7.3.2010 - Ozvali se mi asi 4 lidi, ale jen jeden je opravdu rozhodnuty jet, klidne uvitam jeste 3tiho do party. Základní fakta jsou tedy tyto: 100% spaní "na divoko", jidlo vlastnimi silami, nejlépe 3 týdny dovolené, rozpočet odhadem 30tis CZK.
12.6.2010 - stale plan jet ve dvou, odjezd podle mojeho prijezdu domu 9. nebo 10. srpna, cilem dobyt Nordkapp i kdyby padaly trakare, navstivit Lofoty a dalsi pekny mista, naspodu Norska trasa volnejsi, podle dohody s ucastnikem/ky
Uzavřeno 24.09.2010 v 23:00 uživatelem Jindra650
Naposledy editováno 12.07.2010 11:05:10
1 reakcí na tento příspěvek Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu
Naposledy editováno 21.06.2010 12:19:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu
Abych teda řekl něco k zážitkům... Pobaltí už bych znovu nejel, Finsko vidět jednou a dost (chce to hodně dobrej repelent), Švédsko a Norsko - tam se musím vrátit. Prostě krásný země. Sice trošku draho, ale ještě to šlo. Jinak embosovaná karta není záruka úspěchu zejména ve Finsku
Rozhodně super výlet, Nordkapp jsme sice vzhledem k počasí nedobyly (potkaly jsme vracející se Němce a podle nich teploty kolem nuly a déšť se sněhem) ale kousek severně jsme byly...
[img]
1 reakcí na tento příspěvek Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu
Tady ještě pár postřehů z cesty:
Dávejte si třeba pozor při najíždění při placení mostu Oresund spojující Dánsko se Švédskem.Najíždějte do pravé pokladny kde je placení s obsluhou,já jako první najel k pokladně kde se platí kartou bez obsluhy a zaplatil jsem plnou částku za auto místo jen za moto V Norsku je spousta tunelů,většinou jsou obousměrné.Některé jsou nebezpečně klikaté a mizerně osvětlené a ještě k tomu plné záplat, jiné jsou pořádně vychlazené tak na 6°C. Za projetí většiny mostů nebo tunelů a vjezd do centra třeba Osla motorka nic neplatí. Ovšem za ty nově postavené a tím ještě nezaplacené nebo delší platí i motorka, nejsou to ale žádné závratné sumy.Třeba ten nejdelší tunel 24,5km je pro všechny zdarma.Když uvidíte značku pozor soby, tak ji zvláště na severu berte vážně a buďte ve střehu,taky ovce a krávy u cest jsou na volno, tak bacha na ně.Asfalt je na severu hrubozrnný,drážkovaný a zvláště v Norsku je dost příčných propadlin.Norské objížďky při práci na silnici jsou často pojaty jako malé terénní vložky. Celkově jsou ale silnice určitě v mnohem lepším stavu jako u nás. Ve Švédsku dost často používají k oddělení protisměrného pruhu nepříjemná lanová svodidla.Řidiči v celé Skandinávii jsou naprosto v pohodě.Zvláště v Norsku nikam nespěchají a vůbec neradi předjíždí.Pokorně se zařadí do kolony a jedou si svou osmdesátkou. Zvláště na jihu předepsanou rychlost poctivě dodržují a to i třicítku. Na severu už na rychlost trochu kašlou a jezdí o poznání svižněji, stále ale bezpečně.To přejezd Polska je návrat do tvrdé reality.Na cestách vyjeté koleje, řidiči naprosto bezohlední, neustále předjíždí za každou cenu, vůbec nedodržují rychlost.Čím větší auťák, tím větší blázen. Na tamních cestách jsem se prostě vůbec necítil bezpečně.Jinak v celé Skandinávii se nekrade,není problém nechat věci včetně přilby na motorce bez dozoru.V Norsku se dá dobrý chleba koupit za 16 NOK, v neděli jsou všechny markety zavřené a tak nám nezbylo než koupit chleba na benzince za 40 NOK.Ve Skandinávii jsou zálohované všechny PET lahve a také třeba i plechovky od piva. V praxi to znamená, že je třeba přičíst k ceně třeba CocaColy za nějaké 2 E ještě 0.45 E PANT za 2 litrovou PET láhev.Ty se pak prázdné dají vrátit v marketech.Doporučuji motorku při cestě na sever vybavit o vyhřívané hefty a nezapomenout ještě vzít zimní rukavice. Na severu je opravdu zima,dost fouká a často prší.Já třeba měl Saita II půl Norska zapnuté v poloze start a bylo to tak akorát.Za nezbytnou součást výbavy ještě považuji repelent nejlépe značky OFF.Ještě lepší a účinější by byla obličejová moskytiéra.Štípající komáři jsou opravdu všude včetně samotného Nordkappu,ještě snad horší jsou otravné kousající malé mušky které neustále lezou do očí.Ty mračna krvelačných komárů které jsou večer ve finských lesích, tak to je opravdu maso. U nás tomu říkáme komáří kalamita, tam to vypadá že je to naprosto běžná věc.Od Finska přes pobaltské státy a Polsko byla pro mě cesta celkem dost nezáživná, pořád rovně mezi lesy, žádné zatáčky a kopce, prostě jedna velká placka.Kdybych to snad ještě někdy jel příště, tak bych to asi vzal přes Švédsko nebo ještě lépe zpět přes Norsko, kde klikaté objíždění fjordů má své kouzlo.Platit na benzinkách nebo v obchodech jde všude v pohodě platební kartou, někde berou jen embosované.Jedinou vyjímkou bylo Finsko, kde se nikomu z nás nepodařilo zaplatit za benzín v automatě. Automat odmítal brát embosované karty Visa nebo MasterCard vydané u ČS, ČSOB nebo Poštovní spořitelny.Jediná cesta pak byla najít benzinku s obsluhou a zaplatit kartou na pokladně kde už nebyl problém, nebo platit v automatě pomocí papírových eur.Po kontrole účtu mě vychází náklady za benzín v pohodě do 20K a dalších 10K za zbytek tj.asi osm trajektů kde cena byla vždy 42, 45 a jednou 49 NOK za jeden,dva velké trajekty z Bodo na Lofoty-258 NOK, Helsinky-Talin- 49 E, podmořský tunel na Nordkapp 2X 70 NOK, vstup na Nordkapp 235 NOK,dále za mosty a tunely,nějaké vstupné, jídlo,pití a pár suvenýrů.Jeden kemp v Německu a poslední noc v penzionu v Polsku.
Všechny ostatní noclehy na divoko pod stanem ve volné přírodě nebo na odpočívadlech.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu
Jinak zatim vsechno jde podle planu, jidlo az na netrvanlivy veci nakoupeno, cajky na hromade, uz jen naladovat do zavazadel a vyjet, motorka snad taky pripravena.... 10.8. to prijde, uz to ve me teda docela vre nedockavosti
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu
Čtu tady, že máš další pokořený cíl - gratuluji. Taky jsem zvažoval letos Nordcap, ale nakonec jsem to tak překombinoval, až jsem zůstal doma. Snad stihnu letos ještě "na otočku" Ukrajinu.
Moc pěkně napsaná reportáž, díky za cenné rady a postřehy z cesty!!
Tak moc hezkých a pohodových kilometrů.
1 reakcí na tento příspěvek Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu
Finsko a Pobaltí asi jenom jednou,dnes už bych ten čas radši věnoval Norsku
Jinak Nordkapp akorát pokořený cíl,celkově v Norsku je toho k vidění mraky a ještě bych to jednou zkusil
Jinak Kedaros podal vyčerpávající info je to cestovatel
Jinak na sever potřebuješ dvě nejdůležitější věci a to:
dostatek času a štěstí na počasí,nám vyšlo oboje
Naposledy editováno 01.08.2010 21:09:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu
Čau Maho,
tak proč jses nepřidal
Jinak Faro 2011 se blíží,plánuješ tam dorazit,já asi ano,ale
ještě je to celkem dost daleko
1 reakcí na tento příspěvek Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu
Panove, tak jsme prave v Narviku, zatim mame cca 4,5tis km za sebou a cesta jde slusne. Az za polarni kruh bylo dost teplo, resp. do konce zivota asi budu vzpominat na 3hodinovou zacpu ve Varsave v 28-30C, kterou jsme neprozirave penetrovali rovnou za nosem a ne objeli. Asi tak 200km pred Nordkappem nas prepadlo psi pocasi a dobyti toho mista probihalo v hroznych podminkach, 3C, dest a narazovy vitr z leva a prava tak 40kmh urcite, no proste se stavalo, ze jsem pravou zatacku jel naklonenej doleva(pozdeji jsme se dozvedeli, ze je letosni srpen jeden z nejchladnejsich za poslednich 50 let a od italskyho motorkare co jel stejny den jako my to, ze policie v tomhle pocasi vubec nedoporucovala jet pro motorkare ...aaaha ) ...a aby toho nebylo malo, tak nam to nejak nevyslo a dojeli jsme tam kolem pulnoci, to uz byla tma a prave kvuli pocasi neslo jen tak nekde zakempovat. Jak prijizdime k trniketum, vidim cenu 235NOK a jakmile projedu kolem zhasnutych budek na placeni, uz rozsvecuje a vybiha babka nas zkasirovat, takze jsme se otocili na podpadku a tahli do rite, uz jsem utratil prachy lip, nez 900 za tmu(jaksi nejde ani fotit), nalepku a kurev**** mraz. Cestou dolu uz bylo fajn, ale tech 750km v jednom dni co jsme dobyvali Nordkapp, na to budu dlouho vzpominat, min jsem zmrznul i pri zimnim srazu na snehu. Dneska jeste dojedem na Lofoty a pocasi je fajn ....jsem zase zpocenej, diky za to
...jo a jak tu nekdo psal, ze Pobalti uz nikdy? Finsko taky? Ja nevim, krom Polska se mi libilo, jen Litva s Lotysskem byla trochu ubijejici tou rovinou a pak nektery casti Finska, jinak dobry...takze zatim suma sumarum jsme krom par dni skaredyho pocasi uplne bez ztraty kyticky. Vsechno funguje, tankovani bez problemu, jen jednou jsem na takovy pidi benzine nenatankoval na muj mastercard, tak jsem tam prevrhnul kanistr 6L a jelo se dal, benzinek je tu dostatek.
Nebzyk>Zprávy od Jindry: Na Nordkappu zima jak v psírně, technika zatím šlape, paměťovky i celuloid se úspěšně zaplňují
No, mozna budu muset jeden celuloid za nekrestansky peniz koupit, uvidim, jeste se uvidi co z toho vlastne nakonec vyleze. Na digital fotim mozna az malo, kdo ma furt stavet, to se pak nikam nedojede. Uz takhle se hlemejzdime jak prase ale potkali jsme kupu zajimavych lidi, treba Japonce jedouciho na Nordkapp na kole, nebo parek Svycaru, co po asi 15tis km po Evrope jedou lodi do Argentiny a pak na Alijasku.... tak zatim cus, do 5.9. jsme doma
1 reakcí na tento příspěvek Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu
zdravíme všechny paul&emily