„…Když si koupil svůj motocykl, udělal první potenciálně fatální krok. Vybral si nejpopulárnější barvu motocyklu – černou (autorka z US pozn. překl.). Černá helma, bunda, kalhoty, boty a rukavice, vše černé aby se to hodilo k černému motocyklu. Černá ale může být také barva smrti a zármutku.
Černá, zdaleka nikoliv přátelská identifikujícící barva motorkářské komunity, je jezdcův největší nepřítel…Oblečte ho do černého od hlavy až k patě, posaďte na černý motocykl a stane se Neviditelným mužem. Je neviditelný až do poslední chvilky, a to je někdy příliš pozdě.
Typický řidič automobilu si není motocyklů vědom. A motocykl najednou objevivší se zdánlivě odnikud…Když se stane nehoda tohoto druhu, je to plechovkářova vina, nebo motorkářova vina? Vinní jsou oba, ale je to motorkář, kdo musí nést větší díl viny (pouze překládám zde). Učinil sám sebe téměř neviditelným, a ono to fungovalo. Rozhodl stát se Neviditelným mužem.
Mohl se stát místo toho Viditelným mužem a vyhnout se ceně kterou zaplatil? Ano, a jediné co by bylo třeba bylo udělat správná rozhodnutí počínaje výběrem barvy motocyklu…motorkář a motorka nemusí sice vypadat jako cirkusová mariongotka, ale zřetelné oblečení s reflexními prvky je nezbytnost…“
Konec překladu. Nikomu nic nevnucuju, je to jenom k zamyšlení. Fakta: u nehod nezaviněných motorkáři plechovkář v 8 případech z 10 motorkáře „neviděl“. Vimněte si někdy barvy helmy a kombošek těch našich nešťastných kolegů, které na hlavní sundali plechovkáři z vedlejší (nebo plechovkáři z protisměru při odbočování doleva). Závěrem znovu opakuju nikomu nic nevnucuju. Ale není pravda že „se proti tomu nedá nic dělat“.
wheels-in-motion.com/Articles.html
A denní svícení je taky takový dvousečný. Uznávám, že pro motorky je lepší, když auta nesvítěj, jsme pak líp vidět, to je bez debat. Na druhou stranu se mi x-krát stalo (jaro, podzim), že jedeš proti slunci, co je na horizontu a nevidíš ani hovno, a kdyby auta naproti nesvítila, tak nemáš šanci je vidět.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neviditelný muž
rancher>Švagr> ..citace je"... mít ve vozidle výstražnou vestu" ..., nikdo v tom návrhu tě nenutí mít jí na sobě,pokud jí budeš mít v brašně, pak jsi to splnil!
Nj, ale to je u aut. Ty mají poměrně větší kufr než motorky Tohle mi totiž nepříjde jako řešení. Měli by si s tím dát větší práci, a né jen dát povinně vesty a hotovka
1 reakcí na tento příspěvek Neviditelný muž
Hodnota článku +/- 0
fockewulf>tak když pojedeš 150, tak můžeš mít na hlavě modrý maják a stejně nabouráš, btw-ty barvy "za světlem" motorky nejdou vidět a helma je barevná hlavně zezadu a opět-z boku, ze předu je pexi většinou čiré.
Hodnota článku +/- 0
Kdo mluví o tom jet 150?! Co se sem se*eš s takovou mimózní poznámkou?! Je to míněno jako úvaha jestli ten kdo jede poctivě 50 nemá v případě nezaviněné nehody větší šanci na přežití ve výrazných hadrech (viz Papírování a nehody pro poučení). Btw mě staré SV650 svítí tak blbě že vesta JE vidět.
Hodnota odpovědi - 0
1 reakcí na tento příspěvek Neviditelný muž
1 reakcí na tento příspěvek Neviditelný muž
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neviditelný muž
TombaRider>Jak tady nekdo psal ze sviceni ve dne nema smysl, nesouhlasim, ten kdo dneska nesviti, je pro mne mnohem lepe prehlidnutelny nez ten kdo sviti. na jare sem chtel kupovat cernou bundu a sedou helmu, to asi neschvalujete co(
klidně si ji kup, když jede motorka s rozsvíceným světlem tak stejně každej vidí hovno jakou barvu oblečení máš na sobě...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neviditelný muž
dewwil>klidně si ji kup, když jede motorka s rozsvíceným světlem tak stejně každej vidí hovno jakou barvu oblečení máš na sobě...
tak máme i křižovatky a zadní taky tolik nešajní.
edit: když to vezmu z technický stránky věci, já si podle toho věci nevybírám a dálkou taky nesvítím, předpokládám že mě nevidí nikdo.
Naposledy editováno 11.02.2010 14:46:06