globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: kolem Baltu

30.11.2009 v 20:34
potřeboval bych poradit ohledně cesty kolem Balského moře např. Polsko, Rusko, Litva, Lotyšsko, Estonsko, Finsko, Švédsko, Dánsko, Německo či nějakou zemi vynechat a jet např kus trajektem. Největší obavy - nudu mám z Polska, dá se to stihnout za 2-3 týdny za pomocí trajektu, klidně mi můžete radit i ohledně destinací, památek a kam se mrknout.
díkec

30.11.2009 v 21:53 | Nahoru | #1
Zdar, na jaře se chystáme na podobnou trasu... Vynecháme asi Rusko - víza jsou nesmyslně drahý a složitý na získání, na to že chcem jen projet (i když Kaliningrad a Petrohrad by mohly bejt zajímavý). Takže z Polska rovnou do Litvy a pak z Tallinu trajekt do Helsinek za 41 éček... Počítáme 3 cca týdny, pojedem po pobřeží Norska, bude to tak 8-9 tisíc km...
Destinace zatím nevím, ale pokud už něco máš napiš sem, rád kouknu co je na trase :).

30.11.2009 v 22:51 | Nahoru | #2
Polsko je dost nuda a provoz divokej. Jeli jsme letos Pobaltí, do Polska jsme přejížděli z Broumovského výběžku, pak směrem na Wroclaw a nahoru na Mazurská jezera. Trasu jsme vedli takřka výhradně po vedlejškách, trvalo to dýl, ale nebyl takový provoz. Oblast Mazurských jezer celkem pěkná, leč jsou tam mračna komárů. Litva, Lotyšsko-krajina taky dost jednotvárná, pěkná je Kuršská kosa s pískovými dunami, jede se tam přívozem z Klaipedy. Z měst se mi nejvíc líbila Riga, fakt pěkný . Tam jsme to otočili, dál už to neznám. Pár fotek je na mym webu...

Naposledy editováno 30.11.2009 22:52:41

30.11.2009 v 23:04 | Nahoru | #3
tak hlavně neopomenoout Mekku českých turistů : Kunda v Estonsku

jinak v Litvě doporučuju Kurskou Kosu, konkrétně dojet až do městečka Nida kde je dobrej kemp.
Polsko je tragédie největší, ale ty jezera na severu jsou celkem pěkný. Byl jsem v pobaltí 3 týdny a víc bych tam asi nevydržel. Celkově bych to ale označil za nudu. V Lotyšsku je super Riga a "soutok" dvou moří - Kolka. pár zajímavostí by se ještě našlo, ale byl jsem tam v roce 2005 tak už si taky nevzpomínám přesně. Jo, v Estonsku je super pobřeží Čudskýho jezera.
Pokud se chystáte nakouknout do Ruska, nezapomeňte řešit víza 2 měsíce před odjezdem, nám na to 1,5 měsíce nestačilo
Když už budete v Talinu, zajel bych trajektem do Helsinek, je to na hodinu. Můžete i vrtulníkem za 100 éček, my jsme ho nestihli, už byl plnej. Po návratu do ČR jsem zjistil, že ten den spadl do moře ..

1.12.2009 v 06:39 | Nahoru | #4
Polska není důvod se bát, prostě za necelý den to člověk projede, jo, je to trochu delší, je to dáno velikosti země, ale vzhledem k dalším zemím kolem Baltu bych to tradičně neviděl.
jen je třeba na těch silnicích, co vypadají jako dálnice, dát pozor, že se tam občas odbočuje vlevo, prostě jedete v levém pruhu, svodidla působí jako že je to dálnice a auto v levém pruhu najednou zpomalí a zastaví a odbočuje vlevo...
Jinak Polsko pohoda.

Jo a více info budu mít v cestopise+fotky+video, co jsem teď dopsal a čekám, kdy mi to tu na serveru zveřejní. Navštívili jsme Trakai, Klaipeda, Kurská Kusa, Hora Křížů,... hornické město Kunda, historické centrum v Tallinnu, ve Finsku muzeum zvonů pod otevřeným nebem, hrad Olavinlinna ve městě Olavinlinna, rozhledna Puijon torni ve městě Kuopio, vesničku Santy Clause nad městem Rovaniemi a další a další místa.

1.12.2009 v 06:53 | Nahoru | #5
Jinak k otázce - pokud bych měl čas, objel bych to všechno včetně Nordkappu.
Pokud to jet kratší, tak bych to objel zase všechno, mě by nahoře stačilo to, že bych se podíval na Severní polární kruh.
Pokud by jsi to chtěl kratší, tak pak jet Pobaltí, trajekt do Finska, pak si ve spodní 1/4 Finska si udelě kolečko a další trajektem to zkrátit přímo do Švédska.
Další zkrácení se nabízí ze Švédska do Polska (Polským trajektem, popř. jet naopak), to je už 3.trajekt, pokud to chceš mít kratší/rychlejší a nevadí že už budeš platit 3 trajekty (každý tisícovku-dvě?-nevím, tedy Polsko-Švédsko asi víc, ví jen Tallinn-Helsinki, nás to vyšlo jednou 8 stovek, podruhé 11 stovek)

A nebo můžeš vynechat Finsko a z Estonska rovnou do Švédska, jako jediný trajekt.

Prostě při pohledu na mapu je těch možností více, dle chuti kolik toho chceš jet. A nebo se můžeš rozhodnout až během výletu, třeba v nějaké zemi může být blbá předpověď, že dalších 5 dní tam bude v kuse pršet.... apod.