paolo_novy Přidat reklamu

Téma: problém při startování
14.3.2011 v 21:28
Ahoj lidi, potřebuju poradit. Mám Suzuki VZ 800 Marauder a při startování se startéru moc nechce, jen se tak líně převaluje. Když mašina nenaskočí hned, musím vypnout klíček, nechat to tak minutu v klidu a zastartovat znovu. To už se startér točí trochu rychleji. Baterka je nová, zkoušel jsem tam dát i druhou, je to furt stejné. Jako by měl startér velký odpor, či co, navíc baterka nevydrží moc dlouho točit, max. tak 20 vteřin a konec. Mám ještě Horneta 600 a tam se při startování startér točí jak blázen a když nechce naskočit, tak s ním baterka vydrží točit s malýma přestávkama možná 5 minut. Marauder chytá celkem dobře, ale mám dojem, že by startér potřeboval větší točky. Jinak baterka je tam podle údajů výrobce, v servisu mi řekli, že by mi to mohl zkratovat klakson /?/, ale když klakson odpojím, je to stejné, startér je líný furt.

problém při startování

14.3.2011 v 21:32 | Nahoru | #1
by mě zajímalo, jak ten mudrc přišel na ten zkrat klaksonu
napadá mě, že by mohl byt přidřený startér a nebo možná chyba relátka, že by to dělalo nejaké blbince, možná by nebylo špatné přeměřit proud na startéru...

1 reakcí na tento příspěvek problém při startování

14.3.2011 v 22:10 | Nahoru | #2
Jsou i startovací proudy baterky podle údajů výrobce? Co jsem koukal, tak jsou dost velký rozdíly - konkrétně u mě měla třeba Yuasa 200A a nějakej noname 70A. To pak může u dvouválu dělat celkem dost - pokud má baterka malý startovací proud, výrazně jí poklesne napětí a není schopná pořádně protočit motorem. Tomu by i odpovídalo jak píšeš, že třeba po minutě (jakmile se baterka trošku zvetí z prvního šoku) točí o něco lépe (motor je už malinko "uvolněnej"). S tím klaksonem je to kravina, buď je ve zkratu a šlusne ti pojistku nebo není a pak nemá na nic vliv

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) problém při startování

14.3.2011 v 22:40 | Nahoru | #3
Majk1> baterka je nová, 12V/12Ah, značková, gelová. Ta elektrika se musí asi někde "ztrácet", ale nevím kde. A zkoušel jsem i jinou, taky novou, pořád stejný výsledek. Když v Marauderu to sotva točí, a přendám ji do Horneta, tam točí jak šlak. Tak fakt nevím, jestli je chyba ve startéru, nebo jinde? Vím, že klakson je blbost, to jsem tady jenom uvedl, aby bylo vidět, jací jsou v servisu kreténi. Stejně to budu muset dát někam, kde to přeměří od baterky až po startér, jenom jsem tady hodil dotaz, co by to mohlo být, že bych třeba ušetřil nějaké love za servis a radši bych to vrazil do benálu.

(reakce na) problém při startování

14.3.2011 v 23:05 | Nahoru | #4
nuny55> jestli máš doma multimetr, změř proud a napětí při startování na kontaktech startéru a hned budeš vědět, na čem si...

problém při startování

14.3.2011 v 23:06 | Nahoru | #5
Ještě zkus všude zkontrolovat kontakty - tím myslím dotažení kontaktů na baterce, dotažení a neporušení kostřícího kabelu a všech kabelů ke startéru - kdysi na nějakým pekáči (rozuměj autě) mi to dělalo to samý a byl poškozenej takovej ten silnej motanej kabel ke kostře...

problém při startování

15.3.2011 v 07:23 | Nahoru | #6
Očistit kontakty od oxidace, máznout vazelínou a pořádně dotáhnout...

problém při startování

15.3.2011 v 11:27 | Nahoru | #7
Vezmi kus drátu, propoj + kontakt baterky s přívodem na startéru. Když bude točit normálně tak je chyba ve startovacím relé.

1 reakcí na tento příspěvek problém při startování

15.3.2011 v 15:15 | Nahoru | #8
Pánové, díky za rady, vezmu to popořadě a něco z toho, co mi radíte to musí být. Jsem vděčný za každou radu, elektrice nerozumím vůbec, jenom vím, že při doteku kope.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) problém při startování

17.3.2011 v 22:23 | Nahoru | #9
nuny55> TAk nevím,jestli už si na to přišel,ale já měl to samé a téměř na beton je chyba ve startovacím relé.Zjistíš to tak,že to skusíš natočit tzv.nakrátko.Tenký šroubováček mezi kontakty relátka a okamžitě poznáš,kde je chyba.Dej vědět,jak si dopad.

(reakce na) problém při startování

22.3.2011 v 14:49 | Nahoru | #10
apac> jo bylo to to startovací relé. Startér už točí parádně. Dík za radu.

problém při startování

16.10.2012 v 10:19 | Nahoru | #11
Ahoj, potřeboval bych taky poradit se startérem na Marauderu , někdy se mi stává že netočí startér jen cvaká startovací relé ale pokud hnu s motorem přes kvalt tak potom startér točí v pohodě, nevíte čím by to mohlo být?

Díky za rady

1 reakcí na tento příspěvek problém při startování

23.11.2012 v 17:00 | Nahoru | #12
Ahoj, mám stejný problém s líným startováním, podle všeho relé. Na youtube to řeší tak, že to relé odpojí a proklemují žluto černý a žluto zelený drát. Motor pak chytá nadrc. Kladu si ale otázku, proč by tam výrobce to relé cpal, kdyby nebalo potřeba? Nemůžu si v motorce něco odvařit?

Díky předem za rady

(reakce na) problém při startování

31.10.2016 v 11:27 | Nahoru | #13
Jezour69> Ahoj, startuje mi to podobně, jak jsi to vyřešil? Dík za info

problém při startování

28.11.2016 v 16:09 | Nahoru | #14
Zdravím ,dořešíl někdo ten start bez toho startovaciho rele,ročník 99 startovací relé už nemá.Taky jsem koukal na youtube tam to vyřešily přemostěním a problem vyřešen......Ja si myslím že odvařit by se nemělo nic,plný proud pujde rovnou na starter a ten by se spalit neměl.......tak se ptam jestli to někdo dořešil

1 reakcí na tento příspěvek problém při startování

28.11.2016 v 16:56 | Nahoru | #15
Čím ten startér hodláš zapínat? Jestli spínačem na řidítkách, tak bez startovacího relé moc dlouho nevydrží

(reakce na) problém při startování

28.11.2016 v 17:29 | Nahoru | #16
Milos1> ano spínačem na řidítkach,máš asi namysli že ho spálím startem bez toho rele?

1 reakcí na tento příspěvek problém při startování

28.11.2016 v 17:48 | Nahoru | #17
Přesně tak. On není stavěný na proud, který přes něj teče do startéru. Je stavěný právě na spínání toho relé, které pak spíná ten velký proud.

(reakce na) problém při startování

28.11.2016 v 18:08 | Nahoru | #18
Milos1> děkují za odpověd,zkusím vymyslet něco jiného.A co zkusit tam dat rele s auta propojit to každopadně pujde a vydrží věky,hledám nějaky kompromis rele Mitsuba(alias tajemna skříňka je na prd) nebo máš nějaký nápad?

1 reakcí na tento příspěvek problém při startování

28.11.2016 v 18:17 | Nahoru | #19
Ono by to pořešil i jednofázový stykač, který má cívku na 12V. Jdem spíš o to, aby se to relé někam vešlo. V autě je zpravidla spínání startéru udělané jinak. Je ovládána cívka elektromagnetu, který zasouvá pastorek startéru a zárověň sepne motor startéru. Možná, že na některých autech je ten elektromagnet ovládán ze spínací skříňky přes relé. Já systémy moc moderních aut neznám.

(reakce na) problém při startování

28.11.2016 v 18:24 | Nahoru | #20
Milos1> ta první věta se mi zamlouvá,místa je tam dost.Je přednámi zimní sezona,takže mám trochu času laborovat.moc ti děkuji a měj se

problém při startování

28.11.2016 v 18:31 | Nahoru | #21
Tak jo, přeju úspěch
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nejde benzín do válce Suzuki VZ 800 Marauder linhic 4 19.5.2024 v 11:18 pepe100
Zadní karburátor Suzuki Marauder VZ... Suzuki VZ 800 Marauder linhic 6 7.5.2024 v 12:56 Dano998
Divný problém s V2 motorom Suzuki VZ 800 Marauder Dano998 3 7.5.2024 v 07:42 panTerek
Škrtený Marauder 800 Suzuki VZ 800 Marauder Dano998 1 1.5.2024 v 22:14 Faier
Zadní karburátor na VZ800 Marauder ... Suzuki VZ 800 Marauder linhic 2 7.1.2024 v 13:59 1100Virago


TOPlist