globalmoto_kveten





Téma: VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
 
2.9.2010 v 18:39
Tak produkce české motorky dostala zelenou.A první prodejce pro moravu a slezko je již také na světě.Viz opis článku:VM MOTO

S firmou VM MOTO jsem rozjednal obchodní zastoupení motocyklů VM pro severní a jižní Moravu. Už velmi dlouho jsem byl zván na test nového českého motocyklu pod názvem VM. Sezóna byla velmi nabitá, takže jsme se s majitelem firmy, panem Vladimírem Váchou, míjeli a neměli čas dohodnout si termín testu. V polovině srpna mi pípla SMS od tvůrce motocyklu Bohouše Staši a konkrétní termín byl dohodnut.
Byl jsem na tento motocykl šíleně zvědavý. Domluvil jsem se se svým teamovým jezdcem Ondřejem Liškou, že se testu zúčastní taky. A zvědavost začala hlodat v nás obou. VM-ka pro nás byla velkou neznámou, pouze jsme věděli, že její obsah je 610 cm3, váha 109 kg, má bílou barvu, nemá startér, přední tlumiče jsou Paoli-Kayaba, zadní Öhlins a brzdy Brembo. Tato skutečnost nás nutila si při dlouhé cestě pokládat navzájem spoustu otázek:…jak je motorka vyvážená …s výkonem přes 60 koní nebude asi žádný beránek, …jak půjde startovat, když jsme v dnešní době zvyklí jen mačkat tlačítka startéru, …jak si konstrukce pohrála s gyroskopickým momentem, …jak zvládnou brzdy zastavit to stádo koní? A hlavní otázka zněla, jak padne do ruky.
Než jsme tyto otazníky stačili probrat, objevila se cedule Jinín. Tam nás již očekával pan Bohouš Staša se svým karavanem v barvách VM MOTOR a na první dojem krásná, bílá VM-ka. Seznámili jsme se s Bohoušem a vyslechli základní informace ohledně motocyklu. Při podrobném shlédnutí mota mě zaujalo mnoho detailů: středy kol velmi robustní a přitom lehké, racingové stupačky, sedlo Acerbis, velmi pevné brýle tlumičů, ale nejvíc mi padly do oka velké chladiče a dovoluji si říct, že jsou pevnější než všechny megasystémy. Zkrátka na motocyklu bylo odvedeno kus dobré práce.

O půl druhé otevřeli v Jiníně areál. Bohouš nastartoval stroj, nechal ho prohřát a my si zatím oblékli výstroj a šli se seznámit s tratí i motocyklem. VM mě překvapila ohromným výkonem, který v nízkých otáčkách naháněl strach. Udělali jsme pár koleček a VM-ka, i my dva s Lišákem, byli dostatečně prohřátí. Přestavil jsem ještě nastavení podvozku, řídítek a páček. A konečně nastal čas vyzkoušet moto naplno. Po rozbité trati VM-ka uháněla jako šutr a tuto trať krásně pohlcovala, před zatáčkama ukázala své předimenzované brzdy a poslušně zatočila tam, kam jsem chtěl. V zatáčce poslouchala na jedničku, při výjezdu si musí člověk dávat pozor na akceleraci. Stádo koní se o slovo hlásilo každou chvíli. Rukojeť plynu je dlouhá a tak dávkování výkonu nebylo tak hrozné. Motocykl VM na mě zapůsobil velmi dobrým dojmem, výtky, které jsem přednesl Bohoušovi, se budou určitě řešit.
A nyní převzal štafetu Lišák. Prvotní respekt, který k VM-ce měl, byl rychle pryč, kroutil plynem, co to šlo a neustále zrychloval. Potom si vyzkoušel několik startů a s velkým údivem konstatoval: “Tak tohle jsem nikdy nezažil, motorka má tolik výkonu, že jsem nestačil řadit!”
Odpoledne pomalu uběhlo a byl čas opustit trať. Na mou otázku, jaký pocit v něm VM-ka zanechala, odpověděl: “Na ničem tak silném jsem v životě neseděl, natož jezdil, motorka se mi fakt líbí, asi bych si zvykl. Při nájezdu na skoky mi chyběla jistota, špatně se odhadovala rychlost, protože motorka dopředu žene na jakoukoliv rychlost.” Tyto dojmy odhaduju podle toho, že Ondřej jezdí na novém Husarovi a ten se chová jinak, než konvenční motocykly, ale to je taky vše, co asi umí.
Své hodnocení motocyklu bych vyjádřil stupnicí od 1 do 5, kde 5 znamená nejlepší a 1 nejhorší:
Motor: výkon…………..5
průběh…………3
startování……..3
Podvozek: tlumení………….4
geometrie……….5
vyvážení…………4
Brzdy: citlivost…………4
účinnost………..5
Zpracování: ……………..5

Areál v Jiníně byl uzavřen a my vyrazili na místo, kde se VM-ky rodí. Bohouš otevřel dílnu a my viděli rozpracované motocykly. Nejvíc mě zajímalo právě zpracování a kvalita dílů, které jsou použity v motocyklu a zvenčí nejsou vidět. Bohouš začal vytahovat bedny plné velmi dobře zpracovaných dílů a já se začal ujišťovat, že se nejedná o žádný velký boom, jako to předvedla Praga, která jak rychle začala, tak ještě rychleji skončila. Nezbývalo mi nic jiného, než složit poklonu. A Bohouš s úsměvem dodal, že tady skoro nic není a že uvidíme teprve zítra v továrně, kde jsou ve skladech veškeré komponenty.
Druhý den jsme osobně navštívili pana Vladimíra Váchu v jeho podniku, nesoucí název VM MOTOR. Po několika hodinovém rozhovoru a exkurzi firmy padla dohoda a Faryn moto se stal oficiálním prodejcem pro celou Moravu a Slezsko a pro zlepšení služeb také prodejcem veškerého sortimentu firmy Öhlins.
Jsem velmi rád, že došlo k naší oboustranné dohodě. Tím, že je VM-ka kusová výroba, jsem schopen po vzájemné konzultaci objednat zákazníkům motocykl přímo na míru. Například dle jeho váhy bude moto osazené pružinami, dále např. výška řídítek, typ výfuku, velikost nádrže (8-11 litrů), typ nádrže (karbonová nebo hliníková). Takže po závazné objednávce dodám motocykl přesně podle zákazníkova přání a představy. Dále budu nabízet omezenou edici Cross country.
Možná se budu opakovat, ale nejvíce mě těší, že se jedná o ryze český motocykl, pánové Vladimír Vácha a Bohouš Staša odvedli v dnešní konkurenční době kus skvělé práce.
Cena motocyklu je stanovena na 136000,- Kč vč. DPH.
Veškeré dotazy velmi rád zodpovím.

Pavel Fárek


Naposledy editováno 03.10.2010 11:53:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

3.10.2010 v 22:03 | Nahoru | #121
teamwhd> Už si to sem psal asi 3x tak už to nech plavat. Já si to zkusím a uvidím. Až se budu chtět zeptat na prognózy akciového trhu na základě historických údajů tak seš pro mě 1.

Určitě mě zajímá 450... 600 je zbytečný... ale jestli to bude konstrukčně řešený jako Kačeny např 06 - tak je to prakticky nezničitelný.

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

3.10.2010 v 22:07 | Nahoru | #122
roberto.cz> takovejch nadšencu by VM potřebovala víc, bohu žel většina lidi chce za svoje peníze to nejlepší pokud možno a ja patřím k těm nemilionářům, tudiš nejsem tak bohatej abych si moh dovolit koupit z přehnaneho patriotismu motorku s kere budu mit jen jedinou radost, vyrobeno v čr.

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

3.10.2010 v 22:09 | Nahoru | #123
Starýho husara 501 99 jsem měl ,na to jak mě nadchl mě záhy velice zklamal. Co jízda to problém. Odcházel mi kola v převodovce(omletý unášení), vidličky, pak byla vymačkaná ta kulatá řadící kulisa, odešlo mi zapalko, upadl štelovací šroub na ventily a rozbil víko atd.
V lese to nesneslo podtočení jinak střelil a nešel našloupnout,a o dávkování plynu díky Dell Ortu ani nemluvím, ale jak byl člověk při síle tak šel jak kule!!!!Do zatáček horší skládání. výborej v přímým směru.
Jenže těžko říct jaká bude VM, já bych ji hned neodsoudil.Husqvarna 610 měla taky hodně podobnej motor vůči HSB, ale oproti němu to byl čaj a navíc více vibrující.Dokud se na tom člověk nesveze tak tady všichni věštíme z koule......

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

3.10.2010 v 22:10 | Nahoru | #124
MikiberG> Jásný melu to pořád dokola ale taky mi ještě nikdo neodpověděl proč????
Proč se někdo pokouší přivést k životu to co nefungovalo a fungovat nebude, když udělaj něco jako xr 400 a bude to stát do 100litrů tak tomu rozumím protože to budou lidi chtít ale tohle??? tohle nikdo chtít nebude....je to pořád jen garážová stavba a ne něco čemu bych věřil

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

3.10.2010 v 22:11 | Nahoru | #125
no jestli by 450 stála homologovaná kolem těch 150-160 000kč jak píše Kuča, tak to už není reálný pro mě Ale mít ty peníze, tak to neřeším to je jasný
Vlastně já nemám co řešit teď vůbec Jsem spokojen

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

3.10.2010 v 22:13 | Nahoru | #126
teamwhd> Já jsem rád, že se se svýma rukama vůbec najím, ale na VM-ce jsem jezdil hodinu a půl a byl jsem míň zbitý, než ze své 450. Nebav se pořád o obsahu, bav se o celkovém sladění stroje, nesrovnávej to s 13 let starým HB, tady máš o 13 let mladší rám, geometrii, podvozek a celkové sladění průběhu motoru, díky karburátoru, výfuku,...atd.
PS:VM motor musela nějak začít. O novém HB 570 se tradovalo, že je to neřiditelný a neprodejný stroj a přitom patří k nejvíce prodávným.

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

3.10.2010 v 22:22 | Nahoru | #127
teamwhd> Ono k tomu není co moc říct - jak je tu napsáno - je to věštění z koule. Ale proč to hned odsoudit? Myslím že snad mají rozum a už na něčem jeli - tak by se na trh nepouštěli s něčím co nebude ... no konkureceschopný.
Je fakt že zajímavá cena 450 na papírech je někde do 140 a pak jde o to co za ty prachy do toho stihnou naladit za komponenty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

3.10.2010 v 22:32 | Nahoru | #128
teamwhd> myslim že dyby někdo koupil linku na xr vod japoncu, dostal ji na cenu 120 - 130 000,- vč homologace, byla by to nejprodavanější motorka v čr ne li i jinde, malinko to lip oplastovat, co by se dalo tak vodlehčit a dira do světa raz dva, a obyčejný motorista endurista by řval blahem

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

3.10.2010 v 22:38 | Nahoru | #129
Pedál, jak vidím, v pravopise budeš mít za chvíli za tři.
Na motorce jsem jezdil hodně dlouho, abych poznal díry, o kterých se cheš bavit.
Výkon má čistý průběh, díra se objevuje až v maximálních otáčkách.
Geometrie je naprosto bez problémů a podvozek nemá chybu, ale pokud je moto nastaveno na jiného jezdce,znám spoustu lidí, co jezdili na VM a potom koukali na fotku, co je to za moto.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

3.10.2010 v 22:42 | Nahoru | #130

pedal>teamwhd> myslim že dyby někdo koupil linku na xr vod japoncu, dostal ji na cenu 120 - 130 000,- vč homologace, byla by to nejprodavanější motorka v čr ne li i jinde, malinko to lip oplastovat, co by se dalo tak vodlehčit a dira do světa raz dva, a obyčejný motorista endurista by řval blahem

já bych třeba XR asi nechtěl
za sebe můžu říct, že bych chtěl motorku s motorem kolem 350-400ccm s dlouhýma ser. intervalama v ostrým podvozku

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

3.10.2010 v 23:00 | Nahoru | #131
pedal> Ale pokud jsi to nepochopil, já s VM MOTOR spolupracuji a podílím se na vývoji mota.
Tak mi řekni jméno toho jezdce, zavolám do fabriky a budeme vědět hned, kde je pravda.

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

3.10.2010 v 23:16 | Nahoru | #132
Faryn> jmeno jezdce ti neřeknu nemam duvod a pokud si tim co řikaš dobře viš kdo VM testoval, co o něm řekl, jinak by mě zajimalo kdy a kde si mužu motorku vyzkoušet a kde a kdy si ji mužu koupit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

3.10.2010 v 23:47 | Nahoru | #133

pedal>roberto.cz> ok xr 400 ma 116 tak ma asi smulu, nevim co je u tebe pevny a nepevny ram, podvozek co pobere všechno ma jak xr tak tt, ale většinou to nepobere jezdec, jak sem řek sou to motorky co zvladaj bez problemu mx tratě včetně skoků, ja taky neřek že sou to ostre motorky, ale pokud vim tak tady brečeli lidi nad tim že na trhu schází motorka pro normalní endurorajdry, levna , lehka, relativně výkonná nenaročná na udržbu, držák ale aby to nervalo ruky, vidim že z blaty si ostrej jako břitva, potom maš na trhu nespočetné množství ostrejch motorek, stači si jen vybrat a zaplatit, jinak pokud si mysliš že je na světě motorka ostra jak břitva jak si si vysnil, tak zapomeň na nějaky poho servisní intervaly a hlavně zapomeň na to že ti VM splní tvuj nesmyslný sen

to si nemyslím, psal jsem, že by se mi "libilo" mit motorku s ostrým podvozkem a motorem co má delsi serv. intervaly. Ten podvozek neprirovnavej k XR 400 ale třeba k WR 250 F Evidentně nemáme stejný názor. Na trhu neni žádná ostrá motorka s "hodným" motorem. K příkladu, aby jsis to dokázal představit: Podvozek WR 250 F s motorem o pár koníků víc jak WR 250 R

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

12.10.2010 v 20:00 | Nahoru | #134
V neděli jsem byl na Intermotu vyzvednout VMky, motokros a motarda, když jsem to tlačil na parkovišti k dodávce, tak jsme s kolegou toho motarda nakopli. Ujel jsem s tím pár metrů ale přesto to byl můj nevětší zážitek z Intermota. Jede to teda dost. Musím to někdy zkusit na trati to bude určo velká zábava. Jinak co jsem mluvil s panem Váchou, tak motokros se bude na přání zákazníka utlumovat páč v tomhle nastavení to umí využít jen pár jedinců.
Co se endura týká tak se na něm stále intenzivně pracuje. Starter chodí, ještě se dolazuje jeho převod. Už je na světě i upravený motor 450 a první dojem je z něj velmi dobrej. Chlapci od VM se nenudí a makaj. Na kydy o tom že je to nesmyslnej projekt, že to nemá opodstatnění a kdesi cosi prděj. Jsou to řeči od nounejmů, který maj potřebu ventilovat svoje přesvědčení přesto, že nikdy nic podobného nepodnikli. Ale takový se najdou vždy a všude a pokud člověk chce něco dokázat je třeba je ignorovat. To je jeden ze zásadních důvodů proč media moc informací o VM nemají. Vždycky se totiž nejvíc ozve právě tahle skupina lidí co k tématu nemá moc co říct.

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

12.10.2010 v 23:45 | Nahoru | #135
právě, že to mlčení je živnou půdou pro všelijaký dohady. Prvně uveřejnili před rokem článek s fotkama a i cenou a od té doby nic.O tom co plánují nebo chystají není nikde nic ani na jejich stránkách. Přitom co by se stalo kdyby tam píchli fotku s tím, že chystáme to a to a je to v tom a tom stádiu.Příjde mi jak, když to doteď nemaj hotový anebo nemají zájem to prodat. To, že u toho bude někdo pindat je normální....lidi pindaj i na KTM, ale je tu taky druhá sorta lidí, který ten projekt zajímá a ty by si informace zasloužili...
Pokud se ve VM nerozhodli udělat motorku jen sami pro sebe a ostatním je do toho hovno

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

5.11.2010 v 21:22 | Nahoru | #136
na ec-classic se objevila tahle fotka s tím, že to je model 2011. Jinak zprávy o tomhle projektu tu nějak utichly....

[img]

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

6.11.2010 v 14:42 | Nahoru | #137
Hm tak jel asi na té druhé co je jí kousek vidět na foto vpravo
http://sterbik.rajce.idnes.cz/Habes_2010/#



Naposledy editováno 06.11.2010 14:42:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

6.11.2010 v 15:16 | Nahoru | #138
mxbechyne.cz> V tý červený to vypadá líp a bylo to teda 450?

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

6.11.2010 v 15:33 | Nahoru | #139

kozivak>mxbechyne.cz> V tý červený to vypadá líp a bylo to teda 450?


na plastech to má napsaný - 450

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

8.11.2010 v 10:24 | Nahoru | #140
Je to 450. Vypadá to moc pěkně. Ještě pár drobností vychytat a bude to dobrej stroj. Sedel jsem na tom brutálně tvrdá sedačka jak kdyby tam bylo prkno

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

8.11.2010 v 12:17 | Nahoru | #141
Ještě ten starter a na xc jak dělaný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

8.11.2010 v 13:50 | Nahoru | #142
kozivak> startér už je

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

8.11.2010 v 16:30 | Nahoru | #143
Pohled v pravé strany:

[img]

Akce



2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

8.11.2010 v 16:46 | Nahoru | #144
Midloch2> mluvilo se tu o něm, že se zkouší,ale pak nějak nebyly zprávy a já myslel startér a ještě na tý 450...to by mě zajímalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

8.11.2010 v 23:33 | Nahoru | #145
kozivak> 450 vychází ze 610, má jiný vnitřek včetně kliky (to aby si někdo nemyslel že jenom vyměnili válec a píst jako kdysi Praga). Jenom na vysvětlenou mluvilo se tu ještě o jedné 450, která je teprve na papíře. To je úplně úplně jiný koncept. Jinak startér je už funkční, zhruba před 14 dny se čekalo na díly, aby se mohlo dodělat enduro, jak už je to daleko nevím

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

9.11.2010 v 01:01 | Nahoru | #146
kozivak> 450 je na stole.Bude červená to je pravda.Na fotech jeVM 610f.Sory po příspěvkách Pedála,jsem stratil chuť zde dávat správy.

Naposledy editováno 09.11.2010 01:03:37

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

9.11.2010 v 07:25 | Nahoru | #147
Midloch2> To budou vyrábět dva typy 450 nebo tahle ze 610 je mezityp než bude hotová ta druhá?

To Faryn: až bude něco okolo toho endura nebo foto té verze se starterém, tak to sem hoď. Nechodí sem jen samí pedálové ....

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

9.11.2010 v 09:06 | Nahoru | #148
kozivak> na to neumím odpovědět, pokud vím sám VM MOTOR ještě nerozhodl kdy se bude nová 450 dělat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

9.11.2010 v 09:23 | Nahoru | #149

Orgovany>Za 130 papírů paráda, ale ta kyvka vypadá tragicky . To místo ní nemohli dát krásnej lisovanej profil z AL nebo odlitek ?



Odlitek nebo vylisek v kusovy vyrobe?!

Jak to jinak vypada s tim 610 motardem? To by mohlo byt docela zajimavy kladivo...

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

9.11.2010 v 09:30 | Nahoru | #150
Orgovany> ty kyvka je hliniková, jenom neni nijak zbytečně tvarovaná
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist