Kdo se zajímá o Alpy, tak jistě slyšel o přechodu (sedle) St. Bernard (Švýcarsko/Itálie)- místní mu říkají "velký" Bernard (Grand Saint Bernard) protože také existuje tzv. "malý" Bernard - přejezd z Itálie do Francie. Proč se mu říká "malý" - to nechápu protože je mnohem zajímavější a pro motorkáře členitější. "malý Brnard leží na spojnici La Thulle (Itálie) - Séez (Francie).
Řeč bude o příhodě právě na tom "malém Bernardovi". Byli jsme tam v období těch nedávných veder, které tady také panovaly (asi tak 3 týdny zpět. Cesta ze sedla do města Séez je asi 30 km dlouhá, bylo šílené vedro (37 ve stínu) a my jsme jeli z toho kopce v koloně aut - bylo to úmorné. Bylo to už pozdě odpoledne, a tak jsme si pod tím "kopcem" našli ubytování.
Druhý den ráno jsem chtěl vyjet s motorkou manželky z garáže pod penzionem, otočím klíčkem, rafiky ožily a po zmáčknutí starteru to zachrčelo, rafiky padly dolů a byl konec. Začal jsem to vidět černě, uklidňoval jsem se ale, že je pátek ráno, a že třeba seženu nějaký servis. Jenže, a v tom je pointa, - s mojí motorkou se "naštěstí" stalo to samé - ani neškytla.
Co se stalo? No ono v tom vedru jsme jeli dlouho jen v malých otáčkách a ventilátory (chlazení) šly na plný výkon, zároveň vše svítilo včetně brzdového světla - prostě se úplně "vyšusovaly" baterie u obou motorek. Alternátory nastíhaly ... kdyby se to nestalo u obou motorek, tak bych si vážně myslel, že je chyba v elektronice. Prostě by mě nic podobného nenapadlo, že to je vůbec možné.
Řešení bylo jednoduché, půjčil jsem si startovací kabely od pana domácího, odchytil první auto na ulici, obě motorky ihned naskočily.
Takže z toho plyne ponaučení - nepropadejte panice pokud uslyšíte chrčivý zvuk ze starteru = není proud. Za podobných okolností se to může stát i vám .... ....
... OM
1 reakcí na tento příspěvek To by jeden nevěřil, natož aby ho to potkalo ...
1 reakcí na tento příspěvek To by jeden nevěřil, natož aby ho to potkalo ...
naopak kabely někdy nestačí přenést proud do uplně vyšťavené baterky a přitom ještě startovací proud...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To by jeden nevěřil, natož aby ho to potkalo ...
Mega-CZ>mám zkušenost že pokud jen trošku baterka žije (svítí budíky) a normálně motka standartně chytá na brnk TAK pak jde i lehce na trojku dvojku roztlačit... stačí tři metry...
naopak kabely někdy nestačí přenést proud do uplně vyšťavené baterky a přitom ještě startovací proud...
Roztlačit to většinou jde, když svítí aspoň budíky.
Ale to druhé je hloupost. Baterka se z baterie nenabije a i kdyby ona odbírala proud, tak jakékoli startovací kabely to musí utáhnout, pokud nejsou přerušené.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To by jeden nevěřil, natož aby ho to potkalo ...
Danielos>Roztlačit to většinou jde, když svítí aspoň budíky.
Ale to druhé je hloupost. Baterka se z baterie nenabije a i kdyby ona odbírala proud, tak jakékoli startovací kabely to musí utáhnout, pokud nejsou přerušené.
To není pravda. Pokud jsou to startkabely z lídlu made in china s průžezem mědi jak ze zvonkového drátu,nenastartuješ s nimi,i když přerušené nejsou.
Jinak teda náhodička solidní
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To by jeden nevěřil, natož aby ho to potkalo ...
prackarr>To není pravda. Pokud jsou to startkabely z lídlu made in china s průžezem mědi jak ze zvonkového drátu,nenastartuješ s nimi,i když přerušené nejsou.
No na ty napodobeniny startovacích kabelů jsem zapomněl. Ty nás vlastně jednou zradily.