Naposledy editováno 04.10.2010 22:53:00
1 reakcí na tento příspěvek Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne
1 reakcí na tento příspěvek Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne
1 reakcí na tento příspěvek Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne
tywe a to ještě nezačla ani zima...
CharlitoCZ>neřeší, je to imho blbost, střídal/nestřídal, přijde mi to blbost, protože když máš menší kolečko, tak se ti stejně otočí Xkrát víc než rozeta, na počtu zubů podle mě fakt nesejde, aby to zapadalo? Proč by nezapadalo, dyť ho pak stejně napínáš a různě s nim šteluješ, takže to je jak kdybys řešil, že ti pak budou hůř zapadat zoubky, když budeš mít o 1mm větší prověšení..
tywe a to ještě nezačla ani zima...
A to si představ, jak daleko je ještě do jara
1 reakcí na tento příspěvek Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne
Když jsem to řešil já, tak jsem šel opačnou cestou (1 zub ubrán na zadku). Čím jsem docílil o něco (asi ,5l) nižší spotřeby a klesla mi maximálka (motor na to už očividně neměl) asi o 5km/h. Díky jinému převodu jsem se dostal v běžném provozním režimu 120-160km/h do nižších otáček (nevím o kolik, bylo to ještě na TDM). Ty jdeš poměrně dost do pomala, proč to?
Naposledy editováno 05.10.2010 11:50:55
Cooker> Asi tak, minimální váhový rozdíl...
Jinak, někde na netu jsem našel program, pro výpočet počtu zubů řetězového kolečka, rozety, ve vztahu k rychlosti a otáčkám motoru, dobrá věc...snad bych to ještě našel...
1 reakcí na tento příspěvek Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne
celociselny pomer rozety a pastorku by vadit nemel. Kontakty zde vznikaji na rozhranich pastorek-retez a retez-rozeta, takze relevantni jsou podily poctu clanku a zubu 114/45 a 114/15.
V idealnim pripade by byla distribuce clanku na zubech rovnomerna - kazdy clanek prejede pres vsechny zuby stejnekrat, cimz se dosahne rovnomerneho opotrebeni na vsech kontaktech. Pokud ten podil bude celociselny, kazdy clanek bude v kontaktu jen s jednim zubem (pri otoceni celeho retezu se bude potkavat stale se stejnym zubem).
Presneji to spocitam pomoci nejmensiho spolecneho nasobku - lcm(114,15) = 570 a lcm(114,45) = 1710, coz znamena ze na kazdy zub pastorku pripadne 5 ruznych clanku retezu (570/114) a na kazdy zub rozety 15 ruznych clanku retezu. Pro retezovku 16/43 to bude 8 a 43 (cili o neco lepsi), pro rozetu 44 to bude 22.
1 reakcí na tento příspěvek Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne
spíš jde o to zachovat stejný rozvor a délku řetězu. u výrazného zkrácení či prodloužení může dojít k tomu že pak buď ani nedokážeš dát řetěz přes rozetu nebo obráceně už ji nebudeš mít kam napnout páč bude řetěz moc dlouhý.
1 reakcí na tento příspěvek Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne
Corela91>je to uplně jedno. ani váhu ani sudá/lichá nepoznáš. na okruhu jezdim všecny možné kombinace. origo mám 17-45 a jezdim 15-16/43-47 jak je libo, jak to vychází na kterých tratích.
spíš jde o to zachovat stejný rozvor a délku řetězu. u výrazného zkrácení či prodloužení může dojít k tomu že pak buď ani nedokážeš dát řetěz přes rozetu nebo obráceně už ji nebudeš mít kam napnout páč bude řetěz moc dlouhý.
Přes Gearingcomander jsem si to počítal. Na převod 15/44 mě to vyjde skoro uplně přesně na stejnej rozvor. 15/45 tam bude rozvor o 4 mm kratší což není tak hrozný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne
Skalda>no vidis... a mas tu teorii i praxi; jeste jsem si vzpomnel, ze na gearingcommanderu je na tu zmenu opotrebeni pocitadlo ("Same Tooth - Same Link")
Ten program znám. Ale nechápu jak funguje ta funkce na opotřebení řetězu. Same Tooth - same link. Nějak mě to nejde nebo nevím jak na to. Takže na převod 15:44 by to potřebení bylo menší než na 15:45.? Ikdyž na převod 15/45 to opotřebení není taky nějak zlý. Při mém nájezdu 2500-3000 km za rok
Naposledy editováno 05.10.2010 17:05:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne
opotřebení neřeš. párkrát to pošleš na bejka a všechno je jinak
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne
Skalda>adosmoto> co na tom neni jasny? dokonce koukam, ze moje odvozeni pomoci LCM bylo spravny, protoze to spocita stejny hodnoty (ted jsem to zkousel)... jeste me napadlo, ze bezstarostny z tohoto hlediska jsou situace, kdy retez ma prvociselny pocet clanku - to se nemusis o pocty zubu kolecek vubec starat (je to konkretni pripad nesoudelnosti tech pomeru - potom jsou vsechny clanky retezu pohaneny zuby uplne rovnomerne)
Jj už chápu přímo se mě tam v té tabulce pod same tooth ukazujou ty čísla který si ty vypočítal. A když měním převod tak se to mění. A když má řetěz prvočíselný počet článků to je jako že 114? Jako že tam jsou dvě jedničky za sebou?. Jiný by to bylo u řetězu se 108 článkama ne?
1 reakcí na tento příspěvek Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne
EDIT: Jindra to zjednodusil... jednak 2 neni necelociselny nasobek a jednak nejde o absolutni hodnotu toho podilu, ale o soudelnost
Naposledy editováno 05.10.2010 17:52:15
1 reakcí na tento příspěvek Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne
Skalda>adosmoto> ne, nebude to uplne rovnomerne... viz muj vypocet, ktery se shoduje s tim na GC (nicmene to jeste neznamena, ze to neudela jen nepatrny prispevek k celkovemu opotrebeni retezu)
EDIT: Jindra to zjednodusil... jednak 2 neni necelociselny nasobek a jednak nejde o absolutni hodnotu toho podilu, ale o soudelnost
blbe jsem se vyjadril, jasne ze soudelnost, 2 je cely cislo, mel jsem napsat mocniny ...jakmile to bude soudelnost ne 4, ale 4.2 tak uz se prestanou potkavat stejny pary
Naposledy editováno 05.10.2010 18:28:48
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1197, 1198] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 35937 | Dnes v 07:57 Ozzy_ |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 20, 21] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 627 | 10.6.2024 v 14:51 Kubik19 |
Yamaha R1 teče voda z chladiče Yamaha YZF-R1 | Blacky94 | 1 | 8.6.2024 v 19:47 Blacky94 |
Big Bang Devil Eyes Yamaha YZF-R1 | StillFlyingMust | 6 | 30.5.2024 v 15:21 StillFlyingMust |
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 | Blacky94 | 7 | 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf |