paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
22.5.2010 v 06:54
Zdravím vás všechny Tak jsem přesedlal z MZ 150 ETZ A koupil si ( aspoň pro mě ) pořádnou mašinu Motorku jsem si dovezl z Brna, která byla ježděná paní. Je to sice rok výroby 1992, ale nemá jedinou vadu. Na tachometru je 20 500. Myslel jsem si, že je to stažené, ovšem paní mě ujistila, že to měl hodně starý pán, a je to dovoz z německa, a on byl první majitel v ČR. No, uvidíme. Každopádně, proč tady píšu. Potřeboval bych pár rad do začátku. Trošku sem hledal tady na fóru, ale nic sem nenašel. Takže, jaký olej tam nalít? Musím ho vyměnit, protože paní ho neměnila za rok a něco ani jednou, a neví jak je tam starý. A olejový filtr se rozlišuje třeba podle kvality? nebo existuje jenom jeden?. Dále - svíčky. Pro jistotu je raději vyměním, tím nic nezkazím máte někdo nějake osvědčené? A taky se chci zeptat, dnes sem vezl přítelkyni do práce, a když jsem motorku cca 4min zahřál, a jel jsem, přidal jsem třeba trochu plynu, tak netáhla a pak najednou škubla a rozjela se jako divá. Může to být karburátorama? Motorka totiž prý půl roku stála. Všem děkuji za rady, mějte se hezky.

Tohle je ten můj nový mazel )


Naposledy editováno 22.05.2010 06:54:53
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

25.5.2010 v 09:53 | Nahoru | #91
_xy_> Mě to přijde také moc, zahřívám kolem dvou a než jedu stáhnu uplně a do otáček ji táhnu postupně, pač mi přijde že se jí studené tak lehce nechce, že by se trápila. Ale je to jen pocit, jestli se může nebo nemůže něco vykurvit nezhodnotím, každopádně v manuálu asi ví s rezervou co píšou. Navíc je to vysokootáčkový motor, sice dvouvál ale i tak, stejně musí točit. A údajně prý co se týče závad, že se líp odstraňují následky když ji utáhneš v červeném než podtočený motor, tak nevím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

25.5.2010 v 11:02 | Nahoru | #92
dj_hroch> jj, je to tak. Než se motor zahřeje, na stěnách sacího vedení kondenzují páry zápalné směsi a do spla. prostoru se jich tedy dostane úplně jiné množství a v jiném poměru. To je důvod, proč to třeba škube, nebo jak se říká, tarokuje.

Já bych to prohřívání nějak moc neřešil, ono by se podle mě dalo vyjet třeba i hned, a to níže než na 3,5 tisících asi jet nepůjde, ten motor je namazán filmem už od minula a jde jen o to, aby se olej dostal všude a řádně se prohřál, než se začne běžet ve vyšších otáčkách.

Když si vezmeš, že při výměně oleje to taky chvilku běží bez přísunu nového oleje, pouze na film od minula, tak to není taková tragedie .

Navíc dneska už jsou oleje úplně jiné kvality, než v 70 letech, kdy vznikal náš motor

(reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

25.5.2010 v 18:34 | Nahoru | #93
JyrkaFM> Jj, taky si myslím. Tak jsem byl právě u svého známého mechanika A objednal jsem si přez něj olej "10w40 Racing-Plná Syntetika" . Prej je kvalitní a leje to do své motorky taky - XJR 1300. Nejak 250,- za litr říkal, a rovnou mi objednal filtr olejovej a vzduchovej. Tak si na výměnu ještě počkám no Koupil jsem si sprej na řetěz a prej je na to čištění nejlepší nafta. Tak zajdu koupit půl litru a nastříkám si to rovnou A to, že mi to skáče na ty 4000 tisíce, je prej tím nevyčištěným karburátorem Musím počkat na kámoše, nevěřím si ještě natolik, abych do toho jebal

(reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

25.5.2010 v 18:43 | Nahoru | #94
dareckov>

Jo tak ty jseš ten co mi ji vyfouk A co na ni říkáš? v pohodě?



Heh, jo no v pohodičce Super kup Nemůžu si stěžovat Jede krásně, šeptá žadnej problém. A co ? už sis našel jinou?

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

27.5.2010 v 18:28 | Nahoru | #95
Hoši Takže jsem se dnes pustil do karburátorů s kámošem Bylo to celkem v pohodě. Ale když jsem všechno pročistil, trysky, všechno vymyl štětečkem a benzínem. Tak jsem nastartoval a dělá to pořád, že do třech tisíc to točí na jeden válec a pak se jak kdyby chytne druhej. Navíc když nemám sytič a jede to jen na volnobeh, tak mam 4tisice otacek a ne a ne klesnout. Ale to mozna bude tim, že jsem nedoštelovaly plyn potom co byla nastartována ne?. Napadlo mě, nemůžou to být podtlaky?. Tím že to tak kolísá ?. Mám možnost zajet tady kousek na brzdu a seřízení. Měl bych to udělat? Díky za rady

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

27.5.2010 v 22:19 | Nahoru | #96
OuuYeeAhh> No a co svíčky, jiskry hážou obě dvě? Zkoušel jsi je? Jinak ještě sešteluj vůli v rukojeti plynu, měla by být předepsaná dle manuálu.

(reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

28.5.2010 v 06:23 | Nahoru | #97
JyrkaFM> Jo, jiskry myslím hážou obě dvě, ale nejsem si teď jistej. JJ, vůli jsme včera poštelovaly jen tak právě, jak jsme sundávali karburátory ať sundáme lanko Uvidíme. A myslíš, že je blbost tam nalít plnou syntetiKu? Kámoš říkal, že mi to zalepí kanálky.

Tenhle sem objednal. Je to plná syntetika?. Nepozná se to nějak pls ?
www.olejshop.cz/oleje/motocyklove-oleje/p/motorovy-olej-liqui-moly-racing-4t-10w-40-10w40-5litru-li1522/

Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

28.5.2010 v 07:02 | Nahoru | #98
Já bych řek že to neni plná syntetika, ale je to úplně jedno do GSa bych plnou vůbec necpal.

Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

28.5.2010 v 07:46 | Nahoru | #99
No jestli to je plná či jiná syntetika nechám na jiných, já to takhle nerozděluji, protože se to ani dost dobře nedá. Každý motor je zaběhnut na jiný typ oleje a je opravdu blbost vrážet do 40 let starého motoru nějaký moderní racingový olej, nijak tomu nepomůžeš.

Důležité je si otevřít manuál a přečíst si, jaký olej doporučuje výrobce- především viskozitní a výkonnostní specifikaci.

K tomu lepení kanálků, neslyšel jsem o tom ještě, modernější olej akorát může obsahovat aditiva proti karbonizaci s tím, že ten starý může rozpouštět, ale dneska už je to snad ve všech prodávaných olejích. Fakt je ten, že nejlépe motoru uděláš, když budeš jezdit stále na stejný olej, byť by to byl ten nejhorší (v rámci předpisu manuálu).

U dvoutaktu třeba moderní olej udělal to, že se najednou uvolnily vrstvy karbonu, které vznikly používáním horšího oleje, a uživatel posléze díky tomu paradoxně motor zadřel.

Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

28.5.2010 v 17:36 | Nahoru | #100
Tak paráda, olej sem odvolal a koupil jsem Motul 10w40 5100 jak každej doporučuje Bohužel, už nikdy nezjistím, co kdo do ní dával. Musím akorát počkat, až příjdou filtry ty jsem musel nechat objednat.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E Dejwidos 0 1.6.2024 v 17:33 Dejwidos
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E Phabbyg 6 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 16 26.5.2024 v 07:45 Rolda89
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman


TOPlist