globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Provozovatel vs. vlastník
 
24.8.2007 v 09:29
Ahoj, potrebuju poradit...je mi 17 a moto je odhlaseny na tatovo jmeno...mohla bych byt provozovatelem? tata nema na motku ani ridicak..a jaky je vlastne rozdil mezi provozovatelem a vlastnikem? jde mi hlavne o to, ze na motce budu jezdit POUZE ja a kdyz spacham naky prestupek, s kym to budou resit? Diky moc

1 reakcí na tento příspěvek Provozovatel vs. vlastník

24.8.2007 v 09:49 | Nahoru | #1
napiš to na něj a nech ho platit pokuty ;)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Provozovatel vs. vlastník

24.8.2007 v 10:15 | Nahoru | #2
Rod jménem Číkuse> No to prave nechci...de mi o to, jako kdyz budu ja provozovatel, esi se tim neco zmeni a bude se to resit se mnou a ne s vlastnikem? Ikdyz mi prijde stejne blbost, aby to platit tata, kdyz neco udelam, pac se to tyka spis me a myho ridicaku a ne motky...cajti me chytnou a ja nebudu delat problemy , jako ze zadna osoba blizka atp., zaplatim pokutu, ukazu RP a dostanu body...tak to nema s vlastnikem nic spolecnyho ne?
(ptam se ciste teoreticky, jezdim vcelku dle norem, ikdyz 50km/h ve meste se obcas uhlidat fakt neda :marod: )

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Provozovatel vs. vlastník

24.8.2007 v 10:17 | Nahoru | #3
maddish> tak to napiš na sebe a je to

(reakce na) Provozovatel vs. vlastník

24.8.2007 v 10:23 | Nahoru | #4
Rod jménem Číkuse> a to muzu, kdyz je to od minulyho majitele odhlaseny na tatu (ve VTP)??

(reakce na) Provozovatel vs. vlastník

24.8.2007 v 10:24 | Nahoru | #5
Rod jménem Číkuse> kdybych to vedela driv, toz bych to tak udelala, jenze puv. majitel mi rek, ze kdyz mi neni 18, MUSI to byt na tatu :puke:

Provozovatel vs. vlastník

24.8.2007 v 10:26 | Nahoru | #6
jo.. vlastník je vlastník tedy člověk nebo organizace která za vozidlo fiz. zaplatila...(lizingovka)
provozovatel je ten kdo s tim jezdí a kdo platí pokuty atd... ale musíš si to nechat se souhlasem vlastníka do toho tech. nechat napsat. ale zase nemůžeš vozidlo prodat

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Provozovatel vs. vlastník

24.8.2007 v 16:11 | Nahoru | #7
maddish>>
Ahoj, možná by chtělo zvolit vhodnou formulaci, ale jestli to chápu zprávně, tak motocykl byl na tvého otce přehlášen, ne odhlášen (pokud by byl odhlášen, tak nebudeš mít na motorce značku a nebudeš mít od ní malý technický průkaz a v techničáku velkém bude označeno, že motocykl byl odhlášen z evidence motorových vozidel).
Tzn. tvůj otec je vlastníkem motocyklu (je úplně jedno, jestli řidičské oprávnění má nebo nemá, prostě ho koupil a hotovo), k motocyklu dostal malý a velký technický průkaz, platí povinné ručení a jako majitel odpovídá za škody způsobené provozem tohoto vozidla v případě, že policie bude znát pouze RZ (SPZ) motocyklu a ne, kdo na něm jel (fotka z měření apod.), tzn. budou ho zvát na přestutkové řízení, kde bude muset vysvětlovat, kdo na motorce jezdí, když nemá on řidičák. Pokud tě policie zastaví, tak jde pokuta a přestupkové řízení (tzn. body) na tvou osobu podle platného občanského průkazu a řidičského oprávnění (kdyby tě chytli na motocyklu kamaráda, tak by asi ještě zjištovali, jestli není kradená, když nejsi její majitel).

Jinak .. roky jsem jezdil na motorce, která byla psaná na tatíka, takže bych si s tím starosti nedělal (shodné příjmení jim bez vysvětlování stačilo) .. pokud mu hold přijde předvolání k přestupkovému řízení, tak půjdeš s ním a řekneš, že jsi na tý motorce jela ty, pokud tě chytnou (jako mě :)) tak to hold řešíš na svůj účet. Prostě máš motorku půjčenou od otce no a co.
A pokud v tom chceš mít pořádek, tak motorku klidně nech přehlásit na sebe, taky jsem měl už od patnácti napsanou motorku na sebe, tzn. byl jsem jejím vlastníkem - zbytečné papírování, ale budeš mít asi klid.

(reakce na) Provozovatel vs. vlastník

24.8.2007 v 16:26 | Nahoru | #8
Lipos> No motka je na nej odhlasena vod byv. majitele (ve VTP je tam na to par radku), takze ted musi na urad a prihlasit ji na sebe...no a predpokladam, ze v tom VTP je to mysleno jako odhlaseni na majitele, takze provozovatel se moze jeste zmenit...tak ze jak to pude ted prihlasit na sebe, ze bych sla ja s nim a byla uvedena aspon jako provozovatel (coz uz je vlastne hotova vec, pac dneska sel vyridit pojisteni a napisal me tam jako provozovatele a sebe jako vlastnika)...no a konecne k jadru veci :D : co to pro me ze zakona znamena? esi prave pripadne prestupky a podobne se resi s provozovatelem bo s vlastnikem???? pac jako tata by me asi zarazil, kdyby kvuli motce mosel nekde behat, prip. platit pokuty :lol: :(

(reakce na) Provozovatel vs. vlastník

24.8.2007 v 16:28 | Nahoru | #9
Lipos> j a znacku mam, pac je to stejnej kraj...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Provozovatel vs. vlastník

24.8.2007 v 16:49 | Nahoru | #10
maddish>>
Hmmm tak já to mám přesně opačně...ve městě se dokážu celkem kontrolovat a držím se cca v rozmezí 50-55....zato za mimo město...je to občas trochu mimoň. Občas si říkám..."teď mě změřit, tak mě rovnou zastřelej, žádné caviky" :rolleyes:

(reakce na) Provozovatel vs. vlastník

24.8.2007 v 17:00 | Nahoru | #11
MiP> no ja sem este takova lamka, moto mam sotva mesic, takze muj rekord tak 120 kdyz nikde nikdo...ale ta 50ka ve meste mi fakt prijde jak na kole, ale hold respektuji no :puke:

(reakce na) Provozovatel vs. vlastník

27.8.2007 v 10:13 | Nahoru | #12
MiP> Praktikuji přesně to samé .. v obci dodržuju pade, za ty možné průsery to nestojí .. ale mimo obec bych byl taky okamžitě a na místě zastřelen :D

1 reakcí na tento příspěvek Provozovatel vs. vlastník

27.8.2007 v 18:23 | Nahoru | #13
Jsou obce kde na 50 ani nezabrdis a jsi mimo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Provozovatel vs. vlastník

27.8.2007 v 22:02 | Nahoru | #14
roubi>>
Chlape....brzdit by jsi měl tak aby si ceduli minul už tou padesátkou ;) I když to většinou taky nepraktikuju :shy: ....vetšinou brzdím před cedulí na 70...a bez plynu nechám motku brzdit motorem na to pade potom už jen plynem se snažím udržet konstantní rychlost :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Provozovatel vs. vlastník

27.8.2007 v 22:22 | Nahoru | #15
MiP: "...brzdit by jsi měl tak aby si ceduli minul už tou padesátkou..." - to je dost sporné. Už jsem to tu psal v jiném tématu - cedule jsou vytyčovány v předstihu, abys stihnul bezpečně zpomalit. Může být třeba mlha, to tu ceduli padesátkou určitě nemineš, protože ji uvidíš na poslední chvíli. A dupnout na brzdu není vždycky nejlepší nápad, zvláště, když máš za zadkem nalepeného nějakého magora, který nestihne reagovat a shrne tě po asfaltu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Provozovatel vs. vlastník

28.8.2007 v 07:14 | Nahoru | #16
1100Virago>>
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Sporné to není ani malinko ;) Teda alespoň ne z pohledu vyhlášky a policie. všechny značky plaznačky "hlavní silnice" dej přednost v jízdě" ma jí platnost k nejbližší křižovatce... jinak vše ostatní je s okamžitou platností milimetr za cedulí. "zákaz stání, max. rychlost, zákaz vjezdu aj.) tedy pokud jejich platnost není upravena dodatkovou tabulkou pod značkou.
Značky musí být umísťovány tak aby byly vidět z dostatečné vzdálenosti a proto jsou např rychlosti odstupňovány (80-60-40 bo 90 - 70 - 50 - 30) musí být umístěny vždy minimálně x metrů od sebe aby řidič měl možnost bezproblémů rychlost korigovat. Když značku nevidíš dostatečně brzy za mlhy....znamená to že jsi nepřispůsobil rychlost povaze a stavu komunikace... :P

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Provozovatel vs. vlastník

28.8.2007 v 08:33 | Nahoru | #17
MiP>>
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Sporné to není ani malinko ;) Teda alespoň ne z pohledu vyhlášky a policie. všechny značky plaznačky "hlavní silnice" dej přednost v jízdě" ma jí platnost k nejbližší křižovatce... jinak vše ostatní je s okamžitou platností milimetr za cedulí. "zákaz stání, max. rychlost, zákaz vjezdu aj.) tedy pokud jejich platnost není upravena dodatkovou tabulkou pod značkou.
Značky musí být umísťovány tak aby byly vidět z dostatečné vzdálenosti a proto jsou např rychlosti odstupňovány (80-60-40 bo 90 - 70 - 50 - 30) musí být umístěny vždy minimálně x metrů od sebe aby řidič měl možnost bezproblémů rychlost korigovat. Když značku nevidíš dostatečně brzy za mlhy....znamená to že jsi nepřispůsobil rychlost povaze a stavu komunikace... :P [/quote]
Ano značky mají být osazovány s dostatečnou viditelnosti, která často ale není zajištěna díky přebujelé zeleni okolo silnic (stromy, keře) a neschopnosti správce silnice s tím něco dělat. Takže se často stane, že značku začátek obce schovanou za stromem lze zaregistrovat až na poslední chvíli a v tom případě platí z vyhlášky neomezit ani neohrozit ostatní řidiče, tzn. vozidlo jedoucí za vámi, prudkým bržděním.

(reakce na) Provozovatel vs. vlastník

28.8.2007 v 18:43 | Nahoru | #18
Lipos>>
Hehe.... no můžeš se zkusit vymluvit na co chceš...jde o to jestli to uhádáš...ještě tak ulomenou značku a zahozenou do škarpy....bo zakrytou listím... to by snad ještě mohlo klapnout, ale tam by zase podle mě nikdo neměřil... nebo tu značku aspoň nejdřív zviditelnil ;)

Provozovatel vs. vlastník

28.8.2007 v 19:01 | Nahoru | #19
Pánové tady nějak odběhli od tématu a slečně nikdo neporadil, tak to zkusím já a k věci. Pokud už neradím pozdě. Pokud bývalý majitel odhlásil motorku a jako dalšího majitele uvedl tvého otce, a ten ji na sebe ještě nepřihlásil, tak není problém aby jsi majitelem motorky byla přímo ty. Tatík napíše čestné prohlášení, že souhlasí s tím, aby vozidlo to a to bylo přihlášeno na osobu tu a tu a je to. Nemusí to být ani úředně ověřené čestné prohlášení. Pokud ti ale ještě není 18, tak je nutné, aby na ten úřad s tebou tatík stejně zašel a podepsal souhlas s tím aby byl nezletilý vlastníkem. Vypadá to sice složitě, ale při troše štěstí se to dá vyřídit za 5 minut.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist