Téma: EGR ventil v aute
 
5.8.2010 v 23:58
Ahoj, dnes jsem vycistil EGR ventil na aute (Opel Vectra 1.9 cdti) podle tohoto navodu. Jen se chci zeptat, zda nekdo nema zkusenosti, jak jej vyzkouset nez jej namontuju zpatky. Privest na konektory 12V a koukat, jestli zavira a otevira? Muzu primo z baterky? Diky.

1 reakcí na tento příspěvek EGR ventil v aute

6.8.2010 v 02:16 | Nahoru | #1
mam zkusenost na 8mi autech (mejch) takovou, ze zaslepit a nedavat zpet jen si vyzkousej jak reaguje ecu, jestli musis nechat pripojeny cidlo nebo muze bejt odpojeny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EGR ventil v aute

6.8.2010 v 02:24 | Nahoru | #2
Lobo> Musi to v tomhle motoru zustat pripojeny a funkcni (hejbaci), jinak hlasi chybu. Jestli zaslepit nebo ne - to uz je jina vec, vim ze to hodne lidi delaji. Jde mi o pricip toho fungovani, jestli se otvira podle vstupniho napeti 0-12V nebo jak to je?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EGR ventil v aute

6.8.2010 v 06:32 | Nahoru | #3
nevim jak u tebe,ale jinak byva ovladany podtlakem(vw),takze nezjistis jak funguje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EGR ventil v aute

6.8.2010 v 06:55 | Nahoru | #4

zula>nevim jak u tebe,ale jinak byva ovladany podtlakem(vw),takze nezjistis jak funguje



Jde zjistit,pomocí vakuové pumpy-pozor na hodnotu podtlaku,může se poškodit membrána EGR.

To:Georgino EGR je nápájen 0-12V z ŘJ motoru,pro ozkoušení,ale doporučuji provést test akčních členů pomocí diagnostiky.
při zkoušení na stole pozor na polaritu-při přepólování ho můžeš poškodit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EGR ventil v aute

6.8.2010 v 09:08 | Nahoru | #5
Subi> Diky - jeste jeden asi blbej dotaz, ale chci vedet, jak to funguje... Ten EGR ventil je vlastne elektromagneticka civka, uvnitr je "jehla" ktera otvira/zavira ventil. A ted me zajima, jestli je ten ventil zaviranej/otviranej podtlakem a ta civka jen snima polohu (a to posila do pocitace) nebo opacne, civka ridi otevirani a zavirani ventilu podle napeti, kolik pocitac do civky posle? Proste napeti na konektoru je vstupni nebo vystupni informace - nebo jak to rict jinak Diky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EGR ventil v aute

6.8.2010 v 09:17 | Nahoru | #6

Georgino>Subi> Diky - jeste jeden asi blbej dotaz, ale chci vedet, jak to funguje... Ten EGR ventil je vlastne elektromagneticka civka, uvnitr je "jehla" ktera otvira/zavira ventil. A ted me zajima, jestli je ten ventil zaviranej/otviranej podtlakem a ta civka jen snima polohu (a to posila do pocitace) nebo opacne, civka ridi otevirani a zavirani ventilu podle napeti, kolik pocitac do civky posle? Proste napeti na konektoru je vstupni nebo vystupni informace - nebo jak to rict jinak Diky.



napeti je vstup, u dieselu tezko muzes neco ridit podtlakem, protoze tam neni skrtici klapka, podtlak tam umele vytvaris vyvevou... tzn pokud s tim hejbe podtlak, tak ten podtlakotevira elektromagnet...kterej krmi ridici jednotka.

(reakce na) EGR ventil v aute

6.8.2010 v 09:23 | Nahoru | #7

assassin>napeti je vstup, u dieselu tezko muzes neco ridit podtlakem, protoze tam neni skrtici klapka, podtlak tam umele vytvaris vyvevou... tzn pokud s tim hejbe podtlak, tak ten podtlakotevira elektromagnet...kterej krmi ridici jednotka.



No a prave proto, ze napeti je vstup, tak si myslim, ze kdyz to vyndany pripojim na 0-12V, tak by ten ventil mel zacvicit, ne?

1 reakcí na tento příspěvek EGR ventil v aute

6.8.2010 v 11:39 | Nahoru | #8
Měl jsem stejný problém taky na vectra 1.9, poprvé mi to v oplu vyčistili s tím, že ho stejně budou muset brzy vyměnit... Po týdnu fungování jsem tam byl zpět, ventil opět nefungoval a tak jsem ho nechal vyměnit (zrovna včera, 6 tis.)

(reakce na) EGR ventil v aute

6.8.2010 v 12:02 | Nahoru | #9
merick> Presne stejny problem, taky jsem byl v Oplu, najel asi 500km a kdyz jsem ho vcera rozebral, myslel jsem, ze ho jim ho pujdu do Oplu hodit na hlavu - podle me do nej jen strikli nejakej cistic a nic vic. Tak jsem ho vycistil podle tohoto navodu a prave se chystam ho jit namontovat. Celkem jednoducha prace. Tak doufam, ze jsem usetril 6000,- Kazdopadne dam vedet, jak jsem dopadl. V Oplu neumeji spravovat, pouze vymenovat...

1 reakcí na tento příspěvek EGR ventil v aute

6.8.2010 v 12:11 | Nahoru | #10
Já mám se servisem opel dobré i špatné zkušenosti. Přijel jsem do jednoho pražského s problémem s natáčením světel (nenatáčely se do zatáčky, ale nějak chaoticky do všech stran), to bylo ještě v záruce, tak mi tam vyměnili řídící jednotku ve světle. Nějaký čas to fungovalo, ale pak to samé, mezitím mi vypršela záruka. Po dvoudenním zkoumání zjistili, že mi musí vyměnit celý jeden světlomet (asi 25 tis.!!!), tak že ok, ale přijedu jindy Pak jsem se přestěhoval do Břeclavi, tam jsem to dal na opravu, protože se s tím v noci už nedalo jezdit, připraven zaplatit ranec. Po hodině mi volali, že je to opraveno - uvolněný a zaprasený konektor... 500 kč, hodina práce a funguje to

(reakce na) EGR ventil v aute

6.8.2010 v 12:19 | Nahoru | #11

merick>Já mám se servisem opel dobré i špatné zkušenosti. Přijel jsem do jednoho pražského s problémem s natáčením světel (nenatáčely se do zatáčky, ale nějak chaoticky do všech stran), to bylo ještě v záruce, tak mi tam vyměnili řídící jednotku ve světle. Nějaký čas to fungovalo, ale pak to samé, mezitím mi vypršela záruka. Po dvoudenním zkoumání zjistili, že mi musí vyměnit celý jeden světlomet (asi 25 tis.!!!), tak že ok, ale přijedu jindy Pak jsem se přestěhoval do Břeclavi, tam jsem to dal na opravu, protože se s tím v noci už nedalo jezdit, připraven zaplatit ranec. Po hodině mi volali, že je to opraveno - uvolněný a zaprasený konektor... 500 kč, hodina práce a funguje to



No tak podobnej problem mam s pravym prednim blinkrem, chvilku blika, pak prestane - evidentne spatnej kontakt. Ale pokazdy to dam do servisu (i do Opla), tak akorat vymeni zarovku a konec... neznas lepsi zpusob vymeny zarovky v blikru nez sundavani celyho narazniku?

2 reakcí na tento příspěvek EGR ventil v aute

6.8.2010 v 12:22 | Nahoru | #12
Jaké máš výrobní číslo auta? Se stejnou žárovkou jsem tam byl 2x!

(reakce na) EGR ventil v aute

6.8.2010 v 12:27 | Nahoru | #13

merick> Jaké máš výrobní číslo auta? Se stejnou žárovkou jsem tam byl 2x!



Tmave zelenej kombik v automatu reseni na tu zarovku znas?

EGR ventil v aute

6.8.2010 v 12:38 | Nahoru | #14
Řešení neznám kromě výměny žárovky v servisu. Oddělávat nárazník se mi nechce... ještě možná zkontrolovat a vyčistit konektor...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist