Účel - na Daytoně mám nastavovaný volnoběh servomotorkem, který má (teda aspoň myslím) ovládaní přiděleným napětím a odhaduju, že v rozsahu 0-5V. No a protože potřebuju na blbnutí PŘESNĚ regulovat volnoběh v rozmezí 1000-6000ot/min, tak bych rád zkusil toto vyřešit elektronicky. Prostě potenciometr na řidítku, kterým budu krmit voltáží toto servo a tím regulovat volnoběh.
Lanky jsem to zkoušel, je to nepřesné.
Jak na to? co potřebuju? nebyl by ochotný to někdo pro mně sestrojit až na to přijde? (musím nejdřív odměřit co do toho skutečně leze..)
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor napětí - jak na to?
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor napětí - jak na to?
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor napětí - jak na to?
Jak už napsali přede mnou - je velmi diskutabilní zda se motorek opravdu ovládá napětím - já takové servo ještě neviděl, ale může mít na sobě ještě nějakou elektroniku, proč ne...
Mrkni na to raději osciloskopem spíše než voltmetrem. Mechanický voltmetr by taky mohl napovědět, pokud není kmitočet vysoký, tak uvidíš jak sebou ručička cuká...
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor napětí - jak na to?
Tady na strane 29 je napsany, ze se to da vymenit za klasicky mechanicky nastavovani. Mozna by to bylo jednodussi nez nejaky regulatory.
dj_hroch>Není od toho někde schema? To servo je nějak ovládané a volnoběžné otáčky budou určitě nastavitelné, tak že bys využil stávající ovládání?
nene, je to řízené řídící jednotkou bez možnosti nastavení. Já potřebuju na place měnit dle potřeby..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor napětí - jak na to?
Poggy>Nevím jak je to u Triuphu a motorek obecně, ale u aut je škrtící klapka ovládaná krokovým motorem. On se na to jinej motor ani moc nehodí. Takže si zjisti jestli to není náhodou motorek krokovej, pak by jsi ho musel regulat jinak. Nikoliv napětím ale počtem pulzů.
Joo hele máš pravdu, je to "stepper motor"...takže krokový motor.
RUTAN>Joo hele máš pravdu, je to "stepper motor"...takže krokový motor.
Tak to bys musel sestavit nějaký mutlivibrátor co bude tvořit pravoúhlé kmity. Pak ten multivibrátor pouštět tlačítkem na řídítku a až by jsi dosáhl +- požadovaných otáček to tlačítko pustit. Jenže ten krokovej motorem má většinou 3 tyhle pulzní fáze. Návrat do nižších otáček by jsi realizoval změnou pořadí pulzů v jerdnotlivých fázích.
Takže bych se možná na celej ten motorek vykašlal a vyndal ho ven. Místo něj nějak nabastlit mechanický ovládání škrtící klapky a na řidítko si dvěma lankama vyvést ruční plyn. Jako ovládáš plyn klasickej jen s rozdílem, že by se páčka toho ručního plynu nevracela pružinou ale mechanicky pohybem tý páčky na řidítku. Jako ta u sytiče na karburátorech.
MC3479 - Stepper Motor Driver (7.2V-16.5V, 350mA)
The MC3479 is designed to drive a two–phase stepper motor in the
bipolar mode. The circuit consists of four input sections, a logic
decoding/sequencing section, two driver–stages for the motor coils, and an
output to indicate the Phase A drive state.
jako největší potíž mi nepřipadá to sestrojit (v mém případě zaplatit někomu, aby to sestrojil:)) ) ale odměřit co do toho leze..
Cili pokud to ma 4 draty je tu urcita moznost ze to pujde