globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hlavolam
8.5.2010 v 18:05
Mam problem kterej nemuzu vyresit a vsichni kterych sem se ptal jen krouti hlavou.
Tak se ptam vas nejmoudrejsich

Pokud nastartuju a motor je studenej tak mezi 2500 tis a 3500 tis se motor dusi, nejede. Jakmile se prokouse k 3500 vystreli otacky nahoru jako by se nic nedelo. pokud to zkousim drzet v jiz zminovanem pasmu otacek tak se to ze me snazi vytras dusi a pripadam si jak na divokym bejku. To vse jen do 80 stupnu celsia. Jakmile se vydrape na 81 vse je o.k. a bezi v pohode a hladce i v tech jmenovanych otackach, jak mile teplota klesne zpet na 80 a mene problem je zpet.

P.S. Pripadna odpoved na otazky tipu tak ji nech nejdriv zahrat (sousedi by me zabili) nebo roste to vic toc (nechci jezdit ve meste jen na jednicku a kdo nekdy jel na raptoru tak urcite chape proc)

dekuju za pomoc

Hlavolam

8.5.2010 v 18:07 | Nahoru | #1
Jako dle popisu to vypadá na nějakou elektriku - nejlepší by bylo sehnat elektrický schéma a zkusit najít nějaký propojení mezi lambda sondou a termostatem nebo ŘJ - z toho by se mohl odvíjet tenhle problém...

Hlavolam

8.5.2010 v 18:17 | Nahoru | #2
Nejsem odborník, ale jakmile je to ihned po určité hodnotě, tak to vypádá, jak již bago zmiňoval na elektroniku.

Hlavolam

8.5.2010 v 18:24 | Nahoru | #3
Taky me to napadlo ale kde zacit. Termostat?

Hlavolam

8.5.2010 v 18:29 | Nahoru | #4
Čidlo teploty. Buď motoru nebo chladící kapaliny nebo oleje. Ale asi té kapaliny. Zajdi za elektrikářem ať ti to proměří. Dělalo mi to u auta. Ale naopak. Za studena házelo normální hodnoty ale za tepla začalo bláznit.

Hlavolam

8.5.2010 v 18:33 | Nahoru | #5
Ted sem se byl podivat kde je tesmostat pristupnost 0 0 nic. nestrcim tak ani prst. Na cidla se podivam (jestli je najdu)

1 reakcí na tento příspěvek Hlavolam

8.5.2010 v 19:40 | Nahoru | #6
tohle mi dělalo bmw když mělo prasklou hlavu. za studena se to dusilo v nízkých otáčkách po zahřýtí vše ok...
zdůvodnění. když byl motor studený tak do jednoho válce přistříkávala mikrotrhlinkou chladící kapalina. (ani nebylo vidět že se ztrací a ani se nemíchala s olejem na emulzi) To způsobovalo že to sem tam šlo na tři válce nebo to sem tam cuklo. Jak se motor ohřál hlava se roztahla a nikam nic neteklo a všechno bylo v cajku...

(reakce na) Hlavolam

8.5.2010 v 20:40 | Nahoru | #7
Mega-CZ> tak to zaplat panbuh neni pravdepodobne muj pripad protoze kov se nesmrstuje nebo neroztahuje v rozmezi jednoho stupne celsia.

Hlavolam

8.5.2010 v 21:28 | Nahoru | #8
Estli je ta Tvá potvora stříkačka,bude to chtít napojit na pičitač.U aut se vstřikováním nejčasteji zlobí měřič množství nasátého vzduchu.Za studena to přebírá sytič.Ten po chvíli vypne a začne se to řídit jen polohou škrtící klapky a tím kolik motor nasaje vzduchu.Když to lže,jednotka pošle blbé množství benálu.To nemá ráda Lambda a dá povel ubrat vstřiku.Dokud nedáš knédl,kterej prdí na ekologii,tak se to dusí.Vetšinou to i blbě padá s otáček.Tady se bez servisu neobejdeš. Metoda pokus-omyl je ještě dražší,než ty loupežníci.Ani diagnostika není všemocná,neboť jednotka je zblblá a kolikrát jim napíše závadu i jiných drahých snímačů.

Naposledy editováno 08.05.2010 21:57:08

Hlavolam

8.5.2010 v 21:40 | Nahoru | #9
strikacku mam ale stic je manualni. podle informaci ktery sem nasel na netu je jedna s moznosti senzor teploty vody. problem je jen ten ze mi masina nehlasi zadnou zavadu zadna fi nic takovyho. coz si trochu protireci.

Hlavolam

9.5.2010 v 09:18 | Nahoru | #10
Asi jako první bych vyměnil svíčky. Co popisuješ, tak to vypadá na vynechávání válce za studena. Jakmile je to zahřáté, začíná fungovat. Vypadá to, že ti vlivem teploty vynechává jiskra - zkusil bych zda ti za studena hází jiskru na oba válce. Nebo někde může být studený spoj, špatně zastrčený kabel. Trochu je zvláštní chování přesně u teploty 80, ale to by mohlo vysvětlovat nějaký studený spoj kolem motoru. Může to být banální - v tom lepším případě. Prověř kabely kolem motoru, a elektroniku, která se ohřívá při zahřátí motoru. Hlavně začít s tím, co si můžeš vyzkoušet sám. Držím palce, ať je to nějaký utřepaný kontakt...

1 reakcí na tento příspěvek Hlavolam

9.5.2010 v 09:59 | Nahoru | #11
Já musím znovu zdůraznit že se pravděpobodně musí jednat o nějaký problém s termostatem případně čidlem teploty oleje.Bude to rozhodně elektrika - na nic mechanickýho bych to nesváděl.
Teplota samozřejmě může mít vliv na roztažnost všeho možnýho, ale vzhledem k tomu, že se ten problém stává v rozmezí 1°C tak je minimálně divný aby to fungovalo stylem 80°C ON 81°C OFF...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlavolam

9.5.2010 v 11:13 | Nahoru | #12
BagoBorec> jasně, že pravděpodobnost tam je vysoká, ale řekl bych, že je potřeba začít od nejjednodužšího k tomu složitějšímu.

Teď mě spíš vrtá hlavou toto: k čemu je termostat nebo olejové čidlo? jsou to věci které zobrazují stavy a případně se sepne větrání či druhý chladící okruh.... Motorka bez termostatu či olejového čidla dle mě pojede klidně dál. Třeba se pletu.

(reakce na) Hlavolam

9.5.2010 v 11:32 | Nahoru | #13
Diamonds_T.> no může říkat jednotce jak je teplý motor a ta pak dává dávku jako se sytičem.. Tepla motka se sytičem taky nejede..

Jinak taky myslím že to nebude puklá hlava 1 celestýn mezi off on je opravdu malý rozdíl.

Hlavolam

9.5.2010 v 12:03 | Nahoru | #14
Tip - alternátorové zapalovací cívky - při studeném stavu zlobí ale jak se zahřejí na určitou teplotu už je to dobrý - mezizávitový zkrat - ale je to dost střílení od boku.

Sežeň si elektrické schéma ke svému motocyklu - jsou tam uvedeny i hodnoty co se mají kde změřit - pak už jenom najít šikovného autoelektrikáře s měřákem, dojet s motorkou a s papírama a nechat přeměřit a zkontrolovat.

Jízdě Zdar !

2 reakcí na tento příspěvek Hlavolam

9.5.2010 v 12:53 | Nahoru | #15
svicky sou novy asi mesic a muj problem je stary asi tyden. jinak je pro sichr zkontroluju. Jinak uz sem si vycetl ze ridici jednotka, i kdyz mam manualni sitic, pracuje ve dvou fazich studena (bohatsi smes) 0-80 stupnu a tepla (normalni smes) 81 a vise stupnu. Za prve je to mozny? protoze sem to nasel jen v jednom vlakne na tlzone. Za druhe, jestli je, tak jak to ze to v jednom rezimu nefacha dobre a v druhym jako by se nic nedelo. premyslim nad tim dnem i noci a uz me to zacina pekne srat protoze to proste nedava smysl. jeste me napadlo to odvest na diagnostiku, tam by se meli ukazat vsechny udaje co jdou do pocitace (to znamena cidla) a z pocitace (jakou to na zaklade tech informaci nastavuje smes) alespon takhle si predstavuju diagnostiku a to je zaroven otazka treti.

Hlavolam

9.5.2010 v 20:51 | Nahoru | #16
To by chtělo vědět z čeho bere jednotka údaje od té 0 do 80°C, a z čeho potom.
Zkoušel jsi odpojit lambdu a jet bez ní? Předpokládám že ji tam máš. Projít kontakty, prostříkat,...

(reakce na) Hlavolam

9.5.2010 v 21:41 | Nahoru | #17
duke> No tak to je pak jasný, pokud jsi vyčetl na nějakém fóru i přímo tyhle teploty tak to s tím bude souviset na 100%...jak už zde bylo řečeno, sehnat elektrický schéma a zkušenej elektrikář ti najde problém za chvíli...

(reakce na) Hlavolam

14.5.2010 v 09:03 | Nahoru | #18
duke> Kdyžtak bych měl el.schéma. Jestli ho ještě nemáš, tak dej vědět. Jinak termostat to dělat nemůže, ten pouze mechanicky (podle teploty, bimetalem) otevírá velký okruh chladicí kapaliny přes chladič. Běž po tom nejjednodušším, podívej se na svíce jak vypadaj, kabely k nim a fajfky, když si to nedávno měnil, jestli tam nedošlo k nějakému uvolnění při ty výměně svící, atd.. Ale spíš bych to viděl na jinej problém, když to je pokaždy v tyhle teplotě..zkusil bych spíš teplotní čidlo co sníma chlad.kapalinu nebo možná i řídící jednotku..ideální bys měl kdyby ti někdo pučil tyhle věci na vyzkoušení. A nebo prohlídnout palivový systém... přijít na to co to dělá je vždycky nejhorší, opravit to už pak není takovej problém..

2 reakcí na tento příspěvek Hlavolam

16.6.2010 v 01:28 | Nahoru | #19
zahda vyresena je to cidlo na spojkovy pacce novy uz je objednany za cca 100kc ani ve snu by me to nenapadlo.

(reakce na) Hlavolam

16.6.2010 v 10:48 | Nahoru | #20

duke>zahda vyresena je to cidlo na spojkovy pacce novy uz je objednany za cca 100kc ani ve snu by me to nenapadlo.


tak to ani mě

(reakce na) Hlavolam

7.7.2010 v 16:56 | Nahoru | #21
duke> Tak to je hustý! To je dobrej špek Já jednou Raptora po zimě nemoh natočit, ani starter se nehnul a po laborování jsem nakonec taky zjistil, že to dělá ten spínač spojkovy páčky. Od ty doby tam mám spojeny kontakty natvrdo a je to ok. No hlavně, že ti to už funguje tak jak má.

Hlavolam

5.8.2010 v 13:36 | Nahoru | #22
jak to tak čtu....závidím..začalo mi svítit to samé, ale moto jede bez problému, nic se nedusí .... jenže mi tam ještě kurnik bliká to debilní FI já to asi tak jednoduchý mít nebudu ale pročetla jsem rady, zkusím začít od nejjednoduššího...

Naposledy editováno 05.08.2010 13:37:30
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Radialní brzdová pumpa Cagiva Raptor 1000, Cagiva Raptor 650 Davesv 6 25.6.2023 v 03:46 3KP
Raptor 1000 na prodej Cagiva Raptor 1000 3KP 7 9.6.2021 v 17:24 Gahan37
Vodítko řetězu Raptor 1000 Cagiva Raptor 1000 zoom 10 17.5.2021 v 22:15 3KP
Cagiva raptor kde najdem winko Cagiva Raptor 1000 ancaaa 9 7.4.2021 v 21:30 strakon
Regulátor dobíjení Raptor 1000 Cagiva Raptor 1000 Daniel37 14 10.11.2020 v 08:31 Ivos


TOPlist