1 reakcí na tento příspěvek a co turbo?
Pak to jde. Jen to chce ten enthusiasmus, kterej dost lidem chybí...
to Assassin: neříkej, že Tobě se pár lidí nedivilo, když jsi se jal upravovat Tele
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) a co turbo?
Dřík>To je jasná věc a musí si rozhodnout jestli do toho chce investovat. Informace sbírá a proto sem i psal, myslím. Doufám, že mu došlo, že to Aviácký turbo je cesta mimo a další věci si pořádně prostuduje.
Pak to jde. Jen to chce ten enthusiasmus, kterej dost lidem chybí...
to Assassin: neříkej, že Tobě se pár lidí nedivilo, když jsi se jal upravovat Tele
ja delam jen upravy ktery uz nekdo predemnou otestoval, nemam cas na vyzkum slepych ulicek:)
ale jo jstli ma cas a finance.. tak proc ne...
spis se ted potykam s tim ze to co vsem ostatnim v pohode funguje ja nemuzu rozchodit:) uz fakt nevim:)
Naposledy editováno 25.10.2010 12:51:06
1 reakcí na tento příspěvek a co turbo?
Jinak se mrkni na příspěvky SS124, ten si myslím ví dost a má zkušenosti. Sice s mechanicky poháněným kompresorem, ale je to asi víc, než naše teorie.
I když jsem studoval spalováky a dělal skoro 5 let turba jako konstruktér a před tím motoráře u Blaty, jak jsem tu řekl zatím bych do toho nešel. Nedostatek zkušeností a vybavení. Ale hlavní je chuť...
Ale znova říkám. Fandím Vám a dej mi vědět
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) a co turbo?
To je aspon turbo
To dat na motorku, tak by na jednu stranu ale přepadávala...
Jsem zvědavej jestli se do toho tady pustí a s jakým výsledkem... Ale na Aviácký doufám zapomene.
Já jsem koketoval s olejovzduchem GSXR1100. Ten motor si se sebou nechá dělat dost vvěcí a tam jsme zkoušeli namapovat GT17S ze Saab 9-5 LPT. Hodně věcí jsme museli střelit podle podobných motorů, protože přesný data by se musely změřit. Nevycházelo to až tak utopisticky. Odhad tam byl 240koní. Zatím ale kupuju vybavení abych si mohl doma hrát i s ttakovýma věcičkama
Naposledy editováno 26.10.2010 07:52:41
1 reakcí na tento příspěvek a co turbo?
Je zde několik možností::
1) karburátor před turberm - nejjednodušší varianta, protože můžeš použít původní nepřetlakové karburátory. Nevýhody jsou dvě: neodpařené palivo ti bude při těch rychlostech co na kompresorovém kole jsou tak trochu obrábět lopatky, což není z hlediska delší životnosti ideální. Větší problém ale nastane při zavření škrtící klapky kdy ti začne chcát olej kolem kopresoru vlivem silného podtlaku (konstrukčně je mazání uzpůsobeno na přetlak vůči uložení rotoru kde je atmosférický tlak)
2) karburátor za turbem - z provozního hlediska správná varianta, ale potřebuješ na to speciální karburátor na turba, lze sehnat ze starého přeplňovaného Peugeota.
3) vstřikování - Ale na tomhle místě bych zvážil použití vstřikování, přece jen jak tu někdo psal je to u turbomotru takřka nutnost z důvodu jako detonace a mnohem jednoduššího naladění bohatosti směsy vzhledem k tlaku a teplotě, předstih se bude taky zásadně lišit podle tlaku turba atd. Milion problémů vyřešíš použitím vstřikování. Cena 9000,- Kč za univerzální řidicí jednotku např. Megasquirt není zase tak moc, vzhledem k tomu, že bez ní si díky detonacím hned odděláš motor.
4) turbo z dieselu - nouzově použít lze, ale brzy odejde kvůli vysokým teplotám výfukových plynů z benzínového motoru. Nejen že jsou ty teploty o nějakých 200C vyšší, ale zároveň jak diesel nemá skrtící klapky, tak vlastně při částečném zatížení ředí, tedy teploty jsou ještě mnohem níž. Benzínový motor produkuje brutálně vysoké teploty pořád. Tedy pokud možno rovnou zvolit benzínové turbodmychadlo, třeba z Octavie 1.8T.
5) velikost turba - tvá úvaha s tím turbem z Avie byla správná. U turba záleží hlavně na průtoku, který přímo úměrně znamená výkon. Tedy Aviácký motor 3.0L při 3000ot/min jako analogie k motoru čtyřikrát menšímu 0.75L se čtyřikrát vyššími otáčkami je správná. Jenom se může dost lišit objemová účinnost těchto motorů, přičemž motocyklové motory mívají vysoké hodnoty i přes 100%.
Ale jo, zdá se mi to proveditelné. Pokud to nebudou přehánět s plnícím tlakem, tak ani nemusí hýbat s kompresním poměrem - na to bude stačit kompenzace bohatou směsí a předstihu.
Good luck
Naposledy editováno 26.10.2010 13:07:41
vesmes souhlasim, ale dieslovy TC ani omylem. Shori, hrabne si turbinove kolo a ma po motoru.
Jedine strikacku, vse s karburatorem je problematicke.
ad 1 , smes srkz) dalsi aspekt je velka setrvacnost pri ubirani, to je hodne neprijemne. Ucinnost tohoto reseni je fakt spatna, nejdriv zpusobis tlakovou ztratu v difuzoru a pak to zpet honis kompresorem z nizsiho tlaku na plnici...velke ztraty. Ty ztraty se dale prenasi do ohrivani smesi a tim to cele silne upada.
Edit> negativni tesneni na kompresoru maji prave dieslove TC, dalsi argument proti nim. Rada gasolinu ma tesneni kompresoru, ktere podrzi oba smery.
ad2, vzduch skrz) Reseni prilis komplikovane a neprilis vhodne. Principielne chuda smes ve vyssich prutocich. karburator vidi porad stejny tlakovy ubytek a podle toho davkuje. Cili chude na vyssi boost. Dalsi aspekt je tlak paliva a jeho regulace podle plneni.
Dohromady to poradne vyresit (zadne podtlakove ovladane dodatecne trysky nebo solenoid, ale poradny regulator) je obtiznejsi nez instalace vstrikovani, proto to nema zadny smysl.
Jinak muzes upravit i standartni karburator. Muzes ty bushingy utesnit, nebo cely karburator ulozit v hermeticke krabici, pripadne foukat cisty vzduch (z mista o vyssim tlaku) tam kde to fouka (klasicky kolem hridele klapky.).
Naposledy editováno 26.10.2010 13:47:47
1 reakcí na tento příspěvek a co turbo?
edit: koukam ze dawe v posledni vete navrhuje i tohle reseni.. neprecetl jsem to puvodne cele...
BTW dawe ten kompresor co jsme se kdysi bavili nakonec tu desku s remenicema uzavrenou takze myslim tvoje puvodni obavy jsou tim vyresene.. moto mu jeste stale vrci a vyhrava:)
Naposledy editováno 26.10.2010 13:50:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) a co turbo?
assassin>.. ale kdybych za kazdou cenu foukal neco s karbcem udelam to takhle...
Ty bys prece pouzil FI a karburatory bys vystavil na policku. Nemam pravdu?
1 reakcí na tento příspěvek a co turbo?
1 reakcí na tento příspěvek a co turbo?
1 reakcí na tento příspěvek a co turbo?
To je průšvih, který nelze vyřešit obyčejným karburátorem. Teda šlo by, kdyby byl seštelován/přetryskován na určitý plnící tlak, jenže to by pak zase byla příliš bohatá směs ještě před nástupem turba. Pravděpodobně by ani nenastartoval. Karburátory pro přeplňované motory v těch Pažoutech to měli právě vyřešené, takže když už karbec v tlakové části, tak zvolit karbec na turba určený.
Chlapi co kdybyste mu provedli matching v TMAPu a má klid
1 reakcí na tento příspěvek a co turbo?
Chci ho totiž dát na toho čopra
Táák a ted klidně zase všichni do mě Já už to ale řešil s Kneblem a šlo by to Jo desítky hodin na brzdě než by se to sladilo, šlo by to ale
Naposledy editováno 27.10.2010 14:29:12
Danduledrag>Já tady chtěl téma kompresor na moto rozvášnit už dávno
Chci ho totiž dát na toho čopra
Táák a ted klidně zase všichni do mě Já už to ale řešil s Kneblem a šlo by to Jo desítky hodin na brzdě než by se to sladilo, šlo by to ale
jo turbo na V2 je podle me komplikovanejsi nez kompresor... zase kompresor asi neporidis moc levne ... ty turba dneska lidi kupuji ruzne cinske kopie garettu nebo tam bastli ruzny z aut(z avie treba:) )
TMAP je na praci, ne na hrani
1 reakcí na tento příspěvek a co turbo?
Já jsem lítal za Kawasaki GPZ 750 turbo a když píšu "lítal jsem za ..." myslím to vážně.Ta mašina byla vždy o kousek předemnou.To nešlo pořádně dávkovat a v zatáčkách se buď muselo pod 5t ot/min nebo nad ...ten nástup byl tak surovej, že mít to v něm v náklonu bylo o hubu. V akceleraci to pobilo kdejakýho dnešního litra - ale to bylo asi tak všechno.
A mluvím o odladěný sériovce, kde bylo všechno hotový a vyřešený... do sbírky(úžasnej exponát) ...na poježdění ...už nikdy pánové
Hromada peněz za exponát pro machrování před piškotékou ... z toho už jsem fakt vyrostl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) a co turbo?
Mně jde jen o to dokázat sám sobě, že na něco takovýho mám. Nevím za jakým účelem to chce dělat on. Takovejch nápadů máme v hlavě s kamošem víc, ale zatím to chce sehnat vybavení a peníze, aby to nedopadlo jako ta MZ A v neposlední řadě i zkušenosti s tím vybavením. Pak se do toho pustím a budu tady psát dotazy taky
Dave02: hele, v center of excellence se pořád tak maká? Nechtěj mě rozesmát
Ten TMAP by mě zajímal. Zkus to, co by Ti to hodilo jako nejvhodnější seriový turbo na tuto motorku...hm?
1 reakcí na tento příspěvek a co turbo?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 25 | 2.5.2024 v 19:18 Krovak |
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 5 | 5.1.2024 v 23:47 RTSbike |
Čištění vany Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 26 | 13.12.2023 v 05:01 RTSbike |
Rozbor benzínu Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 3 | 19.11.2023 v 22:24 RTSbike |
Únik oleje Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 9 | 16.10.2023 v 20:13 RTSbike |