Možná ze mě budete mít srandu že nad tím moc spekuluji, protože pro většinu už je to automatický. Ale mě hrozně sere vždycky když to udělám blbě
1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
Junkrs píše:
dělám to automatycky, a pozorovatel, této akce nezaznamenává, žádný zdlouhavý laborování s plynem a přeřazení netrvá věčnost, celá akce odhaduji trvá 2 až 3 vteřiny
hele, ty chceš tvrdit, že jedno podřazení s nějakým úplně nepuštěním plynu nebo co to děláš ti trvá 2 - 3 vteřiny? když podřazuješ s tím vrnkutím (ok, nebudu používat meziplyn, ono je to sice u motorek zaužívané, ale když to nejde, tak to nejde...), tak za 2 - 3 vteřiny normální smrtelník podřadí tak 3x, možná víckrát.
doufám, že sem dobře pochopil co píšeš :)
když stojím s motorkou na místě výstupní hřídel převodovky se neotáčí stejně jako zadní kolo, ale vstupní se otáčí úměrně otáčkám motoru, mám neutrál, zmáčknu spojku, která samozřejmě nevystaví stoprocentně, tudíž se stále vstupní hřídel otáčí. Zařadím za jedna a řach, vydá to ránu, cukne to se zadním kolem a spojka začne prokluzovat, čili i vstupní hřídel se teď neotáčí, pač je spojená přes převody se zadním kolem.
Když se ale před zařazením odstrčím a rozjedu motorku s mírného kopečka, tedy ideálně tak, že se vyrovnají ot. výstupní hřídele s tou vstupní pak zařadím doslova medově.
Kdo tohle nechápe a nesouhlasi je de..l!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
Dolík.... píše: hele, ty chceš tvrdit, že jedno podřazení s nějakým úplně nepuštěním plynu nebo co to děláš ti trvá 2 - 3 vteřiny? když podřazuješ s tím vrnkutím (ok, nebudu používat meziplyn, ono je to sice u motorek zaužívané, ale když to nejde, tak to nejde...), tak za 2 - 3 vteřiny normální smrtelník podřadí tak 3x, možná víckrát.
doufám, že sem dobře pochopil co píšeš :)
o neco málo příspěvků píšu, že jezdim na pohodu, a proste mi vyhovuje rychlost řazení, neztrácím tim žádný čas, dělám to tak dobře že mi to trvá 2.84s z 4. na 3. stupeň a 2.97s z 3. na 2.. Jinak jezdil jsem i na silniční moto a umím zařadit aj na africe v čase 0.7389sekundy ale i v tomto čase používám pláničkovu metodu
Naposledy editováno 30.03.2011 21:20:00
1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
Jednak spoustu věcí co tu popisujeme děláte automaticky a vůbec Vám to nepřijde.
Jednak jsou lidi co jezdí do opravny častěji a jiní méně a nebo vůbec. A neberte to osobně. Prostě to umíte, buďte rád.
1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
No právě, jezdíte na crossce už 2 roky. A máte pravdu. Jenže právě jen pro dost specifický motoobor.
Na silnici to funguje trochu jinak, jezdím po ní 42 roků
2 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
Boha vždyť snad když na tom jezdíte tak nejste úplný kopyta a zjistíte jestli při řazení s plynem ten motor přetáčíte nebo naopak nedotáčíte (buď vás to trochu kopne a slyšíte útlum otáček a nebo vás to naopak výrazně zabrzdí)...
Ten čas co tady věnujete blábolení radši věnujte tomu že vyjedete s někým kdo to umí a ten vám to ukáže...
Naposledy editováno 30.03.2011 22:04:15
Poly_ píše: Já souhlasim s tím názorem že kdo tohle nedělá instinktivně tak prostě asi nemá ten talent, ale určite se to dá s trochou píle naučit aby to přešlo do krve.
Boha vždyť snad když na tom jezdíte tak nejste úplný kopyta a zjistíte jestli při řazení s plynem ten motor přetáčíte nebo naopak nedotáčíte (buď vás to trochu kopne a slyšíte útlum otáček a nebo vás to naopak výrazně zabrzdí)...
Ten čas co tady věnujete blábolení radši věnujte tomu že vyjedete s někým kdo to umí a ten vám to ukáže...
...ale ok, budu naslouchat, vysvětli mi jak to tam tedy je? ...jsem otevřený
Mimochodem, nestačí mě přecházet zrak, když čtu co píšeš, že jsem někde já snad psal "že se spojka má používat jen na jedničku a pak dál je na nic" ...prosímtě kde si to četl? V jakým příspěvku jsem to napsal ? ...nebylo to spíš tím, že tys to tak CHTĚL pochopit? (a nepoužíval bych už slovo č*rák- protože je to neslušný a "anštajn"/Einstein/ - protože si ho už použil min 2x ...začínáš se opakovat )
Naposledy editováno 31.03.2011 07:11:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
Poly_ píše: Já souhlasim s tím názorem že kdo tohle nedělá instinktivně tak prostě asi nemá ten talent, ale určite se to dá s trochou píle naučit aby to přešlo do krve.
Boha vždyť snad když na tom jezdíte tak nejste úplný kopyta a zjistíte jestli při řazení s plynem ten motor přetáčíte nebo naopak nedotáčíte (buď vás to trochu kopne a slyšíte útlum otáček a nebo vás to naopak výrazně zabrzdí)...
Ten čas co tady věnujete blábolení radši věnujte tomu že vyjedete s někým kdo to umí a ten vám to ukáže...
Božyčku tak se mnou vyjeď a nauč mně to bo bez toho už neujedu ani metr. K
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
Pro synchronizaci převodky to fakt nemá téměř žádnej význam. Ve chvíli než zatlačíš na řadičku i při tom zatlačení je převod furt v záběru - my se tu bavíme opravdu o pohybu v řádu 0,5 vteřiny- jedno soukolí se uvolní a druhý cvakne do sebe. Je to zlomek. Na synchronizaci pomocí meziplynu(nebo pomocí synchronů v auto převodce) čekáš řádově to samý, ale s neutrálem mezi - o to tu běží.
A pokud se bavíme o spojkách a zbytkovým točivým momentu na vystavený spojce - proč se tedy řadí v autech s nesynchronní převodovkou na 2 vyšlápnutí ? Tam prostě s jedním vyšlapnutím spojky dolů ani nezařadíš.
Tak jednak před zatačkou brzdim jak motorem tak brzdama a mám před ní už nakopáno, kdo ještě podřazuje těsně před složenim je šikulkááááá.
Otázka synchronizace při řazení je myslim bezpředmětná u časů řádově v desetinách sekundy, kdy už při vymačkávání spojky přeřazuju.
No a při pouštění spojky se synchronizuje přes spojku, kere se da pomoct kratkodobym zvýšením otáček. Ty by ale by měly byt v tom správném pásmu a po dobu spínání spojky, tak že nějake vrkani při tom je jenom krok na pul cesty a to se ještě musi trefit do spravny otaček, ktere stejně rychle padaji, tak že to musi stejně pak kompenzovat spojkou. K
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
Junkrs píše: a tohle je NEJ příspěvek, ze všech tvejch tady. To si řek takovou perlu, že to nemá obdoby. Meziplynem rovnáš otáčky na zadní kolo
tak ja se freedoma zastanu a budu tvrdit to same, to ze se u razeni v nakladaku rika necemu meziplyn a ze u motorky nejde to same pouzit diky uplne jine konstrukci prevodovky je fakt, takze se proste u motorky rika meziplyn necemu jinymu...
to taky nakymu radioamaterovy budes tvrdit ze do zdirky ve zdroji nemohl zastrcit bananek, protoze v zelenine maji bananky a je to neco uplne jinyho? u aut se rika drift jinemu stylu jizdy nez u motorek apod.. takovejch prikladu najdu milion.
a ja taky tenhle meziplyn pouzivam ne pro to abych lip zaradil, ale pro srovnani otacek motoru .. aby po tom co pustim spojku motor tim jak se roztaci na vetsi otacky nezablokoval kolo...
to jak funguje prevodovka na motorce evidentne chapes, tak nevim co te tak prudi pouzivani terminu "meziplyn"
t_freedom píše: ...jak říkám...málo lidí co říkaj že je to vlastně k ničemu se asi v životě snažilo jet trochu sportovněji na krátkozdvihovým dvouválu...
Suchá spojky a TLka, Monstery a jiný buchary na Vás
jinak mi prijde ze se tohle zvelicuje jakou spousta jinejch veci okolo jezdeni, ja treba na TLku s podrazovanim nemam problem a na bezny silnici se mi nepodari kolo podrazovanim bloknout, teda me se topodari celkem casto ale diky tomu ze jsem zvyklej si v najezdu brzdit zadni brzdou, kdyz nebrzdim tak to podrazovanim neutrhnu...
1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
Assassine - když už se do toho vkládáš ... dobře tedy: OTÁZKA.
Jakou má tedy "vrkání" / "meziplyn" ,nebo cokoli tomu podobnýho, váhu pro synchronizaci převodovky na motocyklu ?
Naposledy editováno 31.03.2011 10:47:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
t_freedom píše: Ono taky hromada lidí třeba vůbec zadní nebrzdí( před nájezdem do zatáčky brzdím oběma a ještě šaltuju 4 kvalty dolů - viz. šikana v Mostě za rovinkou ) Když jezdíš kochačku, samo že je úplně jedno jestli to tam cvakáš s nebo bez meziplynu. Jde taky o to kterej motor máš - některý jsou na to náchylný, jiný míň. Jde o cit v ruce...ale pokud brzdíš fakt na doraz, šaltuješ před zatáčkou dolů a je to tak tak, někdy prostě stačí malá chyba na spojce a letíš.
Assassine - když už se do toho vkládáš ... dobře tedy: OTÁZKA.
Jakou má tedy "vrkání" / "meziplyn" ,nebo cokoli tomu podobnýho, váhu pro synchronizaci převodovky na motocyklu ?
tak sem tam se svezu ostreji a asi sem s tim fakt nikdy nemel problem.. ono to tam nejak napada a kdyz to kolo utece tak das kontra riditkama ne? pohoda jazz
ad otazka, to uz sem tu psal a myslim ze souhlasim s junkrsem, oni ty kola nezapadnou do sebe hned jak z jednech vypadnou.. takze tam nakej prostor pro naky zbrzdeni roztoceni je.. spojka unasi na ruznejch motorkach jinak, ruzny konstrukcni detaily a opotrebeni se projevi.. podle me to bude kus od kusu a kdo ma trochu cit tak si po case najde zpusob jakej jeho stroji sedne nejlip..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
Naposledy editováno 31.03.2011 11:09:58
t_freedom píše: assassin> když řadíš na moto dolů a nedáš mezyplyn ...co ti synchronizuje zasazení hnacícho a hnanýho kolečka na převodce do záběru?
nic proste jak do sebe zuby zapadnou tak se hnaci hridel musi roztocit.. bude tam raz ale ta hmota nebude tak velka aby to prevodovka nezkousla...
Ohledně těch bludů, že tu někomu doporučuju jezdit bez spojky atd., ...nikdy jsem nic takvýho nenapsal. To že to v autě jde aniž bys něco kurvil, to ano ... V autě je to jiná, protože tam máš neutrál kdy není v záběru nic - a to je ten zásadní rozdíl(ale v autě ti žádnej zbytkovej moment nepomůže, pokud nemáš synchroní převodku, na jedno vyšlápnutí nezařadíš pomalu ani nahoru)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
assassin píše: tak ja se freedoma zastanu a budu tvrdit to same, to ze se u razeni v nakladaku rika necemu meziplyn a ze u motorky nejde to same pouzit diky uplne jine konstrukci prevodovky je fakt, takze se proste u motorky rika meziplyn necemu jinymu...
to taky nakymu radioamaterovy budes tvrdit ze do zdirky ve zdroji nemohl zastrcit bananek, protoze v zelenine maji bananky a je to neco uplne jinyho? u aut se rika drift jinemu stylu jizdy nez u motorek apod.. takovejch prikladu najdu milion.
a ja taky tenhle meziplyn pouzivam ne pro to abych lip zaradil, ale pro srovnani otacek motoru .. aby po tom co pustim spojku motor tim jak se roztaci na vetsi otacky nezablokoval kolo...
to jak funguje prevodovka na motorce evidentne chapes, tak nevim co te tak prudi pouzivani terminu "meziplyn"
protože, když tu vysvětluji, jak zařadit bez zbytečné rány, tak je to k ničemu. Meziplyn je něco jinýho a nevim o nikom, krom 50% diskutujícich zde , kdo tento termín používá u moto a myslí tím neco jiného než meziplyn u aut.
Kdo tu napíše slovo meziplyn a používání ho na moto, je zmatenej jak lesní včela, a jeho příspěvek nikomu neprospěje, řadit a jezdit možná umí, ale nerozumí technice ať u aut tak moto, jen má nějakou představu, která je špatná.