globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Na cem jste se zacinali ucit wheelie?
 
5.1.2010 v 07:54
...zajima me jestli ti kdo to umi, takhle blbli treba uz na horskem kole...nebo na fichtlech.Anebo jste proste udelali streeta a prvni kroky jizdy po zadnim jste zacali na relativne silnem stroji?
Me to vubec nejde a nevim proc?Respektive vim,jakmile jde kolo do vzuchu vic nez par desitek cm,tak okamzite uberu tak, ze to padne dolu.Je to reflex ze strachu z preklopeni ikdyz do svice to ma jeste dva metry daleko.Ale pritom jsem takhle nikdy neboural,takze strach bych mit nemusel.A je mi to divne i proto,ze bych rekl ze na plyn mam asi cit docela dobry.
Poradte kde je chyba?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na cem jste se zacinali ucit wheelie?

9.1.2010 v 09:18 | Nahoru | #331
Skobik> jelikož každý tachometr v sérii ukazuje víc než je skutečnost, tak Grázl měl na mysli to, že když dal vyšší profil pneu tak se tato odchylka smazala a ukazuje mu to přesně (aspoň myslím, že to tak myslel )

Na cem jste se zacinali ucit wheelie?

9.1.2010 v 09:37 | Nahoru | #332
Chlapy a nechcete se radši vrátit zpět k tématu? :\

Naposledy editováno 09.01.2010 09:37:19

(reakce na) Na cem jste se zacinali ucit wheelie?

9.1.2010 v 09:47 | Nahoru | #333

juras>dělal jsem si prču, bylo mi jasný že ne tam... Btw už máš spravenou Astars botku?? Pokud ano, za kolik a kde...

DABELSKABABICKA>NoFear4> koukám že jsme stejnej ročník , pokud máte pravdivé údaje..



jj jsem take 73

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na cem jste se zacinali ucit wheelie?

9.1.2010 v 09:47 | Nahoru | #334
juras>
Prosim te precti si muj posledni prispevek jeste jednou a pozorne. Mozna pak pochopis oc tu jde. Ne o maximalku, ne o to kolik ti to ukazuje a kolik jedes doopravdy ale o to kolik ukazuje rychlomer v omezovaci, cili pri stale stejnych otackach u konkretni motky. A jelikoz u 99% motorek si rychlomer bere informace z vystupni hridele prevodovky tak potom ani nemuze vedet co ty delas se sekundarnim prevodem a velikosti kola. Co s toho tedy plyne? Pokud nezmenis prevody primo v prevodovce nebo na primaru tak potom ti rychlomer bude VZDY ukazovat stejnou rychlost pri konkretnich otackach motoru a vubec nezalezi na tom co budes vyvadet s prevodama za prevodovkou.

Na cem jste se zacinali ucit wheelie?

9.1.2010 v 10:01 | Nahoru | #335
no tak ještě kámošova K3 z letiště..
Zvedal jí plynem na dvojku v něco kolem 100 kmh a jezdil fakt pěkný dálky až do omezovače.. Předtím měl Horneta9, ale po zadním se naučil na Banditovi 1200, na to jaká to byla těžká kráva s nic moc výkonem uměl na ní fakt parádně..
Tehdy koupil tu K3 někdy v půlce října v sobotu, už bejvala celkem kosa, ale i přesto s ní najel za 5 dní něco kolem 3.000 km, no a 5. den od koupě byli celý den na letišti, jezdil tam parádně, bez žádných problémů. No až jednou po zásahu omezovače a dopadu zpět na zem, kdy ujel asi 60 (či kolik) metrů a lehce to zbrzdil na cca 170-180 kmh, se mu zničehonic rozklepaly řídítka od dorazu k dorazu.. Až z ní vystoupil, motka jela před ním přes ranvej až do trávy, kde skončila v kotrmelcích, on za ní, říkal že vůbec nemohl dejchat jak byla zvířená hlína a že to bylo nekonečný.. Motka dopadla viz foto (nechápu, že neprdl ten držák zadní stupačky ) a kámoš to odnesl pouze zlomeným malíčkem , ale byl byl dobitej z těch kotrmelců, jak kdyby ho mlátili holí..
Doteď nikdo neví proč se to rozkmitalo, závažíčka na přením kole zůstaly, ujel už nějakou vzdálenost, po dopadu to bylo OK a rychlost nesnižoval nijak dramaticky, lehce př. brzdou, ale spíše bržděním motorem...
Takže si jí užil pouze 5 dní

[img]

Naposledy editováno 09.01.2010 10:19:54

Na cem jste se zacinali ucit wheelie?

9.1.2010 v 10:04 | Nahoru | #336
ještě 1 foto

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na cem jste se zacinali ucit wheelie?

9.1.2010 v 10:09 | Nahoru | #337
Skobik> neboj nic, já to chápu dokonale a vím oč tu běží . Pouze jsem vysvětloval jak Grázl smazal odchylku tacho vyšší pneu (přiznávám, že 2. polovina jeho odpovědi je tak trochu mimo, ale to jsem nekomentoval...)

(reakce na) Na cem jste se zacinali ucit wheelie?

9.1.2010 v 10:23 | Nahoru | #338
juras>
"Skobik> neboj nic, já to chápu dokonale a vím oč tu běží . Pouze jsem vysvětloval jak Grázl smazal odchylku tacho vyšší pneu (přiznávám, že 2. polovina jeho odpovědi je tak trochu mimo, ale to jsem nekomentoval...)"

Ok. Tak doufam ze je to jasne i jemu.

2 reakcí na tento příspěvek Na cem jste se zacinali ucit wheelie?

9.1.2010 v 11:50 | Nahoru | #339
vau, chudak K3, ta teda dopadla. videl jsem to na YOU TUBE mockrat, jak se rozkmitaly riditka, jen nevim proc se to deje a jak tomu zabranit, netusim co je pricinou, treba mi to nekdo rekne, nikdy se mi to nestalo a doufam ze nestane, ale neni to ojedinely jev

vi nekdo proc se to deje?

Na cem jste se zacinali ucit wheelie?

9.1.2010 v 12:43 | Nahoru | #340
To chce tlumič řízení(nejlépe stavitelný) , pak je to ok

(reakce na) Na cem jste se zacinali ucit wheelie?

9.1.2010 v 12:56 | Nahoru | #341

juras> snad ti někdo nepujčí K6 AMA serie??



tu budu mít půjčenou taky měl jsem si jí půjčit už minulou sezonu ale nevyšlo to tak tenhle rok jí testnu jinak ta druhá co budu mít půjčenou má upravenej podvozek od nějakých němců, elektriku od ešnera ale jinak serie, samozřejmě přepáčko a takový ty běžný věci

ale můžu ti říct že to co vyvádí ta K6 KWS motorsport z AMA serie je těžkej heavy metal zatím jsem větší masakr neviděl když si vemeš jak letí běžná K6 tak tohle je oproti ní stíhačka jaxfiň :DD už se na ní těším, v tý je fakt nasypáno a opravdu se zvedá výplachem i na 4ku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na cem jste se zacinali ucit wheelie?

9.1.2010 v 13:00 | Nahoru | #342
Skobik> bylo to myšleno tak že tacho bude ukazovat stejně ale každej pojede jinak - tím jsem myslel to že tacho bude ukazovat jinak a třeba RSV má snímač tacháče na zadním kotouči.

(reakce na) Na cem jste se zacinali ucit wheelie?

9.1.2010 v 13:01 | Nahoru | #343

juras>Skobik> jelikož každý tachometr v sérii ukazuje víc než je skutečnost, tak Grázl měl na mysli to, že když dal vyšší profil pneu tak se tato odchylka smazala a ukazuje mu to přesně (aspoň myslím, že to tak myslel )



jojo, přesně díky

(reakce na) Na cem jste se zacinali ucit wheelie?

9.1.2010 v 13:02 | Nahoru | #344
DABELSKABABICKA> Rázy do řidítek
Obecně se tento nešvar vyskytuje u strojů s poměrně strmým úhlem vidlice a krátkým závlekem. Příčina je tato: Systém řízení je silou působící mimo osu nárazově uváděn do otáčivého pohybu.Reakce daná směřováním př. kola se snaží dosttat řízení zpět do rovné pozice. Při tomto zápasu sil a momentů může dojít k mohutným rázům, které se vyskytnou buď jen krátce, nebo mohou trvat i několik vteřin a narůstat. V extrémním případě vyrazí jezdci řidítka z ruky. Příčinou rázů do řidítek je působení boční síly na př. kolo. Pokud tato síla není odpružena měkkou kostrou pneumatiky, přenáší se na vidlici. Ty jsou dnes díky stabilním trubkám s velkými průměry a masivním můstkům tak tuhé, že prakticky neumožňují torzní pohyby. S výsledkem, že nic nepomáhá-kromě hydraulického tlumiče řízení. Tip: Rychlým sešlápnutím zadní brzdy je možné nebezpečné rázy do řidítek rychle uklidnit, díky vysoké přítlačné síle na př. kole.
Symptom: Extrémní otočný pohyb př. kola kolem osy řízení.

Spouštěč: Vybuzení vlnami na vozovce, především v mírném náklonu nebo při přetočených řidítkách.

Příčina: Velmi sportovní, na ovladatelnost orientovaná geometrie podvozku. Pneumatiky s přiliš malým vnitřním tlumením. Přiliš tvrdé nastavení podvozku.

Opatření k nápravě: Přizpůsobit styl jízdy. Namontovat tlumič řízení-zvýšit jeho tlumení. Změnit nastavení odpružení, snížit předpětí vpředu. Měkčí tlakový útlum vidle. Minimalizace vůle v ložisku hlavy řízení.

PS: mám tu hafo článků o podvozku tak není problém, třeba Kmitání vidle, Poskakování při brždění, Shimmy, Chattering, Kývání

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na cem jste se zacinali ucit wheelie?

9.1.2010 v 13:02 | Nahoru | #345
Skobik> GSXR má snímač rychlosti u předního kolečka a ne u převodovky, to je to o čem tu mluvím. Každá motka to má jinak.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na cem jste se zacinali ucit wheelie?

9.1.2010 v 13:08 | Nahoru | #346

DABELSKABABICKA>htak v pohode, nepripadam si v hazlůu nikde, ani na okru¨hu ani na prirodnaku! vyber trasu kterou neznas?! a nebo nerypej, ja uznava, tve kvality, bud uznavetj ty moje a nebo dej trasu!ale co fir, znelo dobre ty 16 bych dal, a klido bych i prohral! staci 2 - 3 16ky na jeden vecer!!



já nerejpu, ukaž mi kde jasně jsem ti odpověděl jak by to dopadlo na okruhu. A ani v jednom příspěvku nemluvím o nějakých tvých kvalitách nebo něčem co bych neměl respektovat. Jediný co jsem nazval blbostí je u tvojí K4 169 na jedničku a zvedání kola na 4ku ale už jsme domluvený a v létě se mrknem na tom letišti a kdyžtak uznáme svoje pochybení. Rád uvidím K4 která pojede jak superbike K4

(reakce na) Na cem jste se zacinali ucit wheelie?

9.1.2010 v 13:36 | Nahoru | #347
GRASSEL>

2 reakcí na tento příspěvek Na cem jste se zacinali ucit wheelie?

9.1.2010 v 13:38 | Nahoru | #348
jinak diky za info, ale K3 ma tlumic rizeni v serii, tak proc se mu ti rozkmitalo na letisti? 1000x nic a najednou totalka?!

(reakce na) Na cem jste se zacinali ucit wheelie?

9.1.2010 v 13:40 | Nahoru | #349
DABELSKABABICKA> ty seriový jsou pěkně na píču až po K6 tuším jsou stejný a úplně k hovnu. Dobrý seriový maj RSV ten funguje

Na cem jste se zacinali ucit wheelie?

9.1.2010 v 13:42 | Nahoru | #350
a úplně nejlíp funguje na 1000rr ten elektronickej, to se musí nechat

2 reakcí na tento příspěvek Na cem jste se zacinali ucit wheelie?

9.1.2010 v 14:07 | Nahoru | #351
tto jo, jen by mě zajímalo odkud to snímá rychlost aby to tlumilo, kdyby to bylo od předku tak pojedeš po zádech na CBR1000RR a v tu chvíli se ti předek zpomalí a tlumič změkne a při návratu z wheelie třeba ve 180km/h by mohlo dojít k ěm rázům taky, ne? Ovšem tedy pokud to bere pouze podle rychlosti př. kola. Jinak ten tlumič je superr, to jo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na cem jste se zacinali ucit wheelie?

9.1.2010 v 14:36 | Nahoru | #352
dewwil> čéče nevím jak přesně to funguje ale vím že díky němu s tou motorkou na nerovnostech můžeš ject daleko víc v klidu než na motorce jiný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na cem jste se zacinali ucit wheelie?

9.1.2010 v 14:40 | Nahoru | #353
GRASSEL> jj,taky vím prd jak to snímá ten kalup, ale hlavně že to fachčí....

jinak ty starší origo Suzuki tlumiče jsou fakt na hovno, když je vedro jak sviň tak je měkčí než když je chladnější počasí, to jsem vysledoval na svým Teleti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na cem jste se zacinali ucit wheelie?

9.1.2010 v 14:43 | Nahoru | #354
dewwil> nevím jak starší ale i K6 má stejnej jako K1 a je to fakt šit k hovnu

(reakce na) Na cem jste se zacinali ucit wheelie?

9.1.2010 v 15:02 | Nahoru | #355

DABELSKABABICKA>vau, chudak K3, ta teda dopadla. videl jsem to na YOU TUBE mockrat, jak se rozkmitaly riditka, jen nevim proc se to deje a jak tomu zabranit, netusim co je pricinou, treba mi to nekdo rekne, nikdy se mi to nestalo a doufam ze nestane, ale neni to ojedinely jev
vi nekdo proc se to deje?



-vychýlený kolo při dopadu na zem
-nerovnej povrch

z čistě mat-fyz pohledu jde o jednoduchej přenos váhy předního kola z jedný na druhou stranu, následná snaha to srovnat je - pokud dotačnej nemá svaly na to s tim něco udělat - marnej boj

(reakce na) Na cem jste se zacinali ucit wheelie?

9.1.2010 v 15:25 | Nahoru | #356

GRASSEL>dewwil> nevím jak starší ale i K6 má stejnej jako K1 a je to fakt šit k hovnu



jj, tto bude asi ten samej

1 reakcí na tento příspěvek Na cem jste se zacinali ucit wheelie?

9.1.2010 v 17:52 | Nahoru | #357
Ty vole jak na to koukam tak vsichni musite mit peeero minimalne metr dlouhy podle tech kecu!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na cem jste se zacinali ucit wheelie?

9.1.2010 v 17:56 | Nahoru | #358

dewwil>tto jo, jen by mě zajímalo odkud to snímá rychlost aby to tlumilo, kdyby to bylo od předku tak pojedeš po zádech na CBR1000RR a v tu chvíli se ti předek zpomalí a tlumič změkne a při návratu z wheelie třeba ve 180km/h by mohlo dojít k ěm rázům taky, ne? Ovšem tedy pokud to bere pouze podle rychlosti př. kola. Jinak ten tlumič je superr, to jo...



myslím že snímač na př. kole nemají, že tu rychlost bude vyhodnocovat podle zařazeného kvaltu a otáček motoru..

Naposledy editováno 09.01.2010 18:39:42

(reakce na) Na cem jste se zacinali ucit wheelie?

9.1.2010 v 18:19 | Nahoru | #359

DABELSKABABICKA>jinak diky za info, ale K3 ma tlumic rizeni v serii, tak proc se mu ti rozkmitalo na letisti? 1000x nic a najednou totalka?!



jak řekl Grázl, K1 až K6 má stejnej tlumič řízení, když už je starší začne mít vůli (např. vzduchová bublina, starej olej...), ale je tam šroubek, kterým se dá olej měnit či odvzdušňovat. Kámoš nám tam vždy dával hydraulickej olej, kterej byl hustší než ten origo a pak to šlo , bylo to dost znát.. A ten olej by chtělo tak po 2 letech MĚNIT , jak ve vidlích.

No nikdo dodnes neví proč ten crash . Kdyby se to rozkmitalo hned po dopadu neřeknu, ale dopadl srovnanej a nic, ujel kus a přitom nijak rapidně nesnižoval rychlost, prostě z ničeho nic..

GRASSEL>nevím jak to RSV ale novější Tuono má tl. řízení taky mizernej! A neměl šroubek na výměnu oleje , tak jsme tam navrtali dírku a dali tam malý šroubek.. Ale s tím hustším olejem se ohnul šroub s hliníkovým mezikusem, který byl na krku!! Tak se ten mezikus vysoustružil z nerezu s pořádnou základnou a byl klid

Naposledy editováno 09.01.2010 18:20:56

(reakce na) Na cem jste se zacinali ucit wheelie?

9.1.2010 v 18:43 | Nahoru | #360

juras>myslím že snímač na př. kole nemají, že tu rychlost bude vyhodnocovat podle zařazeného kvaltu a otáček motoru..



tak to jo jinak šroubek tam mám taky tak to zkusím, kdyžtak koupím jinej, štelovatelnej...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist