VW Passat B5, 1.9 TDi (nejlépe 96 kW)
Ford Mondeo, 2.0 TDDi nebo 2.0 TDCi (96 kW)
Verze kombi, do +- 150.000 kč. Vzhledově se mě líbí spíše Mondeo, ale co se týká spolehlivosti a "nesmrtelnosti" tak to hraje do karet spíše Prassátku
Popřípadě něco jiného v fkombíku a fdýzlu za ty peníze?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Macek NX>Poggy> Jen se to musí vstřik sladit s řj motoru, tak to k tomu nějakou kačku přidá. Takže doma už toho moc neuděláš , krom mytí auta.
tohle je sila, zatim vzdy kdyz me nakej dopravni prostredek nekde nechal sem to s bednou naradi v kufru .. nebo jen multitoolem - u moto dal do kupy.. predstava ze volam odtah a nakej autorizovanej servis me desi...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
assassin>tohle je sila, zatim vzdy kdyz me nakej dopravni prostredek nekde nechal sem to s bednou naradi v kufru .. nebo jen multitoolem - u moto dal do kupy.. predstava ze volam odtah a nakej autorizovanej servis me desi...
A bude ještě hůř. Navíc životnost auta je snaha co nejvíc zkrátit, aby jsi si musel co nejdřív koupit nový. Vyměnitelnost dílů je dneska taky na prd. Fabie a elektrickej posilovač řízení. Snímač lze vyměnit samostatně, ale Škodovka v technologickém postupu nařuzuje při jeho poruše výměnu celého řízení za 40 000. Pokud to neuděláš, nemáš na opravu záruku. Stejně takl už se nedodávaj ložiskový pánve ložisek kliky jako ND. Mají stejnou životnost jako motor, podle výrobce. Oprava = výměna motoru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Poggy>A bude ještě hůř. Navíc životnost auta je snaha co nejvíc zkrátit, aby jsi si musel co nejdřív koupit nový. Vyměnitelnost dílů je dneska taky na prd. Fabie a elektrickej posilovač řízení. Snímač lze vyměnit samostatně, ale Škodovka v technologickém postupu nařuzuje při jeho poruše výměnu celého řízení za 40 000. Pokud to neuděláš, nemáš na opravu záruku. Stejně takl už se nedodávaj ložiskový pánve ložisek kliky jako ND. Mají stejnou životnost jako motor, podle výrobce. Oprava = výměna motoru.
proto me novy auta az na par vyjimek neberou... jeste mam dve auta (z tech realnejch) ktery jeste treba zkusim a oboje uz sou skoro veterany a tim u me auta konci:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Macek NX>assassin> jediný štěstí je to, že u 99% poruch aspoň dojedeš na nouzák. Ale máš pravdu, taky mám taky takový pohled. Ale v dnešní době se to prostě mění. Rezavý jebky jdou do šrotu a už jsou jednom auta s různě prošpikovanou elektronikou.
bohuzel... ja treba touzil po golfu 1 gti... v peknem stavu dneska tezko sehnatelne auto kdyz tak neskutecne drahe... ja uz ted koukam jen po tehle "rezavejch jebkach" ta moderna me uz nebere.. asi uz sem fakt starej:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
EURO !!!
edit: v této kategorii bych si pár tisíc připlatil a koupil radši mazdu 6 a nebo BMW E46 110KW
Naposledy editováno 14.01.2010 20:08:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Jenže všechny moderní diesely stojí za prd. CR s piezovstřiky. Kolik lidí znáš a mají všechny vsřiky originál. Zejména ty ze začátku jejich výroby. Pak dneska ještě filtr pevnech částič. Buď ho měníš po 90 - 120 tis. km nebo se přicpává a musíš jezdit jak hovado a pak je úspornost dieselu víme kde.
Zlatý benzíny s nepřímým vsřikem. Sice je to občas na diagnostiku závady porod, ale zas díly stojí hubičku oproti naftě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
karf>Poggy> co je na benzíňákách s přímým vstřikem špatnýho? 2.0 TFSI a 1.8 TSI?
Úspora paliva oproti nepřímému vstřiku prakticky žádná (navíc silně kolísající podle stylu jízdy), pořizovací cena skoro jak u nafty a složitost taky vyšší. Navíc čím složitější systém tím míň spolehlivej. Možná jsem staromilec, ale čím jednodušší tím lepší a levnější.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Sefo>sorry ale já mám passata 2,0tdi a co 5000tis km tak min půl litru oleje...takže tohle pohádka fakt neni...bohužel!!
Olej to papá pěkně:(
Přesně tak...! Už jsem to tu psal X-krát a nikdo z těch chytrolínů rádobyodborníků mi nevěří.
Možná ale, že když s tím jezdí na ryby nebo s kloboukem na hlavě, padesát až osmdesát, tak to nežere olej tolik, jako když s tím jedu Praha-Zlín za 2:10 a ročně udělám minimálně 60.000km...
Na kochání se při jízdě padesátkou, nemám čas...
Poggy>Úspora paliva oproti nepřímému vstřiku prakticky žádná (navíc silně kolísající podle stylu jízdy), pořizovací cena skoro jak u nafty a složitost taky vyšší. Navíc čím složitější systém tím míň spolehlivej. Možná jsem staromilec, ale čím jednodušší tím lepší a levnější.
jsou to takový "racionální argumenty" tak bych se nedivil, kdybys jezdil starou škodovkou, favoritem nebo podobným technickým ekvivalentem.
ta úspora paliva asi neni ideální kritérium pro srovnání TSI vs starý turbobenzín hlavně kvůli emisím. 1.8T má celkem solidní průběh momentu a výkon. 1.8tsi je na tom ale podobně, ne-li líp a splňuje euro4 nebo 5. to máš jako u motorek. já si naopak myslím, že můžeme být za hypermoderní vstřikování, přeplňování, optimalizace spalovacích prostorů, sání, výfuků a dalších kravin vděční. představa karburátoru "naladěnýho" na splnění euro4
Macek NX>Začínám s tebou až podezřele ve všem souhlasit
hele a proč nemáš starou afriku twin s karbcema, nepropojenejma brzdama atd
1 reakcí na tento příspěvek OT: Passat x Mondeo
Poggy>Úspora paliva oproti nepřímému vstřiku prakticky žádná (navíc silně kolísající podle stylu jízdy), pořizovací cena skoro jak u nafty a složitost taky vyšší. Navíc čím složitější systém tím míň spolehlivej. Možná jsem staromilec, ale čím jednodušší tím lepší a levnější.
no podle stylu jizdy spotreba hodne kolisa porad.. jen u strejch strikacek a karbcu je to casto rozmazany tim ze zerou jako tank i kdyz nejedou... :)
hondacbf1000>Přesně tak...! Už jsem to tu psal X-krát a nikdo z těch chytrolínů rádobyodborníků mi nevěří.
Možná ale, že když s tím jezdí na ryby nebo s kloboukem na hlavě, padesát až osmdesát, tak to nežere olej tolik, jako když s tím jedu Praha-Zlín za 2:10 a ročně udělám minimálně 60.000km...
Na kochání se při jízdě padesátkou, nemám čas...
no na to ze najezdis 60tis rocne a jeste nemas cas na to se sourat tak propagujes na tenhle styl celkem nevhodne stroje... tyhle maly turbodiesely nebo maly benzinaky se zenou co to da aby auto jelo svizne a zerou pak vic nez poradnej motor... a pri 60ti tis km je celkem jedno kolik se plati povine...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Sefo>sorry ale já mám passata 2,0tdi a co 5000tis km tak min půl litru oleje...takže tohle pohádka fakt neni...bohužel!!
Olej to papá pěkně:(
půl litru na 5000kilometrů,to se ti zdá moc???????????
To mě sežere mondeo jednou tolik.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Pepa GSX-R>půl litru na 5000kilometrů,to se ti zdá moc???????????
To mě sežere mondeo jednou tolik.
Moc obecná odpověď. Jaké Mondeo, jaký rok, jaký motor, kolik má najeto. Takovýhle plácání do vody o ničem bez jakéhokoliv technické specifikace mám nejraději.
Bravo->
Z toho výběru určitě Passat. Mondeo jedině 2.2 TDCi a kupovaný v ČR.
A důvod? Asi nic podloženého že? Neříkám že 2,2 je špatný, ale 98% mondea tdci je 2,0 CR. A kupovaný v ČR? Milej zlatej, jakmile to nemá špičkový stav a majitele který se o to pořádně staral, tak bych si tu koupil max. feldu na zrasení. Kvalita českých silnic, servisů, přístupu k výměnám spotřebáku na autě totiž málokdo dodržuje. Na západě to je úplně o něčem jiném. Už jsem pár aut přivezl, a vždy to byli doslova voňavky na rozdíl od nás a toho co je tu k vidění. Vylágrovaný mondeo, ale na tacháčí s bídou 80 tis. a podobně
Naposledy editováno 18.01.2010 08:58:07
2 reakcí na tento příspěvek OT: Passat x Mondeo
Jaký je váš názor na kvalitu Audi A4 (B7) je to fakt jenom předražený VW? Jelikož za stejný rok (cca 2005) můžu sehnat docela vybavený Mondeo o zhruba 80tis levněj. A na to co s tím najezdím by mi to snad aj stačilo.
Nedostal sem odpověď na otázku, jestli benzín nebo naftu, ročně najezdím do 5ti tisíc km na pojížďkách kolem 20ti km, na spotřebě ušetřím sice málo, ale pořizovací cena stejná jak u benzínu, takže furt ušetřím. A když najezdím tak málo, tak se mi snad závady neobjeví tak často, pokud s tím nejezdilo nějaké hovado předemnou.
Naposledy editováno 18.01.2010 08:59:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Edit: akorát jsem nepochopil jestli teda najedeš 5, nebo 20 tis. km?
Naposledy editováno 18.01.2010 08:56:25
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
uncompromised>kua, sem chtěl kůpit Audi s tímto motorem.
Jaký je váš názor na kvalitu Audi A4 (B7) je to fakt jenom předražený VW? Jelikož za stejný rok (cca 2005) můžu sehnat docela vybavený Mondeo o zhruba 80tis jevněj. A na to co s tím najezdím by mi to snad aj stačilo.
Nedostal sem odpověď na otázku, jestli benzín nebo naftu, ročně najezdím do 5ti tisíc km na pojížďkách kolem 20ti km, na spotřebě ušetřím sice málo, ale pořizovací cena stejná jak u benzínu, takže furt ušetřím. A když najezdím tak málo, tak se mi snad závady neobjeví tak často, pokud s tím nejezdilo nějaké hovado předemnou.
diesela na 5tis km bych nekupoval, zvlast pokud jezdis kolem 20km... to se motor ani neohreje.. v zime to asi nebude moc topit... tyhle pojizdecky davaj autu zabrat... proti tomu je auto kterej jede to same mesicne ale po dalnici do italie treba.. skoro nejete...
no z meho pohledu je audi jen drazsi VW, rozdily budou jen v detailech (pro nekoho nepodstatnejch pro nekoho podstatnejch) passat(aspon ty starsi) vychazel z A6 - motor podel, 4x4 s torsenem apod... A4 je platforma golfu, oktavky.... u tech poslednich modelu to ale muze byt jinak, uz to nesleduju...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
uncompromised>Macek NX> 5000km ročně, většinou na pojížďkách do 20km vzdáleného města
nakej malej benzinak... 106ka apod a vyjde te to na zlomek financi... kvuli 20km pojizdkam kupovat nakou velkou karu je blbost...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
assassin>to se motor ani neohreje.. v zime to asi nebude moc topit...
Kamaráde, dovolím si trochu nesouhlasit po dlouhé době Mondeo topí jak čert, po km v téhle zimě už to fučí citelně teple. Ještě se mi nestalo, abych z práce odjížděl déle jak max. 2 z 15 aut v zimě. Vyhřívání a topení je na 1 s *
A s tím ohřátím motoru? Tam je to sporné, ale ohřátý na prac. teplotu v tomto počasí okolo 5km odhaduji.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Macek NX>Kamaráde, dovolím si trochu nesouhlasit po dlouhé době Mondeo topí jak čert, po km v téhle zimě už to fučí citelně teple. Ještě se mi nestalo, abych z práce odjížděl déle jak max. 2 z 15 aut v zimě. Vyhřívání a topení je na 1 s *
A s tím ohřátím motoru? Tam je to sporné, ale ohřátý na prac. teplotu v tomto počasí okolo 5km odhaduji.
no oni ty novy auta - stredni a vyssich trid, zvlast diesely maji v topeni el. topnou spiralu.. proto to topi brzo... ale zase na kratky pojizdky to bude zahul pro baterku, altik atd.... motor na provozni teplote po 5km nevim nevim...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
A na tu spirálu mám taky podezření, že tam asi něco bude. Ještě jsem se s tím přímo nesetkal, a jsi první kdo mi to říká. Protože to opravdu topí podezřele rychle. A když dám turbo topení, tak jsi jak pod saharou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Macek NX>assassin> těch 5 km je opravdu hrubý odhad. Nějak jsem se na to nikdy nezaměřoval, ale hodně záleží na počasí, a jízdě. Jakmile tomu trochu proženu pérka, když už je ohřátý motor, trochu dám (předjíždím) tak je to ohřátý za pár vteřin.
A na tu spirálu mám taky podezření, že tam asi něco bude. Ještě jsem se s tím přímo nesetkal, a jsi první kdo mi to říká. Protože to opravdu topí podezřele rychle. A když dám turbo topení, tak jsi jak pod saharou
systemy jsou ruzny,od ohrevu hlavy motoru zhvicema pro rychlejsi ohrati na provozni teplotu az po horkovzdusnej system ala fen v topeni... co ma mondeo konkretne netusim...