S firmou VM MOTO jsem rozjednal obchodní zastoupení motocyklů VM pro severní a jižní Moravu. Už velmi dlouho jsem byl zván na test nového českého motocyklu pod názvem VM. Sezóna byla velmi nabitá, takže jsme se s majitelem firmy, panem Vladimírem Váchou, míjeli a neměli čas dohodnout si termín testu. V polovině srpna mi pípla SMS od tvůrce motocyklu Bohouše Staši a konkrétní termín byl dohodnut.
Byl jsem na tento motocykl šíleně zvědavý. Domluvil jsem se se svým teamovým jezdcem Ondřejem Liškou, že se testu zúčastní taky. A zvědavost začala hlodat v nás obou. VM-ka pro nás byla velkou neznámou, pouze jsme věděli, že její obsah je 610 cm3, váha 109 kg, má bílou barvu, nemá startér, přední tlumiče jsou Paoli-Kayaba, zadní Öhlins a brzdy Brembo. Tato skutečnost nás nutila si při dlouhé cestě pokládat navzájem spoustu otázek:…jak je motorka vyvážená …s výkonem přes 60 koní nebude asi žádný beránek, …jak půjde startovat, když jsme v dnešní době zvyklí jen mačkat tlačítka startéru, …jak si konstrukce pohrála s gyroskopickým momentem, …jak zvládnou brzdy zastavit to stádo koní? A hlavní otázka zněla, jak padne do ruky.
Než jsme tyto otazníky stačili probrat, objevila se cedule Jinín. Tam nás již očekával pan Bohouš Staša se svým karavanem v barvách VM MOTOR a na první dojem krásná, bílá VM-ka. Seznámili jsme se s Bohoušem a vyslechli základní informace ohledně motocyklu. Při podrobném shlédnutí mota mě zaujalo mnoho detailů: středy kol velmi robustní a přitom lehké, racingové stupačky, sedlo Acerbis, velmi pevné brýle tlumičů, ale nejvíc mi padly do oka velké chladiče a dovoluji si říct, že jsou pevnější než všechny megasystémy. Zkrátka na motocyklu bylo odvedeno kus dobré práce.
O půl druhé otevřeli v Jiníně areál. Bohouš nastartoval stroj, nechal ho prohřát a my si zatím oblékli výstroj a šli se seznámit s tratí i motocyklem. VM mě překvapila ohromným výkonem, který v nízkých otáčkách naháněl strach. Udělali jsme pár koleček a VM-ka, i my dva s Lišákem, byli dostatečně prohřátí. Přestavil jsem ještě nastavení podvozku, řídítek a páček. A konečně nastal čas vyzkoušet moto naplno. Po rozbité trati VM-ka uháněla jako šutr a tuto trať krásně pohlcovala, před zatáčkama ukázala své předimenzované brzdy a poslušně zatočila tam, kam jsem chtěl. V zatáčce poslouchala na jedničku, při výjezdu si musí člověk dávat pozor na akceleraci. Stádo koní se o slovo hlásilo každou chvíli. Rukojeť plynu je dlouhá a tak dávkování výkonu nebylo tak hrozné. Motocykl VM na mě zapůsobil velmi dobrým dojmem, výtky, které jsem přednesl Bohoušovi, se budou určitě řešit.
A nyní převzal štafetu Lišák. Prvotní respekt, který k VM-ce měl, byl rychle pryč, kroutil plynem, co to šlo a neustále zrychloval. Potom si vyzkoušel několik startů a s velkým údivem konstatoval: “Tak tohle jsem nikdy nezažil, motorka má tolik výkonu, že jsem nestačil řadit!”
Odpoledne pomalu uběhlo a byl čas opustit trať. Na mou otázku, jaký pocit v něm VM-ka zanechala, odpověděl: “Na ničem tak silném jsem v životě neseděl, natož jezdil, motorka se mi fakt líbí, asi bych si zvykl. Při nájezdu na skoky mi chyběla jistota, špatně se odhadovala rychlost, protože motorka dopředu žene na jakoukoliv rychlost.” Tyto dojmy odhaduju podle toho, že Ondřej jezdí na novém Husarovi a ten se chová jinak, než konvenční motocykly, ale to je taky vše, co asi umí.
Své hodnocení motocyklu bych vyjádřil stupnicí od 1 do 5, kde 5 znamená nejlepší a 1 nejhorší:
Motor: výkon…………..5
průběh…………3
startování……..3
Podvozek: tlumení………….4
geometrie……….5
vyvážení…………4
Brzdy: citlivost…………4
účinnost………..5
Zpracování: ……………..5
Areál v Jiníně byl uzavřen a my vyrazili na místo, kde se VM-ky rodí. Bohouš otevřel dílnu a my viděli rozpracované motocykly. Nejvíc mě zajímalo právě zpracování a kvalita dílů, které jsou použity v motocyklu a zvenčí nejsou vidět. Bohouš začal vytahovat bedny plné velmi dobře zpracovaných dílů a já se začal ujišťovat, že se nejedná o žádný velký boom, jako to předvedla Praga, která jak rychle začala, tak ještě rychleji skončila. Nezbývalo mi nic jiného, než složit poklonu. A Bohouš s úsměvem dodal, že tady skoro nic není a že uvidíme teprve zítra v továrně, kde jsou ve skladech veškeré komponenty.
Druhý den jsme osobně navštívili pana Vladimíra Váchu v jeho podniku, nesoucí název VM MOTOR. Po několika hodinovém rozhovoru a exkurzi firmy padla dohoda a Faryn moto se stal oficiálním prodejcem pro celou Moravu a Slezsko a pro zlepšení služeb také prodejcem veškerého sortimentu firmy Öhlins.
Jsem velmi rád, že došlo k naší oboustranné dohodě. Tím, že je VM-ka kusová výroba, jsem schopen po vzájemné konzultaci objednat zákazníkům motocykl přímo na míru. Například dle jeho váhy bude moto osazené pružinami, dále např. výška řídítek, typ výfuku, velikost nádrže (8-11 litrů), typ nádrže (karbonová nebo hliníková). Takže po závazné objednávce dodám motocykl přesně podle zákazníkova přání a představy. Dále budu nabízet omezenou edici Cross country.
Možná se budu opakovat, ale nejvíce mě těší, že se jedná o ryze český motocykl, pánové Vladimír Vácha a Bohouš Staša odvedli v dnešní konkurenční době kus skvělé práce.
Cena motocyklu je stanovena na 136000,- Kč vč. DPH.
Veškeré dotazy velmi rád zodpovím.
Pavel Fárek
Naposledy editováno 03.10.2010 11:53:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Určitě mě zajímá 450... 600 je zbytečný... ale jestli to bude konstrukčně řešený jako Kačeny např 06 - tak je to prakticky nezničitelný.
V lese to nesneslo podtočení jinak střelil a nešel našloupnout,a o dávkování plynu díky Dell Ortu ani nemluvím, ale jak byl člověk při síle tak šel jak kule!!!!Do zatáček horší skládání. výborej v přímým směru.
Jenže těžko říct jaká bude VM, já bych ji hned neodsoudil.Husqvarna 610 měla taky hodně podobnej motor vůči HSB, ale oproti němu to byl čaj a navíc více vibrující.Dokud se na tom člověk nesveze tak tady všichni věštíme z koule......
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Proč se někdo pokouší přivést k životu to co nefungovalo a fungovat nebude, když udělaj něco jako xr 400 a bude to stát do 100litrů tak tomu rozumím protože to budou lidi chtít ale tohle??? tohle nikdo chtít nebude....je to pořád jen garážová stavba a ne něco čemu bych věřil
PS:VM motor musela nějak začít. O novém HB 570 se tradovalo, že je to neřiditelný a neprodejný stroj a přitom patří k nejvíce prodávným.
Je fakt že zajímavá cena 450 na papírech je někde do 140 a pak jde o to co za ty prachy do toho stihnou naladit za komponenty.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Na motorce jsem jezdil hodně dlouho, abych poznal díry, o kterých se cheš bavit.
Výkon má čistý průběh, díra se objevuje až v maximálních otáčkách.
Geometrie je naprosto bez problémů a podvozek nemá chybu, ale pokud je moto nastaveno na jiného jezdce,znám spoustu lidí, co jezdili na VM a potom koukali na fotku, co je to za moto.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
pedal>teamwhd> myslim že dyby někdo koupil linku na xr vod japoncu, dostal ji na cenu 120 - 130 000,- vč homologace, byla by to nejprodavanější motorka v čr ne li i jinde, malinko to lip oplastovat, co by se dalo tak vodlehčit a dira do světa raz dva, a obyčejný motorista endurista by řval blahem
já bych třeba XR asi nechtělza sebe můžu říct, že bych chtěl motorku s motorem kolem 350-400ccm s dlouhýma ser. intervalama v ostrým podvozku
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Tak mi řekni jméno toho jezdce, zavolám do fabriky a budeme vědět hned, kde je pravda.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
pedal>roberto.cz> ok xr 400 ma 116 tak ma asi smulu, nevim co je u tebe pevny a nepevny ram, podvozek co pobere všechno ma jak xr tak tt, ale většinou to nepobere jezdec, jak sem řek sou to motorky co zvladaj bez problemu mx tratě včetně skoků, ja taky neřek že sou to ostre motorky, ale pokud vim tak tady brečeli lidi nad tim že na trhu schází motorka pro normalní endurorajdry, levna , lehka, relativně výkonná nenaročná na udržbu, držák ale aby to nervalo ruky, vidim že z blaty si ostrej jako břitva, potom maš na trhu nespočetné množství ostrejch motorek, stači si jen vybrat a zaplatit, jinak pokud si mysliš že je na světě motorka ostra jak břitva jak si si vysnil, tak zapomeň na nějaky poho servisní intervaly a hlavně zapomeň na to že ti VM splní tvuj nesmyslný sen
to si nemyslím, psal jsem, že by se mi "libilo" mit motorku s ostrým podvozkem a motorem co má delsi serv. intervaly. Ten podvozek neprirovnavej k XR 400 ale třeba k WR 250 F Evidentně nemáme stejný názor. Na trhu neni žádná ostrá motorka s "hodným" motorem. K příkladu, aby jsis to dokázal představit: Podvozek WR 250 F s motorem o pár koníků víc jak WR 250 R1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Co se endura týká tak se na něm stále intenzivně pracuje. Starter chodí, ještě se dolazuje jeho převod. Už je na světě i upravený motor 450 a první dojem je z něj velmi dobrej. Chlapci od VM se nenudí a makaj. Na kydy o tom že je to nesmyslnej projekt, že to nemá opodstatnění a kdesi cosi prděj. Jsou to řeči od nounejmů, který maj potřebu ventilovat svoje přesvědčení přesto, že nikdy nic podobného nepodnikli. Ale takový se najdou vždy a všude a pokud člověk chce něco dokázat je třeba je ignorovat. To je jeden ze zásadních důvodů proč media moc informací o VM nemají. Vždycky se totiž nejvíc ozve právě tahle skupina lidí co k tématu nemá moc co říct.
Pokud se ve VM nerozhodli udělat motorku jen sami pro sebe a ostatním je do toho hovno
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
[img]
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
http://sterbik.rajce.idnes.cz/Habes_2010/#
Naposledy editováno 06.11.2010 14:42:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
To Faryn: až bude něco okolo toho endura nebo foto té verze se starterém, tak to sem hoď. Nechodí sem jen samí pedálové ....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Orgovany>Za 130 papírů paráda, ale ta kyvka vypadá tragicky . To místo ní nemohli dát krásnej lisovanej profil z AL nebo odlitek ?
Odlitek nebo vylisek v kusovy vyrobe?!
Jak to jinak vypada s tim 610 motardem? To by mohlo byt docela zajimavy kladivo...