1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Staré auto
Danielos píše: Jak asi? Že jim ho bývalý majitel, který dělá odhlášku prostě nedá
nekde to tak mozna funguje mne bez toho aniz bych jim ho dal nechteli motorku odhlasit...
kazdy urad je jiny, co nekde jde vpohode jinde neprojde..
Cosmogagy píše: nekde to tak mozna funguje mne bez toho aniz bych jim ho dal nechteli motorku odhlasit...
kazdy urad je jiny, co nekde jde vpohode jinde neprojde..
Tak je to možné. Po mě ho sice vždy chtějí, ale když řeknu, že jsem ho dal kupujícímu tak to projde. Případně se ale může říct, že jsi ho ztratil
E: češi obchčijou vše
Naposledy editováno 29.01.2011 17:28:45
Cosmogagy píše: zastavili mne prislusnici na beznou kontrolu, dal jsem jim velky TP ... jinak ze by mohla byt i nejaka ta pokuticka apod...
Velký techničák ani kupní smlouvu nemáš co vozit u sebe natož ukazovat! Což je asi tak jediné, za co Tě mohli po zásluze oflastrovat aby sis to pamatoval Jinak jednoduše kecali a sežrals jim to, holt se ještě musíš trochu otrkat Pokutu není jednoduše dát za co, lhůta je leda zbožné přání úředníku nebo pokus na uvědomilé ovčany. Pokud to nepřihlásíš, nestane se slovy N I C. Z profesionálních řidičů, dopraváků a policajtů snad neznám nikoho, kdo by jezdil s přihlášeným autem. Ti odcvaknou rožek, a? Who cares, sjezdíš s tím půl světa a neřeknou nikde ani popel.
Teorie je jadna věc, jak to funguje běžně v praxi druhá.
1 reakcí na tento příspěvek Staré auto
Naposledy editováno 29.01.2011 19:45:53
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Staré auto
Jak to přesně funguje opravdu nevím, ale vím, že se to tak dá udělat!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Staré auto
hayabusamann píše: Zákon stanoví lhůtu 10-ti pracovních dnů pro přihlášení na nového majitele viz (§12 odst. 1 zákona č. 56/2001 Sb.)V praxi je tento prohřešek v zásadě neřešen......... ČR
Je to tak, do 10 pracovních dnů to musí nový majitel přihlásit. V praxi bývá tento prohřešek obvykle neřešen, někde se na to prdí, ale zažil jsem zdaleka neojedinělý situace, kdy se to řeší. Řešit se to bude např. při dopravní nehodě. Pokuta se za to nedává, sepisuje se oznámení přestupku, který se pošle na příslušný úřad obce s rozšířenou působností (MěÚ nebo Magistrát - odbor dopravy), kde za to následně ocení nového "majitele". Jaký jsou za to sankce od MěÚ nevim. Takových vozidel samozřejmě jenom přibývá (logicky) a přijde doba, kdy se to ve větší míře řešit začne.
milan1963 píše: Vorel> STK majitel vozidla opravdu nezajímá.Jde o tech. stav a peníze.Jinak já mám podobnou zkušenost-majitel auta fiktivně já,provozovatel někdo jiný a tvrdě jsem na to doplatil-provozovatel neplatil pojistku,jen jezdil a mně to pojištovna dala vědět až po letech.Zaplatil jsem takový "ranec" doplatku a pokuty,že bych to nikomu nepřál.I když sám mám kromě motorky taky 30 let starou Škodu 120,neprodal bych jí takto.Prostě tento postup NEDOPORUČUJU.
Tohle bych nikdy neudělal, to si pod sebou člověk podřezává větev. Normálně odhlásit, zrušit pojistku a nový majitel ať si dělá cio chce ... šmitec.
psalo to tu už více lidí - na nějaký půjčování, užívání atd. se vykašli, jsou to zbytečnosti a další papírování.
Vozidlo dej do polopřevodu - odhlaš na kupujícího, zruš svou pojistku, on si musí zařídit svou.
Kdy si ho přepíše na sebe je jen na něm. Ze zákona by to měl udělat během pár dnů (7 nebo 10, teĎ nevim), ale v tomhle se jedná jen o bububu, co by měl udělat. Kdyby přecejen na něco došlo, ON má povinnost auto přihlásit, ty seš v pohodě.
Podle kupní smlouvy si vozidlo prodal a je odhlášeno. Tečka. Nedávno jsem tak prodával auto a protože kupující neměl 10tis na zaplacení zmrdí ekodaně, řešili jsme to stejně.
Ověřoval jsem si to u dopraváků i na úřadě. Dál to nesleduju, já auto prodal a na to mám papír.
Piwell píše: Je to tak, do 10 pracovních dnů to musí nový majitel přihlásit. V praxi bývá tento prohřešek obvykle neřešen, někde se na to prdí, ale zažil jsem zdaleka neojedinělý situace, kdy se to řeší. Řešit se to bude např. při dopravní nehodě. Pokuta se za to nedává, sepisuje se oznámení přestupku, který se pošle na příslušný úřad obce s rozšířenou působností (MěÚ nebo Magistrát - odbor dopravy), kde za to následně ocení nového "majitele". Jaký jsou za to sankce od MěÚ nevim. Takových vozidel samozřejmě jenom přibývá (logicky) a přijde doba, kdy se to ve větší míře řešit začne.
Nevím o tom, že by v zákoně za tohle byly nějaký sankce.. Ani úřednice u nás ma magistrátu, ani dopraváci, co jsem se ptal. Ti by mohli maximálně tohle předat, jak jsi psal.. ale ouředník udělá bububu a zavře hubu.
A i kdyby - je to věc kupujícího. Když na to nemá, nemá si to kupovat..
1 reakcí na tento příspěvek Staré auto
Tom_Riddle píše: S tim polopřevodem bych tak optimistickej nebyl, znám pár lidí, co sou kvůli tomu popotahovaný a hrozí jim sankce. Navíc při dopravní nehodě to může bejt velkej problém... Ale jen pro nového majitele, ty budeš z obliga, to už je pak plně v jeho režii. A do zahraničí bych jezdit už vubec nedoporučoval...
souhlas. Když takhle někdo auto prodá, nemusí ic řešit. Já bych se nebál ani toho takhle auto koupit. Úřady ať jdou do háje, novej majitel nahlášenej je. Pokud mám povinko, policajtům je po tom taky hovno - auto se prodává, malej techničák mám, povinko taky, tak nazdar.
Zbytečný cavyky s tím..
edit: teda alespoň se starejma škodovkama se to takhle dělá úplně běžně. Když si vymysleli zmrdí ekodaň, ať si to platí sami.
Naposledy editováno 30.01.2011 12:41:27
1 reakcí na tento příspěvek Staré auto
Piwell píše: Když novej majitel to auto nepřihlásí tak jak mu zákon č. 56 ukládá, dopouští se jinýho správního deliktu (nebo přestupku), za kterej mu hrozí sankce (pokuta). Kolik nevim.
Ale to by musel někdo řešit - úředníkům se nechce, je to pro ně práce navíc a v podstatě k ničemu. Policajtům to je fuk, důležitý je, aby bylo auto pojištěný.
Samozřejmě že v obou případech (ouřada, i PČR) platí, že pokud se narazí na šťouru sbírajícího body za přehnanou aktivitu, (ne)smysl aktivity je nepodstatný, a majícího v tu chvíli jedinej úkol a tj. buzerace, může být problém. Ale jak bylo řečeno mě, většinou se v tomhle nikomu rýpat nechce, protože to je zbytečný..
Každopádně prodávající může být naprosto klidný. Pokud ovšem v kupní smlouvě nebude uvedeno, že strany se dohodly, že tuto úředničinu vyběhá prodávající a eventuální sankce z tohoto. Nicméně to je jen mezi prodávajícím a kupujícím, vůči ouřadům platí pořád povinnost kupujícího.
Naposledy editováno 30.01.2011 14:01:57
milan1963 píše: Vorel> STK majitel vozidla opravdu nezajímá.Jde o tech. stav a peníze.Jinak já mám podobnou zkušenost-majitel auta fiktivně já,provozovatel někdo jiný a tvrdě jsem na to doplatil-provozovatel neplatil pojistku,jen jezdil a mně to pojištovna dala vědět až po letech.Zaplatil jsem takový "ranec" doplatku a pokuty,že bych to nikomu nepřál.I když sám mám kromě motorky taky 30 let starou Škodu 120,neprodal bych jí takto.Prostě tento postup NEDOPORUČUJU.
jj, taky bych tímto způsobem nic neprodal, nepřevedl...jen jsem si nemyslel, že je na STK šuma fuk jestli je vozidlo v polopřevodu či jiném stavu...zkrátka je provozushopné, je zaplacen poplatek a tím to hasne.
1 reakcí na tento příspěvek Staré auto
A tyto veci bych pak "zajistoval" sam a jemu to pouze "preuctovaval".
Napriklad povinny ruceni, za ktery mam ten dojem odpovida majitel vozidla, bych si fakt posychroval osobne!
Jestli je mozne s tim znamym sepsat smlouvu o tom ze on tyto konkretni povinnosti za tebe prebira nevim, to je dotaz na pravnika nebo notare, ale pak by to byla dalsi vec k reseni v pripade nejakych problemu. Mohl by se to potom treba snazit poprit nebo by to znelo nejasne.
Neni mozne ho nechat zapsat jako provozovatele vozidla? Neni to ukon bez ekologickeho poplatku?
A potom zase - prodávající má KS, že vozidlo prodal, odhlásí to na kupujícího, zruší PR, to si vyřídí kupující a je to.
A nebo si prostě zavolat na příslušný úřad a zeptat se..