Jde to nějak řešit nebo je to na furt popř. co to sežere času a peněz...
Dík moc.
1 reakcí na tento příspěvek Vypadávající dvojka na 90ce
1 reakcí na tento příspěvek Vypadávající dvojka na 90ce
MaraXJ>Nejdriv zjisti cim to je ( rozebrat ) a pak zavolej do tynce do jawy, treba tam budou ve skladech jeste neco mit, nepis tam mail ale volej !!!
Ja bych spise volal do Povazskych strojarni v Povazske Bystrici tam je tenkrat vyrabeli1 reakcí na tento příspěvek Vypadávající dvojka na 90ce
Ty díly pochybuju, že se dají někde ještě vyštourat nový...řešil bych to koupí nějakýho vraku či trosek a z toho bych to použil.
Tady katalog dílů:www.eurooldtimers.com/cze/manual.php
Když néni modrá a nebo ojetá, dá se vyrovnat a použít znova.
Nářadí: svěrák, kladivo, vodicí tyčka z kartru a přesný vingl.
Co se týče spolehlivosti atd., tak hodně záleží na rukách montéra a mírných úpravách (lepší klínek v převodovce, plovoucí futro velkého jedničkového kola).
Potom se na tom dá aj závodit:
Tady je eště karbec z Péráka...
Naposledy editováno 06.12.2013 09:11:50
1 reakcí na tento příspěvek Vypadávající dvojka na 90ce
Odlitek válce je Jawa, vnitřek je pětikanálový systém (čtyři á la Yamaha plus pátý pomocný z kartru). Výfuck je s přepážků.
Písty sme dělali z odlitků pro jawský čtyřválec a kruhy se použily litinové ze skútru Tatran 100 (vrtání 50mm).
Materiál těch pístů - to byla špica. Nikdy sme neměli problémy.
Klec na ojniční ložisko se frézovala z duralu, ručně dopilovávala a pak zkůšala na trnu, esli sů šlice rovně a nebude-li se ojnice tlačit k setrváku...úspěšnost byla tak 50%...
Kvalitní stříbrnů klec sme nemohli sehnat, ale taky se nakonec podařilo...
Soutěžní Tatran měl vrtání 52, ale měl kratší zdvih, takže se komponenty z tehoto motoru použít nedaly, bylo by to přes 100ccm. A má sání válcem.
To se lajznůt nedalo, protože tenkrát v té třídě startovalo až 60 jezdců a každý chtěl vyhrát, takže by se soupeř dal lehko vyprotestovat.
Válec (vložka) byl udělaný s ohledem na průběh výkonu, takže to velice dobře fungovalo v těžkém terénu - dá se říct, že líp, než tovární Tatrmany.
Ale právě s tím válcem sme se "trefili" až napodruhé...s kolenem a tlumivků to trvalo o neco dýl, ale taky to dopadlo.
Kdyby v té době eště bylo sehnatelné bezkontaktní zapalko...sme měli akorát indučku s uzavřeným jádrem...
Dvoudenní soutěž to vydrželo.
Používal se olej Rennoel 20 nebo 30 (s ricínem - od našich přátel z NDR, dva kanystry na sezónu), poměr 1:25.
Na to, že to byl sériový základ a namáhání motoru bylo extrémní, spolehlivost nebyla špatná.
Obtížnost soutěží byla taková, že od úrovně Přeboru ČR se soutěž nedala zvládnůt na jiném, než speciálním stroji a nebo takto upraveném.
Pravda, jezdili tam dva kluci na upravených ČZ 175 (jeden měl dvoustupňovou redukci na primáru), ale prakticky jediné použitelné stroje se sériovým základem byly devadesátky.
V osmdesátých letech sice Metalex upravoval ČZ 511 a 516, ale paradoxně se z této motorky soutěžák bez zásadní rekonstrukce motoru, převodovky a podvozku udělat nedá.
Humbuku okolo teho a nákladom výsledek neodpovídal...
Naposledy editováno 07.12.2013 10:41:47
Ale jako sportovní domácí prototyp dobrý.
Jen se musela dodělat...největší problémy byly s ojničním ložiskem, ty ustaly už s tou duralovou klecí, o Ině nemluvě.
Na kliku k zapalku válečkové ložisko NJ, k primáru kvalitní s masivní kleců.
Taky se mírně upravovala převodovka (jedničkové kolo - plovoucí pouzdro) a pérko z lepšího matrošu tuším na čtyřkovém nebo trojkovém kole.
U spojky se dbalo na to, aby nebyl vymlácený koš od lamel (se taky třeba na hrany navařoval tvrdokov na radličky) a přidávala se jedna kovová lamela proto, aby přítlačák nepřenášel krouticí moment - vázla spojka.
Ze stejného důvodu se přítlačák dělal z duralu, protože origo plechový se silů pružin prohýbal.
Ostatně nejenom tato motorka nebyla, bohužel, dotažená k dokonalosti a přitom stačilo tak malinko.
Ale malé motorky měly potíže stejné tenkrát jako v současnosti...příklon zákaznictva spíše k větším objemům...co naplat, že třeba do těžkého terénu je lehký stroj výhodnější...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Číslo rámu Jawa 90 Cross/Trail | loguran | 11 | 16.5.2023 v 20:40 Kohlstein |
Jawa 90 Bastl - předstih 38mm Jawa 90 Cross/Trail | Čermáček | 25 | 13.11.2021 v 14:23 Čermáček |
Náhon tachometru jawa 90 cross Jawa 90 Cross/Trail | Zenda11 | 7 | 4.4.2021 v 19:39 Doctoropulos |
JAWA 90 zapalování [1, 2] Jawa 90 Cross/Trail, Jawa 90 Roadster | FiZzeR | 33 | 28.3.2021 v 17:08 FiZzeR |
Jawa 90 štart páka Jawa 90 Cross/Trail | Rakúsy | 5 | 21.3.2021 v 19:16 pepek47 |