globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výfukové svody na Vtwin - teorie
 
9.9.2010 v 11:02
Jak je to u svodů u 2V? Že u 4v řadě jsou svody stejně dlouhé vím. Nicméně V twiny mají dost často výfuky různě dlouhé (docela zásadně). Zajímalo by mě tedy, kdybych si nechal svod namotat delší kvuli zvýšení kroutícího momentu v dolních otáčkách, jestli zachovat seriovej rozdíl (7cm), nebo s rostoucí délkou úměrně zvětšit rozdíl. Neb svody srovnat na stejnou délku či je to téměř jedno?...
Všem díky za plodné příspěvky
Předchozí
1 2
Následující

Výfukové svody na Vtwin - teorie

9.9.2010 v 11:06 | Nahoru | #1
no, správně by měl být výfuk od výfukovýho ventilu až po konec tlumiče od každýho válce stejně dlouhej...

nevim jestli je to u všech V2, nicméně co jsem kde viděl, tak je vždycky "šnek" pod motorem nebo je to někudy vedený tak, aby se dosáhlo stejné délky obou výfuků...

každopádně pokud je máš nestejně dlouhý, tak bych každej nastavil o stejnou délku tak, aby ten rozdíl zůstal zachovanej...

Výfukové svody na Vtwin - teorie

9.9.2010 v 11:09 | Nahoru | #2
Přiznám se, že přesnou délku svodů jsem si ještě neměřil. Mám na SP-1 svody arrow a přijde mi, že udělali, všechno proto, aby byly stejně dlouhé. Jediné co funguje stoprocentně je to, že u dvouválce hraje délka svodů obrovskou roli, narozdíl od 4válů. A taky funguje pravidlo, že každý zbytečný ohyb na svodech ti sebere pár koníků. Jdu se mrknout na délku svodů.

2 reakcí na tento příspěvek Výfukové svody na Vtwin - teorie

9.9.2010 v 11:11 | Nahoru | #3
Už nevim kde, ale někde sem četl, nebo slyšel, že různou délku svodů, kompenzovali průměrem. Tzn. kratší měl větší průměr, než ten delší. Nevim, co je na tom pravdy, zkusim to někde najít. Třeba ti to pomůže

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výfukové svody na Vtwin - teorie

9.9.2010 v 11:12 | Nahoru | #4
Bbuben> hmm. taže si myslíš, že se délka dá kompenzovat průměrem, jo? to si musím zapsat

1 reakcí na tento příspěvek Výfukové svody na Vtwin - teorie

9.9.2010 v 11:16 | Nahoru | #5
Jednou jsem řešil s panem Hrudkou (motocomtest) ladění dvouválců. Řekl mi, že každý se chová trochu jinak (to dá rozum),ale že nejjednoduší je hodit motorku na brzdu, udělat svody hodně dlouhé a přístupné (provizorní). No a pak odbrzdit, vzít flexu kousek odříznout, odbrzdit, odříznout....až se dostaneš na tu nejlepší délku. Je potřeba si uvědomit že délka svodů hodně ovlivní poměr krouťák/výkon. Zpravidla delší svody ti pomůžou s krouťákem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výfukové svody na Vtwin - teorie

9.9.2010 v 11:21 | Nahoru | #6
FiZzeR> Tak třeba na mojí 749 je svod od zadního válce výrazně kratší a má větší průměr

Výfukové svody na Vtwin - teorie

9.9.2010 v 11:21 | Nahoru | #7
Podoba seriového svodu, rozdíl v délce 7cm

Svod jak jsem chtěl(srovnání délek pod chladičem), rozdíl???

Můj svod natažen ze zadního válce víc vpřed, ale přední válec takřka serie:(, otázka zní, zda má smysl a cenu přední díl přemotat? (rozdíl 15cm)

Výfukové svody na Vtwin - teorie

9.9.2010 v 11:27 | Nahoru | #8
Jestli už svody máš, tak je jednoduší naladit každej válec trochu odlišně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výfukové svody na Vtwin - teorie

9.9.2010 v 11:29 | Nahoru | #9

marin>FiZzeR> Tak třeba na mojí 749 je svod od zadního válce výrazně kratší a má větší průměr


tak to sem rád, že nemelu blbosti, jen ještě najít ten článek

1 reakcí na tento příspěvek Výfukové svody na Vtwin - teorie

9.9.2010 v 11:31 | Nahoru | #10
Kdybys měl ty válce správně tak neřešíš takovy blbosti..
Ja mam oba svody dlouhý stejně

Výfukové svody na Vtwin - teorie

9.9.2010 v 11:32 | Nahoru | #11
pokud vím tak skutečně jsou rozdílné tloušky potrubí a tím se kompenzuje i průtok a odpor potrubí

Výfukové svody na Vtwin - teorie

9.9.2010 v 11:32 | Nahoru | #12
A s tím průměrem se mi to zdá celkem logicky, pokud potřebuji docílit určitého odporu svodu, tak bud délkou nebo průměrem, ni?

Výfukové svody na Vtwin - teorie

9.9.2010 v 11:33 | Nahoru | #13
Rozdílný průměr svodů je normální. Je to proto, že tím srovnají rychlost výfukových plynů. A tím doženou případný rozdíl délky.

(reakce na) Výfukové svody na Vtwin - teorie

9.9.2010 v 11:34 | Nahoru | #14

Bbuben> tak to sem rád, že nemelu blbosti, jen ještě najít ten článek



pak sem hoď odkaz

1 reakcí na tento příspěvek Výfukové svody na Vtwin - teorie

9.9.2010 v 11:34 | Nahoru | #15
evidentně pan Fizzer je odborník na slovo vzatý ;)
jinak se základní znalostí alespoň hydrauliky - hydrodynamiky, či lépe aerodynamiky by to bylo každému jasné :)

Naposledy editováno 09.09.2010 11:40:22

Výfukové svody na Vtwin - teorie

9.9.2010 v 11:35 | Nahoru | #16
Jo, tloušťka stěny taky hraje roly. Rezonace výfukových plynů zásadně ovlivňuje jejich tok svodem. Z těchto důvodů se na svody instalují kompenzátory (propojení svodů).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výfukové svody na Vtwin - teorie

9.9.2010 v 11:38 | Nahoru | #17

molex>evidentně pan Fizzer je odborník na slovo vzatý ;)
jinak se základní znalostí hydrauliky by to bylo každému jasné :)



to s tím průměrem jsem nevěděl, to je pravda

asi jsem měl říct, že OBJEM výfukový soustavy by měl být od hlavy až po konec koncovky stejnej, to by bylo korektní

2 reakcí na tento příspěvek Výfukové svody na Vtwin - teorie

9.9.2010 v 11:40 | Nahoru | #18
Kompenzace pomocí průměru to už je pro mě vůbec vyšší dívčí :(. Nicméně, proč už v serii je takový rozdíl v délkách? Já ho přisuzuju teda výrobním nákladům? Dalším argumentem je ale rozdílné natryskování karburátorů, proč? Když oba mají společný airbox. Navíc bral bych v potaz nápor vzduchu, tak bych dal na zadní karburátor (směřuje vpřed) větší trysku a na přední menší, ale je tomu přesně naopak...

Takže bohatší (větší tryska) válec má kratší svod, ale jestli je tu nějaká spojitost?

(reakce na) Výfukové svody na Vtwin - teorie

9.9.2010 v 11:41 | Nahoru | #19
FiZzeR> to nemusí být nutně pravda... jde o odpor který to klade... s rostoucím průměrem se odpor snižuje ale pokud vím tak to není přímo úměrně...

(reakce na) Výfukové svody na Vtwin - teorie

9.9.2010 v 11:43 | Nahoru | #20
FiZzeR> jenže je otázka zda to platí u motoru, kde je každej válec trošku jinej? Na druhou stranu kdo na mojí motku namotává delší svody(dle milionu fotek hobbybastlerů:)), tak namotává oba a kompenzuje předek, ale jestli na stejnou dýlku nebo na stejnej rozdíl...uaaaa

1 reakcí na tento příspěvek Výfukové svody na Vtwin - teorie

9.9.2010 v 11:47 | Nahoru | #21
mno řekl bych to takhle... pochybuju, že kdokoliv z nás udělá lepší svod než ten seriovej :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výfukové svody na Vtwin - teorie

9.9.2010 v 12:13 | Nahoru | #22

...Navíc bral bych v potaz nápor vzduchu, tak bych dal na zadní karburátor (směřuje vpřed) větší trysku a na přední menší, ale je tomu přesně naopak...

Takže bohatší (větší tryska) válec má kratší svod, ale jestli je tu nějaká spojitost?


zadny valec sa horsie chladi, mozno preto ma mensiu trysku (a mensi vykon).

(reakce na) Výfukové svody na Vtwin - teorie

9.9.2010 v 12:16 | Nahoru | #23
popinjay> i u vodníka?

Výfukové svody na Vtwin - teorie

9.9.2010 v 12:18 | Nahoru | #24
spravny V-twin je vzduchac, nein ??

(reakce na) Výfukové svody na Vtwin - teorie

9.9.2010 v 12:23 | Nahoru | #25

popinjay>zadny valec sa horsie chladi, mozno preto ma mensiu trysku (a mensi vykon).


Řekl bych, že obráceně. zadní válec se opravdu chladí hůř a proto by měl být a bývá bohatší, tudíž větší tryska. Stejně jako většina 4-válů má 2 a 3 válec bohatší.
Výfuk by měl mít stejný průtok a odpor. ladí se většinou délkou. Je to lepší než průměrem svodů, protože kanál má většinou stejný průměr a docházelo by k úplavu a turbulencím při přechodu z jednoho průměru na druhej. Mrkněte na moto GP mašiny. Mají pod podsedlákem smotky úúúplně šílený , ale dosahujít tím stejné délky. nicméně je to určitě hodně velká alchymie a chce to brzdu. Teorie je jedna věc, ale pořád je to o velkým know-how.

(reakce na) Výfukové svody na Vtwin - teorie

9.9.2010 v 12:25 | Nahoru | #26

molex>mno řekl bych to takhle... pochybuju, že kdokoliv z nás udělá lepší svod než ten seriovej :)



Myslim,že by ale nebyl zas takovej problém udělat kopii orig svodů,ale lehčí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výfukové svody na Vtwin - teorie

9.9.2010 v 12:26 | Nahoru | #27

FiZzeR>Bbuben> hmm. taže si myslíš, že se délka dá kompenzovat průměrem, jo? to si musím zapsat



to každopádně. To ti řekne každá ženská

(reakce na) Výfukové svody na Vtwin - teorie

9.9.2010 v 12:30 | Nahoru | #28

dva_hrnce>Kdybys měl ty válce správně tak neřešíš takovy blbosti..
Ja mam oba svody dlouhý stejně


dobrá hláška ...jen s tím nepadat

Výfukové svody na Vtwin - teorie

9.9.2010 v 12:32 | Nahoru | #29
Dřík> hele vzhledem k mojí postavě s tím občas praštím a zatím dobrý, akorat jsem naposledy ohnul padák, ale od toho tam jsou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výfukové svody na Vtwin - teorie

9.9.2010 v 12:32 | Nahoru | #30

seikos>to každopádně. To ti řekne každá ženská



Objem ničím nenahradíš

Ale abych to tu jen nezasíral Četl jsem,ale týkalo se to asi 4Vců,že se svody dělaj právě s rozdílnou délkou,protože pak dochází k lepšímu odvodu plynů.Týká se to asi jen těch systémů,který se pak sdruží do jedné koncovky,čili sériový svody na RSV 01-03 by mohli mít rozdílnou délku...Co Fizzi?Nevíš?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist