2 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm
assassin>SS124: ikdyz teda abych jen neprudil tak ten supercharger vypada moc pekne, jen se bojim ze do seriovyho motoru nasypes dily z S&S katalogu ... coz teda neznamena ze i to by dokazal kazdej... ale tipuju ze ten supercharger je taky nakej kit za tucny prachy, kdovi jestli do ridici jednotky uz neposles jen mapu od vyrobce, predpokladat ze tusis o cem vypovida AFR, EGT apod kdyz jak rikas "teorii neresis" ..nevim no..
taky bych to tak videl.. aneb takova grease monkey
ale treba se pleteme a kluk si nechava vyrabet pisty a komponenty motoru podle svoji specifikace
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm
SS124>assassin> muzem pokecat jak jsem to tam nasypal z katalogu pindy na netu umi kazdej ,muzem si dat par kontrolnich otazek co se HD tyce http://www.youtube.com/ferina44 jo to je muj kanal jsem ze Strakonic jestli tu nekoho znas tak se poptej.777208601
ja nerad telefonuju takze tak asi ne, ale treba se nekdy potkame do strakonic to nemam tak daleko... reci na netu umi kazdej to je jasny ... ty jsi treba postavil kupu silnejch motoru na HD ja ani jeden .. jenze z toho co pises mi proste prijde ze mas mezery v teorii, kdyz vim jak co funguje tak tech X postavenejch motoru dotahnu praxi za chvili.. ale nakej vyvoj kdyz neznas teorii se ocekavt neda, nebo jsou to roky pokusu a omylu...
ad to mereni na brzde - "nic vic brzda je pro me srovnani" ja mluvim o tom ze brzda meri dost zavisle na obsluze, at uz to obsluha ovlivnuje vedome nebo nevedome.. a proste treba to ze kroutak co mas v grafu je to co je na kole a ze prevody nehraji roli je pro me zasadni neznalost ze ktere se mi tezko prechazi k tomu ze jinak dokazes napocitat vse kolem preplnovani.. sestavit mapy predstihu a dodavky paliva v zavislosti na namerene hodnote lambda a teplote vyfukovych plynu, ze dokazes spocitat zmeny kompresniho pomeru ktery jsou nutny pro preplnovani motoru atd atd... pri prestavbe atmosferickyho motoru na preplnovanej je kupa vypoctu ktere se daji mozna strelit od oka.. ale i tak si myslim ze to nejde bez znalosti principu...
a to ze jestli nezvednu 200na bench tak se poseru ze zatahu nfouknuteho haryka? dalsi drsna hlaska kluku co sedlaj prave americke zelezo... to jak motorka zrychluje ma jeden zakladni slabejclanek a to je prenos momentu pneumatikou na asfalt.. temer zasadni vliv na tenhle prenos ma soucinitel treni guma-asfalt a ten je u vsech motorek temer stejnej... takze tah za riditka je jasne limitovanej timhle a jediny cim me muze prekvapit proti obyc strojim na kterejch sem jezdil je ze se zvedne na zadni ve vetsi rychlosti, nebo ze utrhne kolo a
1 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm
Nejvic by me zajimalo jak je to s tou brzdou od dynojetu a s tim ze je dimenzovana akorat do 1150Nm coz mi prijde blbost nebot by to nezvladlo nejspis odbrzdit ani kdejaky gixero s upravenejma prevodama.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm
pylot>Tak jsem mel trictvrtehodinovej hovor a praktickejch zkusenosti ma nejspis opravdu hodne a co se tyce HD motoru tak je docela nabusenej znalostma ale v ty teorii nejaky mezery budou. A taky bude problem v tom ze jeden o koze a druhej o voze. Ono nekdy se teorie s praxi srovnava docela tezko.
Nejvic by me zajimalo jak je to s tou brzdou od dynojetu a s tim ze je dimenzovana akorat do 1150Nm coz mi prijde blbost nebot by to nezvladlo nejspis odbrzdit ani kdejaky gixero s upravenejma prevodama.
zalezi co je ta brzda zac, pokud je to bez retarderu tak me nenapada jedinej duvod proc by to bylo "omezene" jasne opet je tam limitujici prenos guma-valec ..ale kdyz je tam vic nez prenesu gumou na valec tak proste gumu znicim...
pokud ma i retarder tak tam je to jasny, tam pak bude dokonce nejak vymezena pracovni oblast, tzn ze treba ve 50kmh ubrzdis 40kW, a az ve 200kmh ubrzdis 100kW apod to same tenzometr kterej bude merit moment na retarderu bude mit taky nakej merici rozsah...
prevazne se ale udava max vykon a rychlost (tzn otacky valce) protoze to bude stezejni pro namahani soucasti brzdy...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm
SS124>assassin> klidne to s tebou proberu ja problem nemam, a s mejma masinama a motorama taky ne a na invektivy hlavonozcu reaguju pravda drsne - " kdyz je kun svine ty musis bejt dvakrat takova".Vypadas jako vzdelanec tak by ses pul hod hovoru nemusel bat,posli tvuj klidne do tebe tech par minut vrazim.
no ja kdyz telefonuju tak mi uplne vypne mozek.. nedokazu se soustredit na nic jineho.. treba v aute nemuzu telefonovat... takze si moc nepokecam:) kdyz neco resim po telefonu, vyslechnu si problem, polozim a promyslim si to a kdyz me napadne reseni volam zpet:) (tim se ale neschovam pred diskuzi, az bude pocasi na jezdeni na motorce tak se klidne stavim ve strakonicich a na tvou dilnu nebo motorky se rad podivam, preplnovani me posledni dobou docela zajima)
jen nevim o cem bysme hovorili, ja verim tomu ze delas dobre svou praci a stavis perfektni motorky.. jestli si dily sam navrhujes a vyrabis nebo kupujes ze statu a montujes z nich je detail a me je vicemene jedno jak to je... ja mam jenom takovej blbej zvyk snazit se tu uvadet na pravou miru jiste teoreticke nesmysly co se traduji.. jak pracuje brzda, co meri atd ... neb se diskuzi k tomu dopatrat, ve vzdelani mam mezery a snazim se je doplnit :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm
SiSpo>Tak jsem si dovolil, k již zde kolujícímu odkazu 2 motorky přidat na víc...
Neměl bys tam takový krásný graf i na litrové varadero 08 vs FZS600 01? To bys mi udělal velikou radost. Když totiž někomu říkám, že fazer jezdil líp než varan, tak se na mě dívá jak na cvoka. Prý přece litr musí jet líp, ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm
zed mam verejnou v hd fotkach jsou masiny ode mne,kontakt na mne mas treba to bude mit pro mne prinos,to krmeni prochargerem mam docela zmakly a mapu nahrubo s bezpecnym afr udelam napockani-staci mi jen ta puvodni bez krmeni samozrejme mluvim o HD.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm
SS124>assassin> http://www.facebook...ile.php?ref=nameamp; id=100000422705171
zed mam verejnou v hd fotkach jsou masiny ode mne,kontakt na mne mas treba to bude mit pro mne prinos,to krmeni prochargerem mam docela zmakly a mapu nahrubo s bezpecnym afr udelam napockani-staci mi jen ta puvodni bez krmeni samozrejme mluvim o HD.
jaky pouzivas ridici jednotky?ne kazda umi pracovat s pretlakovou mapou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm
Murkin>jaky pouzivas ridici jednotky?ne kazda umi pracovat s pretlakovou mapou.
tipuju power commandera ...aha tak dlouho jsem premejslel az uz je tu odpoved...
projizdel sem stranky prochargeru a info kloudne zadne takovy ty marketingovy kouzla ala grafy.. srovnani toho jak se vzduch u prochargeru neohreje ale u rootsu apod jo v poznamce u ostatnich ze jsou bez intercooleru... to fakt je srovnani jak blazen a v tomhle duchu je to pord dokola.. jakoze supercharger nespotrebuje palivo navic pri bezne jizde proti NA apod..
chapu ze je zatim seriozni technika, ale proc stranky a letaky co to maj prodat lidem musi obsahovat tyhle marketingovy blaboly... uz sem na to alergickej.. ono teda s technickou vzdelanosti lidi je to uplne jedno..
Naposledy editováno 04.02.2010 15:02:59
Víš v čem je problém, já Ti klidně ten dokument v Excelu pošlu, nebo klidně večer Ti tam Varana přibouchnu, ale to bych musel vědět jaký má krouťák motoru v různých otáčkách, Stroma a Transalpa jsem odčítal z jednoho grafu z brzdy na netu a pak ještě ty převodový poměry (ty jsou jinak většinou v manuálu).
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm
kov>Neměl bys tam takový krásný graf i na litrové varadero 08 vs FZS600 01? To bys mi udělal velikou radost. Když totiž někomu říkám, že fazer jezdil líp než varan, tak se na mě dívá jak na cvoka. Prý přece litr musí jet líp, ne?
njn zazitych je spousta nesmyslu, terba ze dvouvalec ma kroutak jak svina a 4valec je vyhonenej srac bez kroutaku, pritom 4valec ma vyrovnany kroutak skoro v celym otackovym spektru s maximem nekde za polovinou otacek, treba v 3tis muze mit uz 75% maxima. dvouval ma maximum hodne nizko, ale od strednich otacek uz vadne a nahore nema vubec nic, proto maj obe koncepce uplne jiny zprevodovani. dvouval musi mit voleny prevody tak, aby stale vyuzival maximalniho kroutaku, nizky stupne maj kratky, protoze jinak by neslo jet pomalu treba po meste, kde teprve novy strikacky nekaslou i tak si ale o pruznosti vicevalce muzou z principu jen nechat zdat. ctyrval ma nizky stupne hodne odsazeny, protoze dokaze v sirokym spektru tahnout s dobrym krouticim momentem a smerem k vyssim stupnum se kvalty priblizujou aby se vyuzilo vysokyho vykonu nahore. To ze jsou oblibeny dvouvaly je hlavne kvuli prubehu zprevodovani a pocitove vyraznym zmenam v zatahu, vicevalec tahne uplne stejne ale tak stabilne tahne, ze vubec neprijde, ze by to jelo rychle. Napada me trivialni srovnani dvou dnes slabych motorek, moje babka XJ650(72k/230kg 5Q) a kamaradova GPZ500(60k/195kg 6Q), papirove a i skutecne na maximalku skoro stejny, ale na zrychleni od 2ky jede lip 4valec i pres handycap 5Q prevodovky, 35kg nadvahy a kardanu. Pocitove to moc nejede, pri presednuti na 2-valec se zda, ze ten znatelne taha za riditka a pritom nevyhraje. Nakonec taky takovy SBK je dukazem tohohle tvrzeni, proc maji dvouvalce vyssi objem? Ano je to zavodni nasazeni, ale princip je stejnej. Na sportovni jizdu verim, ze to je prijemny, jak dvouvalec taha ze zatacky, ale na silnicni cestovani bych ja konkretne nic jinyho jak 4valec nechtel.
Jindra650>njn zazitych je spousta nesmyslu, terba ze dvouvalec ma kroutak jak svina a 4valec je vyhonenej srac bez kroutaku, pritom 4valec ma vyrovnany kroutak skoro v celym otackovym spektru s maximem nekde za polovinou otacek, treba v 3tis muze mit uz 75% maxima. dvouval ma maximum hodne nizko, ale od strednich otacek uz vadne a nahore nema vubec nic, proto maj obe koncepce uplne jiny zprevodovani. dvouval musi mit voleny prevody tak, aby stale vyuzival maximalniho kroutaku, nizky stupne maj kratky, protoze jinak by neslo jet pomalu treba po meste, kde teprve novy strikacky nekaslou i tak si ale o pruznosti vicevalce muzou z principu jen nechat zdat. ctyrval ma nizky stupne hodne odsazeny, protoze dokaze v sirokym spektru tahnout s dobrym krouticim momentem a smerem k vyssim stupnum se kvalty priblizujou aby se vyuzilo vysokyho vykonu nahore. To ze jsou oblibeny dvouvaly je hlavne kvuli prubehu zprevodovani a pocitove vyraznym zmenam v zatahu, vicevalec tahne uplne stejne ale tak stabilne tahne, ze vubec neprijde, ze by to jelo rychle. Napada me trivialni srovnani dvou dnes slabych motorek, moje babka XJ650(72k/230kg 5Q) a kamaradova GPZ500(60k/195kg 6Q), papirove a i skutecne na maximalku skoro stejny, ale na zrychleni od 2ky jede lip 4valec i pres handycap 5Q prevodovky, 35kg nadvahy a kardanu. Pocitove to moc nejede, pri presednuti na 2-valec se zda, ze ten znatelne taha za riditka a pritom nevyhraje. Nakonec taky takovy SBK je dukazem tohohle tvrzeni, proc maji dvouvalce vyssi objem? Ano je to zavodni nasazeni, ale princip je stejnej. Na sportovni jizdu verim, ze to je prijemny, jak dvouvalec taha ze zatacky, ale na silnicni cestovani bych ja konkretne nic jinyho jak 4valec nechtel.
Přesně tak to je!Vystihl jsi to velmi dobře!Naposledy editováno 04.02.2010 19:02:11
Ještě že má varan jiné kvality, jinak by šel z domu
1 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm
1 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm
Buell 1125R
Buell XB12R
Ducati 999
RSV jak tady někdo dával tak ať mě majitel grafu nelynčuje
[img]
a myslim že je tam jasně vidět u kolika válců je většina kroutáku už skoro od volnoběhu
závěrem bych rád prezentoval úvahu, že na mašině jezdím kvůli vlastnímu pocitu a ne kvůli stopkám
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm
Jasné, ale o čem bys tu chtěl celou zimu tlachat?
1 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm
Lobo>ja vedel ze tohle tema bude jeste dobry
Vic nez to!
SS124 ucinil revolucni prulom, kdyz prohlasil ze moment nezavisi na prevodech a tudiz veskere prevodovky jsou od nynejska bez uzitku, jelikoz to byla doposud jejich primarni funkce.