trvá, ale někdy to jinak nejde.
No a když si chci dokázat, jak skvěle umím ovládat motorku (nebo taky pokládat motorku ), je kolem dost místa a málo čumilů, zkouším rozjezd tak, že držím zadní, rychle zařadím (už obě nohy na stupačkách) a rozjedu se.