obracím se na vás s dotazem ohledně motocyklu Yamaha DragStar 650 a naší skvělé legislativy a pro mě jen těžko pochopitelných zákonů.
Již ztrácím nervy a nedokáži se orientovat.
Vždy jsem měl za to, že odjakživa (aspoň za mého působení v autoškole) platilo, že skupiny A se rozděluji na
Am
A1
Ao
A
A onen rozdíl mezi Ao a A je do 25kW NEBO do poměru výkon/hmotnost 0.16 kW/kg.
Tuto problematiku jsem řešil delší dobu právě kvůli již zmíněnému motocyklu. Všude jsem pochodil stejně (i v autoškole i ve sbírkách zákonu).
Zhrůzou zjišťuji, že se snad něco změnilo. Ovšem hrůza mi nekončí, ani když by vše zůstalo při starém.
Problém je v TP. Motocykl je sériový. bez jakýchkoliv úprav (nemyslím nyní vzhled ), může mi prosím někdo vysvětlit jak v TP někdo dospěl k hodnotě poměru výkon/hmotnost 0.18kW/kg při hodnotách:
výkon 29.4kW
hmotnost největší technicky přípustná 447kg
hmotnost soupravy 249kg
Neříkám, že mé matematické úkony ani kalkulačky nejsou nejlepší. Ovšem na onu hodnotu "0.18kW/kg" se nemohu dostat.
Dělám něco špatně ? :D
"29.4 / 447 = 0.066"
"29.4 / 249 = 0.12"
Cítím se jako Hůrvínek.
Prosím může mi někdo znalý našeho práva a matematických znalostí osvětlit můj problém? Je omyl na mé straně? Nerad bych svou "slibnou kariéru motorkáře" předčasně ukončil kvůli špatně vyloženému (z mé strany) zákonu.
Za všechny názory děkuji.
Bohužel ti to ale nepomůže, protože má přes 25kW.
V jednání je změna zákonu, kde by měl být limit 35kW ale myslím, že ještě hned tak platit nebude.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha DragStar 650 řidičské oprávnění Ao ?
czert>Pokud vím, tak v zákoně je skupina A25 popsána takto: Motockyl s maximálním výkonem do 25 KW a poměrem výkon/hmotnost 0,18 kW/kg. Pokud to tedy správně chápu, musíš splňovat obě hodnoty zároveň. Pokud to tak není, tak mě nekamenujte, ale myslim, že JO
Přesně tak, dříve bylo : Motockyl s maximálním výkonem do 25 KW NEBO poměrem výkon/hmotnost 0,18 kW/kg. Ake to nebo změnili na a.. už je to pár let z5
Já se řídíl těmito "ukazeteli":
plné znění zákona 361 / 2 000 sbírky
http://www.e-autoskola.cz/ridicsky-prukaz/
a několika dalšími stránkami autoškol.
Bohužel tedy zákon se asi obměnil a já to nezaregistroval : - (
Motocykl, který ma maximálku cca kolem 140km/h a já ho snad budu škrtit ... slušně bych své pocity jen těžko vyjádřil
Jo a ten zákon se měnil asi před rokem (jaro 2008)
Přeju hodně štěstí.A pokud budeš hledat,najdeš tady asi všechno,tenhle problém se tady řeší snad 5x denně
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha DragStar 650 řidičské oprávnění Ao ?
No i přes záporný výsledek, díky všem za odpovědi. Nějak to budu muset pořešit
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha DragStar 650 řidičské oprávnění Ao ?
Skywalker1>kosak72> Já bych viděl ještě třetí možnost .... přiject před jistou budovu v hlavním městě a někoho parádně nakopat ... bohužel ten věk pravda nemám. Takže nejspíš to bude chtít vážně zařídit jinak. Musim si to projít hlavou, zvážit všecky možnosti atd.
Tato varianta by nebyla k ničemu, neboť omezení pro Ao je max. 25 kW a 0,16 kW/kg podle platné Směrnice EU. Problém je v tom, že v prosinci 2006 byla vydána nová Směrnice 2006/126/ES, která zavádí novou skupinu A2 do 35 kW a poměr výkon/hmotnost do 0,2 kW/kg. Tato Směrnice má být aplikována členskými státy EU do 4 let od vydání, tedy do konce letošního roku. MD má tedy relativně čas se zavedením.
V tvém případě bych to ale skutečně řešil rozšířením na A bez omezení.
včerejším dnem jsem úspěšně absolvoval závěrečnou jízdu a tudíž, až mi vydají kus plastu, tak mohu opět beztrestně brázdit silnice naší společné vlasti a možná i jiných států
Majk1>já také dělal papíry na Ao ještě před tou "slavnou změnou". Bohužel to tě nikterak neochrání. Leda uposlechnout radu Wlastimila.
HonzaČ>Tak ono to přišlo dokonce z EU, tak to se snad vyjimečně musím těm hlavám na hoře omluvit. "Ještě, že v tý EU jsme ..., přináší to samý dobrý věci ".
Nakonec jsem to vážně rozšířením vyřešil.
Ještě jednou všem děkuji a přeji vám spoustu najetých kilometrů na vašich strojích