1 reakcí na tento příspěvek svíčky
1 reakcí na tento příspěvek svíčky
1 reakcí na tento příspěvek svíčky
takovohle sadou klik
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svíčky
Stewe píše: já určitě sériově, mohl to před tebou mít prcek a snížit si to na přepáčku zadního tlumiče.
takovohle sadou klik
Dole na tlumiči je štelovací šroub bude mít vliv na tuhost to přepákování tam neni tak je bud´ pružina menší nebo nevim.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svíčky
spalda píše: Dole na tlumiči je štelovací šroub bude mít vliv na tuhost to přepákování tam neni tak je bud´ pružina menší nebo nevim.
Ten šroub ti šteluje odskok tlumiče.To znamená rychlost,jakou se ten tlumič vrací. S prosednutím motorky nebo tvrdostí tlumiče to má společného jen to,že se zvyšováním předpětí pružiny musíš úměrně tomu upravit i odskok, jinak ti vystřelí těsnění a vyteče olej ze štelování předpětí.
Tvrdost můžeš nastavovat pouze předpětím pružiny (16-viz obrázek), případně výměnou pružiny.Pravděpodobně ale máš pouze vytečené štelování přepětí. Když začneš otáčet kolečkem "16" doprava měla by se ti pružina stlačit cca o 12-15mm.
Pokud máš tohle vpořádku,zjisti si, jakou máš vzdálenost mezi zadní vidlicí a podsedlovkou při vyvěšeném kole a jakou při stojící motorce a povolené pružině. Porovnej to s někým, kdo má pérování v pořádku a budeš vědět, jestli máš na motorce snižovací kit nebo jen unavený případně i vytečený zadní tlumič.
Vzhledem k najetým kilometrům by stejně byla nejlepší celková repase tlumiče.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svíčky
PavelETV píše: Ten šroub ti šteluje odskok tlumiče.To znamená rychlost,jakou se ten tlumič vrací. S prosednutím motorky nebo tvrdostí tlumiče to má společného jen to,že se zvyšováním předpětí pružiny musíš úměrně tomu upravit i odskok, jinak ti vystřelí těsnění a vyteče olej ze štelování předpětí.
Tvrdost můžeš nastavovat pouze předpětím pružiny (16-viz obrázek), případně výměnou pružiny.Pravděpodobně ale máš pouze vytečené štelování přepětí. Když začneš otáčet kolečkem "16" doprava měla by se ti pružina stlačit cca o 12-15mm.
Pokud máš tohle vpořádku,zjisti si, jakou máš vzdálenost mezi zadní vidlicí a podsedlovkou při vyvěšeném kole a jakou při stojící motorce a povolené pružině. Porovnej to s někým, kdo má pérování v pořádku a budeš vědět, jestli máš na motorce snižovací kit nebo jen unavený případně i vytečený zadní tlumič.
Vzhledem k najetým kilometrům by stejně byla nejlepší celková repase tlumiče.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svíčky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svíčky
Pokud nejsi zdatným mechanikem, nechej to odborníkům
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svíčky
Stewe píše: spalda> pokud ti to vylítlo, tak nejspíš nějakým těsněním a to bude nejspíš v kelu. Ale to by si musel poznat, že motorka netlumí ale jen se houpe na pružině viz článek
Pokud nejsi zdatným mechanikem, nechej to odborníkům
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svíčky
spalda píše: nemaš na někoho kontakt kdo dělá repasy.za rozumno dik spalda
Kontakt jsem ti poslal do mailu.
To, že vytečené předpětí patří k neduhům Caponorda je nesmysl. Je to jen důsledek neznalostí nastavení tlumičů. Každý si přitáhne jen předpětí pružiny a na nastavení odskoku si ani nevzpomene. Pak silně předepjatá pružina vystřeluje tlumič nahoru příliš rychle a dojde k deformaci těsnícího kroužku.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svíčky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svíčky
Stewe píše: PavelETV> žádnej šroubek na štel odskoku jsem na tlumiči nenašel, jen kohout na štelung předpětí, na obrázku je to číslo 18.
Šroub by měl být zapuštěný z levé strany tělesa tlumiče pod dolní objímkou pružiny. Měl jsem alespoň za to, že spodek tlumiče je stejný pro RR i pro sériovku. Pokud to tak není, nebo pokud jej mají jen některé ročníky tak se hluboce omlouvám za mystifikaci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svíčky
1 reakcí na tento příspěvek svíčky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svíčky
Stewe píše: tak ten šroubek co já tam mám, je pouze nějakej červík. Podle obrázku by tam měl bejt šroub jak sviň a já tam mám kulový
A to kulový je právě on
Ten obrázek trochu klame, ale jinak díky za něj. Včetně té tabulky nastavení
Nestyď se pořádně ohnout, vzít do ruky hadr namočený v benzínu a pořádně to očisti. Pak šroubovákem na jednu nebo druhou stranu otáčej a pomalu to rozchoď. Měl by jsi cítit lehké lupání jak se klikají jednotlivé polohy.
Pokud se ti to nepodaří, tak začni přemýšlet o demontáži tlumiče.....
PavelETV píše: A to kulový je právě on
Ten obrázek trochu klame, ale jinak díky za něj. Včetně té tabulky nastavení
Nestyď se ohnout, vzít do ruky hadr namočený v benzínu a pořádně ho očisti. Pak šroubovákem na jednu nebo druhou stranu otáčej a pomalu to rozchoď. Měl by jsi cítit lehké lupání jak se klikají jednotlivé polohy.
Pokud se ti to nepodaří, tak začni přemýšlet o demontáži tlumiče.....
Hmmmm je to ňáký rozbitý.....
Naposledy editováno 04.03.2011 13:25:44
1 reakcí na tento příspěvek svíčky
Naposledy editováno 31.03.2011 20:29:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svíčky
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nedrží volnoběh Aprilia ETV 1000 Caponord | miki64 | 1 | 31.10.2023 v 06:53 soccer |
Rotax V60 klepání v motoru Aprilia ETV 1000 Caponord | Libiq | 8 | 20.3.2023 v 12:29 Libiq |
Hydraulická spojka netěsní [1, 2] Aprilia ETV 1000 Caponord, Aprilia SL 1000 Falco, Ap... | Kejbls | 54 | 10.10.2022 v 21:40 Apriliarst |
Aprilia etv1000 Preventivni servis Aprilia ETV 1000 Caponord | Etv1000capo | 23 | 8.8.2022 v 16:40 karlos-transalp |
Aprilia Caponord ETV 1000 - Neukazu... Aprilia ETV 1000 Caponord | Káreo | 2 | 24.12.2021 v 12:30 Piwell |