globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: cyklocomputer na motorku
 
25.6.2010 v 10:31
Ahoj chlapi, chci se jenom nezištně podělit s osobními zkušenostmi s cyklocomputerem na své motorce. Vím, že někdy v březnu toto téma už běželo. Koupil jsem Sigma 1009 (10 funkcí) za 540,-Kč, prodavač mi řekl, že čidlo bere do 199 km/h a ptal se, jestli nejezdím rychleji. Když jsem ho ujistil, že ne, tak mi jako bonus poradil, že na kolo motorky můžu dát jakýkoliv magnet. Šel jsem tedy do Kutila a koupil malý kulatý magnetek prům. asi 8 mmm. Ten jsem potřel dvousložkovým lepidlem a přiložil na přední brzdový kotouč co nejblíže osy kola (kvůli minimální odstředivé síle). Snímač jsem upevnil na držáček snímače GIPRO, který jsem si tam dal nedávno. Je to o technické tvořivosti každého soudruha. Rozhodující je ale vzdálenost magnetu od snímače, podle výrobce by neměla přesáhnout 3 mm, ale myslím si, že by mohla být i větší, protože ten magnet je opravdu dost silný. Pro větší motorky může být určitým problémem poměrně krátký kablík, který mně se štěstím vystačil - computer jsem umístil doprostřed řidítek. Pak jsem computer naprogramoval - na ráfek jsem nalepil proužek bílé izolepy, sedě na motorce jsem na asfaltu odtočil 20 otáček, manželka šla vedle a počítala, vzdálenost výchozí a konečné značky na asfaltu jsem pak změřil pásmem a vydělil počtem otáček. To čtyřmístné číslo (obvod kola v mm) jsem pak uložil do computeru. V neděli jsme s manželkou ujeli 220 km a mohu říci, že je to super. Jak řekl můj motokamarád, je možné s tím cejchovat policejní radary, jak je to přesné. Po cestě jsem se pak bavil vyhodnocováním údajů, které computer zachytil. Vřele doporučuji!
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek cyklocomputer na motorku

25.6.2010 v 10:34 | Nahoru | #1
ha super, jen dodam zes objevil ameriku:) sigma dela i MC8 primo pro motorky.. maka do 300kmh, ma tlustejsi a delsi kabl:)

1 reakcí na tento příspěvek cyklocomputer na motorku

25.6.2010 v 10:51 | Nahoru | #2
taky mám tacháč na kolo a v cajku ..

cyklocomputer na motorku

25.6.2010 v 10:57 | Nahoru | #3
já jezdil 6 sezon bez tachometru a taky to šlo. Ale Sigmu už mám taky připravenou, jen to namontovat

(reakce na) cyklocomputer na motorku

25.6.2010 v 10:57 | Nahoru | #4
assassin> Ale vůbec jsem neobjevil Ameriku, vždyť jsem psal, že je to téma starší. Jenom jsem klukům, kteří třeba váhají, poslal vlastní zkušenost. Samozřejmě vím, že Sigma dělá i computery spec. na motorku, ale každý nejezdí přes 200 km/h.

cyklocomputer na motorku

25.6.2010 v 11:01 | Nahoru | #5


Naposledy editováno 25.06.2010 11:05:00

cyklocomputer na motorku

25.6.2010 v 11:06 | Nahoru | #6
Jj.....je to super a naprosto přesné Narozdíl od tachometru www.motorkari.cz/moto-denik/

Naposledy editováno 25.06.2010 11:09:57

2 reakcí na tento příspěvek cyklocomputer na motorku

25.6.2010 v 11:12 | Nahoru | #7
a jak je to s vodotěsností ? Tedy jízdou v dešti a za mokra ?
Mlží se to ? teče do toho ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) cyklocomputer na motorku

25.6.2010 v 11:13 | Nahoru | #8
pijanst: Ta Sigma je voděodolná, nemlží se.

5511: Taky mám už pár let cyklotacho, ale teď frčí lepší řešení:
GPS tachometr
Neřešíš žádná čidla a navíc si můžeš zaznamenat projetou trasu a pak zobrazit v PC na mapě.

Naposledy editováno 25.06.2010 11:14:39

1 reakcí na tento příspěvek cyklocomputer na motorku

25.6.2010 v 11:16 | Nahoru | #9
Já si asi před rokem pořídil cyklotacháč na Pionýra. Rozhodl jsem se pro bezdrátový Kelly´s, protože vím z kola, že s kabelem jsou někdy problémy. Jenže když jsem ho namontoval, tak jsem zjistil, že aby fungoval, tak se musí pokaždé manuálně zapnout a asi po 5ti minutách klidu se opět vypíná . Jinak perfektní věc , ale tohle je pěkně na pytel . Nevíte jestli to mají tak všechny bezdráty nebo jsem hlupák koupil pěknýho krumpla ?
Jinak příště bych šel už jedině do kabelu .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) cyklocomputer na motorku

25.6.2010 v 11:19 | Nahoru | #10

1100Virago>pijanst: Ta Sigma je voděodolná, nemlží se.

5511: Taky mám už pár let cyklotacho, ale teď frčí lepší řešení:
GPS tachometr
Neřešíš žádná čidla a navíc si můžeš zaznamenat projetou trasu a pak zobrazit v PC na mapě.


Díky za info, ale GPS styl asi ne. V lese mohu ztratit signál a což teprve ve městě, kde jsou vysoký věžáky. Co já vím z měření na radarech, kde jsem dělal, tak zpoždění informace o tom kolik jedeš je přímo úměrné přesnosti GPS. Takže data o tom kolik jedeš plynulou jízdou jsou dobrá, ale běda jak zpomalíš náhle, nebo rychle přidáš. Vše se dopočítává a informace přichází se zpožděním.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) cyklocomputer na motorku

25.6.2010 v 11:20 | Nahoru | #11
Martic> Jedině kabel, s bezdrátem jsem si zkusil svoje na svém horském kole. To ti asi potvrdí každý.

1 reakcí na tento příspěvek cyklocomputer na motorku

25.6.2010 v 11:20 | Nahoru | #12
a jak je to s STK?mě právě kvůli tomu tacháči z kola z tama vyhodili.prý není homologace a podsvícení.jak je to s těma sigmama přímo pro motocykly?ty by prošly STK?

jinak jsem s tachometrem velice spokojen.drží,ukazuje a to jezdím v terénu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) cyklocomputer na motorku

25.6.2010 v 11:29 | Nahoru | #13

pijanst>Díky za info, ale GPS styl asi ne. V lese mohu ztratit signál a což teprve ve městě, kde jsou vysoký věžáky. Co já vím z měření na radarech, kde jsem dělal, tak zpoždění informace o tom kolik jedeš je přímo úměrné přesnosti GPS. Takže data o tom kolik jedeš plynulou jízdou jsou dobrá, ale běda jak zpomalíš náhle, nebo rychle přidáš. Vše se dopočítává a informace přichází se zpožděním.

GPS má obvykle rychlost obnovy 1Hz, ale jsou i takové, co mají 5Hz. Přesnost GPS je +-0,1m/s. Nevýhoda cyklorychloměrů je stejná jako u klasického rychloměru. Jsou závislé na obvodu kola, který není v čase konstatní. V současné době není u GPS problém se signálem v lese, natož ve městě. Určité odskoky při stání tam jsou a budou, ale za jízdy už ne. Já radši než abych si tam dával ten cyklorychloměr, tak si koupím Speedohealer a nakalibruju si normálně tachometr. Ale chápu, že u mechanických rychloměrů jiná možnost není.

cyklocomputer na motorku

25.6.2010 v 11:34 | Nahoru | #14
ty cyklo tacha (sigmy urcite) jsou vodotesny... a odolny..no problem.
bzdrat nebrat i na nejdrazsich cyklocomputerech chodi bidne, na motorce je to zastineny a je to o dost horsi nez na kole, kde uz to tak neni zadna hitparada.

Virago: mas vyzkousenej nakej ten "gps tachac" ten levnej? bracha ma na kolo garmina edge705...ale to je pro muj ucel zbytecne draha hracka...

cyklocomputer na motorku

25.6.2010 v 11:35 | Nahoru | #15
zpozdeni maj i ty cyklo tacha.. pri prudsim brzdeni v zatacce mam klidne na tachu jeste dlouho 180 a to uz jedu krokem:)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) cyklocomputer na motorku

25.6.2010 v 11:43 | Nahoru | #16

Fidži.V-Strom>GPS má obvykle rychlost obnovy 1Hz, ale jsou i takové, co mají 5Hz. Přesnost GPS je +-0,1m/s. Nevýhoda cyklorychloměrů je stejná jako u klasického rychloměru. Jsou závislé na obvodu kola, který není v čase konstatní. V současné době není u GPS problém se signálem v lese, natož ve městě. Určité odskoky při stání tam jsou a budou, ale za jízdy už ne. Já radši než abych si tam dával ten cyklorychloměr, tak si koupím Speedohealer a nakalibruju si normálně tachometr. Ale chápu, že u mechanických rychloměrů jiná možnost není.


s přesností měření souhlas, ale 1 sekunda obnovovací frekvence, když jedeš jen 100. Kolik metrů asi ujedeš za tu sekundu ? Jde o to, že momentální stav nemusí být ten, který to ukazuje.
Zase je pravda, že at vezmeš do ruky jakýkoliv systém, tak má své mouchy. Je potřeba tedy vybrat ten, který každému jednotlivci vyhovuje

(reakce na) cyklocomputer na motorku

25.6.2010 v 11:45 | Nahoru | #17

pijanst>s přesností měření souhlas, ale 1 sekunda obnovovací frekvence, když jedeš jen 100. Kolik metrů asi ujedeš za tu sekundu ? Jde o to, že momentální stav nemusí být ten, který to ukazuje.
Zase je pravda, že at vezmeš do ruky jakýkoliv systém, tak má své mouchy. Je potřeba tedy vybrat ten, který každému jednotlivci vyhovuje



tak ono zase v jakem pripade te zajima presne rychlost ze jo.. ja na to koukam jen v obci kde cekam radar .. pri ustalene rychlosti.. protoze kdyz mam na tomhle cyklo tachu 50 tak origo ukazuje tak 70:) (prevody)

(reakce na) cyklocomputer na motorku

25.6.2010 v 11:50 | Nahoru | #18
pijanst: Prodlevu mají i cyklotacha. Já to beru prostě jako doplněk k analogu. A signál jsem zatím s GPS ztratil jen v tunelech. V lesích ani městech ne.

assassin: Já mám tacho starou Sigmu. Akorát jsem pořídil lacinou scheisse navigaci z Číny, tak to letos testuju. Dávat peníze přímo za GPS tachometr se mi nechce, když už mám tuhle kombinaci. Takže konkrétně neporadím, ale v tom tématu, na které jsem dával odkaz, s tím myslím někdo jezdí.

(reakce na) cyklocomputer na motorku

25.6.2010 v 11:50 | Nahoru | #19

5511>Martic> Jedině kabel, s bezdrátem jsem si zkusil svoje na svém horském kole. To ti asi potvrdí každý.


Díky, už by mě to taky ani nenapadlo .

1 reakcí na tento příspěvek cyklocomputer na motorku

25.6.2010 v 13:36 | Nahoru | #20
Zdar lidi. Dělám v cykloprodejně a zkušenost je taková, že bezdráty opravdu nebrat. A to ani na kolo.

Dělají se typově dva druhy bezdrátů. S analogovým přenosem a digitálním. U analogu větší šance nějakého rušení (televizní vysílač apod.), to rušení se může projevit tak, že buď neukazuje, ukazuje jen občas nebo ukazuje nesmysly. Já osobně nemám dobrou zkušenost ani na kolech, natož na motkách. Z renomovaných značek je v bezdrátu největší mrdka Sigma, je šumák jaký model a je jedno, zda zvolíte rok 2009 s označením bezdrátu DTS, nebo aktuální STS. Stejně tak je šumák, zda bude za 800kč nebo 3000kč. Sigmu prostě v bezdrátu nebrat. V drátu no problemo. Další nevýhoda bezdrátu jsou 2, někdy i 3 baterie. (vysílač+ budík. někdy vysílač+příjímač+budík) Problém jsem měl i s VDO, kde analogovej má označení A+ (např A4+,A8+) ale i dražší varianta DS (C1-C4). Jinak některé (predevším levnější bezdráty) musíte ručně před jízdou zapnout. Po chvíli se přepnou do úsporného režimu. Ty dražší se většinou zapnou samy při otočení kola. Jinak tachometry v drtivé většině jsou voděodolné, nikoliv VODOTĚSNÉ. Deště se bát nemusíte.

Jinak standardně by měla být mezera mezi senzorem(jazýčkové relé) a magnetem cca 3mm. Sigma dodává u dražších modelů magnet s označením "Power" kde se udává mezera 5mm. To, že tachometr reaguje zpožděně např při prudkém brždění je logické. tacho dostává jen impulzy, z kterých počítá rychlost.Nemá tedy stálý přenos, proto potřebuje nějakou dobu pro výpočet, aby byl schopen zjistit, zda jedete pomalej nebo nejedete vůbec.

Pokud ale volíte značky jako Kellys, Longus, Force atp. tak není záruka v podstatě ničeho. Otřesné plastové zpracování, o voděodolnosti trochu pochybuju.

Volte drát!

(reakce na) cyklocomputer na motorku

25.6.2010 v 14:49 | Nahoru | #21
pijanst> Kdyby nebyly vodotěsný,tak to bych pokaždý vyjíždce v dešti na kole musel kupovat novej tachač Měl jsem Sigmu a bezproblémů.Ted mám Catey a taky výborný (Už ho mám asi 8 sezonu a baterky furt origo)Používám ho na kole,na motorce ještě nemám ale bude:)
Rozhodně bych nedoporučoval kupovat tacháče s obchodáku

(reakce na) cyklocomputer na motorku

25.6.2010 v 15:02 | Nahoru | #22
lacerta82> Záleží na koho kápneš.Já byl na STK nedávno.Bál jsem se,že mě vyhoděj kvůli gumám (přední ohoblovaná,zadní jak z endura,prasklý přední plexi,vepředu led diodový světlo).A prošlo to v pohodě

(reakce na) cyklocomputer na motorku

25.6.2010 v 18:00 | Nahoru | #23

assassin>ha super, jen dodam zes objevil ameriku:) sigma dela i MC8 primo pro motorky.. maka do 300kmh, ma tlustejsi a delsi kabl:)


Sigma 800...

cyklocomputer na motorku

25.6.2010 v 21:34 | Nahoru | #24
já mám tenhle a taky absolutní spokojenost

cyklocomputer na motorku

25.6.2010 v 21:55 | Nahoru | #25
hele já magnet taky lepil na NSR 2složkovim lepidlem a pak mě za jízdy mrdnul do helmy a já se divyl že mi čmelák vyštíp helmu pak mi to teprve došlo :D

(reakce na) cyklocomputer na motorku

26.6.2010 v 00:03 | Nahoru | #26
Flat_Eric> Díky za pěkně sepsané info . Přesně to jsem chtěl vědět .

cyklocomputer na motorku

27.6.2010 v 14:11 | Nahoru | #27
Nepřijde mi moc rozumný lepit magnet na kotouč.

1 reakcí na tento příspěvek cyklocomputer na motorku

27.6.2010 v 16:29 | Nahoru | #28
Já jsem sebral cyklotachometr ségře z kola , dal jsem ho svoji 426. Měl jsem akorát problém s krátkym kabelem, tak jsem ho nastavil jinym o většim průřezu asi o 0,5 mm. Potom jsem nastavil to čtyřmístný číslo, podle převodníkové tábůlky co k tomu byla. Magnet jsem provrtal a přichytil elektrykářskou páskou ke kotouči. Problém je ale v tom že kecá, jedu na plně vytočenou pětku a ukazuje 49 což je blbost. Myslíte že to nějak mate to nastavení kabelu jinym o většim průřezu nebo to můžou dělat ty letovaný spoje? Nevíte někdo jaký má bejt to čtyřmístný číslo pro průměr kola 21 palců? jestli tu převodníkovou tabůlku nemaj nějakou chybnou. Je to nějakej levnej tacháč od sigmy

(reakce na) cyklocomputer na motorku

27.6.2010 v 19:31 | Nahoru | #29
jeny>

Já mám na kole (cyklistickym) tachometr značky VDO a tam jsem si musel nastavit nejdřív jestly hodnoty bude ukazovat v kilometrech nebo mílích, a pak jsem udělal s kolem jednu otočku změřil to mezi bodem A a B a tu délku jsem musel převíst na milimetry no a pak ten výsledek jsem tam zadal.

cyklocomputer na motorku

27.6.2010 v 19:53 | Nahoru | #30
Taky jsem dával cyklo rychloměr na fichtla, oproti originálu je to obrovský technologický krok vpřed. A je to jednodušší než opravovat furt dokola ten originál. Neznám snad nikoho komu by to fungovalo...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist