koupil jsem ji za 49tis + jsem do ní nastrkal spostu nových věcí, jako řetězovku, filtr, všechny oleje, gufera, destičky brzdový ap.
Poraďte co mám dělat?
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího
Chlapy, jenže já na tu syntetiku nenajel 500km. Měnil jsem to prový za Q8mičku taky co bylo předtím, abych nemusel měnit i omlejovej filtr, protože se olejovej filtr mění za dvě výměny oleje.
Dneska jedu z Prahy domů a pak rovnou za mechanikem a fotky sem dám.
A i kdyby to udělal ten novej olej, tak budou ucpaný kanálky, ne? Tak toho si všimnu...
Kdyby to bylo tím olejem, tak se ale přidře hlavně klika ne?
I ta Qosmička má přísady na rozpouštění nečistot v motoru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího
Syntetika nemůže být řidší, notak pánové, 10W-40 je viskozita! A co je vyskozita? Když tam má být 10w-40 a bylo tam 10W-40 tak předpokládámže to asi bude stejně řídké.
Ten mechanik dělá v servise v Suzuce a tohle dělá doma jako přívydělek
Jo a věř těm co říkají :--filtr při každé výměně,--nelej syntetiku do staré vrány,--nechoď s tím vším ještě k soudu.
Tak s tímhle tvrzením bych byl kurevsky opatrnej, to je fakt a doslovně motor od motoru:
Před časem jsme se tady o tom dohadovali, někteří ob jednu výměnu, někteří se dohadovali že každou. S někým jsem se tady dostal do sporu ohledně GPZ-ka pětikila, on citovatl svůj manuál, já taky a to se jednalo o originál manuály. Pak jsem zabrousil do Haynese a ejhle: motory do roku výroby XY výměna oleje každých 10.000, výměna filtru každých 10.000, tedy každou výměnu. Motory od tohoto roku výroby: olej 6.000, filtr 12.000, tedy ob výměnu. Je to tam snad dokonce "rozparcelovaný" i přesně podle výrobních čísel motoru a provedení Evropa a USA. Znovu podotýkám že se jedná o fakt stejný motory. U těchto motorů se to lámalo někdy v druhé polovině devadesátých let. Ten Tvůj motor je z roku 1992, takže jestli nemáš skutečně originál manuál tak bych se ani do budoucna vůbec ani nesnažil přemejšlet o takovejch experimentech jako výměna filtru ob jednu výměnu oleje.
Přitom další věc: Ty jsi se spolehnul na to, že on Ti řekl, že je vyměněnej filtr, a co Ti řekl o tom guferu a o těch brzdovejch deskách? Když kupuju cokoliv staršího, tak po najetí nějakýho jednoho max. dvou tisíc kilometrů měním kopmlet všechny oleje, filtry, svíčky. Po tisícovce poznám jestli je tam nějakej smrtelnej a eventálně reklamovatelnej průšvih. Po delší době už vůbec nemá cenu o nějkým soudu uvažovat.
Nakonec je to i velmi jednoduchý, bez laboratoří, vědeckejch publikacích i vyšší dívčí, ale selským rozumem: vačka je jasná, jak vypadaj šály na klice? Jsou v pohodě? No tak to přeci mazat muselo, akorát to nemazalo všude.
Takže to co už jsme tu psali:
čerpadlo jako takový
jestli je samotný čerpadlo v pohodě, tak "dráha" oleje
- přicpaný, nebo i ucpaný filtr
- ucpaný kanály
Tedy není to sice olejem jako takovým, ale může to být způsobeno vedlejšími efekty onoho oleje.
Navíc u takhle starýho motoru je to, s maximální pravděpodobností, kombinace všech těchto faktorů: trochu vyběhaná vačka, trochu slabší čerpadlo, neideálně průchozí kanály, ne zrovna nejčistší filtr no a jseš přesně tam kde jseš.
1 reakcí na tento příspěvek Zničená motorka už od prodávajícího
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího
1 reakcí na tento příspěvek Zničená motorka už od prodávajícího
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího
Pardon, ale zdá se mi že tady stále někdo nechápe celou problematiku tohoto kroku. Není hlavní problém v tom, že by moderní olej neumazal starej motor, ale v oněch vedlejších efektech:
V naprosto každým motoru vznikají nějaký úsady, který se drží na stěnách. Část toho bordelu odstraňuje olej a jako mechanický části je doplaví k filtru, kterej je, zase částečně zachytí, zbytek zůstává v oleji a odstraní se jeho výměnou. Modernější oleje čistí ony stěny motoru líp, než oleje starší. A tam právě nastává ten problém: bordelu v oleji je tolik, že filtr nestíhá a právě díky tomu se ucpou kanály.
v létě sem to hnal po dálnici pořád přes 2 kila ve dvou po 200 km doma klapot.. vydřená vačka a vahadlo..tyhle modeli měli problém s vačkama celkem dost, jinak je to nesmrtelnej motor.. tak sem koupil o 3 roky novější hlavu za 1500, dal origo těsnění 1200, když už sem to měl rohozený tak sem sundal i písty, zjištění vše perfektní, takže ještě origo těsnění pod písty 600... od té doby šlape jako hodinky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího
Na co ti vlastně dal záruku? Na poškození... Co se tím vlastně myslí? Třeba zadření motoru nebo jiné nenadále zastavení motoru z důvodu nepředpokládaných při běžném provozu vozidla..... Stalo se to, musel jsi motor nechat opravit z tohoto důvodu? Je vlastně motor poškozen nebo se domnívaš, že opotřebení motoru je neadekvátní běžnému opotřebení ..... Je to možné i z tohoto hlediska tak posuzovat, ale to budeš muset dokazovat ty...... Kdyby ten motor odešel do věčných lovišť byl by jsi na tom lépe než jsi teď, ale bohužel ....... Dokazování bude velice problematické, dokonce se bojim říci nemožné .... :(
Motory GSX SACS (chlazeni olej/vzduch) maji urcite predepsanou polosyntetiku a uz jen pouziti plny syntetiky bych bral jako poruseni udrzby a poslani motoru do kopru (tj. zasadni poruseni podminek zaruky). Mel jsem GSXR 750 SACS '87, ted ho ma bracha, ma najeto ke 100tis km, leje se do toho vyhradne polosyntetika 10W40 (napr. ten Motul 5100) a slape to jak hodinky (20 let stary, minimalni spotreba oleje), s plnou synt. bych cekal nejakou takovouhle pohromu, bohuzel. Pravda je, ze o GSX-F motorech jsem cetl horsi zkusenosti nez o GSX-R, tim spis bych nedelal pokusy s jinym olejem. *no*
Jak pise Jurawood, sehnal bych starsi dily a opravil to za tech mene nez 3000. *yes*
motorka jezdila to tam byly vule zhruba 1 cm,
a nejvetsi GOOL: vsechny sroubky i maticky byly zapadly v hlave v hluchym prostoru, no klika jak blázen, ze to nespadlo dolu do kliky... aatd.....
MASTESTI ventily i vacky OK.. jeste ze gilera ma rozvodovy remen jak auta.. ze to nemohlo propadnout jinudy nez dirkou pro mazani..eee
takze kdyz kupujes starou vranu musis pocitat s investicema.. nejlip hned po koupi rozebrat,a vymenit.. pri koupi pocitat s investicema.. byt tebou skusil bych sehnat novou hlavu vacky atd.. inzeraty jsou toho plny...
soudne to nema cenu resit.. by ses z tohozblaznil.. *no*
Samotnou výměnou filtru při předepsané výměně oleje tomu nepředejdeš. Ten interval je příliš dlouhej, a jak píšu před tím, ten filtr prostě nestíhá. Jsou možné různé "obchvaty":
dát novej filtr mezi výměnama, tedy zasranej, nestíhající filtr nahradit "čerstvým", to bych ale řekl, že je nejméně spolehlivé, je to spíš "lepší něco než nic"
zkrátit intervaly mezi výměnami, ale jak sám píšeš: do motoru prostě nevidíš, víš houby totál co se děje vevnitř. Takže ani to není jistota.
naprosto spolehlivé je: rozhodit motor, všechny díly pořádně vypucovat, tím odstraníš všechny úsady a vyčistíš všechny kanály, tím máš jistotu že olej může jít všude tam, kam má jít.
Jinými slovy po kompletní generálce, nebo po kompletní zborce a rozborce motoru můžeš bez obav přejít na jiný typ oleje.
To zahřívání motoru před výměnou oleje se dělá předvším proto, aby olej vytekl rychleji, tedy aby jsi zkrátil dobu kdy čekáš než veškerej olej dokončí kap, kap, kap. Je pravda, že vyšší rychlostí vytékání i lépe odplavuje s sebou všechen mechanický bordel, ael i tak to neudělá opravdu dokonale. Při výměně olej je proto i důlžité pořádně si ten starý olej prohlédnout, a vidět co leze z motrou za sajrajt, protože to může o celkovém stavu motoru lecos napovědět, a i prozradit blížící se problém.
1 reakcí na tento příspěvek Zničená motorka už od prodávajícího
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího
A jinak tady jsou obrázky:
http://www.bazar.mo...mp;IDInzeratu=116578
(znovu mi mechanik říkal, že motor je v pohodě, že na to tyhle efka trpěj a že předchozí majitel pokud to dával seřizovat, tak o tom musel vědět, že to je takhle vydřený, že to je tak moc, že se už ani nedaj seřídit ventyly. A že ať jsem taky hajzl a ať to prodám, dokud to jezdí, že to začátečník nepozná, protože motorka startuje na první škrtnutí (a to mám už baterku před smrtí)
jenže když to prodám, tak už nemám dost penez na jinou mášu a nejsem hajzl a taky mám tuhle mášu rád, protože krom motoru jsem rozebíral už co se dalo a vím kde co je a jak to je. A taky mi to přijde pěkně hnusný, to poslat dál do světa s vědomím toho, že se mu to vysere. A pak mi půjde dát do huby a mám mu říct, ať to prodá zase dál, že je vůl?
A jseš doma. Taktéž jednal předchozí mechanik s předchozím majitelem. Při seřizování zjistil, že jsou načatý vačky, tak mu doporučil, ať to pošle do světa. Jedinej rozdíl je v tom, že tehdy by ty vačky ještě snesitelný, teď už jsou na výměnu.
Jinak jestli si to chceš dělat sám tak zkus zauvažovat o jedný věci: na netu jsou k dostání opravárenský manuály, třeba tady:
http://www.techbook...engine.asp?skupina=0
nebo:
http://www.motorbook.cz/
Já používám německýho Buchelliho, velmi dobrý je také Haynes, ten je v angličtině, záleží co je ti blíž. Obé je doplněno řadou fotek nebo nákresů, takže i když nerozumíš dokonale textu, tak se podle nich dá taky velmi schopně dělat. Navíc tam máš uvedený i dotahovací momenty, seřizovací údaje.
Je pravda že dodací lhůta někdy bejvá i měsíc, ale je listopad, takže stejně není kam spěchat. A pokud si chceš nechat mášu i do budocna, tak ho určitě užiješ.