1 reakcí na tento příspěvek Jsou japonské značky spolehlivější než Kymco,Yuki...?
Ja bych tomu zivot nesveril
1 reakcí na tento příspěvek Jsou japonské značky spolehlivější než Kymco,Yuki...?
Edit: chybička
Naposledy editováno 21.07.2010 19:25:26
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsou japonské značky spolehlivější než Kymco,Yuki...?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsou japonské značky spolehlivější než Kymco,Yuki...?
1 reakcí na tento příspěvek Jsou japonské značky spolehlivější než Kymco,Yuki...?
1 reakcí na tento příspěvek Jsou japonské značky spolehlivější než Kymco,Yuki...?
Tak odpovím, ano jsou
..mám doma skůtra Kentoyu, nemůžu si stěžovat, ale do kvality hondy to má daleko jako škodovka do mercedesu
c.j.>Aaaa, změna názvu tématu..
Tak odpovím, ano jsou
..mám doma skůtra Kentoyu, nemůžu si stěžovat, ale do kvality hondy to má daleko jako škodovka do mercedesu
Mercedes se Škodovkou nesrovnávej. Tím říkáš, že je Kentoya spolehlivější. Mercedes už dávno nejni co býval. Mám jednoho doma a spoustu mých známých taky. Mercedes už nikdy více.
Masíčko>jsem zvykly jezdit max 60 by mi 125 bohate stacila, jezdim pro pohodu a ne pro zavod).
Ahoj, jesli jsou údaje v Tvém profilu správné, tak jsme zhruba stejného věku, a co se týče menší nové a spolehlivé motorky, tak pouvažuj o Hondě CBF 125. Mám ji zhruba rok (je to na evropském trhu loňská novinka) a čím dál, tím víc oceňuji její kvality, nenáročnost, úspornost, spolehlivost, konstrukci a zpracování - fakt se povedla. Zkopíruju sem svůj příspěvek z vlákna Cestovatel
___
Spíš šťastnou shodou okolností než cíleným promyšleným výběrem jsem si loni pořídil ke svým větším strojům ještě malou 4T dvácu Hondu CBF 125 - původně pro jízdy kolem komína, na takové to domácí žvýkání :)
Počáteční příjemné překvapení z poměrně nízké pořizovací ceny a přitom z kvalitního dílenského zpracování, snadnosti manipulace na místě a výborné ovladatelnosti při jízdě a taky z toho, že se palivoměr téměř nehýbe, se postupem doby změnilo doslova v nadšení. Musím říct, že nejsem zrovna žádný drobek, do dvou metrů výšky mi zas až tak moc nechybí a oblečený na motorku (těžká kožená kombinéza, motoboty, přilba atd.) vážím přes metrák.
Tu dvácu sice nemám na trhání asfaltu, ale i tak jsem se nedostal se spotřebou přes 2 litry na 100 km - dlouhodobě mám u ní spotřebu pod 1.8 l/100km. Výrobce jako jeden z kladů udává nízku spotřebu a dokládá to informací, že na tuším cca 13 litrovou nádrž lze ujet "až" 600 km. Ukázalo se, že to vůbec není nadsazený údaj, ale že se jím naopak jistí a uvažuje asi jezdce, který za to spíš dost tahá a mašinu nešetří. Já jsem to schválně zkusil ověřit, jezdil jsem tzv. na spotřebu a ujel jsem na těch asi 13 litrů N95 přesně 751 km, kdy jsem to už nevydržel s nervama a preventivně jsem dolil z kanystru, protože jsem nechtěl riskovat, že bych úplně vyprázdnil nádrž a chcíplo by mi to na nějakém nevhodmém místě, třeba ve stoupání v hustém provozu nebo při předjíždění apod.
P.S.
Co mi trochu u té CBF 125 chybí, je otáčkoměr, protože motor je velmi tichý, má decentní zvuk, a při rychlosti nad cca 60-70 km/hod už u mé helmy spíš převažuje aerodynamický hluk nad hlukem motoru - to za bezvětří; za větru už při nižších rychlostech. Časem se ale s tímto nedostakem smiřuji a beru proto v potaz tachometr a zařazený rychlostní stupeň.
Dále bych uvítal palubní hodiny, protože dívat se opakovaně na náramkové hodinky schované na ruce pod bundou a překryté ještě rukavicemi, to je za jízdy prakticky nemožné. Proto uvažuju tom, že toto by se snad dalo vyřešit dokoupením jakýchkoliv hodin(ek) a jejich instalací na palubovku.
Jinak nemám dalších "stížností", naopak je fajn, že pod sedadlem spolujezdce je místo pro moto lékárničku. Rovněž akumulátor se nachází až vzadu daleko od motoru zcela mimo dosah zvýšené teploty, takže akumulátor netrpí a je předpoklad jeho slušné dlouhé životnosti.
Standardně dodávané pneumatiky sice samozřejmě nejsou žádne okruhové gumy s extrémně vysokou přilnavostí, ale pro (mou) klidnou (bezpečnou) jízdu (mi) i s tou svou tvrdší směsí naprosto vyhovují. A co jsem tak sledoval sjíždění vzorku, tak po několika tisících km se to prakticky nehnulo. Jestli tam hlouběji není nějaká progrese ve směsi, tak bych extrapolací odhadnul (při mém způsobu využívání té dvácy) životnost dodávaných pneu klidně na 30 tisíc km, nebo možná i víc.
A motor této Hondy CBF 125 má např. oproti srovnatelné Yamaze YBR 125 posazen krouťák o dost níž a má slušný zátah už docela odspodu. Motor této CBF 125 je na 4T 125 ccm dost pružný a není třeba ho tolik točit - další plus pro životnost motoru a spotřebu.
S klidným svědomím bych tu Hondičku doporučil každému, kdo nepotřebuje jezdit po dálnici a předvádět se před ostatníma, ale preferuje spíš nízké pořizovací a provozní náklady a pověstnou spolehlivost značky.
Případně jako druhou motorku vedle něčeho silnějšího - to bych viděl asi jako ideální.
Možná to vypadá jako reklama, ale mluvím výhradně z vlastní velmi dobré zkušensti a říkám to všechno s plným vědomím. A pro jistotu ještě dodávám, že doporučení (této) dvácy nejsou z mé strany nějaké kyselé hrozny - myšleno jako že bych snad na nic lepšího nebo většího nedosáhnul. Není mi už 16, v ŘP mám mj. i neomezené Áčko a kromě této dvácy proháním ještě cestovní enduro s obsahem 1100 ccm a čtvrttunového cruisera.
___
P.P.S.
Kdyby ses chtěl na něco dalšího ohledně té CBF 125 zeptat, tak pokud budu vědět, rád odpovím.
1 reakcí na tento příspěvek Jsou japonské značky spolehlivější než Kymco,Yuki...?
ulixes>VTR 250 Luxusní stroj ve své třídě za dobrý chcechtáky
To je myslím pravda a taky jsem ji původně dost zvažoval - kromě toho, že vypadá krásně, má oproti 4T dvácám větší rezervu výkonu a taky její optimální cestovní rychlost je o cca 10 až 15 km/hod vyšší. Že je to vodník, to je výhoda i nevýhoda zároveň, ale Honda obecně je opravdu velmi spolehlivá (těsnost, termostat, pumpa) a proto kromě občasné kontroly a výměny chladicí náplně bych to nebral jako žádnou další komplikaci.
Jenže je cca 2x dražší než ta CBF 125 a hlavně je na univerzálně pojatou dvěstěpadesátku bohužel celkově taková nějaká MALÁ, jako šaty zdrclé praním, vhodná spíš jen pro holky nebo lidi menšího vzrůstu. Připadal jsem si na ní strašně velký, a co se na drobnější a subtilnější dváce bere jako nutné zlo (ta obligátní vosa na bonbonu), tak u 2x dražšího a silnějšího dvouválcového stroje z o třídu vyšší kategorie mi přišlo jako asi největší nebo nezásadnější argument proti její koupi. Ona totiž ta VTR 250 je (byla) už dost dlouho v prodeji v Japonsku a zřejmě ji původně výrobce ani nezamýšlel exportovat mimo Japonsko - a lidé jsou tam drobnějšího vzrůstu např. oproti průměrnému Evropanovi.
Kentoya (Yuki, ...) není u některých modelů zas tak špatná.
Kentoya Lens 125 - měli jsme ji 5 let !
Překvapivě výkonná a žádný velký problém s ní nebyl. Přesto bych na ní nejel do dalekého zahraničí, protože by mi chyběl pocit sucha a bezpečí. Vhodná pro kutila - to jednoznačně, neb prakticky vše by se na ní dalo opravit doma svépomocí.
Honda VTR 250 - motorka mojí skoro-snachy.
Krásná, hodně malá (ne však nemožně), má však nemožně úzká a divně zahnutá řídítka. Po výměně řídítek by byla použitelná i pro středně velkého chlapa, nemá však žádné možnosti přidělání kufrů, lze dát jen něco uchyceného "gumycukem".
Nepochybná kvalita značky.
Výkon zejména ve vysokých otáčkách - pro Tebe možná až zbytečný (když koukáš po 125).
Suzuki Marauder 250 - motorka mojí ženy.
Větší než VTR, velmi nízko sedlo, posez "kopytama dopředu".
Strašně jednoduchá motorka s jednoduchým spolehlivým motorem.
Já bych ji nemohl mít kvůli posedu (veškerá váha na zadku), ale to je individuální záležitost. Lze naložit spoustu věcí do kožených brašen (dokoupitelné příslušenství).
Výkon akorát pro někoho, kdo říká, že 125 ccm stačí.
Yamaha YBR 250 - motorka kolegy v kanceláři.
Cestuje na ní ve dvou po Alpách!!!!
Měl jsem ji jeden den půjčenou. Málá, a však mnohem větší než VTR 250. Velikost tedy jako Marauder, ale má mnohem výše sedlo - posez "naked", jen bych také vyměnil řídítka (ne ale nutně - u VTR 250 bych to musel udělat).
Neuvěřitelně dlouhý servisní interval (10 tisíc km, ostatní zde zmiňované většinou jen 6 tisíc km), velmi nízká spotřeba, možnost topcase.
Výkon jako Suzuki, ale je to stříkačka (bezproblémové startování, hladší průběh výkonu, skoro nic si sám neopravíš).
Jiné dvácy
- synova maličká zkušenost s YBR 125 - maličká, bez vibrací,
- Yuki Sport 125 - šílený zážitek
Tak šťastnou ruku při výběru!
Já uvažuji také o nějakém "prdítku", neb se střídáme se synem o Kawu ER-6 a ta je sice skvělá na dovolenou, ale pro kratičké cesty typu "na ryby" se moc nehodí.
U mně by vyhrála YBR 250, ale nechci do ní dávat moc peněz (nová je za cca 90 tisíc a já chci dát jen zhruba 30 tisíc). Koukám tedy po starších dvácách lehce endurovatého charakteru.
. Kvalita motorek z Číny se mnohonásobně zvýšila a už dávno to nejsou motorky , které se ti rrozsypou pod zadkem. Je to samozřejmě o něco jednodušší motorka, také má možná o něco horší zpracování, ale jinak jsou naprosto srovnatelné. Ale za dvojnásobnou cenu některých japonských motorek, určiitě nedostaneš dvojnásobně vyšší kvalitu a pocit z jízdy.
A navíc u Yuki teď mají slevy :)