globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: podřazování
 
4.3.2010 v 21:30
Zdravím, nikde jsem to nenašel tak založím nový, je to teda možná blbej dotaz ale vážně to nevím tak se radši zeptám.

Když jsem ještě dělal auto(moto?)školu tak pokaždé když jsem přijížděl k semaforu a měl zařazenou třeba 4ku tak sem podřazoval tak že jsem vymáčkl spojku a naklikal jsem to na jedničku a pak neutrál, a pak mi ten instruktor říkal že když řadím dolů tak bych spíš měl při každým stupni co podřadím spojku pustit, a pak zase stupen dolů, pustit atd. že se jinak ničí spojka tak by mě zajímalo jaký s tím máte zkušenosti vy. Díky za radu

Naposledy editováno 04.03.2010 21:30:47
Předchozí
1 2 3
Následující

podřazování

4.3.2010 v 21:32 | Nahoru | #1
Podle mně je to spojce...celkem...jedno

2 reakcí na tento příspěvek podřazování

4.3.2010 v 21:39 | Nahoru | #2
Namrdávat tam kvalty až když stojíš dělám jen při náhlým a prudkým brždění... Kurňa snad neni nad krásnej pocit, když podřazuješ s meziplynem a elegantně dobržďuješ

podřazování

4.3.2010 v 21:40 | Nahoru | #3
A není lepší když ke křižovatce dojíždíš tam ten neutrál postupně nakopat? Než to potom dělat až když stojíš?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podřazování

4.3.2010 v 21:42 | Nahoru | #4

Riddick>Namrdávat tam kvalty až když stojíš dělám jen při náhlým a prudkým brždění... Kurňa snad neni nad krásnej pocit, když podřazuješ s meziplynem a elegantně dobržďuješ


Tak tak Ono spíš jde o to, abys tam ze 4ky najednou nekop 1ku a nepřetočil motor

podřazování

4.3.2010 v 21:48 | Nahoru | #5
je to jedno, dneska ty spojky vydrží téměř vše... viz. učení zvedání na zadní

podřazování

4.3.2010 v 21:50 | Nahoru | #6
myslim, že spojka to snese, tak sem řadil 1-3-6 a bylo to ok

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podřazování

4.3.2010 v 21:57 | Nahoru | #7

Deagle>Tak tak Ono spíš jde o to, abys tam ze 4ky najednou nekop 1ku a nepřetočil motor


to bys byl dobrej kouzelník kdyby se ti tohle povedlo

podřazování

4.3.2010 v 21:57 | Nahoru | #8
Vidím, že budu zastavovat, tak si to v klidu podřadím po jednom. A jinak, proč až na jedničku? Když už, tak na neutrál. Když tam dáš až jedničku, tak to akorát může být pěkná rána a cuknutí...

2 reakcí na tento příspěvek podřazování

4.3.2010 v 21:59 | Nahoru | #9
Jde o to, že spojce nesvědčí, pokud je dlouho sepnutá a taky jde o převodovku, pokud pustíš spojku a poté zmáčkneš znovu, kola v převodovce se roztočí a synchrony, při podřazení srovnají rychlost otáčení ozubených kol v převodovce a rychlost zapadne lépe. Pokud podržíš spojku a budeš podřazovat, může se stát, že se ti nepodaří podřadit o několik stupňů dolů, právě proto, že postavení ozubených kol vůči sobě nebude v potřebné poloze. Když koukneš třeba na moto GP, tam chlapci přimačkávají spojku při každém podřazení. Je to jen o mechanice....

1 reakcí na tento příspěvek podřazování

4.3.2010 v 22:05 | Nahoru | #10
každá spojka co se nechává dlouho klouzat se opotřebovává rychleji(stání na křižovatce, nebo jet kus se spojkou a pak na místě ještě hledat kvalty atd)

např: na mým autě je spojka 350 tis km a začíná klouzat , jeden člověk odpálil tu samou spojku za 80 tis km , a druhou napálil na 400km , že začala smrdět. motorky mají navíc daleko vyšší otáčky. u žádné motorky jsem zatím nepotkal podobné porovnání ale to příjde

podřazování

4.3.2010 v 22:12 | Nahoru | #11
Podle otázky vlastně nevím, jestli se ptáš ohledně auta nebo motorky. Ty převodovky jsou velice odlišné. U auta přece stačí když vidím červenou zrovna "vyhodit" kvalt a nechat to "dokulit", né? . U motorky těžko říct. Ale o spojce to podle mě není, spíš o převodech.

Ale až na jedničku je nejlepší nechodit. Je to i rychlejší než to zpátky kopat nahoru na neutrál.

Naposledy editováno 04.03.2010 22:15:54

podřazování

4.3.2010 v 22:21 | Nahoru | #12
ptal jsem se na motorku :)

Ok díky všem za rady

podřazování

4.3.2010 v 22:24 | Nahoru | #13
Normalni jizda:

Je dobre pri podrazovani snizit otacky... Kdyz dojizdis ke krizovatce, proste volne a postupne radit az na neutral a zastavim pred stopcarou, pak dat jednicku a jede se... Hodne se mi ale osvedcilo nechavat tam dvojku a dojizdet do posledni chvile, casto se stane, ze najednou skoci zluta, zelena a z neutralu zase radit, to je lepsi rozjet tu dvojku...

Ostra jizda:

Pokud se jede ostra jizda, je dobre davat tzv. predplyn ( termin meziplyn je pouzit v tomto pripade nespravne), coz znamena, ze pred pustenim spojky se malinko vrkne do plynu, aby se roztocila klikova hridel. Pak kdyz poustis spojku neni tolik namahana srovnavanim uhlovych rychlosti. Mas jine otacky pro prevodovku (hnana od zadniho kola) a jine otacky pro klikovou hridel (budou cca volnobezne - zalezi jak rychle radis,na motoru,atd). Takze pri pouziti predplynu ta spojka nemusi prenest tolika energie na to, aby roztocila tu klikovou hridel na ony otacky...

Naposledy editováno 04.03.2010 22:34:59

(reakce na) podřazování

4.3.2010 v 22:25 | Nahoru | #14

Babacoote>Jde o to, že spojce nesvědčí, pokud je dlouho sepnutá a taky jde o převodovku, pokud pustíš spojku a poté zmáčkneš znovu, kola v převodovce se roztočí a synchrony, při podřazení srovnají rychlost otáčení ozubených kol v převodovce a rychlost zapadne lépe. Pokud podržíš spojku a budeš podřazovat, může se stát, že se ti nepodaří podřadit o několik stupňů dolů, právě proto, že postavení ozubených kol vůči sobě nebude v potřebné poloze. Když koukneš třeba na moto GP, tam chlapci přimačkávají spojku při každém podřazení. Je to jen o mechanice....



videls nekdy na motorce uz synchrony ja teda ne... ale pravdu mas v tom, ze jezdci moto gp to tak delaji, ale to neni kvuli tomu...

Naposledy editováno 04.03.2010 23:01:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podřazování

4.3.2010 v 22:28 | Nahoru | #15

David_900SS>každá spojka co se nechává dlouho klouzat se opotřebovává rychleji(stání na křižovatce, nebo jet kus se spojkou a pak na místě ještě hledat kvalty atd)

např: na mým autě je spojka 350 tis km a začíná klouzat , jeden člověk odpálil tu samou spojku za 80 tis km , a druhou napálil na 400km , že začala smrdět. motorky mají navíc daleko vyšší otáčky. u žádné motorky jsem zatím nepotkal podobné porovnání ale to příjde



spojku muzes odpalit i za mene jak minutu... staci relativne malicko a jak je v olejove lazni, napali se na ty lamely olej a uz je to v riti a klouze... Po delsim namahani se bodove vypali a zkrivi plechy...

Naposledy editováno 04.03.2010 22:32:13

podřazování

4.3.2010 v 23:40 | Nahoru | #16
No vhodny je brzdit postupnym podrazovanim. Setris tak brzdovy desticky, pac to brzdis motorem, me v autoskole primo ucili, ze brzdy se nemaj pouzivat, respektive, maj se pouzivat v krizi a pri dobrzdovani, tedy dobrzdit si vzdy motorem a az pro uplny zastaveni tuknout n brzdu. U motoru ktere maji vstrikovani dojde pri brzdni moterem i k uspore paliva.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podřazování

4.3.2010 v 23:40 | Nahoru | #17

sooky>spojku muzes odpalit i za mene jak minutu... staci relativne malicko a jak je v olejove lazni, napali se na ty lamely olej a uz je to v riti a klouze... Po delsim namahani se bodove vypali a zkrivi plechy...


co za minutu,tomuhle se to bezvadne povedlo za mene nez 30 vterin

(reakce na) podřazování

4.3.2010 v 23:42 | Nahoru | #18

Wáca>to bys byl dobrej kouzelník kdyby se ti tohle povedlo

asi tak

podřazování

4.3.2010 v 23:45 | Nahoru | #19
řadím a podřazuju jak musím,,, 4-3-2-N-1 a občas se teda stane,že musím z 5-1 ale samozdřejmě až po konfliktu,kuli kerýmu sem to musel udělat,ale opravdu není nic hezčího,než pomalu podřazovat,, a at si to bublá miluju ten zvuk... kurvááá,at už je jaro

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podřazování

5.3.2010 v 00:13 | Nahoru | #20

sherm14>co za minutu,tomuhle se to bezvadne povedlo za mene nez 30 vterin



nová móda, jen pro drsňáky

(reakce na) podřazování

5.3.2010 v 00:19 | Nahoru | #21

rich.puzzle>nová móda, jen pro drsňáky


no co,usetril 600 dolaru za gumy,spojku mu opravili v zaruce v chevroletu a dymu a smradu stejne tomuhle se teprv rika burn out

podřazování

5.3.2010 v 00:44 | Nahoru | #22
pokud vim ze budu stavet, tak to proste skopavam postupne a brzdim motorem... pokud nekde brzdim neocekavaneji (napr necekane skoci cervena na semaforu, uvidim nekoho jak stoji pred prechodem a chci ho pustit atd) tak proste zamacknu spojku a skopu to pri brzdeni az na neutral... a pokud je krizovka tak samozrejme zahamstnu obe dve packy a rychlosti skopu dolu az kdyz bezpecne stojim

podřazování

5.3.2010 v 01:35 | Nahoru | #23
zasady usporne jizdy hovori jasne - postupne podrazovat a dojizdet se zarazenu rychlosti - brzdit motorem = uspora na brzdach, phm (u strikacek) a pri nutnosti jesze pribrzdit predni "rukou" mas k plusu brzdny "vykon" (bezpecny) na zadnim.

u auta (nakladak scanie) sem nemenil desticky asi 80.tis a odhaduju ze vydrzi dalsich minimalne 100tis - proste brzdim vsecko motorem a brzdu jen v nouzinebo kdyz stojim. To same u auta - podrazovat az do temer uplneho zastaveni (samozrejme neco jineho je auto s automatem ale aj tam jde podradit ruco a pak vyradit - i kdyz se to nedela protoze desticky jsou levnejsi nez oprava menice a prevodky

2 reakcí na tento příspěvek podřazování

5.3.2010 v 03:28 | Nahoru | #24
Poporade s meziplynem az na dvojku. Na jednicku az nepodrazuju jinak jak tady dost lidi pise tak spojky jsou dneska fakt bytelny tak se neboj

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podřazování

5.3.2010 v 07:35 | Nahoru | #25
MartasUS> proč s meziplynem? ten má smysl maximálně pro to, aby se nezablokovalo zadní kolo, jinak ne.

1 reakcí na tento příspěvek podřazování

5.3.2010 v 10:47 | Nahoru | #26
taky podrazuju s meziplynem... proc? proste spojka pak nemusi zbytecne prenaset energii narustu otacek motoru (ktere behem razeni jeste o neco spadnou)

1 reakcí na tento příspěvek podřazování

5.3.2010 v 10:50 | Nahoru | #27
pokud vim tak meziplyn je dobry proto aby se srovnaly rychlosti ozubenych kol, a min se opotrebovava prevodovka, ne?? tak jsem to aspon slysel ze spousty ruznych zdroju...

Naposledy editováno 05.03.2010 10:50:29

(reakce na) podřazování

5.3.2010 v 11:28 | Nahoru | #28
Cosmogagy> s vymacknutou spojkou je motor od prevodovky oddelen, takze zvysovani jeho otacek meziplynem nema na prevodovku vliv, a v okamziku pusteni spojky mas prece uz prerazeno, takze srovnavani rychlosti se odehrava ve spojce. Manualni srovnavani rychlosti ozubenych kol ma cenu resit az pri razeni bez pouziti spojky (napr. kratka plynova pauza pri odrazovani na okruhu)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podřazování

5.3.2010 v 11:33 | Nahoru | #29

MartasUS>Poporade s meziplynem az na dvojku. Na jednicku az nepodrazuju jinak jak tady dost lidi pise tak spojky jsou dneska fakt bytelny tak se neboj



Tak si kup nebo pujc nekdy poradnou motorku a ne zetor treba zx10r a bez se rozjizdet na 2ku
kdyz jednicku delam do 170ti

Dalsi zase neumi podrazovat a davat meziplyn no jo MOTORKARI

Naposledy editováno 05.03.2010 11:34:11

6 reakcí na tento příspěvek (reakce na) podřazování

5.3.2010 v 14:16 | Nahoru | #30

z-x-r>Tak si kup nebo pujc nekdy poradnou motorku a ne zetor treba zx10r a bez se rozjizdet na 2ku
kdyz jednicku delam do 170ti

Dalsi zase neumi podrazovat a davat meziplyn no jo MOTORKARI


Meziplyn na motorce je pičovina, to prostě nejde udělat (s vyjímkou řazení z 2 na 1) protože nemáš neutrál mezi kvaltama.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist