1 reakcí na tento příspěvek a co turbo?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) a co turbo?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) a co turbo?
Krom toho to u motocyklu přenášíš jen na jedno kolo, řetězem přes rozety, přes daleko menší spojku - všechno včetně vnitřních částí motoru(pokud nejsou vyměněný za teplotně odolnější)dostává céres jako prase.
Hromada motorek má dnes ke dvoum stům koní, ale průběh výkonu a krouťáku je diametrálně jinej. Prostě na tom pak nejde téměř jet. Jako dragster, možná ...ale na okruhu tě pobije i o mnoho slabší stroj, protože je prostě líp ovladatelne a dávkovatelnej.
Kdybych tu zkušenost neměl, byl bych taky zvědavej a zapálenej. Chtěl bych taky mít "pod prdelí" tu šlehu ... dnes vím, že to není o ježdění, ale spíš o ukazování. Na takovejch mašinách si moc nepojezdíš.
Zajímá mě však jiná věc:
pokud tady někdo zmiňoval logiku přepočtu otáček motoru a objemu(ale mezi dvouma konstrukcema motorů! Dissel vs. benzín) - to je přeci blbost ne?
Diessel pracuje úplně v jinejch tlakách na výstupu komprese 18:1 není nic neobvyklýho. Turbo pro diessel a pro benzín, kromě teplotní odolnosti, musí mít i jiný náběhy/úhly lopatek, ne? Benzínovej motor přeci nebude mít nikdy tlaky na výstupu jako diessel - takže bych očekával, že turbína bude mít ostřejší úhel náběhu. Tedy pokud bys dal diesselový turbo na benzín, budeš mít málo enegrie ho vůbec dostat do provozních otáček, ne? ... co říkají moudří staršinové tady ?
2 reakcí na tento příspěvek a co turbo?
1 reakcí na tento příspěvek a co turbo?
Akce první oturbit oturbené , získal jsem motor V6 Turbo 2458ccm bez turba a elektroniky, doplněno o TD Garett (nevím zda dvě tt či rr ), bylo z turbodieselového motoru 1.9 a karburaci, nikdy jsem to tenkrát nesladil tak aby to chodilo pořádně, v rámci amaterských podmínek a neznalosti problému, motor jsem ve finále zadřel na klice ale to nemělo nic společného s TD ale s blbostí, bez oleje nejeli motory tenkrát a nejedou ani teď.
Akce další byly experimenty na stejném motoru jako výše jen už s elektronikou pro přeplňovaný motor, zkoušely se různá TD od "dieselových" po "benzinová" z různých objemů motorů, zde musím říci že na turbu z diesela to běželo také ale lag byl o poznání větší, a zase TD z nějakého una či co němělo lag vůbec žádný ale zase na druhou stranu nedokázalo vyvinout tak velký plnící tlak. Ve finále jsem stejně skončil u originálu kde jsem jen zvedl plnící tlak z 1,0bar na 1,6bar po ochcání elektroniky, vše bez jakéhokoliv měření a studia, 2x mázlý píst po výměně kliky za kliku s větším zdvihem a zvýšení objemu na 2849ccm....
Jedna miniakcička mezitím, přestavba sériového R16 TX s motorem 1647ccm na přeplňovaný alá ALPINE kdy je TD až za karburací, vše chodilo dalo by se říci v pohodě, turbo opět z diesela, po čase se zadřel motor na klice ale on už byl na pokraji konce při přestavbě, tenkrát to chtěl majitel zkusit a když to půjde mělo se to postavit i na motor co tam měl přijít, stejný ale po GO.
Pak jsem si koupil BMW s V12 motorem a nachvíli se nějakým TD nezabýval, pak jsem začal studovat jak to funguje, co je třeba, jak to spočítat, co za měření a že je toho skutečně mnoho, spočítalo se jaká turba dle turbomap budu potřebovat , respektive zda budou stačit ty co dokážu za rozumnej peníz sehnat, nakoupilo se měření, udělal se motor, svody... TD... elktronika... spočítali se vstřiky, palivové pumpy.. koupilo se to..stavěli se Intercoolery... řešilo se plno "dětských nemocí" a jezdilo se a ladilo, na brzdu nebylo (25tkč/den a jsou třeba min 2 dny) tak se ladilo na letištích a dálnicích (neděle v 05.00 to bylo moje, nikde nikdo), doladilo se dle A/F a EGT a jezdilo se, plnící tlak pouhých 0,5bar, na brzdě to nikde nebylo takže výkon lze jen odhadovat, stavělo se to po vzoru jednoho američana (jiné auto, stejný motor, jiná TD, jiná elektronika...) on plnil 0,32bar a výkon na zadních kolech 444PS/709Nm tak snad jsem na tom byl podobně.
Takže když to shrnu prosral jsem v tom hromady peněz a znovu bych to už neudělal (člověk stárne a lenivý) dnes bych koupil kit a vím že i když bude stát na moto 80-100tis kč tak minimálně 50tis ještě ušetřím než abych to stavěl sám a za něco to stálo, bastl se jistě postavit za málo dá ale ........
1 reakcí na tento příspěvek a co turbo?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) a co turbo?
assassin>t_freedom: benzinovy a dieselovy turbo ma urcite jinou konstrukci, ale motat do toho kompresni tlaky je trosku mimo ne? vyfukovy plyny nejdou do turba na konci komprese, ale na konci expanze a to tam bude tlak vzniklej spalenim smesi a ten zas nebude tak diametralne odlisnej od toho benzinoveho motoru, protoze kdyby byl tak by musel dieselovej motor o stejnym zdvihovym objemu mit o to vetsi vykon.. a to jaksi nema...
taky si myslím a ze svých análů ze školy jsem vyčetl příklady tlaků.
Zažehový motor 0.25-0.4MPa, vznětový motor 0.3-0.4MPa při začátku výfukového zdvihu.
1 reakcí na tento příspěvek a co turbo?
[img]
dedek new>V jednoduchosti je krása
Hehe Turbonátor, to je věc:
- SUPER SPIRAL POWER LAUNCHER TURBONATOR (FUEL SAVER), montuje se do kitu přímého
sání, zabraňuje vznikajícím turbulencím, rychleji a efektivněji přivádí vzduch do motoru, šetří palivo,
při sešlápnutí plynového pedálu podtlakem v sání dojde k roztočení turbonátoru, který se potom
stále setrvačně točí i při řazení, kdy nemáte zrovna nohu na plynu, navýšení výkonu se projevuje v
širokém spektru otáček motoru, samotná vrtule je vyrobena z velmi tvrdé slitiny, osa je uložena v
ložisku pro dosažení maximálních otáček
SPECIFIKACE:
- průměr Turbonátoru 70 mm, možno dodat i průměr 65 mm
- při instalaci dobře překontrolujte usazení samotného turbonátoru
- pro maximální efekt se doporučuje Turbonátor umístit do sání co nejblíže k motoru
Jinak tlaky ve výfuku jsou stejné u dieselu i u zážehového motoru - respektive ve výfuku je takový tlak, jaký odpovídá restrikcím výfukového svodu. Píst funguje jako kompresor a tlačí splodiny ven (a koná negativní práci na klikovém hřídeli). Proto je důležité mít co nejméně restriktivní výfuk (ale zase u závodního benzíňáku nechceme přijít o pulzy vlivem příliš velkého průměru). S kompresním poměrem to vůbec nesouvisí - ten zvýšuje tepelnou účinnost motoru tím, že dojde k nárustu tlaků při horní úvrati pístu.
PS: Na tom videu je zajímavé jak ten oturbený motor tůrují a zároveň postávají okolo Aneb proč na dynamometrech mají pancéřované dveře a 10cm tlusté sklo v okně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) a co turbo?
1 reakcí na tento příspěvek a co turbo?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) a co turbo?
hollas>Ano je tu banda lidí co jen kafraj na internetu a jezdí na svý seriovce a říkaj jak to nejde a že je to pořád dokola, ale prostě ty lidi kterým se smějete to baví, zajímá je to, chtějí si to zkusit, neřeší to jen v hospodě u u piva, držím palce
no a pak je tady banda lidí, co taky jezdí na seriovkách a jsou z toho(hodně optimistickýho nápadu) tak "nadšení", že mu přejou hodně štěstí a ptaj se po fotkách budoucí přestavby...nemaj o tom taky ani páru, ale kafraj nad těma co s tím eveidentně nějakou zkušenost maj a chtěj mu poradit k tomu nač se ON ptal.
A teď mi pověz, která skupina lidí má VITKOVI_M co říct ?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) a co turbo?
Pro tohle vlákno a hlavně pro VITKA_M, fakt hodnotnej podnět !
1 reakcí na tento příspěvek a co turbo?
- menší životnost
- bez "turbo efektu" - žádná prodleva v nástupu výkonu
- dává stabilně přetlak v závislosti na otáčkách(ne na spalinách)
- líp se odlaďuje (nevytváří proměnné v průchodu výfukových kanálů)
- oproti turbu zmenšuje efektivitu motoru - bere kousek výkonu/turbo využívá zbytkové energie (Ale to je spíš teoretická rovina)
...tak snad mě tu někdo nezadupe do země
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 25 | 2.5.2024 v 19:18 Krovak |
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 5 | 5.1.2024 v 23:47 RTSbike |
Čištění vany Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 26 | 13.12.2023 v 05:01 RTSbike |
Rozbor benzínu Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 3 | 19.11.2023 v 22:24 RTSbike |
Únik oleje Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 9 | 16.10.2023 v 20:13 RTSbike |