VW Passat B5, 1.9 TDi (nejlépe 96 kW)
Ford Mondeo, 2.0 TDDi nebo 2.0 TDCi (96 kW)
Verze kombi, do +- 150.000 kč. Vzhledově se mě líbí spíše Mondeo, ale co se týká spolehlivosti a "nesmrtelnosti" tak to hraje do karet spíše Prassátku
Popřípadě něco jiného v fkombíku a fdýzlu za ty peníze?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Stev>Mládě.Fidži> test hezkej, ale že tomu reznou dveře zespoda tam nenapíšou
A kolik si jich viděl? Teda kolik nebouraných si viděl s orezlými dveřmi? Já teda žádné, ani naše nikde nerezne.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Sefo>hondacbf1000> Hele s tim passatem máš pravdu asi jsem to zakřikl...už mě totiž sere nejvíc, každej den nějaká další píčovina, ted naposled stěrače nefunkční, trubka přestala troubit..
Jako motoricky je to v poho nejvíc, ale elektronika je totální HOVNO!!
Videl bych to podobne, tri roky zpatky jsem si koupil novyho Golfa a taky ma svy mouchy. Letos to chci otocit, chtel jsem si privizt starsi CCcko z Nemecka, ale i na to jsem slysel blby ohlasy. Kdyz uz i Nemec kvalitou za moc nestoji, tak uz zbyva jednine Japonec asi...nebo to risknout a doufat
Naposledy editováno 11.01.2010 13:43:33
1 reakcí na tento příspěvek OT: Passat x Mondeo
Měl jsem kdysi Escorta a to byla sračka, hanba mluvit, auto jak bláto. Kámoš ho měl taky a za dva roky používání vyměnil snad celý auto kromě kastle.
Od tý doby jsem si řekl, že Ford mně nesmí do baráku. Ale je pravda, že novější Mondeo je úplně jiná kategorie.
Nakonec jsem se rozhodl pro prasáka 2,5TDI V6 4Motion a zatím spokojenost. Akorát by to mohlo míň chlastat.
Naposledy editováno 11.01.2010 18:10:12
Sefo>hondacbf1000> Hele s tim passatem máš pravdu asi jsem to zakřikl...už mě totiž sere nejvíc, každej den nějaká další píčovina, ted naposled stěrače nefunkční, trubka přestala troubit..
Jako motoricky je to v poho nejvíc, ale elektronika je totální HOVNO!!
Jojo, já to tady opakoval, ať si každý utrácí peníze za co chce, ale když jsem s těma autama jezdil, nebudu poslouchat zvěsti, když vím, co všechno je na tom fašistickém prasatu na prd. Od nestejnoměrně slícovaných plastů, přes debilní výměny váhy vzduchu, podávacích čerpadel, krokovacích motorků "ruční brzdy" až po dolévání oleje a špinění si rukou. Jak jsem tady už napsal, naposledy jsem olej doléval někdy v roce 1987, do Škody 100...
Mondeo jede jak šepot květin
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
karf>_George_> když to je taky jeden důvod. dělá vůbec ford mondeo s pohonem všech kol? já teď jezdím služební oktávkou 2 a i když všichní říkají, že 4x4 u oktávie s haldexem nesahá quattru od audi nebo awd od subaru ani po kotníky, tak všema hrabe a vyjede.
jj taky sem se bavil u tech trotlu co to tvrdili, ale jen blb muze srovnavat haldex z octy s quattrem a awd
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
karf>_George_> když to je taky jeden důvod. dělá vůbec ford mondeo s pohonem všech kol? já teď jezdím služební oktávkou 2 a i když všichní říkají, že 4x4 u oktávie s haldexem nesahá quattru od audi nebo awd od subaru ani po kotníky, tak všema hrabe a vyjede.
na to do jakeho terenu se beznej clovek dostane haldex bohate staci... na snehu apod vyjede vse a v podstate to limituje jen vyska podvozku... a quattro nebo symetricalAWD si na bricho lehne uplne stejne...
hondaCBF: no nevim myslim ze ford vs VW mondeo vs passat vyjde tak nejak nastejno...
steve4ever: hele nevim jestli si nekde pomuzes... ono dnesni auta jsou slozity a cim slozitejsi system tim vic chyb s tim nic nenadelas... ty nejspolehlivejsi japonsky auta jsou spolehlivy protoze v nich nic neni- nema se co rozbit... ty moderni s kupou nesmyslu na tom budou priblizne podobne jako evropa... navic myslim ze v soucasne dbe neni trend navrhnout auto jako drzak na 20let... v evrope lidi meni auta v prumeru po par letech, proc je zbytecne delat drahy tim ze je navrhnu na vetsi zivotnost....
myslim ze nektera auta z devadesatych let na tom budou lip nez dnesni funglovky... jen nebudou mit ty moderni udelatka a nebudou modni...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Lance>jj taky sem se bavil u tech trotlu co to tvrdili, ale jen blb muze srovnavat haldex z octy s quattrem a awd
haldex z octy se s quttram v audi A3 a A4 srvnava velmi snadno:)
jinak mezi opravdovym quttrem a subaru systeme a dalsimi rozdily jsou... ale myslim ze co se bezneho ridice a beznejch aut jako je oktavka tyka, tak je to uplne jedno jakej system to je...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
steve4ever>Videl bych to podobne, tri roky zpatky jsem si koupil novyho Golfa a taky ma svy mouchy. Letos to chci otocit, chtel jsem si privizt starsi CCcko z Nemecka, ale i na to jsem slysel blby ohlasy. Kdyz uz i Nemec kvalitou za moc nestoji, tak uz zbyva jednine Japonec asi...nebo to risknout a doufat
.....CC......můj názor .....jezdil jsem v tom a kamarád to vlastní už půl roku.....pěkný,"normální" auto!..mnoho elektroniky......pravidelně jsem se vždy třisknul při vystupování a nastupování do hlavy!........a 103 kW......"turistický" motor,žádný závoďák!........radši bych si koupil "normál" Passat kombi!
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
tohoto
umí haldex poslat "všechno" na jedno kolo nebo všechny spravedlivě rozdělit. pravda dělá to elektronicky a hoří brzdy, což se mi nedávno stalo, když při mrazech zapršelo a jel jsem ze šumavy
steve4ever>assassin> mas pravdu, ale ja mam karu starou 3 roky a cekal jsem trochu vic. Jsou to malickosti, ale i ty delaj spokojenost. Kamos ma 5 let staryho Civica a snad jedinkrat nebyl v servisu. Na druhou stranu cemu se divit, kdyz dneska si automobilky sami vyrabeji minimum dilu, nakoupi dily od dodavatelu a ty pak akorat smontujou
kamos ma 10let stareho civica a nic s nim nikdy nebylo... ale taky v tom aute vicemene neni nic co by se rozbilo:)
ono prevazna vetsina u evropskych aut je stejne v te elektronice co maji "navic"
ke golfu - kamarad ma G5 R32, takze vlastne top model a taky nadava na DSG prevodvku ze blbne, ted mu budou menit celej ridici modul te prevodovky...
hodne ze spokojenosti delaj i naroky uzivatele.. kdybys do toho presedl z favorita byl bys spokojenejsi:)
karf>assassin> a3 a a4 mají také haldex, že? ono z uživatelského pohledu co by vlastně takový pohon všech kol měl umět? podle
tohoto
umí haldex poslat "všechno" na jedno kolo nebo všechny spravedlivě rozdělit. pravda dělá to elektronicky a hoří brzdy, což se mi nedávno stalo, když při mrazech zapršelo a jel jsem ze šumavy
jj je v tom celkem gulas, u tech poslednich generaci nemam vubec prehled.. ale u starsich, treba u passatu B5 byl celkem "prekvapive" pohon 4x4 resen ne haldexem ikdyz se to jmenuje 4motion jako u haldexovejch VW ale melo to stredovej diff torsen.. tzn opravdicke quattro z audi A6 ...
jak rikas, pro bezneho ridice je to jedno... na snehu casto vyjede haldex s brzdenejma kolama vic nez nakej mechanickej "pravej" system..(full time 4wd bez uzaverek treba)
jedinej rozdil je v pocitu z toho a v rychlosti.. ty elektronicky systemy ruzne hrkaj cukaj, ty mechanicky jedou hladce a jsou citelny pro cloveka s citem pro auto - ok pro sportovni jizdu... ostatne na haldex a spol nadavaj "sportovni" ridici kteri na okresce jedou zatacky na hranici smyku..tam se pak chovani oktavky 4x4 vs subaru poznaji..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
steve4ever>2LEKO> Do kombika bych asi nesel, ale sedan se mi libi. Ale tohle je proste fesak...design jak vino
tak jeste muzes zkusit bawo... passat CC je podle me osklive kacatko, kdyz ho postavis vedle E92 - ale to je vec vkusu, to je jasny...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
assassin>tak jeste muzes zkusit bawo... passat CC je podle me osklive kacatko, kdyz ho postavis vedle E92 - ale to je vec vkusu, to je jasny...
bawo je uz jinde cenove, trojka se mi fest libi, ale potom ten provoz...servis, dily, atd. Mne to vsechno dela kamos v jeho servisu, prace vicemene gratis a dily za nakupku. Ale na BMW nema ani ovladace, aby to napichnul na pocitac a dily jsou taky nekde jinde.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
steve4ever>bawo je uz jinde cenove, trojka se mi fest libi, ale potom ten provoz...servis, dily, atd. Mne to vsechno dela kamos v jeho servisu, prace vicemene gratis a dily za nakupku. Ale na BMW nema ani ovladace, aby to napichnul na pocitac a dily jsou taky nekde jinde.
no jestli mas servis na VW nekde ze znamosti levnej tak je to jasny, ale jinak oficialni ceny dilu budou srovnatelny a treba se to tolik nesype jako VW:) ... a i na BMW jsou neautorizovane dilny fanousku co umi, diagnostiku taky umi kde kdo...
kamos ma nove trojky 2, kupe a kombi, ropaka a diesela a zatim drzi OK...
a myslim ze uz se jete daji sehnat rozumne... samo top motory a vybavy delaji velkej rozdil.. vybava se u bmw ceni...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
steve4ever>assassin> mas dobry kamose...jeden s R32, dalsi ma dve trojky. Kluci maj vkus
no,byvali spoluzaci - ingeneeri .. jenze se ucili lip nez ja,no :)
VW New Compact
Naposledy editováno 12.01.2010 13:51:00
1 reakcí na tento příspěvek OT: Passat x Mondeo
Taky jsem mezi nima vybíral, přesně tuhle volbu jsem měl jak je v tématu.
Jenže říct ano, tohle si vem, tohle je lepší, je úplná blbost. Každému se líbí něco jiného, kupuje to pro jiné účely.
A nejvíc raděj takový ty vesnický mechanici s obouchanýma favoritama, protože to natuty slyšeli
Proč jsem si vybral já osobně Mondeo 2006 CR 96kw místo Passatu:
a)motoricky je CR daleko příjemnější motor s daleko lepším zátahem, kultivovaností a chodem motoru nežli Tdi, Tdi pd, a i nový CR od VW mi přišel trochu hlučnější. Po přesednutí z jednoho do druhého (nebylo to zase tak hrozný, ale cítit to bylo).
b) Mám ho v plný výbavě, včetně suprových xenonů, vyhřívání oken i ostřikovačů, ostř. xenonů, tempomat,a mraky dalšího. O tom se pašíku jenom zdálo, nebo už byl rozdíl min. víc jak 100 000,- :\
c)s tím souvisí další akce-> víc se krade
d) chtěl jsem kombika, a to je teda kombi, že mi trvalo několik měsíců než jsem si na tu káru zvykl , po složení sedaček tam je kolem 2 metrů místa. Dá se v pohodě přespat
e) když by bylo potřeba, jsou cenově přijatelné díly
f) mám najeto 190 000.- zatím bez poruch (ono to jednou taky přijde) dávám mu to nejlepší co můžu (oleje) + Verva disel + Vif
g) je trochu větší jak pro řidiče, tak pro spolujezdce (nemám podklady, ale pocitově mi to tak přišlo)
Tak trochu mi k tomu dopomohlo i to, že podle poruchovosti (bráno s rezervou) je pašik za mondeem ( a to mělo mondeo v průměru více najeto), je to v každém druhém SM
Mondeo porazilo i jak novou Škodu superb kombi, tak i passata v několika testech SM i jiných periodik. Myslíte že je to náhoda?
Pocitově jsem spokojen, je to příjemné auto, dobré sedačky, tiché, rychlé, dobré spotřeba. Na dálky jak dělané
Passat je na oko moc hezké auto, to jo , které má zase některé svoje +
Ale každý si musí vybrat podle sebe, a tady ty kecaly, co v tom nikdy neseděli a jen o tom jednom, či druhém jenom slyšeli, ty k výběru moc nepomůžou
1 reakcí na tento příspěvek OT: Passat x Mondeo
Kupodivu mi vyjmenoval 8 typů z desíti Pd a tdi (VW a Audi) kreré by radši nebral z důvodu potencionální poruchy. A to jsem docela koukal, původně jsem to vůbec nezahrnoval v měřítku či důvodu pro to, či ono auto.
A je to rozvodový řemen, tomu se vyhni Jestli koncern tdi, tak jenom s řetězem.
Abych řekl pravdu, tak mě to docela překvapilo. A důvod je jasný, měsíčně jim přivezli 3-4 zánovní auta s prasklým řemenem. S řetězem ještě žádný Důvod-> většinou se to stalo při kalbě na dálnici ...
Tak to byl další bod pro Mondeo a jeho nesmrtelný řetěz
Dvouhmoťák -> to jsou takové nepodložený kecy tady. Ten není nastaven kilometově jak si taky někteří myslí. Potkal jsem Mondeáka krerej ho na tom samém autě měnil při 120, a nebo taky při 350 tis. km. Když musíš ukázat odpich, hrábě a podobné frajeřiny, tak to si asi připrav šrajtofli. Každá sranda něco stojí.
Mě zatím nic nesignalizuje poruchu nebo opotřebení. Turbo stále zběsile táhne , je to příjemný pocit, a stále má ten krásný zvuk když jde do otáček
Jediný co se začíná ozývat budou čepy. A na našich cestách se není co divit. Jediný co jsem zatím měnil, bylo ložisko v předním kole. Divné je, že jenom jedno, ale je to tak.
Edit: že se mi na tom něco podělá s tím počítám. A i přesto mi to stojí za výměnu vstřiků nebo nečeho jiného. Na tolik jsem s Mondeem spokojen Šel bych do něj znovu
Naposledy editováno 12.01.2010 14:58:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
este stesti ze me nic nenuti vybirat auto z tehle kategorie a uz vubec ze nemusim mit diky desetiticum najetejch km diesel
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Není žádným tajemstvím, že okrádaj i čerpačky Shell. Mám osobní zkušenost
Proto se to snažím eliminovat přidávání aditiva Vif do nafty, jak v létě, tak v zimě. Zvětšuje mizernou mazivost a eliminuje vyskoý obsah síry v české naftě.
edit: Asas-> ano je pár konkrétních typů s řetězem. Ale které to jsou to už ti neřeknu.
A teď si vyber auto. Já měl z toho taky hlavu v pejru neboj se
O tý montáži to není. Stavá se to i klidně po 20 tis. Prostě řemen je jedna ze slabostí VW. Někde tomu dáš a je to Nebo tomu dáváš pořád a nic ...
Naposledy editováno 12.01.2010 15:08:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Mimochodem brzo budu mít nalítáno 200 tis. dávám olej 5w30 longlife ale měním po 15tis. A mezi výměnami se stratí max. deci.
A standartní je i to, že u VW nebo Škody je známo že i litr tohoto oleje na 1000km je normální
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo
Macek NX>steve4ever>
A standartní je i to, že u VW nebo Škody je známo že i litr tohoto oleje na 1000km je normální
kus standardni to az tak uplne neni. Tenhle problem maji treba benzin 1,4, ale ty dvoulitrovy diesely nebo i 1,9 jsou hodne spolehlivy a myslim, ze vic nez Common Rail.