globalmoto_kveten





Téma: BIB Mousse-náhrada za duši...
 
16.4.2010 v 19:33
dnes jsem poprvé montoval BIB Mousse místo duše...nadával jsem u toho jako známý mechoš "ani očko nenasadíš....."

ale na co se chci zeptat-patří tam haltr,nebo ne??na kresleném manuálu je haltr přeškrknutý-s toho vyplývá,že tam být nemá,ale kámoši mi říkali,že tam být má.tak jsem ho tam dal,ale donutit plášť,aby se zasunul pod haltr,na který tlačí ten BIB Mousse byl těžký boj....


takže co?dáváte haltr,nebo ne??
Předchozí
1 2
Následující

BIB Mousse-náhrada za duši...

16.4.2010 v 19:44 | Nahoru | #1
A na co dávat haltr, když máš mousse...není duše, tím pádem nejde střihnout ventilek...

Naposledy editováno 16.04.2010 19:44:37

BIB Mousse-náhrada za duši...

16.4.2010 v 19:52 | Nahoru | #2
mam je taky na motorce a haltr tam patří! (minimálně na zadek)
..drží plášť aby se neprotáčel na ráfku.

PS: to nandavání (sudnavání) je pěknej voprus, já s tim radši zajel za našim servisákem a ten měl obě kola nazutý za 15 min

Naposledy editováno 16.04.2010 20:22:19

BIB Mousse-náhrada za duši...

16.4.2010 v 20:17 | Nahoru | #3
Haltr stoprocentně !!!!!

BIB Mousse-náhrada za duši...

16.4.2010 v 21:06 | Nahoru | #4
hmm,taky bych řekl,že by se ta pneumatika mohla protáčet(hlavně když je mokro a blátíčko...)-v manuálu píšou,že to nahrazuje tlak 0,9 bar,což je docela málo..

to by mně zajímalo,proč tam tedy byl na obrázku přeškrtnutý haltr...

ještě bych se zeptal....jakou to má životnost??určitě to není na věky...,kolik sjedete drapáků,než je nutná výměna BIB Mousse??popřípadě ujedete motohodin.....

Naposledy editováno 16.04.2010 21:07:07

BIB Mousse-náhrada za duši...

16.4.2010 v 22:10 | Nahoru | #5
Haltr je přeškrtnutej,protože tam být nemá!Tak moc se ta pneu protáčet nebude,aby tam musel být.A jestli jsi měl problém to obout tak počkej až to budeš zouvat,to je vetší sranda.

1 reakcí na tento příspěvek BIB Mousse-náhrada za duši...

17.4.2010 v 00:10 | Nahoru | #6
Já myslel že dolů to de vždy lépe

BIB Mousse-náhrada za duši...

17.4.2010 v 00:13 | Nahoru | #7
Haltr tam být má!
jsem laik a budu rád když mě někdo opraví - životnost nevim, ale tipnul bych si tak 50-100 MTH, čím starší tím měkčí. Já mam zadek už hodmě za limitem (jen na dojetí gumy) a je to hodně znát - tipuju tlak tak 0,6 - 0,7. mam to namazaný nějakym gelem na mazání vyrážek pro děti nebo co

(reakce na) BIB Mousse-náhrada za duši...

17.4.2010 v 00:14 | Nahoru | #8
KalTom> já to loni sundaval flexou

1 reakcí na tento příspěvek BIB Mousse-náhrada za duši...

17.4.2010 v 08:41 | Nahoru | #9
Bez haltru by se guma v náročných podmínkách mohla protáčet a tím by zapříčinila rychlejší opotřebení "bib-mousse". Doporučuje se ho pravidelně vytáhnout a promazat i když je zadní pneu ještě v pohodě. Sníží se tím tření a zvýší životnost. Nemělo by se jezdit po asfaltu, jelikož se pneu začne zahřívat a pak dojde ke zničení "bib-mousse" možná by to mohlo i chytnout. No a nazout a sundat gumu s "bib-mousse" je příběh sám o sobě. V amatérských podmínkách za pomocí dvou monterpák z "fichtla" to jde za pomoci brutálního násilí a totálního vyčerpání. Ale pokud má na to člověk správné nářadí jde to celkem snadno.

1. Pořádně si ráfek usadit a tak si ulehčit práci s naháněním kola po garáži.


2. Pořádně "bib-mousse" namazat, hodně se používá i "tekuté mýdlo" je to levnější, ale častěji se to musí přemazávat.


3. Používat zarážky aby guma nevyklouzla.


3. A hlavně pořádné a dlouhé "mont-páky"


Podrobný návod

Naposledy editováno 17.04.2010 12:00:39

(reakce na) BIB Mousse-náhrada za duši...

17.4.2010 v 09:20 | Nahoru | #10
orel87> [img]

tak já používám tohle,ale dělám hlavně auta a obouvat"nafoukaný" plašť je porod.

věřím,že až to budu dělat po desáté,bude lo lepší.snad....

Naposledy editováno 17.04.2010 09:24:11

BIB Mousse-náhrada za duši...

17.4.2010 v 16:44 | Nahoru | #11
Haltr jo/ne je podle toho co máš k dispozici a v jakém stavu.Stav nový mousse+nová guma(obojí patřičného rozměru)nevyžaduje dávat haltr,ale tento stav je nevyhovující na ježdění,je to příliž tvrdé,čili jen tréningy, kdy se jej snažím co nejvíc vyžvýkat,nebo závod na tvrdém terénu.Když už se patřičně mousse z prvotního stavu vyžvýká ,tak je to pak na podmínkách tratě,pokud je opravdu mokro, už se sem tam v záběru protočí guma i s moussem(ale nijak drasticky)spíš je to stále na takovéto podmínky tvrdé a nevhodné.Pokud skládáš mousse vyžvýkaný do větší gumy(do bahna)neobejde se to bez haltru ,nejlépe dvou(už se mi vysmekla guma dvakrát s jedním haltrem).No a tragédie je, když dáš nevhodný rozměr mousse/guma ,každá firma má pod klasickým rozměrem gum jiný skutečný rozměr po nasazení!Michelin 130/80/18" je stejně rozměrově jako Mitas 110/100/18" ,126mm šířka po nasazení od nejkrajnějších špuntů.A moussy mají taky od jiných firem jiné rozměry ikdyž Vám budou na krámu tvrdit že ne!A haltr už mám na ráfku když to nasazuji.Tím protočením se samozřejmě mousse natrhává podstatně rychleji,nežli s haltrem zajištěný,musí se čistit po závodě, kde bylo hodně bahno,písek třeba, to také prodlužuje životnost mousse.Jinak víc jak 120mth většinou nevydrží 60závod+60tréning a člověk jich musí mít vícero pro každý typ tratě(tvrdý,normální,sračky).Zatím nejpovedenější návod na sundání gumy s moussem u mě -hehe

BIB Mousse-náhrada za duši...

17.4.2010 v 18:32 | Nahoru | #12


2 a půl litru v prdeli.....,no doufám,že tak nedopadnu taky..

BIB Mousse-náhrada za duši...

17.4.2010 v 18:57 | Nahoru | #13
tak jsem se díval na cca 5 videjí na youtube a kromě toho,že vědí jak na to,tak mají ty moussy nějaké malé.mně to z té pneumatiky lezlo na všechny strany-ono to mají prakticky celé schované v plášti...
rozměr moussu od michelinu byl stejný jako rozměr mitasky do které jsem to dával..

každopádně ta zouvačka na cross pneu i když je to jen obyčejná konstrukce je rozhodně daleko vhodnější než plně automatická zouvačka za cca 100 tisíc-ale na auta...

zřejmě mně čeký další investice-do zouvačky.nemáte někdo odkaz na někoho kdo to prodává za slušnou cenu??šlo by to i vyrobit,ale nemám na to čas...

BIB Mousse-náhrada za duši...

17.4.2010 v 21:03 | Nahoru | #14
Haltr tam má být,aspoň já ho tam mam a všichni co jsem viděl taky.Jinak nazouvání a zouvání je sice vopruz,ale když je nářaďí(tři delší montpáky a ty plechy jsou taky důležitý) strkáš je kousek za sebou a guma ti pak nevyjíždí.Mně trvá kolo tak 15minut.Jo a životnost? Já ho za rok zničil,ale já ho mažu jen když měním gumu a to je málo,má se to mazat časatěji,aby mouse netvrdnul a nedrolil se.Jinak je to ale bomba,nebojíš se defektu a vždy závod dojedeš,když se tedy nevysere nic jinýho .

1 reakcí na tento příspěvek BIB Mousse-náhrada za duši...

17.4.2010 v 21:39 | Nahoru | #15
takže mousse se maže proto aby netvrdnul??
je nějaká náhražka čím to mazat,abych nemusel pokaždé kupovat drahou tubu od michelinu??

(reakce na) BIB Mousse-náhrada za duši...

18.4.2010 v 06:47 | Nahoru | #16
Dolph-cz> o náhradě nevím,já to mažu tim svinstvem od michelinu,akorát kupuju velký balení,to pak máš na dlouho.

BIB Mousse-náhrada za duši...

19.4.2010 v 08:42 | Nahoru | #17
Osobně si myslim, že pro daný účel je dokonalejší sada pro bezdušovou pneu, dělá to mitas (ikdyž o tom mnoho lidí v mitasu ani neví), ale běžně sehnatelné v USA. Je to placatá kevlarová duše co sedí jen v patce a tlačí gumu do patky. Guma se pak nafoukne antipichem na libovolný tlak.
Výhody- libovolný tlak, snadné přezouvání, nemusí se nic zouvat a mazat lubrikantem a vcelku neomezená životnost, cena do 4500 za pár..
Stačí zadat do googlu Tubeless enduro tyre nebo něco podobnýho a vyjede to

BIB Mousse-náhrada za duši...

19.4.2010 v 09:11 | Nahoru | #18
a mas s tim vlastni zkusenost ? jmenuje se to tubeliss. Me to uz driv docela zaujalo ale zase bych nerad po nejakem skoku mel prazdne obe kola

1 reakcí na tento příspěvek BIB Mousse-náhrada za duši...

19.4.2010 v 11:03 | Nahoru | #19
Osobní zkušonost zatím neni, ale prej to jezdí už pár lidí v mčr a chválí to.. kámoši to maj objednaný, ale mitas alias přežitek komunismu nastolil čekací lhůty jako za komančů.. osobně bych se toho nebál, kolaři to používají taky a funguje jim to..
Ale upřímně taky čekám až to uvidím na vlastní oči
Jinak za dvě malinké duše 4500 je ranec.. ale furt lepší než mousse

(reakce na) BIB Mousse-náhrada za duši...

19.4.2010 v 11:53 | Nahoru | #20

Troj11>Osobní zkušonost zatím neni, ale prej to jezdí už pár lidí v mčr a chválí to.. kámoši to maj objednaný, ale mitas alias přežitek komunismu nastolil čekací lhůty jako za komančů.. osobně bych se toho nebál, kolaři to používají taky a funguje jim to..
Ale upřímně taky čekám až to uvidím na vlastní oči
Jinak za dvě malinké duše 4500 je ranec.. ale furt lepší než mousse


ranec to je ale videl jsme to i v zahranici za canu 90 dolaru coz by bylo prijemne. Ale jak rikam chtel ybch to videt na vlastni oci :)
zde ten obchod

BIB Mousse-náhrada za duši...

19.4.2010 v 12:54 | Nahoru | #21
Trocha inspirace...



A ted trocha normálnějc...

1 reakcí na tento příspěvek BIB Mousse-náhrada za duši...

19.4.2010 v 16:22 | Nahoru | #22
Akorát si trošku rýpnu, páč vidět Ara sporťák, tak de ven za cizí pomoc!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BIB Mousse-náhrada za duši...

19.4.2010 v 16:44 | Nahoru | #23

Zdenalbenal>Akorát si trošku rýpnu, páč vidět Ara sporťák, tak de ven za cizí pomoc!

možná dnes už neplatí stejné předpisy jako před třiceti rokama

BIB Mousse-náhrada za duši...

19.4.2010 v 19:22 | Nahoru | #24
Pokud se nepetu tak vdnesni dobe musi delat sam ale podavat naradi a materyal muze mechanik hm ?

1 reakcí na tento příspěvek BIB Mousse-náhrada za duši...

20.4.2010 v 07:33 | Nahoru | #25
Smí podávat nářadí a dokonce i dolít provozní kapaliny, namazat řetěz už ne.. na čež vyhodili Bohouše posledního z šestidenní pár let zpátky..
Vybavuju si v Jablonci 2002 úplně v koutku depa Italové, kolem motorky 10 "mechaniků" že se nedalo projít blíž, každej v ruce poloprázdnou flašku fridexu, střídavě dělali že něco dolejvaj, a pod motorkou bzučely akušroubováky

(reakce na) BIB Mousse-náhrada za duši...

20.4.2010 v 08:08 | Nahoru | #26

Troj11>Smí podávat nářadí a dokonce i dolít provozní kapaliny, namazat řetěz už ne.. na čež vyhodili Bohouše posledního z šestidenní pár let zpátky..
Vybavuju si v Jablonci 2002 úplně v koutku depa Italové, kolem motorky 10 "mechaniků" že se nedalo projít blíž, každej v ruce poloprázdnou flašku fridexu, střídavě dělali že něco dolejvaj, a pod motorkou bzučely akušroubováky



Jojo nekterí jsou koumáci

BIB Mousse-náhrada za duši...

20.4.2010 v 08:34 | Nahoru | #27
ARO je borec, správný severský viking Jinak to nářadí jim podávat můžou, jak už se zde psalo.

Jo a když si všimnete třeba na tom posledním videu, čím větší "mont-páky" tím to jde snadněji



Naposledy editováno 20.04.2010 08:48:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BIB Mousse-náhrada za duši...

20.4.2010 v 14:44 | Nahoru | #28

Vana666>možná dnes už neplatí stejné předpisy jako před třiceti rokama


Nevím, jak dnes, ale před tema třiceti rokama mohl doprovod tak akorát v pracovním prostoru otevřít nádrž, nalít benzín, zavřít nádrž, nafoukat kola a změřit tlak. V tankovačce jen ten benzín. Když jsem jezdil na vodníkovi, i tu vodu jsem si raději doléval sám, protože nikdy nevíš, jaký se na Tebe dívá osel. Jinak se doprovod nesměl motorky ani dotknout. A tomu Arovi jednak drží montpáku (sice decentně, ale...) a ve finále odnáší přezuté kolo!!!
Když jede někdo za sebe, nikdo se nezblázní. Ale když o něco de (Trophy Team), tak se hledá i pitomost, jak vyřadit soupeře.
No a vercajk "s pohonem" se nesmí používat ani dnes, ne?
Jo, ještě jsem si vzpomněl, že v Jablonci(?) taky protestoval český jezdec proti svému krajanovi...
Nu což, i v tom jsme originální...

Naposledy editováno 20.04.2010 14:49:10

1 reakcí na tento příspěvek BIB Mousse-náhrada za duši...

2.5.2012 v 18:39 | Nahoru | #29
ahoj Drapáci,nemá někdo zkušenosti s tímto moussem.Výdrž atd.díky

(reakce na) BIB Mousse-náhrada za duši...

2.5.2012 v 22:34 | Nahoru | #30
Zdenalbenal> Byla to ta Šestidenní v Jablonci. Já si to pamatuji a dokonce jsem to viděl, po skončeném motokrosu protestoval Mrázek z klubového družstva proti Mackovi z Trofíku, že ho na trati úmyslně srazil. Ono Trophy teamu už stejně o nic nešlo, vypadli jim dva jezdci a na pořadí to už stejně nemělo žádný vliv! Macek tenkrát Mrázka sundal úmyslně, hodně tvrdě a nebezpečně a navíc Mrázek ztratil skoro 3 minuty než nastartoval. Macek tenkrát dostal 5 minut navíc a klesl za 4 místa na tuším sedmé ve své třídě! Upřímně řečeno, byla to prasečina a nebylo to jen na protest, ale i na ránu do tlamy!

Naposledy editováno 02.05.2012 22:38:18
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist