V podstatě nevím jak vysoké je mám, jen vím, že bych chtěl vyšší, abych seděl rovně. Mám enduro a trochu se hrbím. Zkusil jsem se svézt na jiném a bylo to s vyššíma řídítkama sedělo se mi lépe, nástavce jsem zavrhl, nejdou tam standardní nástavce a origoš jsou neskutečně drahé.
A ještě možná pár debilních dotazů, na co je dobrá ta hrazdička a zda jdou do všech namontovat závažíčka, a potom co je lepší a proč, zda ocelová nebo hliník?
Já tam má už z výroby v řidítkách navařenou podložku se závitem a nevím zda je to u všech.
Něco málo jsem na stránkách našel, ale celkem nic moc.
Hrazda zpevňuje řidítka ne pro to aby byli tužší při jízdě (i když jsou, hlavně v případě vařených hrazd) ale př i pádu. Vytváří další deformační zónu při pádu na bok.
Řidítka se měří v úplných kótách, to značí jejich maximální možnou velikost ve všech směrech. Neudává se vnitřní světlost trubky ani síla stěny použitého materiálu. Nejčastěji použitý průměr trubky je 22mm pro motorky a 25mm pro čtyřkolky. Ale není to pravidlo.
Některá mají přípravu na montáž závažíček jiná ne, je to kus od kusu.
Hliník nebo ocel, to je otázka?
Obecně, ocel vyšší hmotnost, ale větší pevnost, esteticky nevycházejí tak pěkně jako eloxovaná hliníková pokud nejsou chromovaná.
Ceny dá se říct naprosto nevypočitatelné. Od několika stokorun až po tisíce.
Všechno co jsem zde uvedl platí pouze pro řidítka celá a informace jsou sbírkou ústních dotazů a odpovědí prodejců.
1 reakcí na tento příspěvek Vyšší řidítka, jak a jaká vybrat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyšší řidítka, jak a jaká vybrat.
Myslím že právě o to jde, aby se deformoval ten materiál řidítek, ne rám brýle atd. jinak jak sem psal, vycházím z toho co jsem sesbíral.