globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Spojka jako neutrál? je to možný?
 
28.10.2009 v 22:59
Zdravím, možná dost blbý dotaz, ale je u nás o kolí hodně dlouhý kopec dolů a jezdim tudy zkoro každý den...moje motorka má 6kvaltů a neutrál klasika jen mezi 1-2 a tak když jedu z kopce a mám tam vytočenou 6 tak bych rád tam měl neutrál (brzdí mě motor bez plynu) ale je blbost tam kopat neutrál, to by převodovka brečela, tak se chci zeptat zda by nák neškodilo držet celej kopec dolů spojku. asi blbý dotoz, ale zkusím se zeptat:)

Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 07:50 | Nahoru | #31
Motáte atdy dohromady karbce a stříkačky, karbec se zažazenou rychlsotí z kopce pořád dává benzín. Stříkačka ne.

Jinak na motorce (japonci) mi první 2 sezony neutrál chyběl, prostě na jawě si člověk na to zvykl. Ale když jsem si zvykl nechat z kopce zařazenou šestku, tak už několik let by mě ani nenapadlo dávat neutrál.. Dokonce jsem si na to odvykl i na jawě, jak tak uvažuju..

A salbého auta s krátkými převody to z kopce dost na rychlost brzdí, proto se vyřazovalo, ale u modernějších aut už to je pasé a z kopce jde jet normálně s rychlsotí, aniž by to extra brzdilo. Ale nejlepší by pr ovaše hnipyšské otázky byl trabant, protože ten má poslední rychlsotní stupěň přes volnoběžku - tzn. jedete, pustíte plyn a ono se to automaticky rozepne a motor nepřenáší sílu na převodovku, ani když tam je kvalt.. Po přidání plynu a zvýšení otáček volnoběžka opět sepne a auto jede

1 reakcí na tento příspěvek Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 07:57 | Nahoru | #32
C:J: warťas měl volnoběžku na všech kvaltech a ještě k tomu vypínací a zapínací

jj, když dneska vezu nějakýho mlaďase Trabukem, tak se docela diví jak sem vyřadil aniž bych se dotknul řadičky

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 08:34 | Nahoru | #33

DaveDessouse>BagoBorec> vím! ale jde o to že mě docela dost brzdí motor bez plynu, nebo tak jako cuká


pokud ti dvoutakt cuká při jízdě z kopce bez plynu tak si nech seštelovat volnoběžnou směs, popros třeba zkušenýho kamaráda.
Já sem ten problém taky měl a tímto byl vyřešen

Jinak já bych tu spojku klidně vymačkával, lepší než nechat točit dvoutakt bez plynu z kopce. Ujisti se že to dobře vypíná a "neunáší" a klidně to dělej. Možná se její životnost trochu sníží, ale nezatěžuj se tím, to bys nesměl vůbec jezdit!

Naposledy editováno 29.10.2009 08:36:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 08:52 | Nahoru | #34

Windy>Přesně tak. Mě počítač při zařazený rychlosti a jízdě bez plynu ukazuje spotřebu v autě 0,0 na 100 ale když dám neutrál, tak je ta spotřeba tak 3,5 - 4,5.
Jak se na to dívám, tak neutrál má rozhodně vyšší spotřebu


Ty jo,co to krmíš? Já jsem u všeho možnýho pozoroval tak 0,7-1,2 l/hod a ty tolik?
Jinak nevyřazuju,brzdim motorem

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 09:17 | Nahoru | #35

Kubák>Ty jo,co to krmíš? Já jsem u všeho možnýho pozoroval tak 0,7-1,2 l/hod a ty tolik?
Jinak nevyřazuju,brzdim motorem



asi jeszdí nadupanou americkou károu... protoze me omega 3.0 V6 ukazuje na neutral 0.8l/hod

3 reakcí na tento příspěvek Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 09:19 | Nahoru | #36
kubák: když jedes a vyradis pocita se spotreba na L/km ne L/h takze kdyz ti auto zere 1L/h a jedes 50 spotreba je 2L/100km když 25km/h tak 4 L/100km když 200km/h tak 0,5L/100km

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 09:22 | Nahoru | #37
racek> to je hezke, ale kdyz vyradim, tak dojedu 3X dal nez s kvaltem a s kvaltem se pak budu muset znovu rozjizdet s okamzitou spotrebou 27- 35l/100km tak co je lepsi??? pro me urcite vyradit

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 09:31 | Nahoru | #38

racek>kubák: když jedes a vyradis pocita se spotreba na L/km ne L/h takze kdyz ti auto zere 1L/h a jedes 50 spotreba je 2L/100km když 25km/h tak 4 L/100km když 200km/h tak 0,5L/100km


Já vidim jen l/hod pže vyřazuju jen když stojim a to displej ukazuje l/hod
Navíc to nějak nechápu,pže když pojedu 100km/h,vyřadim,ukáže mi stejnou spotřebu jako když vyřadim v 50km/h nebo ne?Assassine,kde jsiiiiii?

3 reakcí na tento příspěvek Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 09:33 | Nahoru | #39
kdyz mas vyrazene, palubaku je jedno jestli se kola točí nebo ne...

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 09:35 | Nahoru | #40

racek>kubák: když jedes a vyradis pocita se spotreba na L/km ne L/h takze kdyz ti auto zere 1L/h a jedes 50 spotreba je 2L/100km když 25km/h tak 4 L/100km když 200km/h tak 0,5L/100km



jj, spotřeba na neutrál by byla nekonečno na sto pokud auto stojí, proto je lepší udávat jí v l/h.. Ten vzoreček je principielně dobře, v praxi bude ta křivka diagonální, navíc na neutrál nikdy nejedeš konstantní rychlostí, ale v zásadě máš pravdu
A Maradona taky

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 09:39 | Nahoru | #41

Maradonna>kdyz mas vyrazene, palubaku je jedno jestli se kola točí nebo ne...



nevim jak u plechovek, ale u Guzzi to zohledňuje.. při parkování do gáraže mi ukáže taky 70l/100.. (s motorkářem zesnulým na infarkt u pátého kilometru mozek toho mastodonta nepočítá ) správně by to zohledněno být mělo, ale je fakt že spotřeba na neutrál se fakt těžko počítá.. Takže si to asi každá automobilka vyřeší po svém, ale málokterý pal. počítač vám v tu chvíli bude ukazovat přesnou hodnotu..

Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 09:42 | Nahoru | #42
jde tu vlastne o hovno, protoze zalezi, jake mas auto, tezke, lehke, stare, nove, naftu, benzin,.... jestli jedes po rovine nebo z kopce a tak by se dalo pokracovat do aleluja... kazdá situace si vyžaduje něco jiného...

Naposledy editováno 29.10.2009 09:43:16

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 09:42 | Nahoru | #43

BagoBorec>Zkus tam nechat šestku
Já nevím co to maj lidi za blbej zvyk vyřazovat z kopce na neutrál...i v autech je to absolutní kravina...



No já v autě někdy vyřazuju - ale v prudkém kopci samo ne. Nedělám to kvůli spotřebě, ale že mě to někdy baví - ono je to taková pohoda, když motor není skoro slyšet a člověk se jenom tak veze

Ale na motorce mě to ještě nenapadlo. Taky je ale pravda, že alp jede na pětku z kopce obvykle velice slušně - spíš musím sem tam dobržďovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 09:43 | Nahoru | #44

Maradonna>kdyz mas vyrazene, palubaku je jedno jestli se kola točí nebo ne...



Není když jedes i na N ti to ukazuje L/km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 09:46 | Nahoru | #45
racek> joo? a jak to vypocita? kdyz motor dela to same kdyz stoji nebo se veze? jeste jsem takove auto nevidel... pokazde ukazovalo stejnou hodnotu za jizdy i v klidu

1 reakcí na tento příspěvek Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 09:51 | Nahoru | #46
Jsem asi dneska nějakej zabržděnej,pže se do toho nedokážu nějak dostat nebo si vykládám špatně co píšete..Nu což,v pátek u baráku přistála nová kokta,tak už vim na čem to budu pozorovat
Nějak mi prostě nejde do hlavy,proč by se při zařazenym neutrálu,konstantních otáčkách měla měnit spotřeba v závislosti na momentální rychlosti..Dyk motor si mele pořád to samý,zátěž se nemění,ne?

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 09:53 | Nahoru | #47

Maradonna>racek> joo? a jak to vypocita? kdyz motor dela to same kdyz stoji nebo se veze? jeste jsem takove auto nevidel... pokazde ukazovalo stejnou hodnotu za jizdy i v klidu



Pokud stojim, tak spotřeba se udává v l/hod, pokud jedu tak v litrech/100km, je jedno, jestli mám zařazenou rychlost, nebo vymačklou spojku, nebo ne. Ono ty auta asi budou chytřejší jak ty :)

A k vyřazování - je potřeba vědět, co chci, pokud vyřadíš a zároveň brzdíš, je to hovadina, ale vyřadit na jízdu z kopce a pak plynule zařadit a pokračovat mi přijde vcelku normální. JE TO I EKONOMICKÝ!!! Auto mnohem míň zpomalí, než když dáš jen nohu z plynu a necháš tam rychlost.

Naposledy editováno 29.10.2009 09:55:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 09:54 | Nahoru | #48

Kubák>Jsem asi dneska nějakej zabržděnej,pže se do toho nedokážu nějak dostat nebo si vykládám špatně co píšete..Nu což,v pátek u baráku přistála nová kokta,tak už vim na čem to budu pozorovat
Nějak mi prostě nejde do hlavy,proč by se při zařazenym neutrálu,konstantních otáčkách měla měnit spotřeba v závislosti na momentální rychlosti..Dyk motor si mele pořád to samý,zátěž se nemění,ne?



protože spotřeba se udává v litrech/100 km, když měníš rychlost, tak měníš dobu jak dlouho ti těch 100km bude trvat a tim pádem jak dlouho se ten motor musí točit, rozumíš??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 10:03 | Nahoru | #49

Dave81>protože spotřeba se udává v litrech/100 km, když měníš rychlost, tak měníš dobu jak dlouho ti těch 100km bude trvat a tim pádem jak dlouho se ten motor musí točit, rozumíš??


Tomu bych i rozuměl,ale pořád mi nejde do hlavy tohle :"když jedes a vyradis pocita se spotreba na L/km ne L/h takze kdyz ti auto zere 1L/h a jedes 50 spotreba je 2L/100km když 25km/h tak 4 L/100km když 200km/h tak 0,5L/100km..
Ahaaaa,už jsem se konečně odbrzdil a pochopil i tohle..čet jsem to jako nějakou úměru o změně spotřeby,ale je tam řeč jen o rychlosti..
Takže se omlouvám za váš čas,naběhlý žilky..Mysleli jsme prakticky totéž,jen já nepobral výklad

Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 10:11 | Nahoru | #50
Kubák

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 10:12 | Nahoru | #51
Pár připomínek:
Auta se stříkačkou při jízdě s kvaltem z kopce při určitých rychlostech opravdu komplet vypnou vstřikování, ale u motorek jsem na to ještě nenarazil. Tak jde palivo i v tomhle případě.
U motorek, které mají v převodovce kluzná ložiska, hrozí při vyřazení za jízdy z kopce poškození ložisek, protože při nízkých otáčkách motoru klesne mazací tlak a může dojít k vydírání. Tím se v ložiscích zvětší vůle, olejový film se tam pak neudrží ani při vyšším mazacím tlaku, protože rychleji uniká, a destrukce rychle pokračuje. Kdybyste četli k těm motorkám manuály, tak se to tam dozvíte a pochopíte, že vyřazování z kopce je hovadina. Valivá ložiska jako mají tradiční Jawky jsou vůči tomu imunní, takže si Jawa mohla dovolit druhý neutrál před posledním kvaltem.

1 reakcí na tento příspěvek Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 10:12 | Nahoru | #52
Maradonna: třeba to jednou pochopíš, jednodušeji to napsat nejde.

Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 10:14 | Nahoru | #53
Tenhle problém sem řešil v 15-ti na Mosquitu.Krpál jak kráva a komár na neutrál frčel víc jak na poslední kvalt.Výhoda byla,že slovinskej tomos měl takový vůle ve špajsce,že byl neutrál mezi každým kvaltem.Jinak s dvoutaktní dvackou jsem nalítal zhruba 25 tkm a sjížděl jsem Třeba z Deštný apod a taky jsem měl taky zaklaplej plyn a nikdy jsem nic nekous.Jen bylo třeba občas otevřit plyn.Jinak jsem to taky míchal do benálu,ale nic si tím (v tomto případě) nepomůžeš.Protože když frčíš dolů z kopce a máš zaklaplej plyn a motor točí třeba 6000 ot/min,tak ale stejně karbec ti dávkuje jako na volnoběh.To ale dělá i automatický mazání.Protože to dávkuje v závislosti na otevření plynu.Jestli se chceš projet na neutrál,tak před vrcholem kopce zastav,nakopej tam neutrál a pusť to dolů

Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 10:19 | Nahoru | #54
Durex - hezky napsaný

DaveDessouse - na cvajtaktu musíš držet furt full gas, to neni nářadí pro sraby

Naposledy editováno 29.10.2009 10:19:46

Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 10:20 | Nahoru | #55
v autě vyřazuji občas na neutrál, a to v případě kdy by mě pětka brzdila v rychlosti, v tom případě je menší spotřeba na neutrál než dokrmovat palivem na konstantní rychlost.
Naopak pokud chci jakkoliv spomalovat zařadím a zavře se vstřikování.
U motorky na spotřebu nejezdím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 10:30 | Nahoru | #56
racek> di se najest, meles z hladu kdyz motor bezi na neutral tak je uplne jedno jestli auto jede nebo stojí a palubak ukazuje porad stejne... aspon me na omeze a brachovi na oktavce... a na BMW mi to taky hodi rucicku jak kdybych stal...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 10:33 | Nahoru | #57

Maradonna>racek> di se najest, meles z hladu kdyz motor bezi na neutral tak je uplne jedno jestli auto jede nebo stojí a palubak ukazuje porad stejne... aspon me na omeze a brachovi na oktavce... a na BMW mi to taky hodi rucicku jak kdybych stal...



Zkus se projet nějakym modernim autem, pak třeba ten hlad dostaneš taky.

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 10:34 | Nahoru | #58
Dave81> zda se ti omega 2002 dost moderní?

1 reakcí na tento příspěvek Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 10:37 | Nahoru | #59
beztak ani jeden z vas to mu nevenoval nikdy pozoronost a ted tady chcete hazet rozumy jak nejvetsi frajeri... az si to vyzkousite a budete na to hledet tak se pak muzem bavit. Mam tu omegu MV6 a nedavno jsem zkousel zajet co nejnizsi dlouhodobou spotrebu tak mam ten plaubak v oku.., neminim s vama ztracet cas

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 10:50 | Nahoru | #60
Maradonna> vidíš, a mě pitomá fábka ukazuje spotřebu v závislosti na rychlosti, a dokonce i pozná, jestli stojí, nebo jede. Buď je chyba v tvym oplu, nebo v tobě. Myslim, že když jedeš, zajímá tě spotřeba na 100 km, a ne na hodinu, co myslíš??
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist