Viděl jsem hodně gum, kde je sjetá pravá strana víc, než levá. Máte někdo vysvětlení?
nikdo učený z nebe nespadl ale kdo netrénuje má smůlu
takže se zvedněte od kompu a běžte aspoň plavat
Ale posledni dobou si davam bacha i na ty levy. Cas od casu totiz narazim na strelce (vetsinou jsou to dodavkari), kterej jede jak hovado a najizdi si do svy pravy zatacky uplne od kraje silnice. Takze na vyjezdu z levy, kdyz uz zacinas tahat, se ne tebe ve tvym pruhu riti dodavka. To ve me vzdycky sploucha nitroglycerin, kdyz nekoho takovyho potkam.
Ale kdyby na silnici nejezdily auta, tak by se mi jezdily levy i pravy stejne, nevidim rozdil jestli jedu se zatizenou tou nebo tou druhou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou zatáčkou projedete ostřeji?
Vitouš15>Takže moje teorie se bude nejvíce asi týkat bikerů, kteří při jízdě v zatáčce vysedávají a hlavně, jsou menšího vzrůstu, tak do 175cm, já mám 172.
Několikrát už to tu zaznělo, ale úplně opačně, než je moje "teorie", tak jsem zvědav na ohlasy a komentáře, za které předem děkuji.
1/ Jde o to, že pokud se jede zatáčka v pravo, je pravá ruka úplně odlehčená, tudíš jediné, co má na práci je ovládání plynu a brzdy. Na oboje má dost prostoru, jelikož je ruka pokrčená, takže oba prsty dobře dosáhnou na brzdu, aniž by to rušilo jemnou manipulaci s plynem. Průjezd je plynulý, takže jistější a rychlejší=větší náklon.
Na druhou stranu, pokud se jede v levo, je odlehčená ruka levá a vlasně se jen nečinně veze. Pravá ruka, která je natažená přes celou nádrž, musí vést stroj, manipulovat s plynem a popř. s brzdou, na kterou v tu chvíli ony dva prsty dosáhnou mnohem hůře, než v zatáčce pravé a tím pádem je ovládání plynové rukojeti daleko těžkopádnější.
To asi tak ve stručnosti, co vy na to?
Pak ještě:
2/K tomu se při jízdě na normální komunikaci připojuje ještě ten fakt, že do prava se zatáčka najíždí od středu silnice, kde se jezdec nemusí až tak obávat nečistot a utahuje se po čisté stopě. Narozdíl od levé zatáčky, kterou se jezdec snaží najet co nejblíže k pravé krajnici, aby měl možnost manévrovat na co největším rádiusu. Takže při nájezdu, kdy se dobržďuje a vysedává, musí ještě kontrolovat, kam ještě může najet, aby nechytil bordel na krajnici, což je ztráta několika desetin sekundy, které má v pravé zatáčce navíc a může je věnovat pouze jízdnímu manévru a né podrobnému zkoumání stopy.
Ale bod 2/ je jen můj názor na okraj, především mi jde o váš názor na bod 1/.
Omlouvám se za elaborát, ale kratší se mi to nepovedlo.
takze tim chtel basnik rici ze se ti prava jede lip jo?
mne se jezdi lip leva, a co se tyka bodu dve tve eseje to nemuzu potvrdit, protoze uz asi 2 roky jezdim na masine v Irsku kde se jezdi v levo a stejne mi jdou lip ty LEVE.
Asi to bude tema LEVEJMA rukama.
1 reakcí na tento příspěvek Jakou zatáčkou projedete ostřeji?
líp se mě jede do levé....můžu líp manevrovat s plynem a do velkýho náklonu na pravo škrtám špičkou boty na brzdě-nevím co dělám blbě ale levá je pro mě tak 70% pohodlnější než pravá....víc vidím do zatáčky....ale asi to bude o pocitu a čase.
gumu mam cca na 5mmm stejnou
ernest>Jednoznačně pravou a vysvětlené následující (mhohým možná prozradím, proč právě pravou): když jsi v náklonu do pravé zatáčky, tak nemáš obavy, jestli náhodou nepojede v pritosměru auto. Kdežto když jedu do levé, tak s jistou opatrností a rezervou - nikdy nevím, jaký hovado tam vylítne. A to by byl jistej smrťák - hlavou proti autu.. Takže asi tak.. Já to dělám podvědomě, a velká většina taky - ani o tom neví..
presne tak to mam i ja holt kovani na pravy bote dostava vic naprdel nez to na levy, ale posledne me zradili penumatiky a ja se pekne proletel...do protismeru... dikybohu ze tam nic nejelo...
..je to podle me neco jako na skejtu, skocis na nej a bud mas vepredu levou nebo pravou, da se naucit na obe.. jezdil jsem na skejtu vzdy s levou vepredu a tak se ted nak hur srovnavam s tim vysedavanim napravo a radsi to vic klopim..
ad sjety gumy na okruhu z jedne strany, no v brne koupis vzdy sjetou pravou stranu vic, to bude tim tvarem okruhu : )))
ad zatacky v provozu, to zalezi kam vidim a je mne to jedno z jake strany jedu, ale je pravda, ze v leve clovek kolikrat musi uhnout hlavou, aby mu ji neurazil autobus ..
1 reakcí na tento příspěvek Jakou zatáčkou projedete ostřeji?
v normalnim provozu se vic sjede leva strana, protoze je silnice v pravem pruhu sklonena doprava (a jak tu nekdo psal, tak v leve zatacce je clovek dele, na tom taky neco bude)
co se tyce toho jak se v ktere citim, tak ani nevim, kazda je proste jina a i na okruhu sem se jednou citil lepe v levych a jindy v pravych
Naposledy editováno 04.04.2010 01:57:41