globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: TDM 850 4TX zadřený motor
7.4.2010 v 16:16
Zdar borci,mám dotaz,koupil jsem si Yamahu TDM 850 4TX,r.v.1997 se zadřenou klikou.Nemáte kontakt na nějakého mechanika který by to opravil(a hlavně tomu rozuměl)?Má najeto 44tis.Ještě jsem slyšel,že se dá motor 4TX nahradit 3VD,ale je jiná elektrika.Díky za rady.

TDM 850 4TX zadřený motor

7.4.2010 v 16:28 | Nahoru | #1
tak tohle mě zajímá...

2 reakcí na tento příspěvek TDM 850 4TX zadřený motor

7.4.2010 v 17:00 | Nahoru | #2
klika jde přebrousit. Najdi si na netu nejbližší brusírnu a uvidíš. třeba tady: http://www.brusirnapavlicek.cz

(reakce na) TDM 850 4TX zadřený motor

7.4.2010 v 18:07 | Nahoru | #3
OK,díky,už jsem koukal na jejich stránky,zítra jim zavolám.

TDM 850 4TX zadřený motor

7.4.2010 v 18:22 | Nahoru | #4
při tý příležitosti bych ti doporučil udělat "malou" generálku. Tedy každopádně vyměnit gufera ventilů (TDM na tohle celkem trpí a bere tudy olej, taky je to 5ti ventil...) a případně vyměnit pístní kroužky.
I když měnit kroužky bez výbrusu je takový "polovičatý" ale je to lepší než nic

případně další info najdeš určitě TADY nebo TADY

Naposledy editováno 07.04.2010 18:26:35

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TDM 850 4TX zadřený motor

7.4.2010 v 18:40 | Nahoru | #5
BEGY> Nebrousit,dát jinou kliku!Lepší pěkná starší,než pěkně obroušená.Kliky si klidně brušte do aut,ale ne do motorek,nic to nevydrží.

(reakce na) TDM 850 4TX zadřený motor

7.4.2010 v 18:45 | Nahoru | #6

jossé>BEGY> Nebrousit,dát jinou kliku!Lepší pěkná starší,než pěkně obroušená.Kliky si klidně brušte do aut,ale ne do motorek,nic to nevydrží.



sehnat kliku je klika
ony ty 4TX se na ní rády přidřou. Jedině sehnat celý motor z nějaký bouračky, ale to je za raketu

1 reakcí na tento příspěvek TDM 850 4TX zadřený motor

7.4.2010 v 19:56 | Nahoru | #7
44 tis za 13 let provozu? Počíte že má minimálně dvojnásobek. Jinak TDM 850 trpěly na spotřebu oleje. Pokud se zadřela tak je to samozřejmě zanedbanou údržbou. TDM900 už mají olej vyřešený a neberou nic

(reakce na) TDM 850 4TX zadřený motor

7.4.2010 v 20:11 | Nahoru | #8

Seikos>44 tis za 13 let provozu? Počíte že má minimálně dvojnásobek. Jinak TDM 850 trpěly na spotřebu oleje. Pokud se zadřela tak je to samozřejmě zanedbanou údržbou. TDM900 už mají olej vyřešený a neberou nic



Tak,tak. To že TDM trpí na zadírání klik je mýtus.TDM trpí jenom na nezodpovědné majitele.Berou si rády olej,takže je potřeba často kontrolovat jeho stav.Kdo to nedělá,přijde o kliku.(mimo jiné).Najezdil jsem na 4TX 70tis km bez nejmenších problémů a potom prodal kamarádovi.Ten opět bez problémů pokračuje dál a motor přede jako kotě.Jsem docela zvědavý kolik na ní najede, než motor umře.Tipoval bych dost nad 200tis.

1 reakcí na tento příspěvek TDM 850 4TX zadřený motor

7.4.2010 v 20:26 | Nahoru | #9
NA nezodpovědné majitele trpí jakákoli motorka

(reakce na) TDM 850 4TX zadřený motor

7.4.2010 v 20:29 | Nahoru | #10

Dingo>NA nezodpovědné majitele trpí jakákoli motorka



To bez debat,jen u TDM to jde tak nějak rychleji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TDM 850 4TX zadřený motor

7.4.2010 v 20:30 | Nahoru | #11
jossé> Proč nebrousit? Zajímalo by mě v čem je lepší starší než přebroušená?

TDM 850 4TX zadřený motor

7.4.2010 v 21:01 | Nahoru | #12
V tom že není přebroušená..

Každé zbroušení způsobí ztrátu pevnosti o 15% (nebo tak nějak, ale je to dost..) a hlavně velice rádo se to pak zase přidírá...

Ale pokud to dáš k Pavlíčkovi, viz odkaz výše, tak bych tomu i věřil.. On sand jako jediný ví co dělá. I když teď mě napadá, že přebroušení kliky mi vymluvil právě on

TDM 850 4TX zadřený motor

7.4.2010 v 22:54 | Nahoru | #13
tam jde hlavně o to, že pevnost čepu neklesá lineárně s ubraným materiálem, ale klesá s druhou mocninou... Rozepisuje se o tom na svých stránkách jistý pan Černohorský

1 reakcí na tento příspěvek TDM 850 4TX zadřený motor

15.4.2010 v 07:59 | Nahoru | #14
Díky za vaše rady,nakonec jsem si včera ještě koupil TDM 900,takže 850 půjde bohužel dál do světa.

(reakce na) TDM 850 4TX zadřený motor

15.4.2010 v 22:28 | Nahoru | #15
TLRman>Přebroušením čepu se zmenší průměr,sníží pevnost.Většina výrobců nedodává přebrusové šály a to co se dá sehnat je horší kvality.Zkoušel jsem i nechat čepy navařit a nechat obrousit na originální průměr a stejně to nevydrželo.Origo je origo!Proto raději starší pěkná klika,ale je nutno ji proměřit(průměr a ovalita čepů)a k tomu dát nové šály a je jistota,že to něco vydrží.

(reakce na) TDM 850 4TX zadřený motor

16.4.2010 v 07:22 | Nahoru | #16

porschekiller>Díky za vaše rady,nakonec jsem si včera ještě koupil TDM 900,takže 850 půjde bohužel dál do světa.



tak to gratuluju. Obecně je prý 900 větší povedenější než 850. Doufám že se někdy potkáme
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha TDM 850 manipulační stojany Yamaha TDM 850 torturus 6 17.5.2024 v 19:17 crestik
Elektrika Yamaha TDM 850 Secrets 12 3.5.2024 v 22:25 assassin
TDM 850 -jaky olej? Yamaha TDM 850 Buff 24 27.2.2024 v 01:51 Ozzy_
Výpis tech údajů pro individuální d... Yamaha TDM 850 Kožich. 4 11.8.2023 v 14:53 Slávek-TDM
Svařování přímo na motorce Yamaha TDM 850, Yamaha TDM 900 Milzno 10 10.8.2023 v 09:22 mta


TOPlist