Naposledy editováno 15.07.2010 18:37:47
Němec>mně by třeba zajímalo, proč tam dvě díry nemá už výrobce, když je to teda tak lepší..
nebo si přiznat žes podlehl reklamní masáži a dynojet poslat do světa - pokud tomu člověk nerozumí co jak funguje tak bych se řídil pravidlem co funguje do toho nehrabu - a jestli jsi spokojen, tak proč řešit jestli to pojede o trochu líp. leda bys z tý motorky ždímal maximum a už by Ti to nestačilo
já byl v úplně jiný situaci - poměrně velká spotřeba a nic moc jízdní projev, v určitý části to bylo chudý - takže sem neměl co zkazit a postupně sem zkoušel - ale je dobrý vědět co děláš a proč to děláš - to já občas jen tuším a ani nevím, jestli tuším dobře nebo špatně.
Ty bys byl vlastně úplně na začátku - máš kit, ale tak nějak nevíš jak moc ho potřebuješ použít, jestli to s ním bude lepší a proč ho vlastně chceš použít.. :)
vyrobce tam ty 2 diry uz ma,musi se akorat zvetsit...na tom obrazku vidis vpravo "original",ktera uz tam je z vyroby a vlevo "drilled" to je uz vyvrtana po zvetseni,chlapikovi se akorat moc nepovedlo trefit stred diry
diky za tu radu s membranou,pokud se do toho pustime,snad to klapne....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) DR 650 se - Dynojet kit
nedojed>Se na to vy... A skrytý potenciál bych hledal třeba u sebe
jojo,s afrikou se to keca,co ?!
1 reakcí na tento příspěvek DR 650 se - Dynojet kit
takovej krásnej návod máte, to bych už vůbec neváhal :)))
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=347184&page=1
co sem akorát nepochopil, tak tohle - this is a balance between to large of holes equals no vacuum, and to little equals slow throttle response. it is the general consensus that the best size for these holes is 0.125"
nechápu z toho co se bude dít když tam člověk udělá díru moc velkou :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) DR 650 se - Dynojet kit
sherm14>jojo,s afrikou se to keca,co ?!
Náhodou je už taky nějaká slabá ale na DR vzpomínám a neměli na něj kolikrát s jednou tak větším výkonem
http://www.offmoto.com/4_Karburator_MIKUNI_BST_40-vycisteni_serizeni.php
1 reakcí na tento příspěvek DR 650 se - Dynojet kit
http://www.harleyhelp.com/cvcarb.html
Using metal snips or side cutters, remove about 4 coils from one end of the spring.
Němec>tym to právě přeložený není - Lada.s to má zkrácený. a sem rád, že sem našel ty origo stránky - na offmotu jim někam zmizely obrázky najednou - aspoň mně se nezobrazujou
zkraceny?tak to mu asi napisu!ja jak to videl,uz jsem se orosil kolik toho budu muset cist
no jo,HDckari to je jina liga...ale proc 4 jenom z jedne strany?kdyby zebrali 2 a 2 z kazde strany,to byli aspon drsnaci voe,no ne ?!
1 reakcí na tento příspěvek DR 650 se - Dynojet kit
pokud jde o překlad, tak tady českej -
PROVRTÁNÍ ŠOUPÁTKA
- Jedna z cest jak redukovat pomalé otevření šoupátka, je zvětšit otvory, kterými proudí vzduch k otevření šoupátka. Mnoha pokusy bylo zjištěno že ideální velikost je 0.125" což je 3,175 mm. K této úpravě stačí vzít odpvídající vrták a opatrně provrtat tyto dva otvory.
ZKRÁCENÍ PRUŽINY
- Druhou možností jak zrychlit pohyb šoupátka, je změnšit tlak pružiny působící proti pohybu šoupátka. Nazývá se to "clipping the spring" a obnáší to zkrácení pružinky o 2 závity. Tím dosáhneme menší tlak pružinky, a rychlejší odezvu špouátka.
a tady originální znění -
DRILLING THE SLIDE-
-one of the ways in which to reduce the amount of time for the atmospheric pressure to equalize is to increase the size of the holes through which it passes. this is a balance between to large of holes equals no vacuum, and to little equals slow throttle response . it is the general consensus that the best size for these holes is 0.125"
tučně by mě zajímalo co přesně znamená - to si přeložit do správnýho smyslu nedokážu
CLIPPING THE SPRING-
-the second way in which to increase throttle (slide) speed is to reduce the pressure placed upon the slide by the spring. this is referred to as "clipping the spring” and involves cutting off 2 coils of the spring. the thought behind this is that the reduced spring rate will allow quicker opening resulting in sharper throttle response.
- to perform this mod simply cut 2 coils off the end of the spring.
-the cutting of the spring mod is a hotly contested mod. some do it, some don’t. I personally never did but felt that since many had, and had reported positive results that it needed to be included, for more information about the spring dilemma, visit ADVRIDER where there is a thorough discussion which culminates in Creeper giving his $.02. well worth the read...
Němec> this is a balance between to large of holes equals no vacuum, and to little equals slow throttle response
tak jsme to s brachou prokonzultovali a usoudili jsme ze tam asi melo byt too large a too little...proste too misto jenom to.....a to uz smysl dava....kdyz budou diry moc velke=zadne vakuum a kdyz budou male=pomala reakce na plyn.....jen nevim co ma karburator do cineni s vakuem zas tak moc o tom nevim jestli se tam to vakuum pak nejak vytvori tim podlakem nebo ne.....kdo vi....
zároveň působí podtlak v sacím potrubí.
pokud má šoupátko správnou dírku, může při stlačení pružiny vyfouknout vzduch z prostoru šoupátko-membrána.
kdyby dírka přelezla kritickej rozměr, brala by příliš potlaku ze sání a na membránu by tak působily dva podtlaky proti sobě.
ale jenom teoretizuju...
já měl za to, že čím větší díra, tím ochotněji to poleze nahoru = lepší reakce na plyn.
a najednou se člověk dočte, že moc velká díra je taky na škodu..
malou chápu - podtlak ze sání si nasává vzduch z pod membrány a díky tomu se zvedá šoupě - jak je díra malá, tak to chvíli trvá, než podtlak vzduch vycucne. když se zvětší, tak to vytáhne vzduch rychleji a proto šoupě zareaguje rychleji.
ale co to udělá když je díra moc velká, to by mě teda zajímalo..
1 reakcí na tento příspěvek DR 650 se - Dynojet kit
2stroke>Ach jo, zase ten Dynozjeb...ano, spotřeba ti půjde nahoru tak o 2 litry (odhadem ), a přidá ti to tak 0,5 koně, jo to stojí za to ...osobně bych se na úpravy tohoto druhu vykašlal a koupil si raději jinou motorkus vykonějším motorem...ale každopádně přeju ti, ať se ti to podaří rozchodit
Blbost. Na sradu 750 karbec sem nechal nandat Dynojet kit, laďák a BMC filtr a rozdíl byl tristní! Špička o 10 kobyl vejš, a co hlavně, byl průběh. Ve středních točkách až 22 koní a 15Nm nárůst a to nebyly jen čáry na grafu z brzdy. Bylo to znát pěkně za jízdy. A spotřeba? Zůstala stejná. Kolem 7,5l a to sem jezdil jak magor... Je pravda, že to musí instalovat člověk od fochu a musí bejt k dispozici brzda. Pokud to dělá nějakej rádoby kutil doma v garáži, tk to pak končí jak píšeš. Bohužel se to týká většiny Dynojetovejch motorek u nás a pak piloti naříkaj, ten Dynojet je k hovnu! apod. bláboly...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) DR 650 se - Dynojet kit
sherm14>chlapi a jak je to s tim odstranovanim vrsku airboxu? v navodu neco takovyho pisou,ale jak to udelam,tak je to uz taky nevratny krok......
To platí jen pro stage 3, full racing. Dávaj se pak košíky, ale to bych bejt tebou nedělal. Kup tam normál KN nebo BMC filtr, kterej se dá vyprat a naolejovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) DR 650 se - Dynojet kit
Naposledy editováno 19.07.2010 16:45:45
A teď jak to je, pokud bude stabilní zatížení motoru tak šoupátko vyleze do stejné výšky s malou nebo velkou dírou.
Při prudkém přidání malá díra způsobí pravděpodobně chvíly menší obohacení a velké zase krátke zchudnutí směsi...
Jo jaká je ta správná to se mě neptejte.
Rád bych ale aby někdo zasvědcený na tohle téma, nikoho takovýho jsem nikdy nepoznal, napsal jak to se sílou pružiny je a co říká teorie jak by to mělo fungovat...
Tzn motor točí max 14 tisíc = plnej plyn, 2-3 tisíce otáček-šoupátko dole
5-6,5 tisíc - šopátko dosahuje středu zdvihu
7 - 14 tisíc šoupátko je plně nahoře
Tohle je praxe ale co říká teorie?
sherm14>Tom_Riddle> na drku uz je ladak FMF a co jsem cet u chlapika z ameriky i se stejnym vyfukem,tak rikal ze ten vrch airboxu odstranoval no....pokud umis trochu anglicky tady se to doctes: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=487892
Ser na to, co žvaní nějakej amík a dej si tu motorku někam naladit a odbrzdit, v Ostravě určo nějaká taková firma bude ne? Něco jako DK v Podolí.
Díra nedíra, furt se natírá.
A teď jak to je, pokud bude stabilní zatížení motoru tak šoupátko vyleze do stejné výšky s malou nebo velkou dírou.
Při prudkém přidání malá díra způsobí pravděpodobně chvíly menší obohacení a velké zase krátke zchudnutí směsi...
Jo jaká je ta správná to se mě neptejte.
Rád bych ale aby někdo zasvědcený na tohle téma, nikoho takovýho jsem nikdy nepoznal, napsal jak to se sílou pružiny je a co říká teorie jak by to mělo fungovat...
Tzn motor točí max 14 tisíc = plnej plyn, 2-3 tisíce otáček-šoupátko dole
5-6,5 tisíc - šopátko dosahuje středu zdvihu
7 - 14 tisíc šoupátko je plně nahoře
Tohle je praxe ale co říká teorie?
Více na: http://www.motorkar...a/?t=91494&pgr=2
Copyright © Motorkari.cz
Myslíš to asi správně, ale napsal jsi tam v podstatě, že by malá i velká díra způsobila chvilkové zchudnutí směsy. Velká způsobí chvilkové zchudnutí.
Plynovou rukojetí ovládáš klapku mezi motorem a šoupětem. Pokud je průchod vzduchu(směsi) kolem klapky a pod šoupětem stejný, tak se tlaky vyrovnají a šoupě se nehýbe. Když zatáhneš za plyn, otevřeš klapku, motor vytáhne více vzduchu, vzniká podtlak, který vytáhne šoupě s jehlou a pojejím vytažení nasává i palivo. Tím se dostáváme k dirkám v šoupěti. Dirkou v šoupěti (vedle jehly) se vysaje vzduch nad membránou, která tím zvedne to šoupě. Když bude dirka větší vysaje vzduch rycheji = rychleji zvedne šoupě, ale pokud bude moc velká, tak ho zvedne tak rychle, že nedokáže dotáhnout dostatek beňálu a na chvíli bude chudá směs. To ti pak místo okamžité akcelerace může spíš nějak zaškytat. Teoreticky je asi možný, že s větší tryskou může být větší dirka v šoupěti, protože tam snadněji natáhne béňo, ale to netušim.
Jedna nebo dvě dirky: Už jinde jsem si všiml, že někdo má jednu někdo dvě (nemyslím rozdělení pohlaví ). Já mam DR650SE z 1999 a mam jednu. Taky ventil na plovákách zajíždí do plastu a né do kovového pouzdra. Asi jsou v těch karbcích v průběhu času drobné rozdíly.
Někdo tam ještě tápal, proč to vlastně je dělaný membránou a podtlakem tak jak to chápu já:
Přísun paliva pro mísení se vzduchem dělá podtlak z motoru. Čím větší točky tím víc saje. Stejný podtlak, lépe řečeno stejná změna podtlaku ti mění přísun paliva i vzduchu a ty by pak měli být v rovnováze a nevzniká ti během akcelerace moc chudá (případně bohatá) směs. Když budeš lankem rukojeti přímo zvedat šoupě, tak ho zvedneš moc rychle, "podtlak uteče" airboxem a nezbude dost podtlaku na přisáti paliva = chudá směs = neakceleruje (možná i chcípne), až se motor pomalu roztočí (jestli vůbec), tak začne víc sát a vše se zas vyrovná, ale akcelerace bude v tahu. Proto mají karburátory s přímím ovládáním šoupěte akcelerační pumpu. Nevím jak přesně to maj zpřevodované, ale jak zatáhneš, tak otevřeš šoupě a pumpa tam zároveň vstříkne benzín, tak nedojde k ochuzení směsi.
No doufám, že jsem nenapsal nějaký kraviny
jurawood pak v prubehu let poridil sirokopasmovou lambdu a datalogging a pomerne komplexne zkoumal jaka uprava ma jakej vliv a daval to sem vcetne grafu...
asi nenajdes moc lidi co by o ladeni karburatoru vedeli vic nez on :) zkus se podivat do starych temat od nej, je to docela zajimavy cteni....
jinak v podstate sedi co rikas, dirka v soupeti je v podstate "tlumic" - zpozduje to reakci soupete na otevreni klapky...
ja jsem dynojet zatim daval do 3 motorek a 2 z toho meril za jizdy WB lambdou a spis bych to vrtani nedoporucil, u jedny jsme to zase zpatky zalepili a u druhy davali zbytecne velkou trysku, protoze po pridani to zchudlo fakt dost...
Jurawood je profik to vím, jen se upsal podle mě. "menší bohatost" a "zchudnutí" směsi je to samé ne? On to myslel jako menší obohacení oproti normálu, ale zrovna to tak nevyzní.
Naposledy editováno 29.10.2015 00:31:21
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
wössner montáž pístních kroužků Suzuki DR 650 | frool | 16 | 29.12.2023 v 17:04 Kohlstein |
Převodová kola DR650 Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE | Smrči-GSX-F | 5 | 25.12.2023 v 23:51 2stroke |
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... | ZdendaZB | 135 | 10.11.2022 v 08:49 Gahan37 |
Suzuki DR650 R Spojka Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE | FerryUltra | 13 | 28.10.2022 v 16:12 Drakl |
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... | Perkz | 2 | 24.10.2022 v 14:02 Eddie83 |