Téma: Lze nějak zkontrolovat válec 2T??
 
27.3.2011 v 18:08
Válí se mi doma původní válec z mojí motorky, nikasil je v pohodě, celkové válec vypadá OK, ale v KTM mi ho tenkrát vyměnili za jiný když se mi kravila motorka a řekli že je to s novým lepší, což možná bylo ale nebylo to třeba ovlivněno válcem protože se občas kravila víc občas zase míň.

Takže jde nějakym zpusobem ověřit jestli je OK, krome toho dávat ho na motorku a obědnávat do něj píst. Okem žádná prasklina nikde není, musela by být někde skrytá právě ale stejně tomu moc nevěřim.

Lze nějak zkontrolovat válec 2T??

27.3.2011 v 18:29 | Nahoru | #1
Musíš zajít za někým, kdo má dutinový mikrometr a umí měřit válce. Pokud válec na pohled vypadá v pořádku, tak je třeba ještě změřit ovalitu a všechny průměry a porovnat s povolenými tolerancemi.

Lze nějak zkontrolovat válec 2T??

27.3.2011 v 19:01 | Nahoru | #2
dá zjednodušeně jestli má nahoře a dole hranku kde končí pracovní plocha kroužků, zjistí se to vložením nového pístního kroužku těsně nad výfukový kanál nebo i přes něj tam bývá vůle největší a změří se štěrbina v zámkuale nevím kolik má bejt u tvojí motorky určitě jak 0,2zhruba by měla bejt u nového válce vůle v zámku 0,5mm asi bude hodně...

1 reakcí na tento příspěvek Lze nějak zkontrolovat válec 2T??

27.3.2011 v 20:05 | Nahoru | #3
mozna ultrazvukem, ten by mel najit jakoukoli prasklinku

(reakce na) Lze nějak zkontrolovat válec 2T??

27.3.2011 v 20:46 | Nahoru | #4
Poly> to spíš rentgenem ale nevim kde a za jakej peníz by to udělali a pochybuju že s válcem by něco bylo zajímalo by mě která firma to dělala

2 reakcí na tento příspěvek Lze nějak zkontrolovat válec 2T??

27.3.2011 v 22:01 | Nahoru | #5
jo? kde bych se o tom dozveděl víc, a kdo by to byl schopný udělat?? nejedná se o ovalitu nebo podobné věci ale o údajnou prasklinu někde kdesi, kterou nikdo nikdy neviděl, zajímalo by mě jestli je opravdu někde prasklý nebo s ním nic není a dá se ještě použít...

(reakce na) Lze nějak zkontrolovat válec 2T??

27.3.2011 v 22:41 | Nahoru | #6
plesounek> Oulehla!

(reakce na) Lze nějak zkontrolovat válec 2T??

27.3.2011 v 23:47 | Nahoru | #7
plesounek> dostalo to ránu na válec? to je nesmysl kde ti to řekli? kabourek?

Lze nějak zkontrolovat válec 2T??

27.3.2011 v 23:56 | Nahoru | #8
ve strakonicích v ČZ na odlejvání hliníku maj rengen kterym kontrolujou odlitky možná by ti ho tam skoukli

1 reakcí na tento příspěvek Lze nějak zkontrolovat válec 2T??

28.3.2011 v 12:29 | Nahoru | #9
plesounek> Moc mi to hlava nebere
Jestli je ta vada tak skrytá, že to nikdy nikdo neviděl, tak jak došli v servisu k verdiktu, že je poškozený? Říkali ti vůbec, že je poškozený? Nebo jen obecně doporučili výměnu válce?
Co ti teda vlastně v tom servisu řekli?
Pokud nemají defektoskopii (což nejspíš nemají) a žádné mechanické poškození není vidět, tak je válec buď vyběhaný nebo tě šulili. Jiná možnost mě fakt nenapadá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lze nějak zkontrolovat válec 2T??

28.3.2011 v 12:31 | Nahoru | #10

docent píše: plesounek> Moc mi to hlava nebere
Jestli je ta vada tak skrytá, že to nikdy nikdo neviděl, tak jak došli v servisu k verdiktu, že je poškozený? Říkali ti vůbec, že je poškozený? Nebo jen obecně doporučili výměnu válce?
Co ti teda vlastně v tom servisu řekli?
Pokud nemají defektoskopii (což nejspíš nemají) a žádné mechanické poškození není vidět, tak je válec buď vyběhaný nebo tě šulili. Jiná možnost mě fakt nenapadá.



tak.....

(reakce na) Lze nějak zkontrolovat válec 2T??

28.3.2011 v 18:29 | Nahoru | #11
bathed> mě to taky tak přijde

Lze nějak zkontrolovat válec 2T??

28.3.2011 v 22:02 | Nahoru | #12
Néé kabourek ne ... v sette ve vlašimy (asi prašt jako uhod co :D ) ... můžete si pročíst co se stalo s motorkou v tomto vláknu http://www.motorkar...?ft=93031&fid=28

Hlava byla prasklá, tam je vidět prasklinka normálně, to beru... ale potom se v motorce různě vrtali a hledali závadu a vyměnili válec a zrovna se jim to přestalo trošku v tu chvíli kravit tak mi ho tam nechali ... ale vzhledem k tomu že si ta motorka občas dělala co chtěla to nemuselo mít souvislost s válcem .... okem se zdá normální, nikde žádnou prasklinu jsem nenašel a prohlížel jsem ho pečlivě několikrát ... což znamená že by závada musela být vážně nedohledatelná pokud by tomu tak bylo ... vnitřek je rozhodně v pořádku, běhal v něm nový píst v poslední chvíli. Právě proto by mě zajímalo jestli by byl někdo schopen nějakým způsobem ověřit jestli s tím válcem něco takového (skrytého) vážně je nebo to byla jenom náhoda a mám doma normálně funkční hezký válec v krabici.

1 reakcí na tento příspěvek Lze nějak zkontrolovat válec 2T??

29.3.2011 v 19:17 | Nahoru | #13
pokud je prasklina ve válci,tak to jde v 99% vidět pouhým okem.materiál válce vlivem roztažnosti dané velkými a častými změnami teplot dost pracuje-takže i z mikro prasklinky se poměrně rychle stane solidní kráter..

navíc při prasklém válci bývá zase v 99% problém s vodou-buď se ztrácí,nebo motorka vaří a pod.
aby to vyloženě nejelo,to už by musela bát fakt velká prasklina.

navíc chování motoru ve smyslu někdy jede a někdy né-no tak to bych nějaké mikro prasklince asi nepřisuzoval-když už je něco prasklé-tak to dělá bordel pořád.(válec není gumová hadice-aby se někdy prasklina otevřela víc a někdy míň)

pokud je po mechanické stránce motor v pořádku,tak bych šel po elektrice-ta dokáže dělat až neuvěřitelné věci a to počívaje snímačem otáček na klice,přes CDI,indučku,káblík,fajfku,svíčku atd..

Naposledy editováno 29.03.2011 19:18:25

Lze nějak zkontrolovat válec 2T??

29.3.2011 v 20:02 | Nahoru | #14
Pokud by jsi měl prasklý válec tak by se ti ztrácela voda nebo by se motorka zadírala a místo kde je to prasklé najdeš. Proč ti motorka nejede bych hledal jinde než ve válci jak už psali jiní.

Lze nějak zkontrolovat válec 2T??

29.3.2011 v 20:25 | Nahoru | #15
Nechápu přoč ti měnili celej válec???? K vůli závadě to je trochu divný ne?

Naposledy editováno 29.03.2011 20:28:08

(reakce na) Lze nějak zkontrolovat válec 2T??

29.3.2011 v 21:12 | Nahoru | #16
Dolph-cz

Ja měl praskliny ve valci 2, okem viditelne - jelo to "normalně"
Jina story, na jedne TM nebyla pulka nikasilu, ryha ve valci od zlomeneho kroužku, kompres skoro žaden (125ccm) a motorka chytala na prvni šup a jela taky...
V servise na tobě vydělali

Naposledy editováno 29.03.2011 21:12:21

Lze nějak zkontrolovat válec 2T??

29.3.2011 v 23:28 | Nahoru | #17
když měnili válec tak se řešilo teprve že žrala olej z převodovky, ale guferem u kliky to nebylo a mezi karterama taky ne, řekli mi že to bylo tím válcem, taky jsem nechápal kde přijde olej z převodovky do styku s válcem ale udajne to bylo ono čím vyřešili problém, tak jsem mlčel a platil. a ted mám ten válec jak řikám doma v krabici a zajímalo by mě jestli s nim neco fakt je protože okem ten válec vypadá naprosto v pořádku...

Lze nějak zkontrolovat válec 2T??

29.3.2011 v 23:58 | Nahoru | #18
Válec bych měnil kdyby byl prasklej ,nebo vnítřek dosekanej tak, že by se to nedalo vyvařit ... Nechápu to ,že ti ho vyměnili proto že, ti to žralo olej.. To je divný.Nemluvili náhodou o pístu??? Ti tam dali pístní kroužky a válec si přičetli ne?.
Četl jsem si cos o tom psal v tom prvním vlákně-a prasklinu píšeš že tam našli,Tak nevím co řešíš..
(6. Tak jela zpět do sette, kde mi po dalších 3 tydnech zjistili prasklý válec. Dali mi nový, opět gufera na kliku, zase všechna těsnění, zase svíčku, zase vatu výfuku. Motorku sem)

Tak to strč někomu pod ultrazvuk jestli máš možnost.. tím se zjišťují praskliny..
Ale stejně si myslím že je to blbost...

Naposledy editováno 30.03.2011 16:52:43
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist