Když jsem ještě dělal auto(moto?)školu tak pokaždé když jsem přijížděl k semaforu a měl zařazenou třeba 4ku tak sem podřazoval tak že jsem vymáčkl spojku a naklikal jsem to na jedničku a pak neutrál, a pak mi ten instruktor říkal že když řadím dolů tak bych spíš měl při každým stupni co podřadím spojku pustit, a pak zase stupen dolů, pustit atd. že se jinak ničí spojka tak by mě zajímalo jaký s tím máte zkušenosti vy. Díky za radu
Naposledy editováno 04.03.2010 21:30:47
2 reakcí na tento příspěvek podřazování
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podřazování
Riddick>Namrdávat tam kvalty až když stojíš dělám jen při náhlým a prudkým brždění... Kurňa snad neni nad krásnej pocit, když podřazuješ s meziplynem a elegantně dobržďuješ
Tak tak
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/usch.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podřazování
Deagle>Tak tak Ono spíš jde o to, abys tam ze 4ky najednou nekop 1ku a nepřetočil motor
to bys byl dobrej kouzelník kdyby se ti tohle povedlo
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sjuk.gif)
2 reakcí na tento příspěvek podřazování
1 reakcí na tento příspěvek podřazování
např: na mým autě je spojka 350 tis km a začíná klouzat , jeden člověk odpálil tu samou spojku za 80 tis km , a druhou napálil na 400km , že začala smrdět. motorky mají navíc daleko vyšší otáčky. u žádné motorky jsem zatím nepotkal podobné porovnání ale to příjde
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Ale až na jedničku je nejlepší nechodit. Je to i rychlejší než to zpátky kopat nahoru na neutrál.
Naposledy editováno 04.03.2010 22:15:54
Je dobre pri podrazovani snizit otacky... Kdyz dojizdis ke krizovatce, proste volne a postupne radit az na neutral a zastavim pred stopcarou, pak dat jednicku a jede se... Hodne se mi ale osvedcilo nechavat tam dvojku a dojizdet do posledni chvile, casto se stane, ze najednou skoci zluta, zelena a z neutralu zase radit, to je lepsi rozjet tu dvojku...
Ostra jizda:
Pokud se jede ostra jizda, je dobre davat tzv. predplyn ( termin meziplyn je pouzit v tomto pripade nespravne), coz znamena, ze pred pustenim spojky se malinko vrkne do plynu, aby se roztocila klikova hridel. Pak kdyz poustis spojku neni tolik namahana srovnavanim uhlovych rychlosti. Mas jine otacky pro prevodovku (hnana od zadniho kola) a jine otacky pro klikovou hridel (budou cca volnobezne - zalezi jak rychle radis,na motoru,atd). Takze pri pouziti predplynu ta spojka nemusi prenest tolika energie na to, aby roztocila tu klikovou hridel na ony otacky...
Naposledy editováno 04.03.2010 22:34:59
Babacoote>Jde o to, že spojce nesvědčí, pokud je dlouho sepnutá a taky jde o převodovku, pokud pustíš spojku a poté zmáčkneš znovu, kola v převodovce se roztočí a synchrony, při podřazení srovnají rychlost otáčení ozubených kol v převodovce a rychlost zapadne lépe. Pokud podržíš spojku a budeš podřazovat, může se stát, že se ti nepodaří podřadit o několik stupňů dolů, právě proto, že postavení ozubených kol vůči sobě nebude v potřebné poloze. Když koukneš třeba na moto GP, tam chlapci přimačkávají spojku při každém podřazení. Je to jen o mechanice....
videls nekdy na motorce uz synchrony
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Naposledy editováno 04.03.2010 23:01:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podřazování
David_900SS>každá spojka co se nechává dlouho klouzat se opotřebovává rychleji(stání na křižovatce, nebo jet kus se spojkou a pak na místě ještě hledat kvalty atd)
např: na mým autě je spojka 350 tis km a začíná klouzat , jeden člověk odpálil tu samou spojku za 80 tis km , a druhou napálil na 400km , že začala smrdět. motorky mají navíc daleko vyšší otáčky. u žádné motorky jsem zatím nepotkal podobné porovnání ale to příjde
spojku muzes odpalit i za mene jak minutu...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Naposledy editováno 04.03.2010 22:32:13
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podřazování
sooky>spojku muzes odpalit i za mene jak minutu... staci relativne malicko a jak je v olejove lazni, napali se na ty lamely olej a uz je to v riti a klouze... Po delsim namahani se bodove vypali a zkrivi plechy...
co za minutu,tomuhle se to bezvadne povedlo za mene nez 30 vterin
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podřazování
sherm14>co za minutu,tomuhle se to bezvadne povedlo za mene nez 30 vterin
nová móda, jen pro drsňáky
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
u auta (nakladak scanie) sem nemenil desticky asi 80.tis a odhaduju ze vydrzi dalsich minimalne 100tis - proste brzdim vsecko motorem a brzdu jen v nouzinebo kdyz stojim. To same u auta - podrazovat az do temer uplneho zastaveni (samozrejme neco jineho je auto s automatem ale aj tam jde podradit ruco a pak vyradit - i kdyz se to nedela protoze desticky jsou levnejsi nez oprava menice a prevodky
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
2 reakcí na tento příspěvek podřazování
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podřazování
1 reakcí na tento příspěvek podřazování
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1 reakcí na tento příspěvek podřazování
Naposledy editováno 05.03.2010 10:50:29
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podřazování
MartasUS>Poporade s meziplynem az na dvojku. Na jednicku az nepodrazuju jinak jak tady dost lidi pise tak spojky jsou dneska fakt bytelny tak se neboj
Tak si kup nebo pujc nekdy poradnou motorku a ne zetor treba zx10r a bez se rozjizdet na 2ku
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/usch.gif)
kdyz jednicku delam do 170ti
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Dalsi zase neumi podrazovat a davat meziplyn no jo MOTORKARI
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Naposledy editováno 05.03.2010 11:34:11
6 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podřazování
z-x-r>Tak si kup nebo pujc nekdy poradnou motorku a ne zetor treba zx10r a bez se rozjizdet na 2ku
kdyz jednicku delam do 170ti
Dalsi zase neumi podrazovat a davat meziplyn no jo MOTORKARI
Meziplyn na motorce je pičovina, to prostě nejde udělat (s vyjímkou řazení z 2 na 1) protože nemáš neutrál mezi kvaltama.