1 reakcí na tento příspěvek TM EN 300 rady a zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek TM EN 300 rady a zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek TM EN 300 rady a zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti
2 reakcí na tento příspěvek TM EN 300 rady a zkušenosti
nicméně pro trošku zkušenějšího jezdce to bude na závody dobrá volba, crosscountry alias kukuřičná rally- po poli rovně tam- zatáčka- rovně zpátky.. na to bude dobrá..
Jestli se dá nastavit průběh motoru jako je tomu u KTM nevím, ale opravdu v serii to je vražda..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti
Naposledy editováno 01.04.2010 09:37:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti
Jinak teda u prodejce mi nabídnou nějakou zkušební jízdu ?
Já tajně doufal že je něco jako má KTM orange day, kde se ta motorka dá trošku otestovat, počítám, že když jí vemu z krámu tak po trati se moc neprovezu a jak s ní někde prásknu tak je celá moje
Jezi>PetrTM> prostě u EXC žádná dravost, reakce na plyn 0 hlavně ve spodkách
Tak jestli ti u exc přišla odspodu reakce na plyn 0, tak u TM je reakce odspodu na plyn -5..
ale určitě bude nejlepší se svézt.. a úplně nejlépe v terénu který budeš jezdit
2 reakcí na tento příspěvek TM EN 300 rady a zkušenosti
Troj11>Ve mě vzbudila TM300 dojem šedesátikoňové motokrosové stopětadvacítky, absolutně nic pro hobíka nebo těžší endurový terén.. jak rád jsem pak přesedal zpět na hodnou a kultivovanou exc300..
nicméně pro trošku zkušenějšího jezdce to bude na závody dobrá volba, crosscountry alias kukuřičná rally- po poli rovně tam- zatáčka- rovně zpátky.. na to bude dobrá..
Jestli se dá nastavit průběh motoru jako je tomu u KTM nevím, ale opravdu v serii to je vražda..
Je pravda,že TM prostě nemá spodek jako Gas nebo KTM. Taky si na to občas stěžuju,ale Blábol mi to hned vyčítá když se vyškrábu na nízké otáčky někde kde se to jemu nepodaří. S TM se dá jet na nízké otáčky,ale prostě z nich nezrychlí (ve výjezdech). Zatímco Gas se posbírá i z totálního podtočení a zrychluje.
Mám TM trochu jinak nastavenou ,proti sérii ,díky šikovnosti Blábola a je to dost velký rozdíl.
Průběh výkonu ale zůstal pořád vyrovnaný. Táhne bez propadu ve všech otáčkách.
Na Gasu mi vadí právě díra ve středních otáčkách,na to bych si nezvykl. A KTM rozhodně není špatná motorka,ale je až moc hodná (bez emocí). Má skvěle vyřešené nastavování přívěry,to se musí esterajchům každopádně pochválit.
PS: Rozhodně nejezdím jen kukuřičné rally a i extrémní úseky se dají s TM jezdit.
Naposledy editováno 02.04.2010 08:57:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti
PetrTM>Švagr nemá čas, tak budu zítra TM zajíždět.....uvidíme co v ní vězi
Říkal mi pan Oulehla,že některé nuladesítky teď mají problém se svlíkáním nikasilu. Tak přeji aby ta švagrova byla v pohodě.
2 reakcí na tento příspěvek TM EN 300 rady a zkušenosti
Co se mi líbilo :
1) Motor - tady soudruzi od modelu 2008, na kterém jsem jezdil naposledy, opravdu hodně zapracovali....kupodivu papírově je všechno stejný, ale má to úplně jinej průběh. Konečně jede už odspoda, a to celkem výrazně, i na trojku si nechá líbit zatáčku kolem nohy ( i když přece jen nemá tu "gumovost jako GG nebo KTM), střední otáčky opravdu síla a nahoře jede jako kule . I přepínač map zapalování je celkem znát, hlavně ve vršku jí jakoby "ustřihne". Motoru asi nemám co vytknout.
2) Brzdy - velice účinné, přitom hlavně předek měkce ovladatelný.
3) Ovladatelnost v zatáčkách - hlavně delší táhlý "na plyn" to je bomba (díky motoru), i kolem nohy pěkný . Taky se hezky do zatáčky posílá
4) Rychlá jízda - jakmile se člověk nebojí a podrží jí, tak prostě tak nějak všechno funguje
Co se mi nelíbilo
1) celková tvrdost tý motorky - počínaje tlumičema, který jsou ( hlavně vepředu) jak prkno, nějaký kameny nebo kořeny to vůbec nebere, začne fungovat až když se jede rychle nebo při skocích. Pro hobbíka na vejletování nepoužitelný . Dále pak tvrdý sedadlo, hefty, spojka (bohužel je zde použita "nicmoc" pumpa Grimeca.
2) převody a řazení - kvalty hrozně krátký, především jem pořád hledal něco za pětkou, na nějaký cesty to vůbec není. Řazení dost tvrdý a dlouhej chod, blbej tvar řadící páky, musí se dost hledat
3) snažím se motorku pořád držet kolenama, který při stání vycházej mezi přechod nádrže a sedla - je tam ostrá hrana a docela to bolí. Kromě toho jsem se pravou botou furt zachytával o nějakej plast.
4) stabilita - když jsem jel vlažnějc po takový kamenitý cestě, úplně jsem se zhrozil, protože byl problém udržet tu motorku v přímým směru. Asi to souviselo s tvrdejma tlumičema, prostě to skákalo kam chtěla, i když kolenama jsem jí mačkal co to šlo Stejně tak jsem jí měl plný pazoury v blátivejch kolejích.
5) výfuk HGS....to mě tedy dostalo...nikde jsem nespadnul, ani n evím že bych trefil nějakej pařez, kámen nebo tak...přesto je na něm vymáčklá ploška a je prasklej ve svaru - mokvá to tam. Napadlo mě že jsem do něj třeba bouchnul botou, nebo že jim spadla někde při přepravě..jiný v ysvětlení nemám, ale je to hrozný bláto.
6) spotřeba - za 60 km byla nádrž prázdná...
7) natryskování - souvisí se spotřebou, je to z výroby moc bohatý a využitelný snad jen na mx trati.
Suma sumárum - nejsem si úplně jistej, jestli bych tu motorku chtěl pro sebe. Pokud bych to měl využívat na toulky přírodou a vyjížďky, tak v žádným případě, k tomu se nehodí vůbec. Na závodění to musí bejt pecka, když si jí člověk nastaví pro sebe...
Ve srovnání s GG 300R, na kterým jezdím.....samozřejmě jsem na něj zvyklej, ale celkově mi přijde takovej uživatelsky příjemnější....motor má lineárnější průběh, i když né takovej výkon, podvozek je daleko stabilnější, tlumiče měkčí ( mám je naladěný u mistra Hory a je to prostě...příjemný . pro mý využití je zkrátka vhodnější, na závodech by asi malinko ztrácel, ale zase myslím že TM by mě dřív utáhala.
Moje resumé - hobbík by o TM 300 vůbec neměl uvažovat, pokud to nechce jen na závodění a na trať. Tam je to to pravý, ale pro radost z jízdy bych volil (pokud to má být 300 2T) GG nebo KTM. Jinak z pozice hobby závodníka by se mi TM určitě líbila a asi bych na ní časem jel rychlejc než na GG.
Naposledy editováno 02.04.2010 17:17:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti
Mimochodem...poznáš na svým GG nějakej vliv toho přepínače zapalování na průběh motoru? Já se přiznám že s tím cvakám sem a tam a přijde mi že to jede furt stejně, už jsem i zkoušel nahradit ten přepínač jiným, a žádná změna. U tý TM to bylo znát docela citelně. Tak nevím jesatli to u mýho nefunguje a nebo je ta změna tak malá že to nepostřehnu....
zitan>PetrTM> Ty vidle by se po pár mth měli zlepšit až se zaběhnou, jeden drak tady si kupoval novýho GG 300 Racing a říkal že ty vidle byly prvních 10mth hrůza ale jak po těch první 10ti-po zábehu jak psali v manuálu vyměnil olej a vyčistil je bylo to úplně něco jinýho. Se musí vyšoupat ty pouzdra, prej jak to prvně rozebral tak z toho tek hroznej sranec s tim olejem...
Na Tm jsou 2-komorové, takže si olej sám nevymeniš..