![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
2 reakcí na tento příspěvek Za chladnějšího počasí jede lépe.
1 reakcí na tento příspěvek Za chladnějšího počasí jede lépe.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Číkus píše: Studený vzduch má větší hustotu, tedy při stejném objemu obsahuje více kyslíku. Proto se také u přeplňovaných motorů používá mezichladič.
Jj nebo-li intercoler, aby se vzduch než půjde do motoru ochladil. Už jsem doma díky.
1 reakcí na tento příspěvek Za chladnějšího počasí jede lépe.
využito více benzínu při plném plynu?
Naposledy editováno 17.04.2011 11:52:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za chladnějšího počasí jede lépe.
seccomk píše: A nemáš to trošku bohatší, než je třeba? Když tam je víc vzduchu, tak že by teprve bylo
využito více benzínu při plném plynu?
Nene mám to všecko v cajku. Před rokem se ladilo, bmc filtr, dynojet st 1 u dobrýho servisáka, který se mě stará o motorku už dlouho. Ale stejně nechám karbece tento podzim zkontrolovat, jak se bude dělat rozvodák atd.. Pak přišel krátkej plyn, převod a ted mám starosti při plným plynu na dvojku udržet zadní kolo na výjezdu aby nešlo bokem. A to tam ještě přijde komplet výfuk, svody a uprava airboxu.
Naposledy editováno 17.04.2011 12:29:35
Seccomk: Tak pneu jedině racing street gumy. Homologace na silnici. No u nás těch tras moc není. Buchláky nemusím. Moc provoz a moc lidí. Lítám směr přerov, směr kojetín, pak na litovel přes konici, a pak ještě na boskovice. Ted jsem ještě objevil trasu přes ecce homo sternberk a směr opava.
1 reakcí na tento příspěvek Za chladnějšího počasí jede lépe.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za chladnějšího počasí jede lépe.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za chladnějšího počasí jede lépe.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
je to jak psal Číkus, prostě to zvýší celkovou účinnost toho přeplňovaní
polopatě řečeno, studenýho vzduchu tam nacpu víc než horkýho, jelikož objem plynu s teplotou roste
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za chladnějšího počasí jede lépe.
cccp píše: Honzik94> tak to určitě ne víš při jaké teplotě vznikají samozápaly? a dovedeš si představit tak horkej vzduch?
je to jak psal Číkus, prostě to zvýší celkovou účinnost toho přeplňovaní
polopatě řečeno, studenýho vzduchu tam nacpu víc než horkýho, jelikož objem plynu s teplotou roste
Tak to je samozřejmě jasný.. ale někde jsem čet ( už ani nevím kde) že je to hlavně kuli těm samozápalům.. ale jestli je to kec tak se omlouvám
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
2 reakcí na tento příspěvek Za chladnějšího počasí jede lépe.
Mezichladič samozřejmě taky pomáhá proti samozápalům (Při fázi komprese se směs stlačuje a dochází ke zvýšení teploty. Pokud je výchozí teplota vyšší, pak je samozřejmě vyšší i koncová teplota), ale jeho hlavní funkcí je zvýšit hustotu vzduchu, aby se do válce dostalo víc kyslíku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za chladnějšího počasí jede lépe.
Honzik94 píše: ..jinak tu teplotu bych si dokázal představit.. už jen proto že Naftový motory zapalují naftu teplotou okolního vzchu =)
Naftové motory mají vysoký kompresní poměr a nasátý vzduch se zahřívá na tepotu 550 - 800°C (zdroj)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za chladnějšího počasí jede lépe.
seccomk píše: Honzik94> Nafta má teplotu vznícení kolem 50°C, kde vezmeš tak teplý okolní vzduch?
no tak kdyby měla teplotu vznícení kolem 50°C tak by to nebyl problém.. ale jestli aspon trochu rozumíš fyzice tak bys moh vědět že při stlačení vzuchu stoupá jeho teplota
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)