globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dilema s meziplynem
 
23.3.2011 v 21:59
Kdo mi je schopný poradit jaký je nejlepší způsob jak se naučit meziplyn? Na spojku i brzdu požívám ukazováček a prostředníček, občas se mi povede pěkně i s brzděním, ale furt si nak nejsem jistý jestli to udělám pokaždé dobře? Někdy mi totiž přijde že si vrknu a spojku pustím dřív než tam kopnu kvalt dolů, takže jakoby zařadím bez spojku, možná je to jen pocit, moc toho ještě nemám najezděno tak jsem si u toho dost nejistý. Jde vůbec na motorce zařadit bez spojky dolů? Podle zvuku bych to asi měl poznat že něco dělám blbě. Koukl jsem na forum a všichni tvrdí že správně je vymáčknout spojku,vrknout,zařadit kvalt pustit spokju. Ale mě příjde lepší to dělat tak že vymáčknu spojku, dám nižší kvalt, pak vrknu plynem(přitom stále držím spojku) a pak pustím spojku, takhle jsem to našel popsaný i na googlo .
Možná ze mě budete mít srandu že nad tím moc spekuluji, protože pro většinu už je to automatický. Ale mě hrozně sere vždycky když to udělám blbě

1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 20:53 | Nahoru | #211
t_freedom : sem strašně nerat že sem se tě dotknul pokud ses urazil tak se ti hluboce omlouvam, ale jako obyčejnemu vyučenemu strojaři hlupaka oproti tobě technickej anštajne mě nic jineho nezbejvalo. pač pokud někdo prosazuje tvuj nazor že spojka je dobra jen k rozjezdu, nic jineho nezaslouží. si nebezpečnej f tom že by si s tebe mohl někdo vzit příklad a začal by kurvit svuj stroj co ma doma.bohužel jen proto že si někde přečet radu blazna . v tom vidim nebezpečí v naší zemi velmi veliké. pokud na jednu stranu tady mluviš jako konstrukter převodovek spojek a motoru, nemluv na straně druhe jako uplný čurak. pak se odemě nedočkaš komentaře žadneho nebo možna i pochvalneho. ale v tomto případě s tebou musim nesouhlasit mojim zpusobem. pač vidim že po normalnu to nejde

Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 20:53 | Nahoru | #212
dodatek, při akceleraci řadíme z té dvojky na trojku a né zas dvojku jak jsem se přepsal.
Jinak jak píše junkrs, když jedeme, jak píše, a řadí 2 - 3 s, je čas si to srovnat a pozvolna navíc ještě s pozvolna pouštěnou spojkou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 21:00 | Nahoru | #213

Junkrs píše:
dělám to automatycky, a pozorovatel, této akce nezaznamenává, žádný zdlouhavý laborování s plynem a přeřazení netrvá věčnost, celá akce odhaduji trvá 2 až 3 vteřiny



hele, ty chceš tvrdit, že jedno podřazení s nějakým úplně nepuštěním plynu nebo co to děláš ti trvá 2 - 3 vteřiny? když podřazuješ s tím vrnkutím (ok, nebudu používat meziplyn, ono je to sice u motorek zaužívané, ale když to nejde, tak to nejde...), tak za 2 - 3 vteřiny normální smrtelník podřadí tak 3x, možná víckrát.

doufám, že sem dobře pochopil co píšeš :)

Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 21:00 | Nahoru | #214
junkrs
jasně že tvrdíme totéž. Jen každý z jiného úhlu pohledu

Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 21:14 | Nahoru | #215
docela to tady spamuju, ale ještě si neodpustím příklad pro více nechápavé a je to příklad, který si vyzkoušel snad i úplný začátečník a je zřejmý princip:

když stojím s motorkou na místě výstupní hřídel převodovky se neotáčí stejně jako zadní kolo, ale vstupní se otáčí úměrně otáčkám motoru, mám neutrál, zmáčknu spojku, která samozřejmě nevystaví stoprocentně, tudíž se stále vstupní hřídel otáčí. Zařadím za jedna a řach, vydá to ránu, cukne to se zadním kolem a spojka začne prokluzovat, čili i vstupní hřídel se teď neotáčí, pač je spojená přes převody se zadním kolem.
Když se ale před zařazením odstrčím a rozjedu motorku s mírného kopečka, tedy ideálně tak, že se vyrovnají ot. výstupní hřídele s tou vstupní pak zařadím doslova medově.

Kdo tohle nechápe a nesouhlasi je de..l!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 21:18 | Nahoru | #216

Dolík.... píše: hele, ty chceš tvrdit, že jedno podřazení s nějakým úplně nepuštěním plynu nebo co to děláš ti trvá 2 - 3 vteřiny? když podřazuješ s tím vrnkutím (ok, nebudu používat meziplyn, ono je to sice u motorek zaužívané, ale když to nejde, tak to nejde...), tak za 2 - 3 vteřiny normální smrtelník podřadí tak 3x, možná víckrát.

doufám, že sem dobře pochopil co píšeš :)



o neco málo příspěvků píšu, že jezdim na pohodu, a proste mi vyhovuje rychlost řazení, neztrácím tim žádný čas, dělám to tak dobře že mi to trvá 2.84s z 4. na 3. stupeň a 2.97s z 3. na 2.. Jinak jezdil jsem i na silniční moto a umím zařadit aj na africe v čase 0.7389sekundy ale i v tomto čase používám pláničkovu metodu

Naposledy editováno 30.03.2011 21:20:00

Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 21:24 | Nahoru | #217
tohle téma je snad o diskusi k řazení, já to rozpitvávám na srač.y, ale ve skutečnosti to dělá každej kdo umí řadit a má cit. Neni to žádná věda, nad kterou se přemýšlí tak jako v tomto vláknu. Je to normální, uděláš to tak automaticky, jako když zvedneš nohu při chůzi přes obrubnik, jenom někteří z vás si myslí, že kolem toho je hroznýho laborování a hejbání s plynem

(reakce na) Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 21:27 | Nahoru | #218
Junkrs> ok, tak mi vysvětli, proč mám řadit nějakou divnou metodou, zdlouhavou, hrát si se spojkou, plynem a kdesi cosi, když udělám drnk a mám hotovo, nehoním čas a nekurvím si spojku nějakým slazování otáček... taky su výletník až běda na to, jakou mám motorku.. ale asi su debil a i dalších 90% lidí, co prostě jezdí normálně a neřeší kokotiny

Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 21:35 | Nahoru | #219
Hosi resite tady uplne kokocky veci ten kdo chce radit se spojkou at si radi ja osobne ka crossce jezdim bez spojky pac neni cas mackat spojku a ani nejde poznat ze radis bez spojky. jezdim tak 2roky kazdej vikend a vse v naprostym poradku a vy chytralci (nekteri) raci sem nic nepiste pac se tak nehorazne strapnujete az se musim na plnou hubu smat

1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 21:38 | Nahoru | #220
Dolík....
Jednak spoustu věcí co tu popisujeme děláte automaticky a vůbec Vám to nepřijde.
Jednak jsou lidi co jezdí do opravny častěji a jiní méně a nebo vůbec. A neberte to osobně. Prostě to umíte, buďte rád.

1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 21:43 | Nahoru | #221
Domes44
No právě, jezdíte na crossce už 2 roky. A máte pravdu. Jenže právě jen pro dost specifický motoobor.
Na silnici to funguje trochu jinak, jezdím po ní 42 roků

Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 22:00 | Nahoru | #222
se omlouvám, to co jsem napsal tu už stejně popsalo několik dalších přede mnou. Jsem se koukl kousek dozadu. Už mlčím

2 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 22:04 | Nahoru | #223
Já souhlasim s tím názorem že kdo tohle nedělá instinktivně tak prostě asi nemá ten talent, ale určite se to dá s trochou píle naučit aby to přešlo do krve.

Boha vždyť snad když na tom jezdíte tak nejste úplný kopyta a zjistíte jestli při řazení s plynem ten motor přetáčíte nebo naopak nedotáčíte (buď vás to trochu kopne a slyšíte útlum otáček a nebo vás to naopak výrazně zabrzdí)...

Ten čas co tady věnujete blábolení radši věnujte tomu že vyjedete s někým kdo to umí a ten vám to ukáže...

Naposledy editováno 30.03.2011 22:04:15

(reakce na) Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 22:07 | Nahoru | #224

Poly_ píše: Já souhlasim s tím názorem že kdo tohle nedělá instinktivně tak prostě asi nemá ten talent, ale určite se to dá s trochou píle naučit aby to přešlo do krve.

Boha vždyť snad když na tom jezdíte tak nejste úplný kopyta a zjistíte jestli při řazení s plynem ten motor přetáčíte nebo naopak nedotáčíte (buď vás to trochu kopne a slyšíte útlum otáček a nebo vás to naopak výrazně zabrzdí)...

Ten čas co tady věnujete blábolení radši věnujte tomu že vyjedete s někým kdo to umí a ten vám to ukáže...

Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 22:14 | Nahoru | #225
já du teď spát, pak do rachoty....tak vyrazím až odpoledne

(reakce na) Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 23:09 | Nahoru | #226
Junkrs> když víš, tak není co řešit...

(reakce na) Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 23:14 | Nahoru | #227
pedal> ty ses mě nedotknul... já od samýho začátku věděl že jsi lepší... ... tys tu převodku vživotě venku neviděl...
...ale ok, budu naslouchat, vysvětli mi jak to tam tedy je? ...jsem otevřený

Mimochodem, nestačí mě přecházet zrak, když čtu co píšeš, že jsem někde já snad psal "že se spojka má používat jen na jedničku a pak dál je na nic" ...prosímtě kde si to četl? V jakým příspěvku jsem to napsal ? ...nebylo to spíš tím, že tys to tak CHTĚL pochopit? (a nepoužíval bych už slovo č*rák- protože je to neslušný a "anštajn"/Einstein/ - protože si ho už použil min 2x ...začínáš se opakovat )

Naposledy editováno 31.03.2011 07:11:38

(reakce na) Dilema s meziplynem

31.3.2011 v 08:07 | Nahoru | #228

mihla píše: jiní méně a nebo vůbec.



jj, přesně, proto se tu snažím poradit nejšetrnější, nejrychlejší a nejlevnější způsob....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

31.3.2011 v 08:24 | Nahoru | #229

Poly_ píše: Já souhlasim s tím názorem že kdo tohle nedělá instinktivně tak prostě asi nemá ten talent, ale určite se to dá s trochou píle naučit aby to přešlo do krve.

Boha vždyť snad když na tom jezdíte tak nejste úplný kopyta a zjistíte jestli při řazení s plynem ten motor přetáčíte nebo naopak nedotáčíte (buď vás to trochu kopne a slyšíte útlum otáček a nebo vás to naopak výrazně zabrzdí)...

Ten čas co tady věnujete blábolení radši věnujte tomu že vyjedete s někým kdo to umí a ten vám to ukáže...



Božyčku tak se mnou vyjeď a nauč mně to bo bez toho už neujedu ani metr. K

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

31.3.2011 v 08:56 | Nahoru | #230
Kousek> ale ono je to opravdu jen kvůli tomu, že když máš mašinu na brzdách před zatáčkou a do poslední chvíle zpomaluješ - máš celou váhu mašiny na předku - no a ve chvíli kdy tam bouchneš kvalt a pustíš humpolácky spojku(zejména na míň-válcovejch motorech)se ti díky brzdnýmu momentu motoru může vzadu rozskákat kolo - což není při vpádu do zatáčky nic příjemnýho
Pro synchronizaci převodky to fakt nemá téměř žádnej význam. Ve chvíli než zatlačíš na řadičku i při tom zatlačení je převod furt v záběru - my se tu bavíme opravdu o pohybu v řádu 0,5 vteřiny- jedno soukolí se uvolní a druhý cvakne do sebe. Je to zlomek. Na synchronizaci pomocí meziplynu(nebo pomocí synchronů v auto převodce) čekáš řádově to samý, ale s neutrálem mezi - o to tu běží.
A pokud se bavíme o spojkách a zbytkovým točivým momentu na vystavený spojce - proč se tedy řadí v autech s nesynchronní převodovkou na 2 vyšlápnutí ? Tam prostě s jedním vyšlapnutím spojky dolů ani nezařadíš.

(reakce na) Dilema s meziplynem

31.3.2011 v 09:34 | Nahoru | #231
t_freedom>Jak eště moc míň válců musím mít, abych si toho všiml?

Tak jednak před zatačkou brzdim jak motorem tak brzdama a mám před ní už nakopáno, kdo ještě podřazuje těsně před složenim je šikulkááááá.

Otázka synchronizace při řazení je myslim bezpředmětná u časů řádově v desetinách sekundy, kdy už při vymačkávání spojky přeřazuju.

No a při pouštění spojky se synchronizuje přes spojku, kere se da pomoct kratkodobym zvýšením otáček. Ty by ale by měly byt v tom správném pásmu a po dobu spínání spojky, tak že nějake vrkani při tom je jenom krok na pul cesty a to se ještě musi trefit do spravny otaček, ktere stejně rychle padaji, tak že to musi stejně pak kompenzovat spojkou. K

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

31.3.2011 v 09:37 | Nahoru | #232

Junkrs píše: a tohle je NEJ příspěvek, ze všech tvejch tady. To si řek takovou perlu, že to nemá obdoby. Meziplynem rovnáš otáčky na zadní kolo



tak ja se freedoma zastanu a budu tvrdit to same, to ze se u razeni v nakladaku rika necemu meziplyn a ze u motorky nejde to same pouzit diky uplne jine konstrukci prevodovky je fakt, takze se proste u motorky rika meziplyn necemu jinymu...
to taky nakymu radioamaterovy budes tvrdit ze do zdirky ve zdroji nemohl zastrcit bananek, protoze v zelenine maji bananky a je to neco uplne jinyho? u aut se rika drift jinemu stylu jizdy nez u motorek apod.. takovejch prikladu najdu milion.

a ja taky tenhle meziplyn pouzivam ne pro to abych lip zaradil, ale pro srovnani otacek motoru .. aby po tom co pustim spojku motor tim jak se roztaci na vetsi otacky nezablokoval kolo...

to jak funguje prevodovka na motorce evidentne chapes, tak nevim co te tak prudi pouzivani terminu "meziplyn"

(reakce na) Dilema s meziplynem

31.3.2011 v 09:40 | Nahoru | #233

t_freedom píše: ...jak říkám...málo lidí co říkaj že je to vlastně k ničemu se asi v životě snažilo jet trochu sportovněji na krátkozdvihovým dvouválu...
Suchá spojky a TLka, Monstery a jiný buchary na Vás



jinak mi prijde ze se tohle zvelicuje jakou spousta jinejch veci okolo jezdeni, ja treba na TLku s podrazovanim nemam problem a na bezny silnici se mi nepodari kolo podrazovanim bloknout, teda me se topodari celkem casto ale diky tomu ze jsem zvyklej si v najezdu brzdit zadni brzdou, kdyz nebrzdim tak to podrazovanim neutrhnu...

1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

31.3.2011 v 10:45 | Nahoru | #234
Ono taky hromada lidí třeba vůbec zadní nebrzdí( před nájezdem do zatáčky brzdím oběma a ještě šaltuju 4 kvalty dolů - viz. šikana v Mostě za rovinkou ) Když jezdíš kochačku, samo že je úplně jedno jestli to tam cvakáš s nebo bez meziplynu. Jde taky o to kterej motor máš - některý jsou na to náchylný, jiný míň. Jde o cit v ruce...ale pokud brzdíš fakt na doraz, šaltuješ před zatáčkou dolů a je to tak tak, někdy prostě stačí malá chyba na spojce a letíš.

Assassine - když už se do toho vkládáš ... dobře tedy: OTÁZKA.
Jakou má tedy "vrkání" / "meziplyn" ,nebo cokoli tomu podobnýho, váhu pro synchronizaci převodovky na motocyklu ?

Naposledy editováno 31.03.2011 10:47:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

31.3.2011 v 11:06 | Nahoru | #235

t_freedom píše: Ono taky hromada lidí třeba vůbec zadní nebrzdí( před nájezdem do zatáčky brzdím oběma a ještě šaltuju 4 kvalty dolů - viz. šikana v Mostě za rovinkou ) Když jezdíš kochačku, samo že je úplně jedno jestli to tam cvakáš s nebo bez meziplynu. Jde taky o to kterej motor máš - některý jsou na to náchylný, jiný míň. Jde o cit v ruce...ale pokud brzdíš fakt na doraz, šaltuješ před zatáčkou dolů a je to tak tak, někdy prostě stačí malá chyba na spojce a letíš.

Assassine - když už se do toho vkládáš ... dobře tedy: OTÁZKA.
Jakou má tedy "vrkání" / "meziplyn" ,nebo cokoli tomu podobnýho, váhu pro synchronizaci převodovky na motocyklu ?



tak sem tam se svezu ostreji a asi sem s tim fakt nikdy nemel problem.. ono to tam nejak napada a kdyz to kolo utece tak das kontra riditkama ne? pohoda jazz

ad otazka, to uz sem tu psal a myslim ze souhlasim s junkrsem, oni ty kola nezapadnou do sebe hned jak z jednech vypadnou.. takze tam nakej prostor pro naky zbrzdeni roztoceni je.. spojka unasi na ruznejch motorkach jinak, ruzny konstrukcni detaily a opotrebeni se projevi.. podle me to bude kus od kusu a kdo ma trochu cit tak si po case najde zpusob jakej jeho stroji sedne nejlip..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

31.3.2011 v 11:09 | Nahoru | #236
assassin> když řadíš na moto dolů a nedáš mezyplyn ...co ti synchronizuje zasazení hnacícho a hnanýho kolečka na převodce do záběru?

Naposledy editováno 31.03.2011 11:09:58

(reakce na) Dilema s meziplynem

31.3.2011 v 11:13 | Nahoru | #237

t_freedom píše: assassin> když řadíš na moto dolů a nedáš mezyplyn ...co ti synchronizuje zasazení hnacícho a hnanýho kolečka na převodce do záběru?



nic proste jak do sebe zuby zapadnou tak se hnaci hridel musi roztocit.. bude tam raz ale ta hmota nebude tak velka aby to prevodovka nezkousla...

Dilema s meziplynem

31.3.2011 v 11:26 | Nahoru | #238
Ok, chápu to správně...můj problém je v tom, že když vidím jak krátkej je chod z jednoho do druhýho kvaltu. Tedy okamžik kdy už není kolo na hnací hřídeli v záběru a než zase docvakne do druhýho záběru vedle(to je přesně a pouze ten moment kdy se může zbytkovej krouťák z vystavený spojky projevit) - nevěřím moc tomu, že zařazení ten meziplyn pomůže(ale už je to dost hypotetická debata)
Ohledně těch bludů, že tu někomu doporučuju jezdit bez spojky atd., ...nikdy jsem nic takvýho nenapsal. To že to v autě jde aniž bys něco kurvil, to ano ... V autě je to jiná, protože tam máš neutrál kdy není v záběru nic - a to je ten zásadní rozdíl(ale v autě ti žádnej zbytkovej moment nepomůže, pokud nemáš synchroní převodku, na jedno vyšlápnutí nezařadíš pomalu ani nahoru)

Dilema s meziplynem

31.3.2011 v 11:35 | Nahoru | #239
spojka, vrk + podřazení zároveň do toho si už přibržďuju a pouštím spojku ... akorát je to tak v 1 vteřině

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

31.3.2011 v 16:35 | Nahoru | #240

assassin píše: tak ja se freedoma zastanu a budu tvrdit to same, to ze se u razeni v nakladaku rika necemu meziplyn a ze u motorky nejde to same pouzit diky uplne jine konstrukci prevodovky je fakt, takze se proste u motorky rika meziplyn necemu jinymu...
to taky nakymu radioamaterovy budes tvrdit ze do zdirky ve zdroji nemohl zastrcit bananek, protoze v zelenine maji bananky a je to neco uplne jinyho? u aut se rika drift jinemu stylu jizdy nez u motorek apod.. takovejch prikladu najdu milion.

a ja taky tenhle meziplyn pouzivam ne pro to abych lip zaradil, ale pro srovnani otacek motoru .. aby po tom co pustim spojku motor tim jak se roztaci na vetsi otacky nezablokoval kolo...

to jak funguje prevodovka na motorce evidentne chapes, tak nevim co te tak prudi pouzivani terminu "meziplyn"



protože, když tu vysvětluji, jak zařadit bez zbytečné rány, tak je to k ničemu. Meziplyn je něco jinýho a nevim o nikom, krom 50% diskutujícich zde , kdo tento termín používá u moto a myslí tím neco jiného než meziplyn u aut.

Kdo tu napíše slovo meziplyn a používání ho na moto, je zmatenej jak lesní včela, a jeho příspěvek nikomu neprospěje, řadit a jezdit možná umí, ale nerozumí technice ať u aut tak moto, jen má nějakou představu, která je špatná.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist