1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro ducati
2 reakcí na tento příspěvek Olej pro ducati
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro ducati
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro ducati
cicmon>koupil jsem DUCATI 900 ss a puvodní majitel tam daval total 10w40 mam pokračovat v tomto oleji? je to plna syntetika? a jak poznam že tam dal plnou syntetiku? dik jirka jo a ješte je tam olej po výmene cca 500 km jety, ale před rokem a pul, potom motorka stala tak se chci zeptat zda se ten olej nezkazi? dik
když něco dovezu domů hned měním provozní náplně a kontroluju rozvody, (když tvrdí, že jsou nové je to poznat, jinak ne, navíc všichni lžou)
olej nejvíce ztrácí své vlastnosti stářím.
oleje total nepoužívám tak nevím 10W40 je viskozní rozsah nic víc. 10W40 je nejčastěji u částečně syntetických olejů, může být i u plné.
pokud není motor nějak moc zakarbonovaný klidně do něj nalej plnu syntetiku a jezdi na co chceš třeba motul, mobil, shell ....
pokud nemáš jistotu že tam někdo nelil nějakou sračku tak udělej alespoň jednu výměnu s polosyntetikou
já radím syntetiku, neb motorku honím jak nadmutou kozu a většina lidí taky
více o olejích je tu:
http://oleje.cz/inde..._visko&left=main
http://oleje.cz
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro ducati
Syntetický olej (plně syntetický) je mazivo sestávající z chemických sloučenin, které se uměle vyrábějí syntézou z jiných látek, než je ropa. Syntetické oleje se často využívají namísto maziv získávaných rafinací ropy, protože obecně nabízejí lepší mechanické a chemické vlastnosti než tradiční minerální oleje.
Polosyntetické oleje (též nazývané "syntetické směsi") jsou směsi minerálního oleje s ne více než 30 % syntetického oleje. Jsou navrhovány tak, aby měly mnoho výhod syntetického oleje, ale přitom nebyly tak drahé jako čistý syntetický olej.
Výhody syntetických olejů:
* měřitelně větší rozsah viskozitní klasifikace
* lepší chemická a smyková stabilita
* menší ztráty vypařováním
* odolnost vůči oxidaci, tepelnému rozkladu a rosolovatění
* prodloužené intervaly výměny s příznivými dopady na životní prostředí (méně odpadu)
* nižší spotřeba paliva u některých motorů
* lepší mazací schopnosti při studených startech
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro ducati
David_900SS>kodlisko> striktně se držet shellu není důležitý, hlavně nelejt sračky
To ne, ale do ducati určitě dávat dražší a kvalitní olej..chci přece jezdit a ne opravovat a všichni víme že když se někdo o ducati nestará, ona se mu odvděčí pálkou za servis
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro ducati
kodlisko>To ne, ale do ducati určitě dávat dražší a kvalitní olej..chci přece jezdit a ne opravovat a všichni víme že když se někdo o ducati nestará, ona se mu odvděčí pálkou za servis
to není jen u ducati, to je všude, jen se to projeví až po několika letech a hodně najetých km
dost špatný zkušenosti mám například s olejem castrol - tedy u aut
Určo pokud člověk vyzkouší jiný olej, a má na to podívat se dovnitř jestli to tam není zanesené, zkarbonizované atd tak to jo, já bohužel mota neopravuju ikdyž bych to chtěl umět, tak si raději nechám poradit i třeba od bývalého majitele
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro ducati
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro ducati
cicmon>kodlisko> ja se oni chci stara je to moje laska
Ještě aby ne
1 reakcí na tento příspěvek Olej pro ducati
kodlisko>cicmon>
Syntetický olej (plně syntetický) je mazivo sestávající z chemických sloučenin, které se uměle vyrábějí syntézou z jiných látek, než je ropa. Syntetické oleje se často využívají namísto maziv získávaných rafinací ropy, protože obecně nabízejí lepší mechanické a chemické vlastnosti než tradiční minerální oleje.
Polosyntetické oleje (též nazývané "syntetické směsi") jsou směsi minerálního oleje s ne více než 30 % syntetického oleje. Jsou navrhovány tak, aby měly mnoho výhod syntetického oleje, ale přitom nebyly tak drahé jako čistý syntetický olej.
Výhody syntetických olejů:
* měřitelně větší rozsah viskozitní klasifikace
* lepší chemická a smyková stabilita
* menší ztráty vypařováním
* odolnost vůči oxidaci, tepelnému rozkladu a rosolovatění
* prodloužené intervaly výměny s příznivými dopady na životní prostředí (méně odpadu)
* nižší spotřeba paliva u některých motorů
* lepší mazací schopnosti při studených startech
Všechny oleje až na pár vyjímek jsou z ropy i syntetické, z čeho by je asi tak bylo možné vyrobit ... z uhlí z obnovitelných zdrojů, max. je ale pořád z ropy ! Minerální olej je běžně 15W40 a získá se destilací ropy a následně tzv. klasickou rafinací, polosyntetický olej/vakuový destilát, je vlastně to samé co olej minerální jen tam je použitá tzv. hydrogenační rafinece, běžně 10w40. Syntetický olej je také z ropy, ale nejdříve se vyrobí pomocí nějakého petrochemického postupu nějaká základní látka,která je velmi čistá a potom pomocí chemické reakce (syntézy) se provede výroba oleje, tj. odpadá rafinace olej je velmi čistý atd. např. 10w40, 5w40 atd. Následně se provede aditivace balíčkem aditiv. Zásadní rozdíl je cena za ten či onen typ oleje - prostě větší počet úkonů v chemické výrobě. Jinak syntetický olej může být i aditivum do minerálního nebo polosyntetického, např. různé mazivostní a protioděrové přísady, modifikátory viskozity. Polosyntetika ale není minerální se syntetikou to je pořád minerální.
Naposledy editováno 10.01.2010 17:28:55
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
desmo rozvod Ducati ST2, Ducati Monster 600, Ducati 900 SS, Ducat... | adrianosciro | 14 | 21.2.2021 v 15:57 Borntobewild |
Tuning Vašich Ducatek [1 ... 27, 28] Ducati 848, Ducati Monster S4R, Ducati 998, Ducati 9... | ducatista | 838 | 19.2.2018 v 08:34 Londoner |
Vidlice Ducati 900 SS | Topper | 15 | 6.8.2015 v 15:29 Pepíno66 |
Náhon otáčkoměru - šnekový soukolí ... Ducati 900 SS | t_freedom | 3 | 3.12.2014 v 11:46 stráťa |
Ducati SS900 SL [1, 2, 3] Ducati 900 SS | VlastíkPlamínek | 85 | 24.11.2014 v 17:00 Ďuričko |