globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Správné podřazování
 
21.8.2010 v 10:40
Situace: Rozjetá motorka z rovinky, blíží se hodně zavřená zatáčka (dle situace) je třeba důrazně brzdit a šoupnout tak o dva kvalty dolů. Když jdu rychle dolů, je nutný meziplyn, který už ovšem nestihnu dát protože musím brzdit. (slyšel jsem, že to někteří dělaj tak, že i během brždění přední jsou schopni otočit plynem, ale to je asi nad mé síly, nebo mám malou ruku, nebo to prostě takhle nedám) Výsledek situace? Zatáčku jsem projel se spojkou, jelikož jsem to vyhodnotil jako to lepší (i když dost špatné) řešení situace.


Zjednodušeně: nejsem schopný zároveň brzdit, a házet kvalty dolů s meziplynem

Řešení?

1 reakcí na tento příspěvek Správné podřazování

21.8.2010 v 23:38 | Nahoru | #61
Ať si každej řadí jak chce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správné podřazování

22.8.2010 v 07:25 | Nahoru | #62

DuckerCZ>Ať si každej řadí jak chce

Tenhle báječnej všeobjímající názor nekonečné tolerance na všechno je dobrý na náběžné hrany ozubených kol a zkroucené lamely.Jakou měrou víte hovno,takovou jste sebevědomí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správné podřazování

22.8.2010 v 08:03 | Nahoru | #63
nazlobenej> Neres. Taky mam spis pocit ze takle radej spis pro to ze ten zpusob s meziplynem neumej nebo ani nezkusili. Nez aby zkusili oba zpusoby a porovnali. Jen uz hned vedi ze spadnou otacky, ze musej brzdit o 100m drive atd. Ja si jen pisu do notysku :az budu kupovat motorku zeptat se ridice jak radi

Naposledy editováno 22.08.2010 08:09:16

(reakce na) Správné podřazování

22.8.2010 v 10:02 | Nahoru | #64

pylot>Hummer> Kdyz ti spadnou otacky tak to delas spatne.


Já to nedělám. Na to nemám čas. Jsem rád, že jedu a nespadnu.

Naposledy editováno 22.08.2010 10:14:17

(reakce na) Správné podřazování

22.8.2010 v 10:15 | Nahoru | #65
SVSkritek> Kam vítr tam plášť.

Naposledy editováno 22.08.2010 11:32:56

(reakce na) Správné podřazování

22.8.2010 v 11:31 | Nahoru | #66

SVSkritek>nazlobenej> Neres. Taky mam spis pocit ze takle radej spis pro to ze ten zpusob s meziplynem neumej nebo ani nezkusili. Nez aby zkusili oba zpusoby a porovnali. Jen uz hned vedi ze spadnou otacky, ze musej brzdit o 100m drive atd. Ja si jen pisu do notysku :az budu kupovat motorku zeptat se ridice jak radi


No myslím, že když pojedu s tebou, tak nebudu muset řadit vůbec. Bude mi stačit universální (a moje oblíbená rychlost) 3 . Pouze v prudkých vracákách se to bude sbírat pomaleji a maximálka 240 mi tady na naše cesty taky stačí. Takže neřadit. To je nejlepší.

Správné podřazování

22.8.2010 v 12:08 | Nahoru | #67
Skopni dva kvalty dolu bez meziplynu, k tomu šikovně pomalu pouštěj spojku a projeď tu zatáčku krásnym dlouhym driftem

Správné podřazování

22.8.2010 v 12:30 | Nahoru | #68
Tak jsem zpět vy bando mudrců:) trošku jsem si dotáhl brzdu, a je asi pravda, ze se mi špatně vrká kbůli té pokřivené páčce.... z pohledu jezdce ji mam ohlou tak o 1-2 dolu.
Zkoušel jsem si zavrkat s vyplym motorem, mel jsem to na stojanku. A tak jak jsem tu brzdu mel predtim (trosku moc povolenou-daleko, a jeste ten centak dva dole) tak mi pri "vrkani" uz proste sjizdely prsty z brzdy --> a to je duvod proc jsem tady psal, ze mi to nejde.

Jestli vrkat nebo nevrkat tedy vubec resit nepotrebuju. Nevrkam kdyz se kochám ve městě, ale kdyz si chci trosku uzit zatacky, tak tam bych se bez vrkani ja osobne rozstrelil hodne rychle:)

Správné podřazování

22.8.2010 v 16:29 | Nahoru | #69
Ser na to a jezdi pomalu woe...

Správné podřazování

22.8.2010 v 21:17 | Nahoru | #70
Tolik blábolů tady
Jinak já osobně v tom problém nevidím, jde to tak nějak samo

Správné podřazování

22.8.2010 v 22:31 | Nahoru | #71
Podle toho popisu v prvnim příspěvku: Jedeš, blíží se zatáčka, začneš dvouma! prstama brzdit a současně hodíš podle odhadnutý rychlosti v zatáčce potřebnej počet kvaltů dolů a pomalu pustíš spojku a současne povoluješ brzdu a začínáš naklánět. Mě to jde tak nějak samo. Když to nesladíš, tak je podle mě lepší dřív pustit spojku a třeba brzdit trochu do náklonu. No a dál je to už o technice projetí zatáčkou.

Jestli vrkat nebo nevrkat tedy vubec resit nepotrebuju. Nevrkam kdyz se kochám ve městě, ale kdyz si chci trosku uzit zatacky, tak tam bych se bez vrkani ja osobne rozstrelil hodne rychle:)


To by mě zajímalo, proč by ses hned rozstřelil. Že by ti to brzdilo tak moc motorem, aby se ti to rozházelo se mi u FZ6 nezdá(pokud teda nehodíš do zatáčky zajedna)
Já teda vrkám, i když nevim, jestli tomu mikropohybu na plynu se tak dá říct. Možná to už nevnímám.

Naposledy editováno 22.08.2010 22:32:39

Správné podřazování

22.8.2010 v 22:46 | Nahoru | #72
Tak ještě jednou můj postup, snaž si to vtlouct do hlavy! Je rovinka - jedu plnej, vidím zatáčku, zašlápnu woe přední brzdu = utopí se předek, odlehčí se zadek, odhadnu zatáčku, zmáčknu spojku, podřadím nejmíň dva kvalty dolů! Ale na plyn při tom vůbec nešahám! Pak rychle pustím spojku, cítím jak zadní kolo pomalu ztrácí grip , snažím se ustát hájsájdr ale nejde to! Zvedám se ze země, jdu do škarpy pro mašinu, sedám na to, startuju, rozjíždím se, dám plnej a vidím další zatáčku! Ale tentokrát už na to seru , tady prostě rady z netu nepomáhaj, tohle chce dostat do ruky... Fakt na tom nic není, chce to čas...

Naposledy editováno 22.08.2010 22:49:14

Správné podřazování

22.8.2010 v 23:15 | Nahoru | #73
Jasně ja taky nedávám meziplyn při řazení dolů. Prostě podřadím a pouštím spojku, pomaleji ji nechám sklouznout(mikrosekundy ne vteřinu) a tak postupne nekoli kvaltu dolu. Na FZ6 tak maximálně kdybych řadil z 2 na 1. To občas nastane když jedu za autem 80 a hodím tam 1, tak zadní kolo proklouzne, ale nic divokého. A při rychlé jízdě toho řazení ani moc není 1 2 3 a 3 2 3 2 3 max 4 a to musí být rovinka , tak jaké pak podřazování před zatáčkou o několik stupnů ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správné podřazování

22.8.2010 v 23:57 | Nahoru | #74

Fakes>Kopyto? proč bych měl být kopyto? jezdím na motorce druhou sezónu, pokroky jsou znát hodně



...tak zdravé sebevědomí je základ, jezdit se doučíš časem

...třeba pátým nebo osmadvacátým rokem...

Správné podřazování

23.8.2010 v 00:58 | Nahoru | #75
Jsem rád, že mám 4V, dvouhrnek by mě asi fakt sundal Jinak já s podřazenim nemám problém Tohle dělám už tak automaticky, že vlastně ani nevim, jestli tam tan plyn cpu Kadžopádně brzdim 2 prstama a ruku mám velkou

P.S. asi ho tam přece jen dávám

Naposledy editováno 23.08.2010 00:58:58

Správné podřazování

23.8.2010 v 09:28 | Nahoru | #76
tak tak chce to cit, ja 1-2ma brzdim a zbylejma 2ma a palcem drzim heft a vrkam, ted jsem byl na grossglockneru a tam jsem si to nadherne procvicil

(reakce na) Správné podřazování

23.8.2010 v 11:18 | Nahoru | #77
_xy_> a jak souvisí slovo kopyto s tím jestli mám nebo nemám zkušenosti? není kopyto spíš označení člověka, který se za 20 let nenaučí to, co průměrný člověk třeba za 2 roky?

nikomu tady necpu, že jsem bůhvíjaký rider, jen si prostě nemyslím, že bych byl kopyto, a že se učím docela rychle.

Správné podřazování

23.8.2010 v 14:06 | Nahoru | #78
prodej to dokud to má barvu a kup něco s variátorem

Správné podřazování

23.8.2010 v 15:52 | Nahoru | #79
nějakou 1300cm s variátorem

1 reakcí na tento příspěvek Správné podřazování

23.8.2010 v 16:17 | Nahoru | #80
Nejrozumější způsob jak se to naučit je sednout si za někoho kdo to skutečně perfektně umí a vidět to v praxi. Podotýkám, že to ten dotyčnej skutečně musí umět a ukazat Ti jak se brzdí na hraně adheze s odřazováním "do plynu" aby se zadní kolo nemohlo bloknout !

(reakce na) Správné podřazování

23.8.2010 v 17:37 | Nahoru | #81

erpětka>Odhadem 50% mých zatáček jezdím se zmáčknutou spojkou. To je špatně? Jde mi to totiž mnohem líp a zatím jsem neměla problém, že by mi hrozil pád nebo tak něco.



To si delas prdel ze jo? to tak jezdis i autem?

Kurnik tady jsou ale piloti.

Správné podřazování

23.8.2010 v 19:08 | Nahoru | #82
naučit :) podřazovat brzdit/předek/zadek, naklánět, mačkat spojku a točit plynem není tak tězký..(nebo ten plyn upně nezavírej, tak aby to nešlo na volnoběh to stačí)

Naposledy editováno 23.08.2010 19:15:23

Správné podřazování

23.8.2010 v 19:27 | Nahoru | #83
Tohle sem taky řešil. Zkoušel sem s meziplynem, ale prostě mi to nesedělo. Možná na to časem změním názor. Každopádně, mám poměr otáčky / rychlost slušně vypozorovanou, a taky řadím, jak tady někdo psal o 2 rychlosti zaráz. Je sice fakt, že někdy se blokne zadek když rychle pustím spojku a blbě ten poměr otáčky / rychlost odhadnu, není to příjemný pocit, ale taky právě proto jezdím s rezervou, že se nakonec za takových situací i pobavím.

Na silnici ale nikdy takovou pilu nepojedu, abych při brždění do zatáček, do kterých stejně prd vidím, ukrajoval tisíciny vteřiny. Na trati, když pojedu na čas, tak proč ne.
Je ale fakt, že by člověk měl umět co nejvíc, aby potom jezdil jistěji a klidněji

Správné podřazování

23.8.2010 v 19:31 | Nahoru | #84
je to tak ty otáčky by po podžazení být podobné. Jinak :)

(reakce na) Správné podřazování

23.8.2010 v 21:20 | Nahoru | #85

babajezi>Nejrozumější způsob jak se to naučit je sednout si za někoho kdo to skutečně perfektně umí a vidět to v praxi. Podotýkám, že to ten dotyčnej skutečně musí umět a ukazat Ti jak se brzdí na hraně adheze s odřazováním "do plynu" aby se zadní kolo nemohlo bloknout !




Jo tohle zní moc dobře , hrana se nejlíp jezdí ve dvou...

Líp to prej padá do zatáček...

Správné podřazování

23.8.2010 v 21:54 | Nahoru | #86
A k čemu je to vlastně dobrý? Pořád to nechápu

1 reakcí na tento příspěvek Správné podřazování

23.8.2010 v 22:47 | Nahoru | #87
tak já si vrkám při pohodový až svižný jízdě spíš pro radost, odlehčení spojky a převodovky, řetězu a pro efekt jinak když příjde na krizovku nebo trošku "střelbu" tak na vrkání prostě není čas, docela mě právě překvapuje jak tady někdo psal že vrkaj i profíci - od čeho maj antihoppy?

(reakce na) Správné podřazování

23.8.2010 v 22:57 | Nahoru | #88
Tagy> já jsem teda "nevrkal" nikdy a jak říkáš někdy na tyhle parádičky není ani čas natož aby to bylo užitečný, tím nemyslím pouštění spojky ale to "vrkání mezi každým podřazením"

Správné podřazování

23.8.2010 v 23:43 | Nahoru | #89
Tak si to tady čtu a přemýšlím,jak to dělám. Když fakt "letím" a potřebuji decelerovat,tak brzdím a trochu si vrknu (ani to nevnímám). Ale když mne zatáčka zaskočí,tak nepustím plyn úplně dolů...brzdím...podřazuji na spojce 1 až 2 dolů..otáčky jdou malinko samy nahoru..pouštím spojku..nepovoluji plyn...když mi kvalty stačí,zavírám plyn a jdu do náklonu.
Ale když jedu pouze svižně,brzdím motorem (4vál to zvládne),tak jen pomaleji pouštět spojku.

Správné podřazování

24.8.2010 v 00:00 | Nahoru | #90
Já teda když dojíždím k zatáčce tak zavírám plyn a jdu na brzdy, otáčky zůstávají někde kolem 3 - 4 tisíc, přitom zmáčknu spojku a podřadím (většinou jen o jeden, na dvouválu se pohybuju v utažených zatáčkách stejně jen na prvním a druhém kvaltu , trojku dávám až nad 140) a při tom podřazení je na L2 to "vrknutí" nutností, jinak se blokuje zadní kolo, stalo se mi že jsem to jednou netrefil a šlo to celkem prdelí napřed , takže bez srovnání otáček už ani ránu, většinou mu dám trochu víc a ono se to už srovná... Ale je teda pravda že na menším dvouválu to člověk nemusel tolik řešit... No a pak to tom podřazení už jsem většinou v náklonu (nebo spíš podřazuju už když jdu do náklonu, protože před tím ještě brzdím ) tak za to zaberu a motor udržuju mírně pod plynem a pokládám, tak to držím dokud nevidím výjezd, na kterém pak samozřejmě dávám full gas a "letím" ven... Nevím teda jak kdo, ale já co jezdím na Ducati si to bez toho "meziplynu" při podřazení prostě nedokážu představit, a že by to při brždění nešlo to je blbost, spíš to chce dostat do rukou...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist