globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Klepání zahřátého motoru - vyřešeno (snad)
23.7.2010 v 09:38
Při zahřátém motoru se z pravé strany ozývá klepání. Ventily jsou dělány před 4000 km. Řekl bych, že prvně jsem to uslyšel před cca 2000 km, ale nevěnoval jsem tomu pozornost protože to bylo opravdu téměř neslyšitelné. Čím je motor zahřátější tím je to to hlasitější a nejvíc je to slyšet po nastartování teplého motoru, to znamená že pokud někde zastavím a zhasnu motor a hnedka ho nastartuji, je to hlasitější než před zhasnutím motoru, ale další jízdou se to jakoby stiší.

Ještě dodám, že slyšitelné je to od volnoběhu tak do 2 000 ot., pak už to neslyším, nebo to zanikne v hluku motoru.

Video zachycuje ten nejhorší stav co se mi povedlo navodit, t.j. motor těsně před sepnutím sahary a těsně po startu takto zahřátého motoru. Při normálních teplotách to zdaleka tak hrozné není a při sezení na motorce to ani neslyším. Má někdo typ co by to mohlo být?



Naposledy editováno 23.11.2010 08:43:55

1 reakcí na tento příspěvek Klepání zahřátého motoru - vyřešeno (snad)

23.7.2010 v 09:44 | Nahoru | #1
Kolik ma transalp najeto? A jak je stary? TO klepani se mi nezda jako vůbec nic zavaznyho, me se zda jako by to delali ventily. Drive to nedelalo?

(reakce na) Klepání zahřátého motoru - vyřešeno (snad)

23.7.2010 v 10:03 | Nahoru | #2
čeremiš> Má to najeto cca 40 tisíc km a je to r.v. 2002, kupoval jsem to koncem roku 2008 se 32 tisíc km, těžko říct, zda to skutečná cifra

Poslechem se nedá přesně určit odkud to vychází, ale rozhodně to jde pouze z pravé strany motoru, když si stoupnu k motorce z levé strany, tak to v podstatě neslyším. Ventily mi moc nesedí z toho důvodu, že za studena to v podstatě nejde slyšet, ale s rostoucí teplotou se to stupňuje.

1 reakcí na tento příspěvek Klepání zahřátého motoru - vyřešeno (snad)

23.7.2010 v 10:40 | Nahoru | #3
já bych to tipoval na vydřenou vačku, zřejmě na předním válci. Jsi si jist že to nahoře dobře maže?

(reakce na) Klepání zahřátého motoru - vyřešeno (snad)

23.7.2010 v 11:00 | Nahoru | #4
seikos> Zda se to dobře nahoře maže nevím. Ale olej je tam cca 5000km, hladina je na horní rysce, olej to nežere. Startování, volnoběh a jízda jsou naprosto bez problémů, žádná ztráta výkonu, nebo tak.

1 reakcí na tento příspěvek Klepání zahřátého motoru - vyřešeno (snad)

23.7.2010 v 12:25 | Nahoru | #5
No myslím si ze vydřená vačka to určitě nebude, pokud se nikdo nehrabal v motoru tak transalpy jsou držáky a na vydřenou vačku bych to typoval klidně až po sto tisících km a ne u 2002 roku výroby. Vydřená vačka by vznikla malým množstvím oleje v motoru a to si myslím, že není tvůj případ když říkaš, že olej nežere. DĚLALO TO TOHLE KLEPÁNÍ I PŘED SEŘÍZENÍM VENTILŮ NEBO JSI TO ZAČAL POZOROVAT AŽ PO?

(reakce na) Klepání zahřátého motoru - vyřešeno (snad)

23.7.2010 v 12:26 | Nahoru | #6
Měl jsem suzuki dr 650 a ta za studena taky šla krasně tiše a jak se ohřala tak motor byl hlučnější.

Klepání zahřátého motoru - vyřešeno (snad)

23.7.2010 v 12:29 | Nahoru | #7
jestli to nebude tím horkem...

mě taky v zimě jinak tichounkej motor v létě dělá takovej kravál, jako kdyby se měl právě rozsypat.

Klepání zahřátého motoru - vyřešeno (snad)

23.7.2010 v 12:45 | Nahoru | #8
čeremiš> Začal jsem to pozorovat až po seřízení, ale až tak 2000 az 3000 km po seřízení, takže bych neřekl, že je to špatným seřízením.

FiZzeR> Je fakt že pořádně se to projevilo až teď v těch hicech. A pokud to není zahřáté až do bodu kdy spouští sahara, tak se to tak moc neprojevuje.

Ale co mě zneklidňuje je, že se to 100% ozývá z pravé strany. Nemohl by být třeba vadný napínák? Pro každá válec jsou rozvody na jiné straně motoru.

1 reakcí na tento příspěvek Klepání zahřátého motoru - vyřešeno (snad)

23.7.2010 v 12:48 | Nahoru | #9
Můžou to být rozvody no...byl měněnej rozvodovej řetěz?Možná už by si to zasloužil pro klid...

Jinak bych ti přál zažít ty zvuky, co umí některý vzducháče(třeba Dominator)...z toho by jsi asi neměl klidný spaní

Klepání zahřátého motoru - vyřešeno (snad)

23.7.2010 v 12:58 | Nahoru | #10
Kdyby si slyšel co jsem dříve měl Hondu XR 600 r.v. 87 tak by se ti ježily chlupy podle mě je to vysokou teplotou ,ale pro klidný spaní bych to nechal překontrolovat

(reakce na) Klepání zahřátého motoru - vyřešeno (snad)

23.7.2010 v 13:02 | Nahoru | #11
BagoBorec> Rozvody ještě dělaný nebyli. Zrovna včera mi pod oknem projel Big 800 a byly to opravdu zajímavé zvuky. Musel jsem za ním vykouknout abych se podíval zda mu z toho motoru cestou něco neupadne Ale je fakt že tohle je vodník a měl by mít kultivovanej chod

Hnedka to do servisu cpát nebudu, nerad bych aby to tam měli celé léto. Pokud se to nějak nezhorší, tak to nechám asi až do dalšího servisního intervalu...

Klepání zahřátého motoru - vyřešeno (snad)

23.7.2010 v 15:48 | Nahoru | #12
Ja bych rekl ze to klepe zdvihatko ventilu o vacku.

1 reakcí na tento příspěvek Klepání zahřátého motoru - vyřešeno (snad)

23.7.2010 v 19:49 | Nahoru | #13
opotrebeny napinak?

(reakce na) Klepání zahřátého motoru - vyřešeno (snad)

24.7.2010 v 23:14 | Nahoru | #14
hondaman1> Taky mě to napadlo, napínák, nebo pružina v něm. Řetěz by ještě neměl být vytahaný, pokud sedí ty kilometry co jsou na tachometru.

1 reakcí na tento příspěvek Klepání zahřátého motoru - vyřešeno (snad)

1.8.2010 v 12:30 | Nahoru | #15
Taky by Ti mohla rachtat spojka, mě teda rachtá, ale jen když jí mám rozeplou (tedy zmačklou její páčku ).

V tom videu mi chybělo porovnání se stavem kde to podle Tebe je tichý...

(reakce na) Klepání zahřátého motoru - vyřešeno (snad)

7.8.2010 v 16:33 | Nahoru | #16
SiSpo> Rachtání spojky to je podle mě něco jiného, to je slyšet taky, ale tam se ten zvuk mění podle toho zda je páčka zmáčknutá nebo ne. Až se k tomu dostanu, tak to kdyžtak zkusím nahrát ještě za studena, kde to slyšet není.

1 reakcí na tento příspěvek Klepání zahřátého motoru - vyřešeno (snad)

7.8.2010 v 21:11 | Nahoru | #17
Transalp nemá automatickej napínák rozvoďáku, je potřeba povolit a pak opět dotáhnout dva šrouby co jsou na zadní straně válců, samozřejmě vždy na straně rozvodu, u zadního válce je to trochu znesnadněno výfukovým kolenen. Může to být právě toto.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepání zahřátého motoru - vyřešeno (snad)

13.8.2010 v 15:03 | Nahoru | #18
Katana> Já myslel, že automatickej napínák má a ty dva šrouby ho prostě jen drží v bloku motoru...

(reakce na) Klepání zahřátého motoru - vyřešeno (snad)

13.8.2010 v 21:39 | Nahoru | #19
Gembi> Taky jsem si to myslel, ač jedinej klasickej automat co znám je tenhle.

U Transalpu jsem se domníval, že bude jiné koncepce, ale automatickej... Osobně v pondělí volám do Hondy, pač mě to zajímá.

1 reakcí na tento příspěvek Klepání zahřátého motoru - vyřešeno (snad)

15.8.2010 v 21:56 | Nahoru | #20
Tak jsem myslel jak všichni ví jakej má Transalp napínák a koukám že nikdo nic. Žádný roznesení na kopytech se nekoná. Jedinej Gembi v tom má jasno. Má stejnej napínák jako měli VF 750/1000F, VT600/750/1000/1100 funguje na principu klínku ten o kterým jsem psal měli např CB400.

(reakce na) Klepání zahřátého motoru - vyřešeno (snad)

15.8.2010 v 23:13 | Nahoru | #21
Katana> nerozbitný stroje, nebylo nutkání se v tom hrabat

1 reakcí na tento příspěvek Klepání zahřátého motoru - vyřešeno (snad)

16.8.2010 v 13:14 | Nahoru | #22
Vyjádření servisního mechanika Hondy, bavil jsem se sním skrz napínák rozvoďáku u TA 650 (TA 700, je na tom obdobně).

To povolení a znovu dotažení nic zásadního neřeší (jak tu byla řeč o těch 2 šroubech), spíš mi naznačil, že sám si o tom myslí, že je to zbytečný, ale nic se tím nezkazí . A napínák je řešen zcela automaticky, takže tvrzení že není automatický tu zamítám s ohledem že jsem čerpal u důvěryhodného zdroje informací...

[zdroj: Honda Auto Jarov]

(reakce na) Klepání zahřátého motoru - vyřešeno (snad)

17.8.2010 v 10:50 | Nahoru | #23
SiSpo> Myslel jsem si, že to asi nic nevyřeší, ale o víkendu to můžu zkusit, třeba je to někde zaseknuté a tím povolením se to uvolní... Ale asi to nesmím povolit moc, co? Abych ty šrouby nevyšrouboval celé a nespadl mi napínák do motoru Zkusím nahrát i ten stav kdy se to moc neprojevuje.

Klepání zahřátého motoru - vyřešeno (snad)

18.8.2010 v 21:16 | Nahoru | #24
Tak já termínem "povolit" beru max. 1 otáčku, no zkus schválně co to udělá . Klidně šroubuj víc když si troufneš .

Ještě jsem koukal do katalogu dílů a vypadá to na M6 o délce cca 15 mm .
pokud nemáš, zde je katalog dílů

PS: osobně bych uvítal servisní příručkuv CZ, já ji jako mám, ale v angličtině v nekvalitně oskenované elektronické podobě, takže ani z obrázků se tam moc dobře neluští.

Klepání zahřátého motoru - vyřešeno (snad)

24.8.2010 v 10:19 | Nahoru | #25
Tak povolení šroubů na napínaku jsem zkoušel a samozřejmě bez výsledku. Zde je pro srovnání ještě video kde to klepání není téměř slyšet.Natočeno to bylo asi 3 minuty po nastartování ze studeného stavu.

Klepání zahřátého motoru - vyřešeno (snad)

23.11.2010 v 08:42 | Nahoru | #26
Kdyby to někoho zajímalo, tak klepání je alespoň prozatím pryč. Stačilo seřídit ventily a zatím je to v cajku, uvidíme, zda se to objeví znouvu nebo ne

Bohužel jsem motorku poprvé v životě svěřil do servisu a utvrdil jsem se v tom, že je nejlepší dělat si pokud možno všechno sám. Ventily sice seřídily, ale odstrojit motorku beze škody a poztrácení pár drobných dílů už bylo nad jejich síly. Nutno dodat že když jsem jim vyčetl škody, tak nechtěli žádné peníze, ale to moje zklamání to příliš nezmírnilo.

Klepání zahřátého motoru - vyřešeno (snad)

23.11.2010 v 22:48 | Nahoru | #27
Co proboha poztráceli? Ještě by mě dostalo, kdyby to byl autorizovaný servis Honda .

Klepání zahřátého motoru - vyřešeno (snad)

23.11.2010 v 23:33 | Nahoru | #28

Klepání zahřátého motoru - vyřešeno (snad)

24.11.2010 v 07:16 | Nahoru | #29
v.voCas.s> Nějaký šroubky, příchytky, celkem asi 5 takových drobností, ale když to objednám v Hondě,tak je to tak za 500 Kč. Autorizovaný servis to nebyl

dedek new> Díky za odkaz, znám to, dá se podle toho celkem orientovat když chce člověk znát cenu dílů. Včera jsem objevil ještě jeden, jsou tam mnohem lepší obrázky, ale ceny některých dílů jsou tam mnohem nižší než u nás.

Klepání zahřátého motoru - vyřešeno (snad)

2.5.2012 v 10:21 | Nahoru | #30
Zdar
Zde info o mem problemu pri vysokych teplotach (nad 90 stupnu) mne zacne preskakovat jiskra od fajfky na valec. Nez jsem na to prisel trvalo to dlouho dlouho. Zkus se tedy mrknout i na tuto jakoby banalitu. Zatim ja jdu cestou nejmensiho odporu - spravne ukostreni- svicka - fajfka. Psal jsem to ted do fora. Zdarec
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp Sodaxxx 2 29.4.2024 v 16:48 nevo7
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp Enamtide 14 25.4.2024 v 20:06 H0racio
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp Kongošt 9 26.1.2024 v 23:46 HANZTE
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp Glaucous 3 18.1.2024 v 16:24 kokoška.


TOPlist