paolo_novy Přidat reklamu

Téma: koně nebo Nm
 
1.2.2010 v 08:48
Zdar tak mě napadla myšlenka, která mi nedala celý víkend spát.... co je vlastně využitelnější v běžným provozu velký výkon v koních nebo točivý moment...měl jsem Z1000 s 130k, mám s2r s cca 80k a zajímám se o Mt-01 cca 90k a 150Nm

2 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm

4.2.2010 v 10:16 | Nahoru | #181
SS124: ikdyz teda abych jen neprudil tak ten supercharger vypada moc pekne, jen se bojim ze do seriovyho motoru nasypes dily z S&S katalogu ... coz teda neznamena ze i to by dokazal kazdej... ale tipuju ze ten supercharger je taky nakej kit za tucny prachy, kdovi jestli do ridici jednotky uz neposles jen mapu od vyrobce, predpokladat ze tusis o cem vypovida AFR, EGT apod kdyz jak rikas "teorii neresis" ..nevim no..

(reakce na) koně nebo Nm

4.2.2010 v 10:24 | Nahoru | #182

assassin>SS124: ikdyz teda abych jen neprudil tak ten supercharger vypada moc pekne, jen se bojim ze do seriovyho motoru nasypes dily z S&S katalogu ... coz teda neznamena ze i to by dokazal kazdej... ale tipuju ze ten supercharger je taky nakej kit za tucny prachy, kdovi jestli do ridici jednotky uz neposles jen mapu od vyrobce, predpokladat ze tusis o cem vypovida AFR, EGT apod kdyz jak rikas "teorii neresis" ..nevim no..



taky bych to tak videl.. aneb takova grease monkey
ale treba se pleteme a kluk si nechava vyrabet pisty a komponenty motoru podle svoji specifikace

(reakce na) koně nebo Nm

4.2.2010 v 10:31 | Nahoru | #183
pylot> udelane to tu je hezky-chtel bych to videt zmereny na brzde nic vic brzda je pro mne srovnani u nas v USA nebo jinde moje dyna jsou srovnatelny napr s HD LATUS(30tis upravenejch motoru).Dyno je dvoulitr s prochargerem-nepotrebuju vedet kdy radit je toho tam dost od nuly a kroutak jde do kopce a o tom to je.Sestku nebo litr muzes dopocitat jak chces(tisice N na pace)me staci ty stovky co merim,a ver mi ze pokud nedas dve kila na bench a kilo na bicak tak se z tech zmerenejch 200 Nm podelas.Jo a to foukam jen 14 PSI.Posli telefon zavolam sam.

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

4.2.2010 v 10:38 | Nahoru | #184
assassin> muzem pokecat jak jsem to tam nasypal z katalogu pindy na netu umi kazdej ,muzem si dat par kontrolnich otazek co se HD tyce http://www.youtube.com/ferina44 jo to je muj kanal jsem ze Strakonic jestli tu nekoho znas tak se poptej.777208601

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

4.2.2010 v 11:21 | Nahoru | #185

SS124>assassin> muzem pokecat jak jsem to tam nasypal z katalogu pindy na netu umi kazdej ,muzem si dat par kontrolnich otazek co se HD tyce http://www.youtube.com/ferina44 jo to je muj kanal jsem ze Strakonic jestli tu nekoho znas tak se poptej.777208601



ja nerad telefonuju takze tak asi ne, ale treba se nekdy potkame do strakonic to nemam tak daleko... reci na netu umi kazdej to je jasny ... ty jsi treba postavil kupu silnejch motoru na HD ja ani jeden .. jenze z toho co pises mi proste prijde ze mas mezery v teorii, kdyz vim jak co funguje tak tech X postavenejch motoru dotahnu praxi za chvili.. ale nakej vyvoj kdyz neznas teorii se ocekavt neda, nebo jsou to roky pokusu a omylu...

ad to mereni na brzde - "nic vic brzda je pro me srovnani" ja mluvim o tom ze brzda meri dost zavisle na obsluze, at uz to obsluha ovlivnuje vedome nebo nevedome.. a proste treba to ze kroutak co mas v grafu je to co je na kole a ze prevody nehraji roli je pro me zasadni neznalost ze ktere se mi tezko prechazi k tomu ze jinak dokazes napocitat vse kolem preplnovani.. sestavit mapy predstihu a dodavky paliva v zavislosti na namerene hodnote lambda a teplote vyfukovych plynu, ze dokazes spocitat zmeny kompresniho pomeru ktery jsou nutny pro preplnovani motoru atd atd... pri prestavbe atmosferickyho motoru na preplnovanej je kupa vypoctu ktere se daji mozna strelit od oka.. ale i tak si myslim ze to nejde bez znalosti principu...

a to ze jestli nezvednu 200na bench tak se poseru ze zatahu nfouknuteho haryka? dalsi drsna hlaska kluku co sedlaj prave americke zelezo... to jak motorka zrychluje ma jeden zakladni slabejclanek a to je prenos momentu pneumatikou na asfalt.. temer zasadni vliv na tenhle prenos ma soucinitel treni guma-asfalt a ten je u vsech motorek temer stejnej... takze tah za riditka je jasne limitovanej timhle a jediny cim me muze prekvapit proti obyc strojim na kterejch sem jezdil je ze se zvedne na zadni ve vetsi rychlosti, nebo ze utrhne kolo a

(reakce na) koně nebo Nm

4.2.2010 v 11:51 | Nahoru | #186
assassin>
To je zas nejaka provokace, spis nez grease tak poor a spise nez monkey, tak fish

1 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm

4.2.2010 v 11:51 | Nahoru | #187
Tak jsem mel trictvrtehodinovej hovor a praktickejch zkusenosti ma nejspis opravdu hodne a co se tyce HD motoru tak je docela nabusenej znalostma ale v ty teorii nejaky mezery budou. A taky bude problem v tom ze jeden o koze a druhej o voze. Ono nekdy se teorie s praxi srovnava docela tezko.

Nejvic by me zajimalo jak je to s tou brzdou od dynojetu a s tim ze je dimenzovana akorat do 1150Nm coz mi prijde blbost nebot by to nezvladlo nejspis odbrzdit ani kdejaky gixero s upravenejma prevodama.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

4.2.2010 v 11:52 | Nahoru | #188
assassin> klidne to s tebou proberu ja problem nemam, a s mejma masinama a motorama taky ne a na invektivy hlavonozcu reaguju pravda drsne - " kdyz je kun svine ty musis bejt dvakrat takova".Vypadas jako vzdelanec tak by ses pul hod hovoru nemusel bat,posli tvuj klidne do tebe tech par minut vrazim.

(reakce na) koně nebo Nm

4.2.2010 v 12:24 | Nahoru | #189

pylot>Tak jsem mel trictvrtehodinovej hovor a praktickejch zkusenosti ma nejspis opravdu hodne a co se tyce HD motoru tak je docela nabusenej znalostma ale v ty teorii nejaky mezery budou. A taky bude problem v tom ze jeden o koze a druhej o voze. Ono nekdy se teorie s praxi srovnava docela tezko.

Nejvic by me zajimalo jak je to s tou brzdou od dynojetu a s tim ze je dimenzovana akorat do 1150Nm coz mi prijde blbost nebot by to nezvladlo nejspis odbrzdit ani kdejaky gixero s upravenejma prevodama.



zalezi co je ta brzda zac, pokud je to bez retarderu tak me nenapada jedinej duvod proc by to bylo "omezene" jasne opet je tam limitujici prenos guma-valec ..ale kdyz je tam vic nez prenesu gumou na valec tak proste gumu znicim...

pokud ma i retarder tak tam je to jasny, tam pak bude dokonce nejak vymezena pracovni oblast, tzn ze treba ve 50kmh ubrzdis 40kW, a az ve 200kmh ubrzdis 100kW apod to same tenzometr kterej bude merit moment na retarderu bude mit taky nakej merici rozsah...

prevazne se ale udava max vykon a rychlost (tzn otacky valce) protoze to bude stezejni pro namahani soucasti brzdy...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

4.2.2010 v 12:35 | Nahoru | #190

SS124>assassin> klidne to s tebou proberu ja problem nemam, a s mejma masinama a motorama taky ne a na invektivy hlavonozcu reaguju pravda drsne - " kdyz je kun svine ty musis bejt dvakrat takova".Vypadas jako vzdelanec tak by ses pul hod hovoru nemusel bat,posli tvuj klidne do tebe tech par minut vrazim.



no ja kdyz telefonuju tak mi uplne vypne mozek.. nedokazu se soustredit na nic jineho.. treba v aute nemuzu telefonovat... takze si moc nepokecam:) kdyz neco resim po telefonu, vyslechnu si problem, polozim a promyslim si to a kdyz me napadne reseni volam zpet:) (tim se ale neschovam pred diskuzi, az bude pocasi na jezdeni na motorce tak se klidne stavim ve strakonicich a na tvou dilnu nebo motorky se rad podivam, preplnovani me posledni dobou docela zajima)

jen nevim o cem bysme hovorili, ja verim tomu ze delas dobre svou praci a stavis perfektni motorky.. jestli si dily sam navrhujes a vyrabis nebo kupujes ze statu a montujes z nich je detail a me je vicemene jedno jak to je... ja mam jenom takovej blbej zvyk snazit se tu uvadet na pravou miru jiste teoreticke nesmysly co se traduji.. jak pracuje brzda, co meri atd ... neb se diskuzi k tomu dopatrat, ve vzdelani mam mezery a snazim se je doplnit :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

4.2.2010 v 14:03 | Nahoru | #191

SiSpo>Tak jsem si dovolil, k již zde kolujícímu odkazu 2 motorky přidat na víc...


Neměl bys tam takový krásný graf i na litrové varadero 08 vs FZS600 01? To bys mi udělal velikou radost. Když totiž někomu říkám, že fazer jezdil líp než varan, tak se na mě dívá jak na cvoka. Prý přece litr musí jet líp, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

4.2.2010 v 14:14 | Nahoru | #192
assassin> http://www.facebook...ile.php?ref=nameamp; id=100000422705171
zed mam verejnou v hd fotkach jsou masiny ode mne,kontakt na mne mas treba to bude mit pro mne prinos,to krmeni prochargerem mam docela zmakly a mapu nahrubo s bezpecnym afr udelam napockani-staci mi jen ta puvodni bez krmeni samozrejme mluvim o HD.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

4.2.2010 v 14:30 | Nahoru | #193

SS124>assassin> http://www.facebook...ile.php?ref=nameamp; id=100000422705171
zed mam verejnou v hd fotkach jsou masiny ode mne,kontakt na mne mas treba to bude mit pro mne prinos,to krmeni prochargerem mam docela zmakly a mapu nahrubo s bezpecnym afr udelam napockani-staci mi jen ta puvodni bez krmeni samozrejme mluvim o HD.



jaky pouzivas ridici jednotky?ne kazda umi pracovat s pretlakovou mapou.

(reakce na) koně nebo Nm

4.2.2010 v 14:53 | Nahoru | #194
Murkin> SERT , PC III USB , Thunder Max,

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

4.2.2010 v 14:54 | Nahoru | #195

Murkin>jaky pouzivas ridici jednotky?ne kazda umi pracovat s pretlakovou mapou.



tipuju power commandera ...aha tak dlouho jsem premejslel az uz je tu odpoved...

projizdel sem stranky prochargeru a info kloudne zadne takovy ty marketingovy kouzla ala grafy.. srovnani toho jak se vzduch u prochargeru neohreje ale u rootsu apod jo v poznamce u ostatnich ze jsou bez intercooleru... to fakt je srovnani jak blazen a v tomhle duchu je to pord dokola.. jakoze supercharger nespotrebuje palivo navic pri bezne jizde proti NA apod..

chapu ze je zatim seriozni technika, ale proc stranky a letaky co to maj prodat lidem musi obsahovat tyhle marketingovy blaboly... uz sem na to alergickej.. ono teda s technickou vzdelanosti lidi je to uplne jedno..

Naposledy editováno 04.02.2010 15:02:59

(reakce na) koně nebo Nm

4.2.2010 v 15:21 | Nahoru | #196
assassin> tadywww.v-twinforum.com/forums/procharger/121332-procharger-superchargers.html je nejvic otazek a odpovedi,kdyz to jede ve vakuu(TP3% 110km/h ,TP7% 200km/h) a tak dvakkrat trikrat boost 6PSI tak u my(1830ccm) to slo z cca z 5 na 6l,na nedodelanej mape ( afr 7) jsem mel cca 10 .no pain,no gain

(reakce na) koně nebo Nm

4.2.2010 v 15:25 | Nahoru | #197
kov> osobně se domnívám, že graf 1 převodové stupně a osy x,y (Otáčky motoru, Kroutící moment) není zcela pravý, podle mně místo otáček motoru by se hodil údaj čas - přece jen každá motorka udělá z volnoběhu na např. 5000 ot./min. za úplně jiný čas - ale jestli kecám opravte mne (k tomu času by se asi i hodila na druhou osu rychlost).

Víš v čem je problém, já Ti klidně ten dokument v Excelu pošlu, nebo klidně večer Ti tam Varana přibouchnu, ale to bych musel vědět jaký má krouťák motoru v různých otáčkách, Stroma a Transalpa jsem odčítal z jednoho grafu z brzdy na netu a pak ještě ty převodový poměry (ty jsou jinak většinou v manuálu).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

4.2.2010 v 15:33 | Nahoru | #198

kov>Neměl bys tam takový krásný graf i na litrové varadero 08 vs FZS600 01? To bys mi udělal velikou radost. Když totiž někomu říkám, že fazer jezdil líp než varan, tak se na mě dívá jak na cvoka. Prý přece litr musí jet líp, ne?



njn zazitych je spousta nesmyslu, terba ze dvouvalec ma kroutak jak svina a 4valec je vyhonenej srac bez kroutaku, pritom 4valec ma vyrovnany kroutak skoro v celym otackovym spektru s maximem nekde za polovinou otacek, treba v 3tis muze mit uz 75% maxima. dvouval ma maximum hodne nizko, ale od strednich otacek uz vadne a nahore nema vubec nic, proto maj obe koncepce uplne jiny zprevodovani. dvouval musi mit voleny prevody tak, aby stale vyuzival maximalniho kroutaku, nizky stupne maj kratky, protoze jinak by neslo jet pomalu treba po meste, kde teprve novy strikacky nekaslou i tak si ale o pruznosti vicevalce muzou z principu jen nechat zdat. ctyrval ma nizky stupne hodne odsazeny, protoze dokaze v sirokym spektru tahnout s dobrym krouticim momentem a smerem k vyssim stupnum se kvalty priblizujou aby se vyuzilo vysokyho vykonu nahore. To ze jsou oblibeny dvouvaly je hlavne kvuli prubehu zprevodovani a pocitove vyraznym zmenam v zatahu, vicevalec tahne uplne stejne ale tak stabilne tahne, ze vubec neprijde, ze by to jelo rychle. Napada me trivialni srovnani dvou dnes slabych motorek, moje babka XJ650(72k/230kg 5Q) a kamaradova GPZ500(60k/195kg 6Q), papirove a i skutecne na maximalku skoro stejny, ale na zrychleni od 2ky jede lip 4valec i pres handycap 5Q prevodovky, 35kg nadvahy a kardanu. Pocitove to moc nejede, pri presednuti na 2-valec se zda, ze ten znatelne taha za riditka a pritom nevyhraje. Nakonec taky takovy SBK je dukazem tohohle tvrzeni, proc maji dvouvalce vyssi objem? Ano je to zavodni nasazeni, ale princip je stejnej. Na sportovni jizdu verim, ze to je prijemny, jak dvouvalec taha ze zatacky, ale na silnicni cestovani bych ja konkretne nic jinyho jak 4valec nechtel.

(reakce na) koně nebo Nm

4.2.2010 v 19:01 | Nahoru | #199

Jindra650>njn zazitych je spousta nesmyslu, terba ze dvouvalec ma kroutak jak svina a 4valec je vyhonenej srac bez kroutaku, pritom 4valec ma vyrovnany kroutak skoro v celym otackovym spektru s maximem nekde za polovinou otacek, treba v 3tis muze mit uz 75% maxima. dvouval ma maximum hodne nizko, ale od strednich otacek uz vadne a nahore nema vubec nic, proto maj obe koncepce uplne jiny zprevodovani. dvouval musi mit voleny prevody tak, aby stale vyuzival maximalniho kroutaku, nizky stupne maj kratky, protoze jinak by neslo jet pomalu treba po meste, kde teprve novy strikacky nekaslou i tak si ale o pruznosti vicevalce muzou z principu jen nechat zdat. ctyrval ma nizky stupne hodne odsazeny, protoze dokaze v sirokym spektru tahnout s dobrym krouticim momentem a smerem k vyssim stupnum se kvalty priblizujou aby se vyuzilo vysokyho vykonu nahore. To ze jsou oblibeny dvouvaly je hlavne kvuli prubehu zprevodovani a pocitove vyraznym zmenam v zatahu, vicevalec tahne uplne stejne ale tak stabilne tahne, ze vubec neprijde, ze by to jelo rychle. Napada me trivialni srovnani dvou dnes slabych motorek, moje babka XJ650(72k/230kg 5Q) a kamaradova GPZ500(60k/195kg 6Q), papirove a i skutecne na maximalku skoro stejny, ale na zrychleni od 2ky jede lip 4valec i pres handycap 5Q prevodovky, 35kg nadvahy a kardanu. Pocitove to moc nejede, pri presednuti na 2-valec se zda, ze ten znatelne taha za riditka a pritom nevyhraje. Nakonec taky takovy SBK je dukazem tohohle tvrzeni, proc maji dvouvalce vyssi objem? Ano je to zavodni nasazeni, ale princip je stejnej. Na sportovni jizdu verim, ze to je prijemny, jak dvouvalec taha ze zatacky, ale na silnicni cestovani bych ja konkretne nic jinyho jak 4valec nechtel.

Přesně tak to je!Vystihl jsi to velmi dobře!

Naposledy editováno 04.02.2010 19:02:11

(reakce na) koně nebo Nm

4.2.2010 v 19:20 | Nahoru | #200
Jindra650> Asi to tak bude. Jak už jsem to psal jednou výš.... V Alpách jsem dával na dvojku s fazerem zatáčky, které jsem další rok s Varaderem musel jet na jedničku. Při stejné zátěži. Při předjíždění dlohého kamionu měl fazer taky navrch. Tolik co musím řadit na Varanovi jsem s Fazerem ani nemusel, nebo je to možná nastejno. To by musel mít varan litrový čtyřválcový motor... I když ani to do budoucna není vyločené. Možná to strejda Honda s tím novým motorem V4 nějak vykoumá. Už jsem o tom slyšel nějakou fámu.
Ještě že má varan jiné kvality, jinak by šel z domu

koně nebo Nm

4.2.2010 v 19:28 | Nahoru | #201
jednoznačně krou´ták, výkon je v podstatě číslo na papíře, takže čim větší krouťák, tim líp

1 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm

4.2.2010 v 19:53 | Nahoru | #202
Při dnešních výkonech je to úplně jedno.Jenže lidi jsou čím dál rozežranější.Já to neřeším.Pro mě je důležitý záběr odspoda,a nahoře si to může vadnout jak chce.Přes šest tisíc nechodím.

1 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm

4.2.2010 v 19:57 | Nahoru | #203
no já teda nevim ale řeči o tom že dvouválec umírá a ve vyšších otáčkách nejede se mně zdají celkem zcestný, jasně to dokazují grafy

Buell 1125R


Buell XB12R


Ducati 999


RSV jak tady někdo dával tak ať mě majitel grafu nelynčuje
[img]

a myslim že je tam jasně vidět u kolika válců je většina kroutáku už skoro od volnoběhu

závěrem bych rád prezentoval úvahu, že na mašině jezdím kvůli vlastnímu pocitu a ne kvůli stopkám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

4.2.2010 v 20:39 | Nahoru | #204
memphis.unv> ,,závěrem bych rád prezentoval úvahu, že na mašině jezdím kvůli vlastnímu pocitu a ne kvůli stopkám"
Jasné, ale o čem bys tu chtěl celou zimu tlachat?

(reakce na) koně nebo Nm

4.2.2010 v 21:05 | Nahoru | #205
kov> však tohle někdo řekně vždycky a "diskutuje" se dál

noa navíc předstírám že nevím že jsou lidi kteří mají radši časy nebo chování R4

Naposledy editováno 04.02.2010 21:08:42

koně nebo Nm

4.2.2010 v 22:05 | Nahoru | #206
A tohle je taky pověra: Já jsem slyšel, že když člověk dá motor odbrzdit na brzdu, tak prej zažije doslova utrpení, jaký za normální proběhu ne. Tak jak...

1 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm

4.2.2010 v 22:38 | Nahoru | #207
ja vedel ze tohle tema bude jeste dobry

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

4.2.2010 v 22:44 | Nahoru | #208

Lobo>ja vedel ze tohle tema bude jeste dobry



Vic nez to!
SS124 ucinil revolucni prulom, kdyz prohlasil ze moment nezavisi na prevodech a tudiz veskere prevodovky jsou od nynejska bez uzitku, jelikoz to byla doposud jejich primarni funkce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

4.2.2010 v 22:50 | Nahoru | #209
Dawe02> SS124 neni teoretik ale praktik a i kdyz mozna nema vsechno propocitany tak to vypada ze mu to jde a ze co dela dela dobre a rad.

(reakce na) koně nebo Nm

4.2.2010 v 22:55 | Nahoru | #210
pylot> jiste, muze byt. Ale tady placal kraviny.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist