Na posledním ježdění v Brně s Prospeedem kdosi řekl jedeme do Jerezu. Napřed jsme to brali jako srandu ale po čase jsme si řekli proč ne.Začali jsme plánovat a čerpat s info co podal DAV R1 tímto zrovna děkujem.Stanovená doba na výjezd byla 25.12.2009 v 5 hod ráno.
Výjezd proběhl tak jak měl jen jsme měli 22min sekeru ale tu jsme dotáhli cestou.První zastávka byla ve Starém Plzenci kde jsme doložily posledního účastníka a pak nám už nic nebránilo se vydat směr Jerez.Cesta nám celkem neubíhala ikdyž jsme jeli nonstop tak jsme po ujetí 3200km a36 hodinách dorazily na místo. Cesta byla dobrá ale poplatky na dálnici v F a SP nehorázné.Ve Valencii jsme odbočili doprava směrem na Cordobu kde jsme trošku bloudily protože naše navigace kterou jsme i s mapou zapomněli doma selhala proto jsme využily návštěvy na pumpě kde jsme naplánovali další cestu abychom mohli pokračovat.Při příjezdu na circuit Jerez de la Frontera jsme byli překvapeni že nás nikdo nevítal ani nekontroloval.Po najetí do velkého a celkem hezky upraveného areálu jsme našli další české účastníky a rozbily české městečko. Vánoční atmosféru nám zajišťovali EVA a Kamila s Ostravy které nosily santaklausovské čepičky a nazdobily stromek včetně svítících dekorací.
Když jsme navštívili večer po dvoudenním deficitu koupání sprchy byli jsme mile překvapeni že nám teče studená voda a to trvalo celou dobu pobytu na okruhu jen jedinci měli štěstí a natrefily na teplou vodu.První den ježdění začal v 10hod ráno slunečním a teplým počasím .Jen pro vysvětlení v 1Ohod proto že se v Jerezu docela pozdě rozednívá a na devátou jak je zažité u nás bychom musely namontovat světla.První výjezd na trať kde je 8 pravých a 5 levých zatáček v celkové délce okruhu 4423m jsme nebyli zase nováčky protože jsme ve volné pracovní době vyhrabali hru Moto GP2 jezdily a trénovali sice reálné časy byli úplně někde jinde ale na naučení a zapamatování zatáček to je dobrá věc.Samotný okruh je čistý upravený akorát další náš postřeh byl ten že kolem trati byli snad celkem jen 4 traťáci je teda pravda že se tam kupodivu ani moc nepadalo.Po projetí cílovky se asfalt mírně zvedá do kopce kde na jejím horizontu zatáčíte doprava tento kopeček vám dovolí jít na brzdy hodně pozdě.Po projetí první zatáčky následuje krátká rovina kde můžete na krátko dát plný plyn a hned nato následuje další pravá zatáčka v poloměru cca 180 stupňů.Po vyjetí z ní už můžete nabírat velkou rychlost ,kde prakticky pod neustálém přidáváním plynu a řazením,projíždíte dvě rychlé levé zatáčky.Po vyjetí z druhé rychlé levé kde máte na motu docela dost nasypáno je krátká rovinka cca100m ,a následuje nepřehledná pravá do kopce.Tato zatáčka má své specifikum že si musíte najít bod kde moto zlomit a zároveň kde přidat plyn jinak jedete do kačeru.(další poznatek u této zatáčky je ten že po 16hod pokud svítí slunce není vůbec nic vidět).Po překonání kopce jedete pod plným plynem dlouhou rovinu kde tato rovina končí opět cca 180 stupňovým pravým vracákem.Následuje krátká rovinka ,90stupňů rychlá levá opět krátká rovina a nájezd do táhlé levé kde je potřeba najít bod na pořádné otočení plynem a najíždíme do 90stupňové dvojité pravé něco podobného jak v Brně pod lesem.Přichází konečná srdcová pasáž kde po vyjetí z dvojice zatáček najíždíte na krátkou rovinku po které se nacházejí dvě hodně rychlé pravé zatáčky navazující na opět rovinku před levým vracákem do cíle.Tímto jste absolvovali s námi okruh v Jerezu na kterém jsme hodně využívali pohledu ze zatáčky a to nám pomohlo dosahovat naše časy.Počasí nám přálo první den fantasticky, druhý den a vůbec do konce našeho ježdění jsme měli počasí sucho mokro a volba pneu byla jako sázka do lotrie.Vzhledem k tomu že jsme neměly skoro žádné zkušenosti s jízdou na vodě tak po odjetí s Jerezu to je pravý opak.Ještě že jsme měli svou vlastní přezouvačku jinak by nám asi už nezbyli Eura na cestu domů.Po zdárném dokončení poslední jízdy a prakticky zničení nových mokrých pneu které jsme zakoupily až na místě v pneuservisu Shuch který zajišťuje celý seriál Prospeedu nám naše drahé polovičky po návštěvě místního marketu nachystali občerstvení na oslavu Silvestru 2010.Po oslavě druhý den ráno jsme sbalili české městečko a vyrazili směrem domů.Cesta domů začala velmi akčně po ujetí asi 120km se nám na našem dopravním prostředku značky VWT4 rozpůlil rozvodový řemen a přeskočil na místo kde vůz přestal a omezil rychlost na 10km za hod naštěstí jen dva zuby jelikož nejsme žádní blbci a nejsme úplně levý nás přesvědčila touha na návrat domů k tomu že jsme na dálnici zalehly pod vozidlo přestavěli rozvody a na poloviční rozvodový řemínek vyrazily směr ČR.Domů jsme zvolili jinou a lacinější cestu a to po místních nacionalkách které se rovnají dálnici v Německu.Sevile,Cordoba,Madrid,Iron a přes Francii směrem Mulhouse,Mannheim,Norimberk,Rozvadov ,Brno.Cesta domů nám trvala po značné únavě 40hod km to bylo cca stejně jako cesta tam jen za poloviční náklady za poplatky.
Na závěr bychom shrnuli náš společný výlet do Jerezu jako pozitivní a pro nás naučný že jsme za naši jezdeckou kariéru zjistily že i na vodě se dá jezdit rychle bez větších komplikací.
Počasí nám sice moc nepřálo ale s okruhu jsme byli nadšeni a spokojeni i přes tu nekonečnou cestu.
Za české městečko v Jerezu napsal Vašek a Martin.
Naposledy editováno 19.01.2010 06:13:16
a v celkem slušném počtu ..
No s tím počasím je to naprd, proto jsem tam zůstal déle když už ... tam jsou dva dny hezky a tři dny prší.,
Studená voda je standart ... teplá tekla jen tak do 5do večera prvním 5 lidem, to víš tam v sezonu málo kdo pouští teplou, tak to není potřeba
Jako bez navigace klobouk dolů, to je výkon , mě kdyby se vysralo po cestě auto tak tam jsem ještě dneska
1 reakcí na tento příspěvek Jerez 2009 s Prospeedem
[img]
1 reakcí na tento příspěvek Jerez 2009 s Prospeedem
Loni jen já .. tak to už pro vás měla být rozprava v češtině
Jinak měli jste se tam ještě zdržet aspoň den a mrknout po okolí, z okruhu mě nikdo nevyhazoval ..., jinak to pneu, to tam ubejvá razantně ikdyž je sucho .. to je mazec.
S tou cestou je to o zvyku, já jezdím za rok X krát do Italie a to je všechno 2500-3000km za dva dny.
1 reakcí na tento příspěvek Jerez 2009 s Prospeedem
Jinak záááávidím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jerez 2009 s Prospeedem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jerez 2009 s Prospeedem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jerez 2009 s Prospeedem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jerez 2009 s Prospeedem
Ale za mě tam byla asi větší konkurence , prvních 10 jelo pod 1:50, nejlíp Meklau 1:44 druhej Resch a pak už jsem to neznal ...Ivanov myslím 1:48, nevím už přesně.