Jinak na motorce (japonci) mi první 2 sezony neutrál chyběl, prostě na jawě si člověk na to zvykl. Ale když jsem si zvykl nechat z kopce zařazenou šestku, tak už několik let by mě ani nenapadlo dávat neutrál.. Dokonce jsem si na to odvykl i na jawě, jak tak uvažuju..
A salbého auta s krátkými převody to z kopce dost na rychlost brzdí, proto se vyřazovalo, ale u modernějších aut už to je pasé a z kopce jde jet normálně s rychlsotí, aniž by to extra brzdilo. Ale nejlepší by pr ovaše hnipyšské otázky byl trabant, protože ten má poslední rychlsotní stupěň přes volnoběžku - tzn. jedete, pustíte plyn a ono se to automaticky rozepne a motor nepřenáší sílu na převodovku, ani když tam je kvalt..
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
1 reakcí na tento příspěvek Spojka jako neutrál? je to možný?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
jj, když dneska vezu nějakýho mlaďase Trabukem, tak se docela diví jak sem vyřadil aniž bych se dotknul řadičky
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
DaveDessouse>BagoBorec> vím! ale jde o to že mě docela dost brzdí motor bez plynu, nebo tak jako cuká
pokud ti dvoutakt cuká při jízdě z kopce bez plynu tak si nech seštelovat volnoběžnou směs, popros třeba zkušenýho kamaráda.
Já sem ten problém taky měl a tímto byl vyřešen
Jinak já bych tu spojku klidně vymačkával, lepší než nechat točit dvoutakt bez plynu z kopce. Ujisti se že to dobře vypíná a "neunáší" a klidně to dělej. Možná se její životnost trochu sníží, ale nezatěžuj se tím, to bys nesměl vůbec jezdit!
Naposledy editováno 29.10.2009 08:36:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?
Windy>Přesně tak. Mě počítač při zařazený rychlosti a jízdě bez plynu ukazuje spotřebu v autě 0,0 na 100 ale když dám neutrál, tak je ta spotřeba tak 3,5 - 4,5.
Jak se na to dívám, tak neutrál má rozhodně vyšší spotřebu
Ty jo,co to krmíš?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Jinak nevyřazuju,brzdim motorem
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
3 reakcí na tento příspěvek Spojka jako neutrál? je to možný?
racek>kubák: když jedes a vyradis pocita se spotreba na L/km ne L/h takze kdyz ti auto zere 1L/h a jedes 50 spotreba je 2L/100km když 25km/h tak 4 L/100km když 200km/h tak 0,5L/100km
Já vidim jen l/hod pže vyřazuju jen když stojim a to displej ukazuje l/hod
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Navíc to nějak nechápu,pže když pojedu 100km/h,vyřadim,ukáže mi stejnou spotřebu jako když vyřadim v 50km/h nebo ne?Assassine,kde jsiiiiii?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
3 reakcí na tento příspěvek Spojka jako neutrál? je to možný?
racek>kubák: když jedes a vyradis pocita se spotreba na L/km ne L/h takze kdyz ti auto zere 1L/h a jedes 50 spotreba je 2L/100km když 25km/h tak 4 L/100km když 200km/h tak 0,5L/100km
jj, spotřeba na neutrál by byla nekonečno na sto pokud auto stojí, proto je lepší udávat jí v l/h.. Ten vzoreček je principielně dobře, v praxi bude ta křivka diagonální, navíc na neutrál nikdy nejedeš konstantní rychlostí, ale v zásadě máš pravdu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
A Maradona taky
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Maradonna>kdyz mas vyrazene, palubaku je jedno jestli se kola točí nebo ne...
nevim jak u plechovek, ale u Guzzi to zohledňuje.. při parkování do gáraže mi ukáže taky 70l/100.. (s motorkářem zesnulým na infarkt u pátého kilometru mozek toho mastodonta nepočítá
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Naposledy editováno 29.10.2009 09:43:16
BagoBorec>Zkus tam nechat šestku
Já nevím co to maj lidi za blbej zvyk vyřazovat z kopce na neutrál...i v autech je to absolutní kravina...
No já v autě někdy vyřazuju - ale v prudkém kopci samo ne. Nedělám to kvůli spotřebě, ale že mě to někdy baví - ono je to taková pohoda, když motor není skoro slyšet a člověk se jenom tak veze
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Ale na motorce mě to ještě nenapadlo. Taky je ale pravda, že alp jede na pětku z kopce obvykle velice slušně - spíš musím sem tam dobržďovat
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?
Maradonna>kdyz mas vyrazene, palubaku je jedno jestli se kola točí nebo ne...
Není když jedes i na N ti to ukazuje L/km
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?
1 reakcí na tento příspěvek Spojka jako neutrál? je to možný?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Nějak mi prostě nejde do hlavy,proč by se při zařazenym neutrálu,konstantních otáčkách měla měnit spotřeba v závislosti na momentální rychlosti..Dyk motor si mele pořád to samý,zátěž se nemění,ne?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
Maradonna>racek> joo? a jak to vypocita? kdyz motor dela to same kdyz stoji nebo se veze? jeste jsem takove auto nevidel... pokazde ukazovalo stejnou hodnotu za jizdy i v klidu
Pokud stojim, tak spotřeba se udává v l/hod, pokud jedu tak v litrech/100km, je jedno, jestli mám zařazenou rychlost, nebo vymačklou spojku, nebo ne. Ono ty auta asi budou chytřejší jak ty :)
A k vyřazování - je potřeba vědět, co chci, pokud vyřadíš a zároveň brzdíš, je to hovadina, ale vyřadit na jízdu z kopce a pak plynule zařadit a pokračovat mi přijde vcelku normální. JE TO I EKONOMICKÝ!!! Auto mnohem míň zpomalí, než když dáš jen nohu z plynu a necháš tam rychlost.
Naposledy editováno 29.10.2009 09:55:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?
Kubák>Jsem asi dneska nějakej zabržděnej,pže se do toho nedokážu nějak dostat nebo si vykládám špatně co píšete..Nu což,v pátek u baráku přistála nová kokta,tak už vim na čem to budu pozorovat
Nějak mi prostě nejde do hlavy,proč by se při zařazenym neutrálu,konstantních otáčkách měla měnit spotřeba v závislosti na momentální rychlosti..Dyk motor si mele pořád to samý,zátěž se nemění,ne?
protože spotřeba se udává v litrech/100 km, když měníš rychlost, tak měníš dobu jak dlouho ti těch 100km bude trvat a tim pádem jak dlouho se ten motor musí točit, rozumíš??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?
Dave81>protože spotřeba se udává v litrech/100 km, když měníš rychlost, tak měníš dobu jak dlouho ti těch 100km bude trvat a tim pádem jak dlouho se ten motor musí točit, rozumíš??
Tomu bych i rozuměl,ale pořád mi nejde do hlavy tohle :"když jedes a vyradis pocita se spotreba na L/km ne L/h takze kdyz ti auto zere 1L/h a jedes 50 spotreba je 2L/100km když 25km/h tak 4 L/100km když 200km/h tak 0,5L/100km..
Ahaaaa,už jsem se konečně odbrzdil a pochopil i tohle..čet jsem to jako nějakou úměru o změně spotřeby,ale je tam řeč jen o rychlosti..
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Takže se omlouvám za váš čas,naběhlý žilky..Mysleli jsme prakticky totéž,jen já nepobral výklad
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?
Auta se stříkačkou při jízdě s kvaltem z kopce při určitých rychlostech opravdu komplet vypnou vstřikování, ale u motorek jsem na to ještě nenarazil. Tak jde palivo i v tomhle případě.
U motorek, které mají v převodovce kluzná ložiska, hrozí při vyřazení za jízdy z kopce poškození ložisek, protože při nízkých otáčkách motoru klesne mazací tlak a může dojít k vydírání. Tím se v ložiscích zvětší vůle, olejový film se tam pak neudrží ani při vyšším mazacím tlaku, protože rychleji uniká, a destrukce rychle pokračuje. Kdybyste četli k těm motorkám manuály, tak se to tam dozvíte a pochopíte, že vyřazování z kopce je hovadina. Valivá ložiska jako mají tradiční Jawky jsou vůči tomu imunní, takže si Jawa mohla dovolit druhý neutrál před posledním kvaltem.
1 reakcí na tento příspěvek Spojka jako neutrál? je to možný?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Naopak pokud chci jakkoliv spomalovat zařadím a zavře se vstřikování.
U motorky na spotřebu nejezdím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/roll.png)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?
Maradonna>racek> di se najest, meles z hladu kdyz motor bezi na neutral tak je uplne jedno jestli auto jede nebo stojí a palubak ukazuje porad stejne... aspon me na omeze a brachovi na oktavce... a na BMW mi to taky hodi rucicku jak kdybych stal...
Zkus se projet nějakym modernim autem, pak třeba ten hlad dostaneš taky.