paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Super Tenere nebo Africu?
Ahoj,prodávam Bandita a rozhodně chci velké cestovní enduro,ale nemůžu se rozhodnout jestli koupit Super Tenere 750 nebo Africu 750 jelikož moje finanční situace mi nedovolí ještě dlouho nic novějšího a dražšího.Tenere je výkonější a mám s ní už nějaké zkušenosti a vyhovuje mi,ale Africa mě zase láká proto jaká je to legenda,ale nikdy jsem na ní ani neseděl.Má někdo z vás zkušenost s obou motorek? Bojím se že Africa nebude mít dost výkonu pro případné předjíždění na okrskách se spolujezdkyní a naloženou bagáží.U Tenere by jejích 50kw mělo snad stačit.O Tenere se zase říká že není moc pohodlná na delší trasy pro spolujezdce.Jelikož moje mladá má přes 180 cm a jezdíme převážně spolu tak bych rád aby si cestu víc užila než trpěla.Díky za rady.

Uzavřeno 02.10.2010 v 19:12 uživatelem Muzzy

1 reakcí na tento příspěvek Super Tenere nebo Africu?

24.8.2010 v 17:23 | Nahoru | #1
Možná pomůže tohle.

(reakce na) Super Tenere nebo Africu?

24.8.2010 v 17:31 | Nahoru | #2
Lubos92> Díky to mi stačilo .

Super Tenere nebo Africu?

24.8.2010 v 17:38 | Nahoru | #3
ja jsem chtěl jenom africu a šel jsem pro africu nakonec mam super teneru a vubec nelituji ospotřebě se tu toho hoooodně nakecalo akurat musim potvrdit že ze sedla krapet boli prdel ale ted v sobotu jsem najel 450km a v poho žiju jetu toho hafo tak hledej ale z finančni stranky ti asi jedině zbide bud tenerka nebo MHD

Super Tenere nebo Africu?

24.8.2010 v 17:41 | Nahoru | #4
Obě mají pro a proti, Supertenere má o 10 koníků navrch, je o něco divočejší a řaďák se líp vytáčí, Afrika zase lepší přední brzdu a sedlo, obě motorky mají okruh příznivců kteří na ně nedají dopustit. Běžné závady: u ST odchází regulátor dobíjení a u Afriky zase palivová pumpa,osobně jsem ST měl už dvě, vždy bez problémů, teď přemýšlým zase o velkým enduru, možná to bude Afrika, ta mi sedne víc do ruky.

Super Tenere nebo Africu?

24.8.2010 v 17:55 | Nahoru | #5
vyber si to co se ti vice libi ale za me asi spis tu africu...

Super Tenere nebo Africu?

24.8.2010 v 18:09 | Nahoru | #6
Africu, drží jí regulátor, jede ve dvou dobře, kámoš na ní jezdí furt ve dvou a pohoda. A navíc když pojedeš ven tak máš všude zastoupení Hondy.

1 reakcí na tento příspěvek Super Tenere nebo Africu?

24.8.2010 v 18:33 | Nahoru | #7
A co třeba Transalp?Doporučuji porovnat.
Teď jednoho prodávám.Chci silnější stroj.

[img]

(reakce na) Super Tenere nebo Africu?

24.8.2010 v 19:10 | Nahoru | #8
Míra>Na Transalpa jsem taky koukal,ale mohl bych si dovolit maximálně 600.Tvoje 700 je na mě moc drahá.Ale rozhodně proti němu taky nic nemám,jen mi příde o něco menší a ta šestka asi nebude taky moc výkoná.Ale díky.

1 reakcí na tento příspěvek Super Tenere nebo Africu?

24.8.2010 v 19:27 | Nahoru | #9
XTZ! jednou jsem se svez a hned jsem si jí musel koupit. Motor je na tu váhu tak akorát, prd*l bolí na každý motorce, regulátor Afrika zase čerpadlo tak si nevybereš. A spotřeba ? umím za 5,5 i za 8,5 podle nálady

(reakce na) Super Tenere nebo Africu?

24.8.2010 v 19:57 | Nahoru | #10
Vejr1> za 5,5 to máš jen nastartováno a odstrkuješ se né ??? ale jinak jedině Super Ténéré

Super Tenere nebo Africu?

24.8.2010 v 20:38 | Nahoru | #11
no coural jsem se s fichtlařema, 60-70 km/h a myslel jsem že chcípnu jinak jezdím většinou tak 6,5-7,

1 reakcí na tento příspěvek Super Tenere nebo Africu?

24.8.2010 v 20:45 | Nahoru | #12
Tak ja prispeji svoji zkusenosti spolujezdkyne na Tenerecku
Loni tydeni dovolena - Rakousko, Italie, Alpy, passa.... parada, to sedlo neni zadna hruza. My jsme teda nemame topcase, misto toho vozime valcovej lodni vak se spacakama a tak, takze jsem se po nem mohla jeste navic valet a menit tak polohu sedaci casti tela ... coz taky pomohlo... v zaveru jsme dali 700 km z italie na jeden zatah a taky jsem to prezila bez ujmy :) Na pohodli si stezovat nemuzu

Jenom je Tenerecko docela vysoky. Ja za riditkama dosahnu tak akorat spickama na zem (mam 174 cm)... ale uz jsem ho taky par kilaku ridila, jen priteli se v zadu zrovna moc nelibilo

Byt tebou, tak vezmu pritulku a vyzkousim si na obou motorkach aspon posaz, jak vam bude sedet pohodli nebo to rovnou projet a uvidis

Holmis> My taky jezdime tak kolem 5,5 ... vetsinou ve dvou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Super Tenere nebo Africu?

24.8.2010 v 21:47 | Nahoru | #13
Sapphi> Super,díky moc za příspěvek Sapphi.To jsem potřeboval vědět .Nebo spíš druhá polovička .

(reakce na) Super Tenere nebo Africu?

25.8.2010 v 10:35 | Nahoru | #14
Muzzy>

Super Tenere nebo Africu?

25.8.2010 v 21:10 | Nahoru | #15
ale to hlavni za africu chcou truhlu zlata a nekoupiš ji aby měla natočene min jak 60tisic as tenerou jsi na něakych 40tisicich a uděla stejnou službu

1 reakcí na tento příspěvek Super Tenere nebo Africu?

26.8.2010 v 12:11 | Nahoru | #16
To s tim reglem u XTZ je jen drobnost. Staci ho premistit aby se lip chladil a problem zmizi.
Zadni sedlo u XTZ je moc skloneny dopredu, spolujezdec sjizdi na ridice, musi se porad posunovat zpatky. My mame udelanej takovej polstarek privazanej za bocni madla. Vepredu je vyssi, takze pritelkyne tolik nesjizdi. Ale stejne je tam malo mista.
Afrika umi jit se spotrebou pod pet litru (novejsi rocniky, nebo vymenit karbece). U XTZ je minimum 5,5, niz to nejde. Me brala 5,5 po prebrouseni ventilu, serizeni karbu a s novym vzduchacem. Po cca 6000km uz jsem zas na sesti.
XTZ ma poddimenzovanej sekundarni prevod. Retez 520 je tak na petistovku. Kupodivu drzi, ale par lidi uz ho pretrhlo. Nicmene co jsem slysel, tak si o to koledovali :)
Afrika ma dve svicky na valec a daj se lehce vymenit, tenera jen jednu a musis sundavat plasty a chladic. Kdyz jsou horsi gufera na ventilech a bere olej, tak svicky odchazej.
XTZ je hezci :)
Na dovolenkovy jezdeni po Evrope asi XTZ, na vetsi expedici bych volil Afriku.

(reakce na) Super Tenere nebo Africu?

26.8.2010 v 13:59 | Nahoru | #17
Davy> Asi budu za pitomce,ale co je ten regl.Myslíš tim nějaký relé? A co přesně je s ním za problém? S tou sedačkou sem přesně počítal že nebude žádný zázrak.Možná bych to vyřešil nějakým přečalouněním.Uměji udělat se sedlem zázraky,ale stojí to nesmysl.Měl bych ji přesně jak říkáš na Evropské cestování,žádná divočina takže asi vyskoušíme příští sezonu XTZ.Je za rozumnou cenu proto se do ní nechá i víc zainvestovat na úpravách a podobně.Díky.

Super Tenere nebo Africu?

26.8.2010 v 15:32 | Nahoru | #18
regulator dobijeni. V roce tusim 94 se zacal montovat pod sedlo, driv byl nekde jinde, ted si nevzpomenu kde, a spatne se chladil.

Super Tenere nebo Africu?

26.8.2010 v 15:59 | Nahoru | #19
Hlavně tam začali dávat jiný typ toho regulátoru. Ten novej má chladící žebra. Ale to už je stejně na všech motorkách vyměněnej.

Super Tenere nebo Africu?

26.8.2010 v 19:43 | Nahoru | #20
Míval jsem XTZ. Vybíral jsem přesně mezi tím, co ty. Podíval jsem se na nějaký XTZ a na nějaký XRV, svezl jsem se a koupil si jednoznačně XTZ a to z několika důvodů:
1. a důležitý je cena/kilometráž ojetin
2. výkon a ochota se vytáčet, afrika prostě nějak moc nejede
3. u afriky jsem se pořád kopal kolenama o nádrž, sedlo mi přišlo horší než u XTZ
4. XRV má nižší světlou výšku
5. XTZ je hezčí (ale to je subjektivní)

Ostatní věci jsou pravda - na XTZ odcházely regulátory napětí (starší verze měly pod levým podsedlovým plastem, odstranila to výměna regulátoru za jiný typ a přemístění pod sedlo), ale dneska těžko najdeš kousek, kde by pracoval původní regulátor. U XRV zase kolabující palivové čerpadlo, ale asi stejný případ, navíc ani jedno není drahý nebo nepřekonatelný problém. Že XTZ žere jak zjednaná je pravda jen částečně - ranější typy 3LD měly velkou žízeň, která ovšem zmizela s posazením jehel v karburátorech co nejníž. Logicky tím ubylo na výkonu v nejvyšších otáčkách, ale kdo jí točí do maximálních otáček, nemůže mluvit o rozumný spotřebě u žádný motorky. Stejně záleží na tom, co se ti bude líbit víc, ale já bych znovu sáhnul po XTZ. Byl jsem s tou motorkou spokojenej. Abych se ještě vyjádřil k brzdám - na africe to bylo skutečně o něco lepší. Klidně mrkni ke mě do profilu, něco málo se tam o ní můžeš dozvědět.

1 reakcí na tento příspěvek Super Tenere nebo Africu?

29.8.2010 v 07:42 | Nahoru | #21
Sedacka se da v pohode resit, staci nekdo kdo umi upravit sedlo, treba DDTuning , KTM LC8 Adventure ma taky blby sedlo a resit se to da ... teda kdyz uz to nekdo chce resit.

Mne to naposledy bralo ted v Alpach se 3 kufry ve dvou a jeste jsem mel na kufrech privazany veci - batoh, spacaky... pri 130-140km/h rychlosti po dalnici 5,9. Na kochacku se dokazu vejit klidne do 5l/100km po okrskach. Regler je umisten na miste, kde se hur chladi, takze staci ho dat jinam a hotovo.

Super Tenere nebo Africu?

29.8.2010 v 10:09 | Nahoru | #22
Když je tu tak řeč o spotřebě - s tou novou ténérkou si teda u benzínky fakt libuju - od doby co jí mam se pohybuju 3,67 - 4,15 l/100 km. A přes léto bylo dohromady 3000 km s kuframa a i s báglama. Takže po benzínce se člověk začíná poohlížet až tak kolem 500 km od plný nádrže a to tam ještě něco je.

Edit: Se Superténérkou jsem byl minimálně kolem 5 litrů, nejvýš kolem 9 litrů (ještě před snížením jehel), ale běžně kolem těch 6,5 - 7 litrů. S Caponordem jsem byl minimum 4,9 a maximum kolem těch 9 litrů, průměrně těch 7. Teď si pískam - za stejný prachy najezdim o dost víc kilometrů ...

Naposledy editováno 29.08.2010 10:13:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Super Tenere nebo Africu?

29.8.2010 v 15:02 | Nahoru | #23

Jenik789>Sedacka se da v pohode resit, staci nekdo kdo umi upravit sedlo, treba DDTuning , KTM LC8 Adventure ma taky blby sedlo a resit se to da ... teda kdyz uz to nekdo chce resit.

Mne to naposledy bralo ted v Alpach se 3 kufry ve dvou a jeste jsem mel na kufrech privazany veci - batoh, spacaky... pri 130-140km/h rychlosti po dalnici 5,9. Na kochacku se dokazu vejit klidne do 5l/100km po okrskach. Regler je umisten na miste, kde se hur chladi, takze staci ho dat jinam a hotovo.



jenze zy jezdis na TDM 900 .... s novou koncepcí motoru.

XTZ 750 je uz za horizontem...

(reakce na) Super Tenere nebo Africu?

30.8.2010 v 08:04 | Nahoru | #24

šmudla>jenze zy jezdis na TDM 900 .... s novou koncepcí motoru.

XTZ 750 je uz za horizontem...



nejsem sam s touhle spotrebou

1 reakcí na tento příspěvek Super Tenere nebo Africu?

31.8.2010 v 15:15 | Nahoru | #25
afrika je legenda a do dnes budí respekt . už se těším až honda znovu vzkřísí tento stroj(snad )

Tenere je taky gute !

Nové motky jako je např. transalp je samej plast a poutoviny. Je to všude prostě se šetří a buhužel i na mašinách.

je to na tobě!

(reakce na) Super Tenere nebo Africu?

31.8.2010 v 18:27 | Nahoru | #26

furt>afrika je legenda a do dnes budí respekt . už se těším až honda znovu vzkřísí tento stroj(snad )



Toho bych se spíš obával. Většina podobných vskříšení byla spíše k horšímu. Z endur dělaj obvykle silniční cesťáky s čímdál horšími teréními vlastnostmi.

Ostatně předchůdce Afriky, XLV750 (asi 83 až 85), měl kardan, hydroštely a žádnou polokapotáž. K něčemu takovému se dnes koncepcí blíží snad jen HP2.

Naposledy editováno 31.08.2010 18:27:39

Super Tenere nebo Africu?

1.9.2010 v 08:32 | Nahoru | #27
Dneska jsou technologie nekde jinde a bohuzel take predstavy vyvojaru i motorkaru. Asi tech kteri chteji neco jako ja je mozna jen par, proto delaji ted vsichni tyhle nastodonti silnice i kdyz nepopiram, ze se mi taky libi, jen nejsou moc pro me

Super Tenere nebo Africu?

1.9.2010 v 11:15 | Nahoru | #28
Je to tak a naráželi jsme na to často s mým kamarádem. Prostě dneska v podstatě chybí kategorie větších cest. endur obecně, především ale dvouválcových - dříve 750 ccm, dneska by to byla spíš kategorie 800 - 850 ccm. Jediný počin je BMW F800 GS, ale je to BMW takže není dostupná pro většinu potenciálních zájemců a je plná elektroniky a taková přetechnizovaná. Chtělo by to něco kolem 800 ccm, dvouvála, ale ne s takovou porcí elektroniky. Prostě jen stříkačku, světla a to běžný vybavení. Koncepcí jako je nová ténérka - nic extra, ale spolehlivý stroj pro každodenní použití, ale postavenej tak, aby se jednalo cestovní, ale skutečně enduro.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere Peter26 12 22.4.2024 v 22:29 Peter26
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere Peter26 0 20.4.2024 v 18:28 Peter26
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin Kadlina 16 4.4.2024 v 21:40 Anti
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent


TOPlist