globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: je možné svářet přímo na motorce?
19.4.2010 v 23:50
Ahoj mám dotaz. Potřebuju si svařit utřesenou trubku od nosiče a nevim jestli ho budu muset celý sundat, nebo jestli to můžu svařit přímo na moto. Jedná se mi o to, že bych tím nerad něco na motorce odpálil (elektriku)
Předchozí
1 2
Následující

je možné svářet přímo na motorce?

19.4.2010 v 23:53 | Nahoru | #1
baterku odpálíš...
Nebo ji aspoň odpoj.

1 reakcí na tento příspěvek je možné svářet přímo na motorce?

20.4.2010 v 00:02 | Nahoru | #2
odpoj baterku a hurá akorát ne moc blízko nádrže

je možné svářet přímo na motorce?

20.4.2010 v 00:13 | Nahoru | #3
Nic neodpálí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je možné svářet přímo na motorce?

20.4.2010 v 00:22 | Nahoru | #4

Gulifugi>odpoj baterku a hurá akorát ne moc blízko nádrže


jirka.xt> jop, propoj to přes nádrž, nemůže se nic stát, to funguje jak faradayova klec...
jinak aspoň tu baterku bych taky odpojil

je možné svářet přímo na motorce?

20.4.2010 v 00:28 | Nahoru | #5
Určitě baterku odpoj - a bacha na ukostření svářečky ( co nejblíž svaru)- jedno jsem hodil kostru na stupačku když jsem vařil držák na kufr a odpálil jsem svazek kabelů co vedl k zadnímu světlu (spekla se izolace jak to chytlo kostru přes ty kabely), ale to bylo ještš na simsonu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je možné svářet přímo na motorce?

20.4.2010 v 00:38 | Nahoru | #6
Forty> to říkej mímu kámošovy, to hovado tenkrát svářel dachla a vezla ho sanitka

je možné svářet přímo na motorce?

20.4.2010 v 00:40 | Nahoru | #7
Když budeš svářet na nosiči tak baterku na 99,99% neodpálíš. Pro jistotu ji klidně odpoj. Ale pokud se nepletu, tak po sváření budeš asi brousit a pak ještě stříkat, takže bych ten nosič sundal a udělal to někde v klidu v dílně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je možné svářet přímo na motorce?

20.4.2010 v 00:41 | Nahoru | #8

Gulifugi>Forty> to říkej mímu kámošovy, to hovado tenkrát svářel dachla a vezla ho sanitka



Koukám, že samej odborník odborník já jsem svářel na několika motorkách i autech nikdy sem nic neodpojoval, nic jsem neodpálil ani mě žádná sanitka nevozila

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je možné svářet přímo na motorce?

20.4.2010 v 00:51 | Nahoru | #9
Dingo> no ale taky je ti už víc něž bylo tenkrát nám, parta 12 letých smradů doma v garáži ,svářečka a dachl s půlkou nádrže. Jak bys čekal že to dopadne

Naposledy editováno 20.04.2010 00:51:53

1 reakcí na tento příspěvek je možné svářet přímo na motorce?

20.4.2010 v 01:25 | Nahoru | #10
Baterka se odpojovat nemusi. Osobne jsem svaroval 2x primo na motorce jednou dokonce na svoji dakarce kdyz jsem urval chranic zadniho ABS sensoru a nedavno kamosovi na XRce zadni ram. V obou pripadech se nic nestalo ani s elektrikou ani s baterkou tak prosim ty co tu tvrdi opak at prestanou strasit mene zkusenejsi.

Dingo>> na nadrz jsem slysel ze staci naplnit vodou a vesele muzes varit. Jeste jsem to nezkousel ale nebal bych se.

Budwik>> kostrim pokazde na stupacce a vzdy je to ok. Asi si spise varil hodne blizko a propalilo se to diky vysoke teplote.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je možné svářet přímo na motorce?

20.4.2010 v 02:01 | Nahoru | #11

MartasUS>Baterka se odpojovat nemusi. Osobne jsem svaroval 2x primo na motorce jednou dokonce na svoji dakarce kdyz jsem urval chranic zadniho ABS sensoru a nedavno kamosovi na XRce zadni ram. V obou pripadech se nic nestalo ani s elektrikou ani s baterkou tak prosim ty co tu tvrdi opak at prestanou strasit mene zkusenejsi.

Dingo>> na nadrz jsem slysel ze staci naplnit vodou a vesele muzes varit. Jeste jsem to nezkousel ale nebal bych se.

Budwik>> kostrim pokazde na stupacce a vzdy je to ok. Asi si spise varil hodne blizko a propalilo se to diky vysoke teplote.



Pokud vaříš přímo nádrž, tak voda je nanic, ale mokrý-vlhký písek je ta správná ingredience.

(reakce na) je možné svářet přímo na motorce?

20.4.2010 v 02:15 | Nahoru | #12

Dingo>Pokud vaříš přímo nádrž, tak voda je nanic, ale mokrý-vlhký písek je ta správná ingredience.



Dalsi figl .Bude jich asi vice. Ten pisek zni taky rozumne

je možné svářet přímo na motorce?

20.4.2010 v 07:18 | Nahoru | #13
Tatovi kdysi svařoval borec něco na výfuku, ujel od něj asi 20km a chcíplo to, tvrdil jak se nic nemůže stát a odpálil komplet dobíjení, skurvilo to regulátor i alternátor. Tak mi ještě chvilku tvrďte že není potřeba nic odpojovat, odpoj baterku a rozpoj i konektor k alternátoru (3x žlutej, někdy bílej drát).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je možné svářet přímo na motorce?

20.4.2010 v 07:34 | Nahoru | #14

Gulifugi>Dingo> no ale taky je ti už víc něž bylo tenkrát nám, parta 12 letých smradů doma v garáži ,svářečka a dachl s půlkou nádrže. Jak bys čekal že to dopadne


....

(reakce na) je možné svářet přímo na motorce?

20.4.2010 v 07:58 | Nahoru | #15

Dingo>Pokud vaříš přímo nádrž, tak voda je nanic, ale mokrý-vlhký písek je ta správná ingredience.


Suchej led o nádrže

2 reakcí na tento příspěvek je možné svářet přímo na motorce?

20.4.2010 v 08:04 | Nahoru | #16
Vař a neboj nic.. baterku odpoj na plusu.

Jinak ostatním ČZty na Vás.. 514,a podobná letadla...

To se vařilo furt a nic se nikdy nestalo... Co se týká nádrže, ano voda do plna se dělá když je čas nebo svářeč posera, ale on úplně stačí i benzín do plna a na hrdle zapálit.. (vybuchují jen výpary)
Bych chtěl vidět, jak mezi rozjížďkama nasype někdo do nádrže písek svaří a pak vypláchne během 20ti minut.. na takové věci není čas.. Normálně se to doplni po hrdlo a zapálí, pokud to šlo vařilo se přímo na motorce.. (pravda plynovým hořákem)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je možné svářet přímo na motorce?

20.4.2010 v 08:49 | Nahoru | #17
Mega-CZ> Tak to jsem jeste neslysel.Bezne se to dela vodou.

1 reakcí na tento příspěvek je možné svářet přímo na motorce?

20.4.2010 v 08:54 | Nahoru | #18
já to nechápu, proč se do nádrže dává ta voda,písek? když přeci provařim nádrž ve který je písek tak se křemičitý písky spečou na sklo ne?

(reakce na) je možné svářet přímo na motorce?

20.4.2010 v 09:00 | Nahoru | #19

PRETORIAN88>já to nechápu, proč se do nádrže dává ta voda,písek? když přeci provařim nádrž ve který je písek tak se křemičitý písky spečou na sklo ne?



Mokrému to možná bude trvat déle, ale neumím si představit jak pak nádrž vyplachuješ

(reakce na) je možné svářet přímo na motorce?

20.4.2010 v 09:03 | Nahoru | #20
Mega-CZ> tohle je opravdu zajímavý,to jsem ještě neslyšel ,ale má to něco do sebe

je možné svářet přímo na motorce?

20.4.2010 v 09:43 | Nahoru | #21
Nádrž jsme svařovali naplňenou vodou a pohoda. baterku bych pro jistotu odpojil (záleží jak máš daleko kostru, nestane se nic pokud kostříš ce nejblíže u svařovaného místa, někdy to ale nejde kvůli barvě atd.). Jinak u nás v práci máme šest svářečů profesionálů a VŽDYCKY si baterku odpojují i když vaří výfuk na škodovce. Těch pár minut a dva povolené šrouby nikoho nezabijou a lepší než řešit nějaký odpálený čidlo (v některých jsou slaboučké prožinky a při větším proudu přehoří-např čidlo na neutral R1) atd.

(reakce na) je možné svářet přímo na motorce?

20.4.2010 v 10:07 | Nahoru | #22

Matess727x>....



Se směješ, ale mi se nesmály teda od ty doby co jsme doma dostaly a měly zmalovaný zadky a ksichty na fialovou

1 reakcí na tento příspěvek je možné svářet přímo na motorce?

20.4.2010 v 10:20 | Nahoru | #23
Cemu se smejete, ja varil , jak uz jsem pssal , na motce bez odpojeni baterky a vsechno v pohode. Tak moc neplaste, nic s efakt nestane

(reakce na) je možné svářet přímo na motorce?

20.4.2010 v 11:31 | Nahoru | #24

zula>Mega-CZ> Tak to jsem jeste neslysel.Bezne se to dela vodou.

Netáhlo, jasně psal jsem pokud je čas vyplachovat, sušit.. tak voda.
Pokud je to na kvap tak opravdu benzín doplna. Voda je totiž prevít a pokud hned naleješ benzín tak se ty zbylé kuličky vody po stěnách srazí na dno (benzín je lehčí) a pak do karbecu atd... Vybuchují jen páry se vzduchem. V podstatě stejně se dělají i plynové přípojky do domú. pod tlakem je pateřní potrubí plné plynu takže jen hoří. plynař se za provozu normálně švajcem propálí že tryská ven čtyřmetrovej plamen, prostrčí trubku s otevřeným ventilem a obvaří to takže plamen pomalu uhasíná. jak to obvaří tak zastaví kohout a je hotovo...

Konečně si to zkuste s kanystrem. Podmínka je že musí být úplně plný do posledního mililitru i s uzávěrem. odpařovací a hořící plocha tak je jen velikost víčka. postupným odhořováním se pak v nádrži spaluje kislík a bez toho to pak jak známo nehoří

je možné svářet přímo na motorce?

20.4.2010 v 11:31 | Nahoru | #25
Ze jse nic nestane neni az tak pravdou jako spise nahoda nekdy jse opravdu nic nestane nekdy ano.Uz jsem videl dost pripadu kdy to odpalilo diody v alternatoru,a jednou jsem videl jak baterka explodovala tudiz tvrdit ze jse na 99% nic nestane neni uplne pravda.Hodne zalezi cim jse taky vari pokud jse vari obalenou elektrodou kde plus pol je na elektrode tak je to vetsinou v poradku urcite bych doporucil jak uz nekdo psal nademnou kostru mit co nejblize k mistu svarovani.Dalsi veci je pokud mate svarecku na stridavy nebo stejnosmerny proud.Pokud budete na motorce neco svarovat metodou TIG tak uz na 100% odpojit baterku a alternator jelikoz pri zapalovani oblouku vznika vysokofrekvencni napeti ktere uz da se rict zcela jiste muze neco odpalit.A k tej nadrzi.Svaruju uz nejakou dobu a i take cisterny nakladnich vagonu ktere jsou v trochu vetsim meritku nez nadrz na moto A neni to zas tak snadne jak se zda cisterna je vzdy plna a do zbytku volneho mista je napoustena smes plynu ktera ma zamezit tvorbe vyparu a tudiz vybuchu.Samozrejme to nese okolo spoustu dalsich veci jako je hasicska hlidka ktera meri obsah plynu v okoli cisterny mereni teploty atd... Zazil jsem i v jednom pripade pri svarovani nadrze autobusu kde do hrdla nadrze byla vedena hadice od vyfuku a do nadrze vhaneny vyfukove plyny opet k zamezeni vyparu i to by jse dalo pouzit pri svarovani nadrze na moto. To je asi tak vse co bych k tomu rekl

je možné svářet přímo na motorce?

20.4.2010 v 12:23 | Nahoru | #26
nic se nestane,taky jsem svařoval na moto i na autě a nikdy nic.nádrž nejdřív vypálim,pak jí mužu svařovat jak chci,pak vždy zevnitř vyleju epolexem a je jak nová.

je možné svářet přímo na motorce?

20.4.2010 v 13:01 | Nahoru | #27
Co se tu zase tak zdlouhavě řeší? Baterku vždycky odpojím, je to práce na pár vteřin a alespoň mám klid. A nikdo mi nezaručí náhradu škody, když něco odejde.
A nádrže-už dávno,když se vařily nádrže náklaďáků,tak naftu do plna.

1 reakcí na tento příspěvek je možné svářet přímo na motorce?

20.4.2010 v 15:07 | Nahoru | #28
Tak by mě zajímalo, kdo má pravdu. Já mám státní svářečské zkoušky a kdo je má, tak ví, že zkoušky se skládají z technologie, metalurgie a taky bezpečnosti práce, kde jasně stojí, že při svařování nádrží(nezáleží na jejím předešlém obsahu) je vždy nutností nádrž naplnit vodou z důvodu tvoření plynů uvnitř nádoby. Ty plyny se tvoří od samotného sváření a mohou být výbušné, zvláště pak, pokud se smíchají třeba s výpary z benzinu či jinýma těkavýma látkama.
Dále tam stojí, že se baterky mají odpojovat z důvodu tvoření bludných proudů.

Já nechci nějak moralizovat, ale radši udělám pár věcí navíc, než něco zkurvit, zaplatit a hlavně si třeba ublížit. Někdy se nic třeba nestane, ale až se stane bude pozdě na to ptát se proč.

Možná jsem posera, ale zatím jsem živ a zdráv. Takže za mě baterky odpojit, je to otázka 2 minut a nádrž po okraj naplnit vodou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je možné svářet přímo na motorce?

20.4.2010 v 15:24 | Nahoru | #29
rici> maš pravdu!!! Takže jezdíš 50,90,130 aby nebylo pozdě pak ptat se proč a nikdy jsi nedělal nic proti předpisům?
Pokud to shrnu , kukni na můj první příspěvek, baterku pro klid odpojit bezdebat.
Stran vaření nádrží, že se něco nemá nebo nesmí ještě neznamená že to nejde nebo je nebezpečné. Takže naplnění hořlavou látkou (benzínem) a posleze zapálení a svaření je pravda pravdouci a běžná (bývalá motokrosová) praxe.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je možné svářet přímo na motorce?

20.4.2010 v 15:37 | Nahoru | #30

Mega-CZ>rici> maš pravdu!!! Takže jezdíš 50,90,130 aby nebylo pozdě pak ptat se proč a nikdy jsi nedělal nic proti předpisům?
Pokud to shrnu , kukni na můj první příspěvek, baterku pro klid odpojit bezdebat.
Stran vaření nádrží, že se něco nemá nebo nesmí ještě neznamená že to nejde nebo je nebezpečné. Takže naplnění hořlavou látkou (benzínem) a posleze zapálení a svaření je pravda pravdouci a běžná (bývalá motokrosová) praxe.



Taky ač nerad jsem vařil nádrž plnou nafty a nic se nestalo. Ale nejni lepší někomu, kdo nemá třeba praxi, radit poněkud bezbečnou formou? To je jako když si šáhneš omylem do zásuvky. Taky ti to nic neudělá, znamená to, že budeš říkat lidi šahejte do zásuvky, mě to nic neudělalo? Kurva chlapy, ja vim že někdy to nejde, ale existuje taky nejaka bezpecnost prace.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
závity ve válci Yamaha XT 600 Hanz_XT600 4 1.10.2023 v 20:19 Rolda89
válec XT 600 43F Yamaha XT 600 Hanz_XT600 1 21.9.2023 v 11:45 ja1
Nová zadní guma Yamaha XT 600 Bugi111 30 28.8.2023 v 16:55 krokoš
Start páka Yamaha XT 600 Yamaha XT 600 Michal729 2 31.5.2023 v 13:37 Michal729
Nenažrané XT 600 2kf, karburátor, s... Yamaha XT 600 Markoš89 3 2.5.2023 v 11:22 Markoš89


TOPlist