paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Evoluce - milníky a modely co měnily svět
 
6.12.2010 v 13:06
Jsem nemocný, a tak se nudím

1869
první motocykl poháněný parou

1885
První benzínový motocykl Daimler


1899
Založení Matchless

1901
Založení společnosti Indian


NSU začíná vyrábět motorky

1902
Vznik Ariel (ukončeno 1971)

Norton začíná vyrábět motocykly


Triumph Začíná s výrobou motocyklů


1903
Založení Harley-Davidson


1909
Založení AJS (ukočeno 1974)

1910
BSA začíná vyrábět motocykly (ukončeno 1973)

1916
DKW
v 30. letech asi největší výrobce motcyklů na světě

1921
založení Benelli


Založení BMW


vznik Moto Guzzi


1923 ]
BMW vyrábí R32 - a definuje tím svojí základní koncepci a uspořádání


1926
Založení Ducati (motocykly od 1946)


1928
Vincent HRD


1929
Založení Jawa


1932
ČZ začíná s výrobou


1934
Založení KTM


1935
BMW R12 a R17 - první sériově používané hydraulicky tlumené přední teleskopické vidlice


1936
Harley-Davidson model "Knucklehead"


Vincent Rapide


1937
Triumph Speed Twin


1941
BMW R75 - chlouba Wermachtu a také první sériově vyráběná moto s hydraulickámi brzdami


1945
Vznik Aprilia


na troskách DKW založení MZ

vznik MV Agusta


1946
Piaggio (zal 1884) zahajuje výrobu modelu Vespa a vymýšlí tak nový typ - skůtr!


Jawa 250 typ 11 Pérák


1948
Honda začíní vyrábět motocykly


Vincent HRD: Světový rychlostní rekord v plavkách (241.905 km/h), asi bubrákův děda


1949
Laverda začíná s výrobou motocyklů


1952
Suzuki (zal 1909) začíná s výrobou závěsného motoru pro jízdní kolo


1953
NSU Quickly
vyrobeno více než 1 000 000 kusů


1954
Kawasaki začíná s motocykly

1955
Moto Guzzi V8


Yamaha začíná s výrobou motocyklů


1967
Moto guzzi V7 - první koza s V-twinem, kardanem atd...


Norton Commando


1969
Honda CB 750
- skutečná moto revoluce


Kawasaki H1 Mach III
šílený třívalcový 2-takt


1972
Kawasaki Z1


Benelli 750 Sei


Ducati 750 Imola Desmo - Fandové značky vědí, ostatní to stejně nezajímá


1973
Bimota


1975
první Gold Wing


1976
Laverda jota


Yamaha XT 500


1978
založení Cagiva


Honda CBX 1000 - šílený šestiválec


Honda CX-500


1980
BMW R80GS - BMW definuje novou třídu motocyklů!
1100, 1150 a 1200 GS je již jen evoluce...


1981
Suzuki GSX 1100 S Katana


Yamaha Virago


1982
Honda CX500 TURBO


1983
Eric Buell staví svůj první motocykl


BMW začíná se čtyřválci- série K


1984
Kawasaki GPZ 900R


Kawasaki GPZ 600 R


Yamaha FJ 1100


1985
Suzuki GSX-R 750


Yamaha V-MAX


1986
Honda VFR 750 F


1987
Honda CBR 600 F


Honda Transalp


1988
Honda Africa Twin


BMW přichází s Paralever u R80GS a R100GS


BMW zavádí systém ABS

Cagiva Mito


Suzuki DR Big 750 S


1990
Kawasaki ZZR 1100 - nejrychlejší moto


1991
Kawasaki ZX750R


yamaha TDM - ta může za to že endura už nejsou endura


1992
Honda CBR900 RR


Honda NR 750


1993
Aprilia Pegaso - v té době nejúspěšnější model Aprilie. Později vyráběný v Noale podobný motocykl pro BMW - F 650


Ducati Monster


1994
Ducati 916


Triumph Speed Triple


1995
Suzuki GSF 600 Bandit


1996
KTM 620 Duke


Suzuki GSX-R750 SRAD


1997
Honda CBR1100XX - nejrychleší motocykl...


Suzuki TL 1000 S


1998
Aprilia RSV - raketový vstup Aprilie na pole velkých motocyklů


Victory zajajuje výrobu


Yamaha YZF-R1


1999
Vzkříšení MV Agusty - F4


vznik Voxan

Suzuki GSX1300R Hayabusa - štafetu nejrychlejší střely přebírá busa


Yamaha YZF-R6


2001
Suzuki GSX-R 1000


2003
KTM 950 Adventure


2004
BMW přichází s Duolever u BMW K1200 S


Kawasaki Ninja ZX-10R


2006
ZZR1400 (Kawasaki Ninja ZX-14


Triumph Daytona 675


Nejsem odborník, a už mě to malinko nebaví,ale veškeré věcné připomínky beru a zapracuji do časové osy

--------------------
Edit 001
Přidána Honda NR 750, Benelli Sei
Edit 002
přidáno vznik ČZ, Jawa pérák a Kawasaki Ninja ZX-10R
Edit 003
Přidáno: Honda CX 500, Kawa GPZ 600R, Cagiva Mito a Yamaha XT 500
Edit 004
přidáno: Ducati 750 Imola Desmo, Honda Transalp, DR Big
Edit 005:
přidáno Yamaha FJ 1100, Honda CX 500 turbo, Suzuki GSX-R750 SRAD


Naposledy editováno 13.12.2010 21:51:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

6.12.2010 v 20:24 | Nahoru | #31
pedal> Mám pocit, že se to ale týká seriovky.. Okruhovka měla daleko zajímavější hodnoty

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

6.12.2010 v 22:35 | Nahoru | #32
Toranaga, dobrá práce..Teď nevím jestli ti popřát ať se brzy uzdravíš
Bez ironie..brzy se uzdrav a téma super

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

7.12.2010 v 01:36 | Nahoru | #33
Chybí mi tam určitě honda CX 500 a CX 650 turbo ( myslim že 650, nechce se mi to hledat, je pozdě)
Nejsem zastánce hondy, ale tyhle modely, a blackbird se hujdě povedly.

1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět

7.12.2010 v 04:57 | Nahoru | #34
by som to doplnil o transalp ako zakladatel triedy cestovnych endur-pevna celokapotaz prebrata z cestovnych modelov po prvy krat aplikovana na enduro.
kawa GPZ600 zakladatel triedy supersportov 600
cagiva mito 125 pritiahol k moto mladych jazdcov plati hlavne pre taliansko
ducati 888 predchodca legendy 916
yamaha xt 500 stvortaktne enduro pre beznych zakaznikov odstartovalo boom endur
urcenych aj na cesty
yamaha FJ1100 obrovsky skok v dizajne oproti skaredym hranatym divnym kapotazam
yamaha fzr 1000 genesis a exup vaha 750tky a velky vykon a tocivy moment 1000ky
yamaha fz 750 prvy 5ventil v seriovom motore

Naposledy editováno 07.12.2010 05:14:08

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

7.12.2010 v 07:40 | Nahoru | #35
Konečně někdo dostal rozumné téma do placu!
Zároveň smekám

1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět

7.12.2010 v 09:10 | Nahoru | #36
r.v. 1993 .... i po 17ti letech stále krásná

[img]

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

7.12.2010 v 11:58 | Nahoru | #37
Dobrá časová řada...kurnik to byly stroje!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

7.12.2010 v 13:37 | Nahoru | #38
Cooker> ta tvoje ZZR je fakt luxusní, na to kolik jí je vypadá skvěle Normálně uvažuju že bych si ji časem pořídil k ZXRu, protože na tom se moc cestovat nedá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

7.12.2010 v 13:43 | Nahoru | #39

mischa638 píše: Cooker> ta tvoje ZZR je fakt luxusní, na to kolik jí je vypadá skvěle Normálně uvažuju že bych si ji časem pořídil k ZXRu, protože na tom se moc cestovat nedá



Akorát je chudinka od srpna nemocná ...musíme jí uzdravit ...sháním pravou boční kapotu ...nevíš o něčem ? ...barva asi fuk, hlavně aby nebyla popraskaná a svařovaná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

7.12.2010 v 13:49 | Nahoru | #40
Cooker> jakto? Si to někde vyválel bo co? Takhle nevím o ničem, já mám doma max kapoty na ZXR.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

7.12.2010 v 14:06 | Nahoru | #41

mischa638 píše: Cooker> jakto? Si to někde vyválel bo co? Takhle nevím o ničem, já mám doma max kapoty na ZXR.



No po 11ti letech a cca 150 tis kilometrech už to muselo někdy přijít ...ale dopadlo to dobře...pár odřenin, nějaká zhmožděnina, pár plastů, plexi, držák stupačky a plášť výfuku ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

7.12.2010 v 20:42 | Nahoru | #42
frantas> to maš naprostou pravdu, ale bavi se tady o seriofkach, a pravě tadle seriova motorka byla milnikem nemysliš ? jak vykonama tak konstrukci, použitejma materialama a taky cenou, nebo přijde ti za motorku i klidně f dnešni době cca 1 700 000,- malo ??? nebo řekněme běžna cena ? koukej si znova přečist to co sem tam dal, ne jen parametry ale i ostatni věci, jako seriove použiti karbonových dilu, vstřikovani paliva a jine uchylky a pak si uvědom, že se psal rok 1992, chapeš už jo ? jen pro přiklad

honda NR 750

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět

7.12.2010 v 20:44 | Nahoru | #43
frantas a zde vrchol českých výrobců v roce 1992 jo ? chceš i parametry nebo je to zbytečny porovnavat

[img]

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

7.12.2010 v 20:53 | Nahoru | #44
patotn> mmmmmmmmmm to se mi nesce překousnout, vevim no ale transalp teda nevim, spíš u hondy aspoň myslim xl 600 a pak tam dali v motor a a tim šla i 750 myslim prvni afrika, ale tam měli i jiní výrobci svoje stroje, dr třeba bmw no ti co se motali do dakaru a tak

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

7.12.2010 v 21:03 | Nahoru | #45
pedal> já jsem toho názoru že NR byl ultra-mega model, ale milník to rozhodně nebyl.
Z hlediska sériové produkce, takový namachrovaný výkřik do tmy

Motocyklový svět se neotřásl, nevyrobilo se bambilión kusů, Honda nechrlí motory pocházející z NR, nevznikla nová kategorie motocyklů a ani konkurence se nepřetrhla abypřišla s něčím podobným.

Milník byl např. GSX-R v 1985...

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

7.12.2010 v 21:31 | Nahoru | #46
toranaga> a co použiti karbonovych dilu, letmo uložene kyfky, vstřikovani benalu ? ja nevim co šecko eště, copak to neni milnik u motorek , co poživaj neska, nemusi jit ždycky o cely model motorky a jeho konkurence ? jeho konkurence na použiti karbonu a vstřikovani paliva dosahla teprve nedavno a letmo uloženou kyfku taky vod ty doby použiva nejen honda ale i jini výrobci, nevim no co je za milnik u gsxr, řadový čtyřvalce požívali šeci f te době, pamatuješ třeba na suzuki katanu 1983 ? hondu bol dorku a takove kary to byly milniky myslim si ja

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

7.12.2010 v 21:49 | Nahoru | #47
toranaga> > navic třeba použiti titanu, lcd displej misto analogu, blinkry f zrcatkach, vejfučiska pod sedlem toho je tolik co vobšlehly v dnešni době jiní výrobci

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

8.12.2010 v 08:23 | Nahoru | #48
je to mazec,diyk za to že sis našel čas něco takového udělat. zarazilo mě zadní letmé kolo u BMW již z roku 1980. a + jine zajimave kousky
Edit: ta fotka V-maxe je fakt z '85?? to je mazec

Naposledy editováno 08.12.2010 08:41:26

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

8.12.2010 v 08:59 | Nahoru | #49

Cooker píše: No po 11ti letech a cca 150 tis kilometrech už to muselo někdy přijít ...ale dopadlo to dobře...pár odřenin, nějaká zhmožděnina, pár plastů, plexi, držák stupačky a plášť výfuku ...


Tak to zas není tak hrozné, tak hlavně ať ji dáš zase do kopy a lítá jak za mlada

2 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět

8.12.2010 v 09:31 | Nahoru | #50
Jinak k NR750, rozhodně ji nechci nijak hanit, protože sem z ní a jejich technologií udělaný jak spousta dalších, ale.... opravdu to až zas takový milník nebyl. Spíše to byla výkladní skříň Hondy v té době, zkrátka Honda na té motorce demonstrovala a ukázala světu, co má za už v té době za technologie a co je schopná vyrobit. Prostě taková sběsilost(v dobrém slova smyslu myšleno) Prostě úžasná motorky, ale z hlediska sériové produkce nějak s motocyklových světem nezahýbala. A proč??? Protože tu byla v té době ZXR750R která přinesla ve výsledku to samé za podstatně menší cenu! Výkon jen o 4 koně menší, ale k dispocizi už o 3000RPM dřív než u NR750, maximálka srovnatelná, ZXR mělo už v 91. plně seřiditelný podvozek, USD a jeden z prvních opravdových deltaboxů, oproti NR v předu klasické 17ti palcové kolo a i bez použití spousty karbonu a hořčíkových kol byla ZXR o 33kg lehčí!!! ZXR je opravdových milníkem protože to byla první motorka, která dala závodní techniku ochutnat i obyčejným smrtelníkům za mnohem menší cenu(cca 430000Kč) než konkurence(RC30,FZR750R)
Ale je fakt že NR750 předběhla celý svět o min. 10let, protože všechny její vychytávky se na běžné sériovky dostali až mnohem později.

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

8.12.2010 v 11:10 | Nahoru | #51
pedal> Však já neřikám že seriová NR 750 je špatná, to určitě ne. Ale okruhovka má prostě daleko věčí koule ...Mě totiš tenkrát zklamalo, když sem viděl údaje seriovky

..Namátkou jen co sem tady v rychlosti našel: S výkonem 153 k dosahoval až 16 000 ot/min a to vše při suché hmotnosti 155 kg.

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

8.12.2010 v 11:12 | Nahoru | #52
[quote=pedal]frantas a zde vrchol českých výrobců v roce 1992 jo ? chceš i parametry nebo je to zbytečny porovnavat

To už sme ale uplně někde jinde ....Třinda je klasika

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

8.12.2010 v 12:05 | Nahoru | #53
paradni vlakno! super! muzu si to okopcit a dat na blog?

1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět

8.12.2010 v 12:37 | Nahoru | #54
Mně tam chybí CBR 600F, to si tam taky zaslouží bejt. A neprodalo se jich zrovna málo

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

8.12.2010 v 18:39 | Nahoru | #55
Obdivuju snahu se s tim takhle srát... Já bych to u pátý motky zabalil a pustil si nějakej moto movie

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

8.12.2010 v 18:40 | Nahoru | #56
Díky za pozitivní ohlasy, člověk má aspoň chuť a motivaci přidat další motorky

Edit 002
přidáno vznik ČZ, Jawa pérák a Kawasaki Ninja ZX-10R

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

8.12.2010 v 18:41 | Nahoru | #57

FiFi. píše: Mně tam chybí CBR 600F, to si tam taky zaslouží bejt. A neprodalo se jich zrovna málo



je, tam - stačí číst (1987)

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

8.12.2010 v 19:10 | Nahoru | #58
tak poslední dnešní

Edit 003
Přidáno: Honda CX 500, Kawa GPZ 600R, Cagiva Mito a Yamaha XT 500

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

8.12.2010 v 19:23 | Nahoru | #59
Moc pěkná práce

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

8.12.2010 v 20:30 | Nahoru | #60

toranaga píše: je, tam - stačí číst (1987)



Omlouvám se, přehlíd jsem jí holku
Jinak taky moc chválím
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist