globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co je nejkrásnější na vybírání mašiny
 
9.3.2010 v 22:26
Trochu jsem vás v úvodu mystifackoval, jelikož téma bude malinko o něčem jiném.

Spousta mladých začátečníků nechce začímat na ničem slabším než 600 ccm supersport, ideálně nějaký 1000 ccm.
Já myslím, že to není dobře (chceme-li optimálně) zvolená mašina. Můj názor je ten, že na motorkaření je jedna z nejkrásnějších věcí právě zvládnutí své třídy motocyklů.

Mě osobně třeba mnohem více bavilo dovádět na maloobjemu, ždímat jeho možnostia tu motorku využít naplno, než jezdit se strachem na těžké silné potvoře. Přechod z malorážky na větší je potom opravdu o rozšíření možností a opět další slast ve zvládání takového přiměřeného stroje - třeba do 500 ccm. Kdo zvládne možnosti pětistovky, myslím, že třída 600 - 800 ccm má hodně co nabídnout a od 800 výše by to mělo být opravdu vyhrazeno pro vyježděné borce (nebo okruh).

Myslím, že nikdo nemá z litrového sportu požitek, když se na něm 3 nebo 4 roky trápí, než na něm umí trochu jezdit (pokud tedy někde nehodí do té doby lišku). Za ty 3 roky si mohl užívat na nějaké 250 /500 ccm a mít z toho mnohem více radosti.

A jen tak pro ty, co si myslí, že 500 ccm nejede - tak z 0 na 100 km/h to má za 5 vteřin.
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Co je nejkrásnější na vybírání mašiny

9.3.2010 v 22:35 | Nahoru | #1
taky mě mrzí, že jsem nezačal dřív na něčem slabším, ale nebylo možno si dřív motorku prosadit. A v 21 si kupovat dvácu mi přišlo blbý...

Co je nejkrásnější na vybírání mašiny

9.3.2010 v 22:45 | Nahoru | #2
jj dle meho taky je prijemnejsi mit zvladlou moto,byt slabsi a vyuzivat plny potencial-ted proste Alp staci,nez jezdit jak priposranej na nejaky strele a byt hustokrutej akorat tak na parkalu bo na benzine

Co je nejkrásnější na vybírání mašiny

9.3.2010 v 22:46 | Nahoru | #3
Já si stejně myslím, že je to jen bublina a tolik mlaďochů na litru nezačíná..... Nebo že by ani nestihli začít a hned se vyváleli v první zákrutě?! To by vysvětlovalo, proč jich tolik nepotkávám, když to hned zapíchnou

1 reakcí na tento příspěvek Co je nejkrásnější na vybírání mašiny

9.3.2010 v 22:52 | Nahoru | #4
nejvíc mě baví, když zahlídnu v zatáčkách parkovat silnější a podvozkově lepší motorky...pak si je zkrátka (s trochou opatrnosti) dát musím

vždy se mi líp ovládala slabší motorka (175 když kámoši měli 350, b6 když měli minimálně sportovní šestky, h9 je taky většinou nejslabší ve skupině), kterou jsem dokázal poslat na hranice možností, než silnější motorka, kterou jsem nedokázal - kromě "na rovině plnej" - zajet ani z poloviny tak dobře.
690 je výjimka, ale chtěl jsem něco na výlety i do lesa

Naposledy editováno 09.03.2010 22:55:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je nejkrásnější na vybírání mašiny

9.3.2010 v 22:57 | Nahoru | #5
mariano> jj me staci,kdyz vidi,ze mi min neujedou a ja sice na kre,ale alep se drzi,to plati opravdu ovsem jen na ty radoby strelce,jinak kdyz vidim opak srovnam motku a zdvorile se klidim ke kraji

Co je nejkrásnější na vybírání mašiny

9.3.2010 v 23:01 | Nahoru | #6
muzu doporucit zacinat od piky ...ja to tak udelal sice jsem slintal po silnejsi ale money me nepustily ...a ta slastna euforie kdyz skocis z fichtla na dvacu a potom na sestku to je neco nepopsatelnyho ze vseho jde v pocatcich strach jenom u sestky ten strach pretrva .prece to neni jednadvatriPI** ostokrute do stromu

Co je nejkrásnější na vybírání mašiny

9.3.2010 v 23:02 | Nahoru | #7

Mě osobně třeba mnohem více bavilo dovádět na maloobjemu, ždímat jeho možnostia tu motorku využít naplno



Musim se priznat, ze presne kvuli tomu, se mi po dvacce styska

Co je nejkrásnější na vybírání mašiny

9.3.2010 v 23:15 | Nahoru | #8
ja v podstate souhlasim... po simalovi jsem 3 mesice pred devatenactyma narozeninama vlezl na ER-5 zavrenou na 25 kW.. a jaka to pro mne byla kurevska raketa postupne jsem se ji ucil zvladat a az vykon a podvozek nestacily (sjety gumy do kraju, obrousene hlasice naklunu), tak jsem po roce a trech mesicich (10000km) poridil starsi stokonovou sestku.. a ze mi ma co nabidnout
na ERce to byla radost dostavat ji na hranici jejich moznosti, ale casem se to omrzelo.. proto jsem poridil sestku, a myslim ze jen tak ji na hranici moznosti nedostanu.. i kdyz po tom vlastne ani netouzim (leda na okruhu), nechci se zabit
casem chci sedumpade (nebo 900RR blejda rv98-99) a pak asi i litra, ale ne kvuli litani 250+.. ani na sestce nejezdim vyrazne rychleji nez na pullitru.. chci litra kvuli zatahu odspodu oproti sestce.. a pak bych rad skoncil u Kawy Versys nebo podobneho stroje (dost se mi libi i nova celokapotovana XJ6) a k tomu do garaze 250 motarda na vyblbnuti

1 reakcí na tento příspěvek Co je nejkrásnější na vybírání mašiny

9.3.2010 v 23:15 | Nahoru | #9
TREFNÉ TÉMA, MYSLÍM ŽE JE TO O MOŽNOSTECH TÉ KTERÉ GENERACE
Je mi 38 na začínal jsem na fechtlu po tatovi, pak Simál, pak dlooooho nic, a najednou byly možnosti a co vybrat. Nechtě jsem nic co bych za chvíli měnil a stejně mi SV 650 stačilo jen nějaké 2 sezony,i když jsem měl zpočátku obrovský respekt. Teď Buell 1200ccm a řemýšlím kdy a na čem dál.
Začínání na větších kubaturách je možná dáno věkem, kdybych začal na nějaké prcce 125 tak by mi možná další kubatury daly víc.

Myslím ale že nikdo nechce dlouho čekat a v dnešní době neomezených možností (omezených pouze věkem a stavem konta) si každý raději pořídí hned to maximum které v dané chvíli
může.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je nejkrásnější na vybírání mašiny

9.3.2010 v 23:24 | Nahoru | #10

Vlk> TREFNÉ TÉMA, MYSLÍM ŽE JE TO O MOŽNOSTECH TÉ KTERÉ GENERACE
Je mi 38 na začínal jsem na fechtlu po tatovi, pak Simál, pak dlooooho nic, a najednou byly možnosti a co vybrat. Nechtě jsem nic co bych za chvíli měnil a stejně mi SV 650 stačilo jen nějaké 2 sezony,i když jsem měl zpočátku obrovský respekt. Teď Buell 1200ccm a řemýšlím kdy a na čem dál.
Začínání na větších kubaturách je možná dáno věkem, kdybych začal na nějaké prcce 125 tak by mi možná další kubatury daly víc.

Myslím ale že nikdo nechce dlouho čekat a v dnešní době neomezených možností (omezených pouze věkem a stavem konta) si každý raději pořídí hned to maximum které v dané chvíli
může.



kolikrat je lepsi poridit neco mensiho na rok nebo na dva.. clovek se vyjezdi, ma z roho radost jak se na tom zlepsuje a jak z toho ma cim dal lepsi pocit... pak prestoupi na vyssi, a je to zase dokola, zase ma radost z toho jak citi ze se do toho dostava, zacina motorka poslouchat jeho, a ne on motorku a tak dal.... podle mne je lepsi si tyhle krasne pocity projit vicekrat pri postupnym prestupovani od prditka az po vysneny bajk.. nez si rovnou koupit neco velkeho vysneneho, jezdit na tom jak priposrany, a vsechno to co jsem psal si projit jen jednou

Co je nejkrásnější na vybírání mašiny

9.3.2010 v 23:30 | Nahoru | #11
Taky se mi osobně líp jezdí na dváce než na té dvaapuli teď...

Co je nejkrásnější na vybírání mašiny

9.3.2010 v 23:33 | Nahoru | #12
to zdimani 125 bylo super jeste ted si pamatuju jak brecela dycky dalsi vec ze to byla cina takze kdyz sem nekam jel nevedel sem ze me doveze zpatky to byl taky adrenalin. Ted se nekam vypravim a vim tak na 90% ze domu dojedu. Chybi mi to vejletovani s nejistotou
Kentoya kdyz prestala jet v olomouci asi 250km jen od baraku tak pak jela domu autem.
[img]

(reakce na) Co je nejkrásnější na vybírání mašiny

9.3.2010 v 23:34 | Nahoru | #13
Crucio> na krev to taky nemá cenu...to jsem jezdil na b6 s fárošem, r1, tl, fzs1000, vtr, 600rr - když jeli normálně, pohoda. když za to tahali, byl motor furt 10-12 tisíc a jediné, co mě drželo v závěsu, byly měkké gumy.
tak jsem si pořídil h9 - lepší podvozek i silnější motor - a je to bez krve

Co je nejkrásnější na vybírání mašiny

9.3.2010 v 23:36 | Nahoru | #14
generiq> můžu se zeptat, na co z GPZ500 přecházíš, že tak zasvěceně píšeš o šestkách a litrech?

Co je nejkrásnější na vybírání mašiny

9.3.2010 v 23:37 | Nahoru | #15
Už s tím jděte někam pořád ty stejná témata o co se snažíte.Toto téma už tu dnes bylo akorát jinak napsaný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je nejkrásnější na vybírání mašiny

9.3.2010 v 23:45 | Nahoru | #16
Cosmogagy> možná bych i přivítal možnost poznat nějakou dvácu, protože jse doposud neměl přípežitost a snad mi i unikly krásy této kubatury.
Tak snsd se mi třeba někdy , někde poštěstí.

(reakce na) Co je nejkrásnější na vybírání mašiny

9.3.2010 v 23:49 | Nahoru | #17

Vlk>Cosmogagy> možná bych i přivítal možnost poznat nějakou dvácu, protože jse doposud neměl přípežitost a snad mi i unikly krásy této kubatury.
Tak snsd se mi třeba někdy , někde poštěstí.



mne dobra dvaca bavi i dnes moc rad se projedu na CBRkach a YZFkach co maji (ted uz spis meli, ale nekteri porad maji) kamaradi... a dost mne to bavi, na zatackovite trase (na rovine je to hruza ) se na tom silene vyradim a je to vazne super clovek si k te motorce dovoli spoustu, protoze vi ze ho vykon neshodi, furt to toci az do omezovace, a je to v tech zatackach tak krasne lehounky a obratny.. no proste super

edit: ale jako jedinou motorku bych ted uz dvacku nechtel jako druhou masinu na vyblbnuti ale klidne, a nejlip motarda.. myslim ze bych na ni vyjizdel dost casto

Naposledy editováno 09.03.2010 23:50:27

Co je nejkrásnější na vybírání mašiny

9.3.2010 v 23:55 | Nahoru | #18
JÁ začínal na jawa perak 250-poté přišla mz150 potem kawa er-5 a ted sem si pořídíl bandasku ..a na er-5 jsem se vyřádil dost bo opravdu jede moc dobře!Ale kupujte si co chcete mě je to fuk však vy si namlátíte hubu ..každej slabé slabé radší vemu 6tku apod. kdyby to bylo slabé ta 4tka tak to nejede kajsik 180km/h podle mě..Tod vše ktomu

1 reakcí na tento příspěvek Co je nejkrásnější na vybírání mašiny

9.3.2010 v 23:58 | Nahoru | #19
Může mi někdo vysvětlit proč furt doporučujete ty 500 ? Když to nebrzdí, nezatáčí a požitek z jízdy je mizernej. 500 jsou rozpočtovky a o vhodnosti by se dalo polemizovat. A co kyž mám rád sporty ? To mám jezdit na nějaké hrůze co se mi ani nelíbí ?

Naposledy editováno 09.03.2010 23:59:14

Co je nejkrásnější na vybírání mašiny

9.3.2010 v 23:58 | Nahoru | #20
je třeba se vyjezdit...hlavně je to krásný, začít ve 12 na pinckovi člověk to celý stokrát rozebere a poskládá pak jsem měl dandy 125, chvíli cbr, pak sv 650 a teď vtr , zkušnosti jsou potřeba...nejde o to jezdit hlavou, ale taky si uvědomit co ta motorka v jaké chvíli dělá... dneska je to za pár šupů, tak všichni co chtěj být ve třiceti bajkeři kupujou velký děla....ale pak to tak na těch cestách vypadá...

Naposledy editováno 10.03.2010 00:05:05

Co je nejkrásnější na vybírání mašiny

9.3.2010 v 23:59 | Nahoru | #21
Fichtl,enduro 125ccm,mustang,2x kroska 125ccm (tahly jak svina),chopper 125ccm,2x motard 125 (jednou yuki) skoooook...DR 650ccm...ma historie..(18let)

Co je nejkrásnější na vybírání mašiny

10.3.2010 v 00:03 | Nahoru | #22
Velkou radost máš když ji koupíš ještě větší když ji prodáš

(reakce na) Co je nejkrásnější na vybírání mašiny

10.3.2010 v 00:04 | Nahoru | #23

matrixbiker>Může mi někdo vysvětlit proč furt doporučujete ty 500 ? Když to nebrzdí, nezatáčí a požitek z jízdy je mizernej. 500 jsou rozpočtovky a o vhodnosti by se dalo polemizovat. A co kyž mám rád sporty ? To mám jezdit na nějaké hrůze co se mi ani nelíbí ?



ja mel predni brzdu z XJ600, tak to vcelku brzdilo.. ze to nezataci - nerekl bych, reaguje to rychleji nez sestka cebro - akorat ma ten podvozek svoje limity daleko driv... ja na tom odiral stupacky bez problemu... a pozitek z jizdy - vyborny, ale do urcite doby, pak to zacne nudit = cas na vymenu stroje
pokud ma clovek rad sporty - je tu moznost Ninji 250 nebo Kawy GPZ500, napriklad, i kdyz to nejsou uplne radikalni sporty, ale kapoty to ma ...
samozrejme to neni dogma.. pokud je clovek vyjezdeny ze 125 - ale myslim ze ji ma fakt v ruce, ne ze najel 4tkm a mysli si ze je mistr jezdec - tak by mel zvladnout bez vaznejsich problemu i sestku...
jak tu bylo nekde psano . lyzak zacatecnik taky nepojede rovnou na cernou sjezdovku, a tak dal.. myslim ze je to vcelku dobre prirovnani

Co je nejkrásnější na vybírání mašiny

10.3.2010 v 07:56 | Nahoru | #24
Dle mého na moto nezáleží. Jde jen ukormidlovat svoje chutě a to na úroveň svého umu. Na druhou stranu je fakt, že kdyby mi chtěl někdo toto vštěpovat do hlavy okolo mých dvaceti let, měl by to moc těžký. Já začínal mnohem později na VFR800, a naprosto supr. A abych dodal i něco chytrýho, moc záleží i na tělesných proporcích. Já mám 198 na výšku a 111 na hloubku a loni v Brně na R6 to bylo utrpení

Co je nejkrásnější na vybírání mašiny

10.3.2010 v 07:59 | Nahoru | #25
Ukazkovym pripadem v postupnym pokroku v kubaturach sem já. Jednak me to ze zacatku nikdy nenapadlo ze bych jezdil na nejake 600 , dvak sem vubec nemel prachy a trak..rodice s tim meli obrovskej problem a nevic sem bydlel na sidlisti. Nicmene jednoho dne se domu dotahl fichtla a uz to jelo MZ150...kamos me svezl na MZ250...tos pak sem to od neho kupil..no a ted GS5000E. kilometry pomalu nabíhají...a bylo to krasny cistit ucpanou trysku na fichtlu...měnit kolecko v prevodovce na MZ a ted startovat uz jenom tlacitkem..niceho nelituju..kdyby nekdo kolem me zacinal, doporucil bych mu to samy(snad vyjma 40 letyho chlapa)..opravdu si myslim ze je to to nejlepsi a zaroven nejhezci jak clovek muze jít. V budoucnu..ale to tak za 40tkm plánuju GSX750 a to bude můj totální strop a bohatě mi postačí(GSXR750 i GSXR600 jsou výkonově úplně jinde)...ale spis proto, ze to je fakt nadhernej a můj vysněnej naháč..výkonově mi GS uplne staci, fakt nejsem z těch, co to pětikilo musí točit do 171,5km/h, co to udělá..navic ocenuju malou spotřebu a relativne nizky naklady na celkovej provoz. Tot já a můj názor...a to sem začínal až téměř v 18

Naposledy editováno 10.03.2010 08:06:26

Co je nejkrásnější na vybírání mašiny

10.3.2010 v 08:12 | Nahoru | #26
mimo sbírání nenahraditelných zkušeností na malém objemu ..

ti starší si budou pamatovat jaká to byla na fichtlu prdel , na benzím mi dal táta, nebo jsem vrátil flašky od piva, neměl jsem starosti .. co mi platný že dneska mám všechno, občas bych se nejraději vrátil na Simsona a bez starostí bzučel po vesnici , první drsňácká cigareta, první pusa, první opravování rozbité motorky .. kurva asi se rozbrečím, jsem starej a opotřebovanej

nikam není třeba spěchat, motorka je o svobodě, po nehodě na vozejku si té svobody moc neužijete ..

Co je nejkrásnější na vybírání mašiny

10.3.2010 v 09:12 | Nahoru | #27
Ja zacal na prvnim japoncovi Honda vtf 250 a pak sedl rovnou na 750.niceho nelituju nerikam,ze vyuziju plne jeji vykon,ale postupem casu se zdokonaluji.A na normalni silnici to stejne nejde.Je potreba jedine okruh.Nelituji,ze jsem nemel treba 500ccm protoze ta 250ka se tomu vyrovnala.Jinak ti co sednou rovnou na 1000ccm.Pro me je to blbost protoze co pak muze po tom litru vyhlizet za masinu.Kdyz si zvyknes na ten zatah litroveho motoru tezko se leze dolu.Ja mam toho pred sebou jeste hodne na vyber a to me tesi.

Co je nejkrásnější na vybírání mašiny

10.3.2010 v 09:33 | Nahoru | #28
Ja zacinal ve 4 letech na tomhle, se podivejte na boty. Nam tata svaril plasty udelal z patniku a barelu a co bylo blizko, motor z babety. Jeste to mam ve sklepe.

Co je nejkrásnější na vybírání mašiny

10.3.2010 v 10:10 | Nahoru | #29
cca 11-12 let mi otec vytáhl fichtla,a říká na jeď at už seš ticho,a je od tebe pokoj, pak ve 14Ti sem si dotáhl za 15 stovkáku čz 175 a to byla krutost,pak cr 125 kterou sem po 4 měsících uvařil pak sem si v 16ti udělal řidičák na 125...a svezl se na TZR 125.a už byla doma,,vydělával sem si na ní celej rok na školní praxi, + letní brigáda, od rodičů sem dostal na přihlašení...a to byly poslední prachy,co mi naši na motorku dali, pak mi bylo 18..a já co dál, chtěl jsem už něco velkýho,tak jsem si koupil ZXR... po 2 měsících sem dal starším kamaradům za pravdu,že sem si měl koupit GS 500 ale zvykli sme si, já stím křápnul a bylo... ted to je ž v kupě.a skušeností je furt málo ale začal jsem na slabších strojích.... naučil sem se jak ovládat,tak i jezdit v provozu,a oto jde.. at se daří kluci..čéšč

2 reakcí na tento příspěvek Co je nejkrásnější na vybírání mašiny

10.3.2010 v 10:26 | Nahoru | #30
Blbost,je lepší koupit rovnou vysněnou motorku (pokud nejsi limitován pemězma) a ze začátku bejt mírně opatrnější,než tratit na koupi a prodeji motorek při postupných přechodech a ještě se u toho nudit.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist