1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) palivo E85
Hondiččka>posmiros> Už ji nikdy nezastavíš
to spíš abych když pojedu na slapy a vezmu to přes netvořice, tak abych pak aspoň dojel domu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) palivo E85
ja to pocital u sveho auta a pro ten nejdrazsi system (sekvencni vstrik) a 15tis rocne se mi investice zaplati driv jak za 2roky....
1 reakcí na tento příspěvek palivo E85
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) palivo E85
da se to dat i na karburatorovy auta ,ale ty se musi pretryskovat na tohle palivo,ale pak uz nejde jezdit na benzin coz u rizenyho katalyzatoru ano jelikoz řj auta pozna na co prave jede takze muzes jezdit jak na to tak i na smes tehle sracek...:)
1 reakcí na tento příspěvek palivo E85
Milosek.m>Axel> ano kdyz to tam das bez uprav bude to liny jaxvin,jelikoz to ma jiny smesovaci pomer .Na ebayi je ranec ridicich jednotek ktery namontuje kazdy kdo vi kde hledat vstriky a rozpojit na nich konektor.samozrejme je lepsi kdyz tam je i knko a pulsni svicky pak to i dokonce prida nejkej procento na vykonu,ktery se časem zvýši ,protože to v sacim a palivovem traktu rozpousti ropny usazeniny a zlepsi se hydrodynamika plynu-smesi:)
da se to dat i na karburatorovy auta ,ale ty se musi pretryskovat na tohle palivo,ale pak uz nejde jezdit na benzin coz u rizenyho katalyzatoru ano jelikoz řj auta pozna na co prave jede takze muzes jezdit jak na to tak i na smes tehle sracek...:)
a co to udělá se starou karburátorovou motorkou typu GS? Řídící jednotka tam do toho asi kecat nebude
Jinak na to samé jezdím ve Felině a sleduju spotřebu ,vychází na cca.6,6/sto po odpojení lambdy dokonce ještě o 0,5l/100 míň .Co můžu 100%říct tak Felina se utišila-ono E85 má oktanové číslo 104 ovšem taky menší teplotu hoření-nižší teplota výf.plynů, lambda tudíž hlásí chudou směs a řídící jednotka toto vyhodnocuje a vstřikuje víc paliva a spotřeba stoupá-tohle je ovšem "problém" moderní tech. s čidlama kam se podíváš.To Kawa má jen řízený bod zážehu a co se kde děje ji nezajímá .
Na netu se kolem E85 píše spíš záporně ,ale nikdo nikde nevyvěsil fotky prožraných motorů a svodů,takže dokud neuvidím nebo sám něco nebudu opravovat neuvěřím
Co se týká cen ,jsou výrazně menší než N95,ale stoupají stejně jako benál a stejně jako síť čerpadlářů
Za mě E85
Naposledy editováno 31.07.2010 10:48:46
2 reakcí na tento příspěvek palivo E85
Odpojovat lambdu apod. prasarny je fakt knicemu, to uz je mensi prasarna oblbnout iat, ale toleranci k nastaveni aby to optimalne jelo nedosahnes ani jednim.
axel> ne, takhle to nefunguje, vstrik skutecne neni tak primitivni aby jsi odporem prodlouzil dobu otevreni. Respektive to udelat lze, ale tady se hraje v hodnotach po 0,1-0,3 vteriny a to by me zajimalo jak tohle trefis odporem. Jak misto otevreni vstriku na 70ms ho otevres treba na 78ms, pri rozdilnym tlaku na palivovy liste (v zavislosti na rpm) a v zavislosti na kompletni mape.
kdyz vam jde o spotebu tak si kupte tdi nebo kolo
proč prasárna?
pokud je mi známo tak MPIčko Felda má tzv.adaptebilní řídící jednotku která se přizpůsobuje řidiči a dlouhodobě ukládá data jeho jízdy-jednoduše řečeno-tzn. že nemá kriz.režim když spadne nějaké čidlo a když se tak stane vychází z uložených dat což dle mého znamená že když odpojím lambdu když jezdím na 1:1 E85 N95 tak lambdu nahrazují dlouhodobé data v ŘJ.Jednoznačně mě v tom utvrzuje sledovaná spotřeba
3 reakcí na tento příspěvek palivo E85
Po resetu jednotky (odpojeni baterky+brzdovej pedal, switch) dojde k vymazani promennych hodnot (cca 8-15% dat) a dalsich 50-250km sbira jednotka z cidel udaje o stylu jizdy, baro, iat, egt, knock apod.
Ovsem, tyhle hodnoty tvori cca 8-15% (zpravidla kolem 10%) rozdilu oproti standartni mape. Je to ztoho duvodu ze auta nejezdi napriklad jen v jedny namorsky vysce ale obcas jedou z hor dolu k mori (kde se meni pocet molekul O2 ve vzduchu) nebo nejezdi pouze za 25°C slunecna, sucha ale obcas taky zaprsi, je mlha a vlhko.
Tohle vsechno ta jednotka pokryje z duvodu aby se nestalo ze auto najednou prestane jet, ztrati vykon v jinych podminkach atd..
Rozhodne to ale neni tak ze jednotka dovede menit afr z 18:1 na 10,5:1 jak se ji zamane a jak sama uzna za vhodny, popripade sama nastavit jinej predstih a jiny promenny.
Coz je pro spravny fungovani E85 (105oct, nitromethan atd.) nutnost.
seriova lambda funguje v rozmezi zhruba 0,150v - 1,100v (v zavislosti na poloze plynu), pokud odpojis lambdu, jednotka zmeni pomer afr v mezich jeji vlastni tolerance (8-15%)na jednu stalou hodnotu, treba 0,400v pri vsech okolnich podminkach, takze misto aby jsi jel na 13,5-17,5 co si nastavuje jednotka v zavislosti na dany situaci tak ty pojedes neustale na 16(priklad) a je jedno jestli pojedes u more nebo v horach, za deste nebo slunecna, proste stale na 16. Doufam ze ti dochazi ze to neni uplne ok.
Oni ty vyrobci aut a ladici jednotek (a vyrobci zavodnich jednotek) nejsou zas takovy idioti jak to vypada.
Je to neco jako kdyby jsi vyndal celni okno u svyho auta a argumentoval tim ze je to dobry ze ho nemusis umyvat (je jedno ze ti tam prsi, lita bordel), hlavne ze je krasne videt a usetris za myci prostredky
Vlastne ono by slo tedy i jezdit treba jen na lih nebo redidlo (jednotka si to preci pobere), nebo jeste lip lih+voda (je to levnejsi a jednotka si to preci pobere, jen prida vic paliva)
Ale je to tvoje "auto", lej si do toho co chces
Lobo>axel> ne, takhle to nefunguje, vstrik skutecne neni tak primitivni aby jsi odporem prodlouzil dobu otevreni. Respektive to udelat lze, ale tady se hraje v hodnotach po 0,1-0,3 vteriny a to by me zajimalo jak tohle trefis odporem. Jak misto otevreni vstriku na 70ms ho otevres treba na 78ms, pri rozdilnym tlaku na palivovy liste (v zavislosti na rpm) a v zavislosti na kompletni mape.
aha
no...nějak nemam odvahu to takhle do auta šupnout...kamoš popisoval zkušenposti s E85 v xantii a nějak mě to odrazuju...ale s tou Filckou je to jak piše Son, znamy na to jezdi..ale na čisty E85 a chválí si to,jak spotřebou, tak jizdou...a rozdil 33 a 23kč je rozdil dost značny, pro normalně vydělávající lid...
jinak cpat tam nejaky odpory je nesmysl ta jednotka na 4valec stoji cca 150 dollaru takze nejaky kutilsky zasahy si myslim nemaj cenu....
"Řídicí jed.": hen ten bazmek
Svíčky: Vhodne na E85
jinakje dobry po 2-3vyjetych nadrzi na e85 menit paliv.filtrjelikoz to rozpousti usazeniny co jsou v N95 nerozpustne a muzou ucpat filtr:)
Ale ošidit to jde - zvýšením tlaku před vstřiky, pak při stejné době vstřiku poteče víc... Tedy kdyby se někomu chtělo blbnout a měl na to odvahu.
díky za vysvětlení takhle fundovaně jsem to ještě od nikoho nečet a neslyšel
se směsí N95 a E85 bych se nikde dál nevydal a když jezdím na čistokrevný N95 lambdu připojuju (což se děje tak co 4tou nádrž) takže bych řek že se + - pohybuju v tolerančních hodnotách okolního prostředí (do hor nejezdím a okolní teploty radikálně nekolísají)
možná je to i "tak" prasárna ,ale pořád na směs s odpojenou lambdou mám menší spotřebu než "řádný uživatel".Jak jsi uvedl a i za tím si stojím -dokud se mi něco nep... a bude to jednoznačně vinou E85,do té doby nebudu věřit že takhle je to špatně
obyč stará Felina si myslím na pokusy dobrá a chápu že jsou dražší auta ke kterým se jejich majitelé chovají "slušně"
Naposledy editováno 01.08.2010 14:10:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) palivo E85
Lobo> Ale je to tvoje "auto", lej si do toho co chces
tak za dob trabantů a tech. benzínu jsem tyhle prasárny neprovozoval a řek bych že E85 je schválené palivo se vším všudy a když už "směs" propaguje na veřejných stránkách i samotná síť čerpacích stanic
Dokonce uz se par let co jezdej lidi v usa dragstrip s legalstreet autama tak natankujou tohle a jezdej. Ono treba na klasickej N98 to ma 450whp, kdezto na E85 jde 520whp.
To byla spis reakce na tu lambdu, proste neni ok, kdyz seberes jedno z hlavnich cidel podle kteryho motor vypocitava bohatost (nebudeme rozebirat closed/open-loop rezim).
Pokud bys to udelal na novejsim nebo vyspelejsim aute (treba i blbej kadet) tak jednotka automaticky spadne do nouzovyho rezimu a odmeni te spotrebou 12-15l, spouste aut se rozsviti CEL a nejedou vubec dobre.
Faktem ale je ze felda neni zadnej technickej slagr takze kdyz umre nic se nestane
Lobo>seriova lambda funguje v rozmezi zhruba 0,150v - 1,100v (v zavislosti na poloze plynu), pokud odpojis lambdu, jednotka zmeni pomer afr v mezich jeji vlastni tolerance (8-15%)na jednu stalou hodnotu, treba 0,400v pri vsech okolnich podminkach, takze misto aby jsi jel na 13,5-17,5 co si nastavuje jednotka v zavislosti na dany situaci tak ty pojedes neustale na 16(priklad) a je jedno jestli pojedes u more nebo v horach, za deste nebo slunecna, proste stale na 16. Doufam ze ti dochazi ze to neni uplne ok.
Jen bych to zkusil trochu opravit... Pokud chodí lambda v závislosti na plynu tak jak píšeš, tak je něco (hodně) špatně.
Když sonda funguje, řídící jednotka neustále upravuje dávku paliva tak, aby na ní bylo napětí přesně odpovídající lambda = 1 (jednotka měří lambdu a zároveň se jí pokouší udržet na jedničce, proto zpětnovazební - closed loop - regulace). To je totiž podmínka správné činnosti katalyzátoru.
Takže auto nefunguje na minimální spotřebu, ale na maximální účinnost katalyzátoru.
Počáteční dávku paliva (před zásahem zpětnovazební regulace) volí jednotka z mapy hodnot v závislosti na otáčkách a zatížení. Pokud se hodnoty po zásahu lambda regulace soustavně liší od těch mapových, jednotka si to pamatuje ve formě adaptačních konstant (nejedná se tedy přímo o údaje o "stylu jízdy", jen údaje o odchylce mezi počáteční a optimální dávce paliva). Starší jednotky po odpojení baterie tyhle konstanty zapomenou, novější je udrží. Pokud z nějakých důvodů nefunguje lambda sonda nebo je její signál nevěrohodný, řídící jednotka dávkuje palivo v nouzovém režimu jen na základě mapových hodnot a adaptací bez zpětné korekce, proto "open loop" regulace.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) palivo E85
posmiros>co to udělá když to naleju do ČZy která je dělaná na 80 oktanovej benzín?
Pozor u 2t E85 se velice spatne, nebo skoro vubec nesmisi s beznym olejem. Musel bys pouzit nejakej lepsi olej, mozna neco takovyho pouzivaji borci na ploche draze, nebo nejaci modelari... tam se myslim jezdi na podobny sragory.
Anebo se na to vykašlat a lít tam Natural - to bych udělal já.
Naposledy editováno 02.08.2010 12:13:54
Stancek35>Pozor u 2t E85 se velice spatne, nebo skoro vubec nesmisi s beznym olejem. Musel bys pouzit nejakej lepsi olej, mozna neco takovyho pouzivaji borci na ploche draze, nebo nejaci modelari... tam se myslim jezdi na podobny sragory.
tak to na to seru leju sice full syntetic asi za 200,- litr lae riskovat to nebudu
a co GSo, schrupne to?
1 reakcí na tento příspěvek palivo E85
Jak se to chová? No... nejsem automechanik ani nic takovyho,ale řekl bych že ethanolu je potřeba víc než benzínu aby to vůbec blaflo, takže se musí hrozně přidat plyn, aby motor nechcípal (už takhle mám přesazené jehly na chudší směs kvůli spotřebě).. Mlátí to klikou při přidání plynu a střílí když pustíš plyn.. takže sem si tim ukrojil kousek zivota už tak celkem starého a ojetého motoru (blbec..). Kdyz se na to startuje za studena, je to děsný.. Rozjet se na to skoro pořádně nedá, bez toho aby člověk ničil spojku. Když už se motor točí cca 4tis ot a výše, je to v pohode.. Asi by pomohlo přesadit jehly a posunout předstih.. ale srát na to.. do motorky patří benzín!!!
Vůbec to ani nezkoušejte !!!
Edit: Motorka je Yamaha TDM 850 3VD
Naposledy editováno 03.09.2010 00:18:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) palivo E85
tommyjam>Dneska sem ze zvedavosti (nebo z blbosti? :) zkusil nalejt do nádrže se zbytkem asi 5l benzinu Ethanol E85 (5l) a po cca 15km, když sem s obtížema dojel domu, sem tu hnusnou slivovici vylejval... (z vejfuku to podobně smrdí..)
Jak se to chová? No... nejsem automechanik ani nic takovyho,ale řekl bych že ethanolu je potřeba víc než benzínu aby to vůbec blaflo, takže se musí hrozně přidat plyn, aby motor nechcípal (už takhle mám přesazené jehly na chudší směs kvůli spotřebě).. Mlátí to klikou při přidání plynu a střílí když pustíš plyn.. takže sem si tim ukrojil kousek zivota už tak celkem starého a ojetého motoru (blbec..). Kdyz se na to startuje za studena, je to děsný.. Rozjet se na to skoro pořádně nedá, bez toho aby člověk ničil spojku. Když už se motor točí cca 4tis ot a výše, je to v pohode.. Asi by pomohlo přesadit jehly a posunout předstih.. ale srát na to.. do motorky patří benzín!!!
Vůbec to ani nezkoušejte !!!
Edit: Motorka je Yamaha TDM 850 3VD
Jasný a teď tu o Růžence
Kdybys nebyl takový hujer, dávno bys věděl, že na E85 musíš mít jinak otryskovaný karbec, připadně jinou mapu na vstřiky a to tak abys hodně obohatil směs, pokud si to měl jak popisuješ, tedy chudou směs už na benál, tak to jen vypovidá o tom jaký seš debil(sorry za to slovo ale nemohl sem si pomoct)když si tam pak chrstnul E85.
Naposledy editováno 03.09.2010 08:55:13